Cum să utilizați Notion mai eficient cu aceste 9 trucuri simple

În timp ce Notion este un instrument de productivitate incredibil, poate fi destul de dificil de navigat. Pentru a vă ajuta să vă faceți călătoria Notion mult mai ușoară și mai eficientă, am compilat o listă de trucuri pe care le puteți folosi.

1. Utilizați comenzile și comenzile rapide de la tastatură

Utilizarea comenzilor și comenzilor rapide de la tastatură poate face o diferență enormă și vă poate ajuta să vă accelerați semnificativ sarcinile. De la comutarea între diferite pagini până la crearea unei liste de activități cu casete de selectare, există peste 130 de comenzi rapide de la tastatură Notion pentru Windows și Mac. Iată câteva comenzi rapide utile cu care vă recomandăm să începeți:

  • Pentru a deschide o nouă fereastră Noțiune: Ctrl/Cmd + Shift + N
  • Pentru a comuta între modul întunecat și luminos: Ctrl/Cmd + Shift + L
  • Pentru a afișa caseta de dialog Notion AI: Ctrl/Cmd + J
  • Pentru a crea o pagină nouă în aplicația desktop Notion: Ctrl/Cmd + N
  • Pentru a adăuga un comentariu: Ctrl/Cmd + Shift + N
  • Pentru a reveni într-o pagină: Ctrl/Cmd + [
  • To go forward a page: Ctrl/Cmd + ]

În afară de comenzile rapide de la tastatură, puteți utiliza comenzile oblice (/) pentru a vă formata rapid paginile Notion. Iată câteva cu care ar trebui să începeți:

  • Pentru a crea un nou bloc de text: /text
  • Pentru a crea o listă cu marcatori: /bullet
  • Pentru a crea o listă numerotată: /num
  • Pentru a crea o listă de comutare: /toggle
  • Pentru a încărca o imagine: /image
  • Pentru a încărca un videoclip: /video
  • Pentru a schimba culoarea textului unui bloc: /color
  • Pentru a schimba culoarea de fundal a unui bloc: /color background

Indiferent dacă ești un student cu o mulțime de termene limită sau ai un 9 până la 5, este natura umană să uiți lucruri uneori, chiar dacă ți-ai subliniat toate sarcinile și termenele limită. O caracteristică de care este posibil să nu fiți conștient este opțiunea de a configura mementouri în Notion.

Pentru a seta un memento, accesați pagina sau sarcina de care doriți să vi se reamintească. Tastați @remind împreună cu data și ora la care doriți să primiți o notificare de la Notion care vă reamintește sarcina sau evenimentul. De exemplu, dacă doriți să vi se reamintească o sarcină care urmează să fie programată vineri la ora 8:00, pur și simplu introduceți @remind Friday la ora 8:00.

  Cum să ștergeți contul Upwork

Dacă utilizați un tabel pentru a vă urmări termenele limită, puteți, de asemenea, să setați un memento făcând clic pe o dată și făcând clic pe Amintiți. Acum, puteți alege să vi se reamintească sarcina în ziua în care scade, cu o zi înainte, cu două zile înainte și cu o săptămână înainte de scadență.

Dacă ai petrecut ore întregi scriind notițe pe un subiect pe care îl studiezi, să mai petreci câteva ore pentru a rezuma notele tale lungi pentru a le revizui cu siguranță nu este eficient în timp. Noțiunea AI este utilă în astfel de situații și vă va economisi ore de muncă manuală. Notion a conceput Notion AI pentru a ajuta utilizatorii să-și îmbunătățească productivitatea.

În afară de rezumatul paginilor, Notion AI poate traduce pagini, corecta greșelile de ortografie, vă poate îmbunătăți scrierea, extinde sau scurta textul scris, vă poate schimba tonul de scris, poate crea idei pentru dvs., crea o listă de activități și multe altele.

Pentru a utiliza Notion AI, deschideți o pagină sau creați una nouă. Acum, puteți fie să declanșați Notion AI tastând comanda /Notion AI, fie apăsând simultan tastele Ctrl/Cmd + J pentru a afișa caseta de dialog Notion AI. Un meniu drop-down cu mai multe opțiuni va apărea acum pe ecran. Tot ce trebuie să faceți acum este să alegeți o sarcină pe care ați dori să o facă Notion AI și să vedeți cum funcționează magic.

De exemplu, dacă doriți ca Notion AI să scrie ceva de la zero, alegeți Solicitați AI să scrie și dați-i câteva instrucțiuni în caseta de dialog.

Din păcate, Notion AI nu este gratuit. Dacă aveți un plan personal Notion gratuit, puteți încerca 20 de răspunsuri pe lună. Cu toate acestea, dacă doriți să vă bucurați de răspunsuri Notion AI nelimitate, va trebui să vă abonați la un răspuns plătit.

Dacă aveți un plan gratuit sau un abonament Plus, Business sau Enterprise și sunteți facturat lunar, Notion AI vă va costa 10 USD pe lună. Pe de altă parte, dacă aveți un abonament Plus, Business sau Enterprise și vă reînnoiți abonamentul anual, puteți achiziționa Notion AI pentru 8 USD pe lună.

4. Utilizați Notion Chrome Extensions

Una dintre cele mai subestimate moduri de a depăși limitele Notion și de a face platforma mai ușor de navigat este utilizarea extensiilor Notion. Există o mulțime de extensii Notion pentru Google Chrome disponibile care vă pot face viața mai ușoară, cum ar fi Noțiune Web Clipper extensie care vă permite să salvați un site web pe care îl navigați în prezent într-o bază de date Notion sau ChatGPT la Notioncare vă permite să vă păstrați conversațiile ChatGPT.

  Cele 7 tipuri de semnătură sonoră pentru căști și cum să vă alegeți preferatul

5. Creați butoane pentru acțiuni repetate

Una dintre cele mai simple moduri de a vă face spațiul de lucru Notion mai curat și mai ușor de navigat este folosirea butoanelor Notion. Această caracteristică la îndemână vă permite să efectuați sarcini repetitive pe care le efectuați de zi cu zi, cum ar fi adăugarea unei noi sarcini la lista dvs. de activități, făcând simplu clic pe un buton. Pentru a crea un buton, tastați comanda /button.

Acum, tastați un nume pentru butonul și adăugați o pictogramă. Faceți clic pe + Adăugați acțiune sub Efectuați acest lucru și alegeți dintre: Inserați blocuri, Adăugați pagina la, Editați paginile în, Afișați confirmarea și Deschideți pagina.

De exemplu, dacă doriți să creați o sarcină de făcut de fiecare dată când faceți clic pe buton, alegeți Inserați blocuri din cele cinci opțiuni și tastați /listă de activități în caseta de dialog. În cele din urmă, faceți clic pe Terminat.

6. Utilizați funcția de comutare în Notion

Blocurile de comutare sunt o altă modalitate excelentă de a vă menține spațiul de lucru Notion ordonat și de a organiza bucăți de text. Pentru a crea un bloc de comutare, tastați comanda /toggle și introduceți un nume pentru antetul de comutare. De asemenea, puteți crea o listă de comutare tastând > urmat de un spațiu pe o nouă linie.

Faceți clic pe butonul triunghi de lângă comutator sau faceți clic pe textul etichetat Comutare goală pentru a adăuga blocuri de conținut sub antetul comutatorului.

7. Personalizați-vă spațiul de lucru Notion

Adăugarea unui pic de fler spațiului de lucru Notion poate face să vă organizați viața distractiv. Din fericire, Notion oferă mai multe modalități de a vă personaliza spațiul de lucru Notion, iar esteticizarea configurației Notion va dura doar câteva minute. Puteți începe prin a adăuga o fotografie de copertă în paginile dvs. Notion trecând cu mouse-ul peste partea de sus a unei pagini și făcând clic pe Adăugați copertă.

  SCORM explicat: înțelegerea pachetului de conținut

După ce faceți clic pe Schimbați copertă, veți putea alege dintr-o galerie de fotografii de copertă organizată de Notion. Dacă doriți să încărcați propria imagine, faceți clic pe Încărcați.

Stilul conținutului paginii dvs. Notion este la fel de important. O modalitate de a face acest lucru este schimbarea stilului fontului. Notion oferă trei fonturi diferite: Implicit, Serif și Mono. Puteți schimba stilul de font al textului de pe pagina Noțiune făcând clic pe cele trei puncte orizontale din partea dreaptă sus a ecranului și alegând unul dintre cele trei fonturi de sub antetul Stil.

De asemenea, puteți schimba culoarea textului, sau fundalul acestuia, evidențiind textul și alegând cele trei puncte orizontale din bara de meniu care apare.

În cele din urmă, selectați Culoare din meniul derulant și alegeți din lista de culori.

De asemenea, puteți utiliza instrumentul /embed pentru a adăuga imagini, videoclipuri, documente Google, liste de redare Spotify și multe altele în spațiul de lucru Notion. Pentru a face acest lucru, tastați comanda /embed, lipiți un link și faceți clic pe linkul Embed.

8. Creați un cuprins

Indiferent dacă luați notițe despre Noțiune sau scrieți un eseu cu mai multe titluri, puteți adăuga un cuprins la pagina dvs. Noțiune. Pur și simplu tastați comanda /cuprins pe o linie nouă, iar un bloc de cuprins va fi creat automat. Puteți muta această casetă în jurul paginii dvs. Noțiune.

9. Creați o bază de date majoră de activități

Dacă ești o persoană cu care să țină pasul cu multe, gestionarea listelor individuale de sarcini pentru diferite părți ale vieții tale poate deveni copleșitoare. Pentru a contracara acest lucru, puteți consolida mai multe liste de sarcini clasificate într-o bază de date majoră de activități și puteți naviga prin activități folosind filtre.

Tastați comanda /bază de date și selectați „Bază de date – Inline” din meniul drop-down. Acum, ajustați baza de date în funcție de cerințele dvs. și introduceți sarcinile pe care trebuie să le faceți. Asigurați-vă că creați etichete pentru diferite părți ale vieții dvs., cum ar fi munca, universitatea, alimentele etc.

După ce ați terminat de completat baza de date cu sarcinile dvs., puteți filtra prin ele făcând clic pe Filtrați și filtrăndu-le după Etichete. De exemplu, dacă doriți să vedeți doar sarcinile legate de universitate pe care trebuie să le faceți, pur și simplu bifați caseta de selectare de lângă Universitate.

De la personalizarea spațiului de lucru Notion până la utilizarea Notion AI pentru a efectua sarcini pentru dvs., stăpânirea acestor sfaturi vă va ajuta să economisiți o mulțime de timp pe termen lung.