12/01/2022

Cum să remediați eroarea „Port în uz” a imprimantei pe Windows 10

Imprimantele se conectează printr-un port USB. Au nevoie de drivere speciale pentru a funcționa, adică driverele USB de pe sistemul dvs. singure nu vor face treaba. Trimiterea unei lucrări de imprimare la o imprimantă este dificilă și adesea veți constata că acestea se blochează sau când o lucrare de imprimare se finalizează, imprimanta nu poate primi o altă lucrare de imprimare.

„Port de imprimantă în uz, vă rugăm să așteptați”

Portul imprimantei în uz, așteptați mesajul de eroare apare atunci când Windows 10 detectează că imprimanta nu este pregătită să primească o altă solicitare de imprimare. În mod normal, ar trebui să poată pune în coadă o lucrare de imprimare, dar problemele cu portul, cu imprimanta sau cu unul dintre serviciile acesteia împiedică trimiterea lucrării.

Asigurați-vă că verificați imprimanta pentru blocaje de hârtie și că apare online. Dacă apare offline, încercați aceste remedieri.

(SOLUȚIONAT) Eroare Port în uz

Iată cum să o remediați.

1. Reporniți Windows 10 și imprimanta

Cea mai simplă și mai rapidă remediere la majoritatea problemelor imprimantei este repornirea sistemului și a imprimantei. Acesta va reporni serviciile, va șterge coada de imprimare și va rezolva orice alte probleme care vă pot împiedica să imprimați.

Opriți imprimanta și deconectați-o.
Închideți Windows 10.
Lăsați imprimanta deconectată timp de cinci minute.
Porniți din nou sistemul.
Conectați imprimanta și porniți-o.
Conectați imprimanta și imprimați ceva.

  Remediați mufa audio frontală care nu funcționează în Windows 10

2. Dezinstalați și reinstalați imprimanta

Dacă repornirea sistemului și imprimanta nu funcționează, dezinstalați și reinstalați imprimanta.

Deschideți aplicația Setări cu comanda rapidă de la tastatură Win+I.
Accesați Dispozitive.
Selectați fila Imprimante și scanere.
Selectați imprimanta și faceți clic pe Eliminare dispozitiv.
Deconectați imprimanta și deconectați-o.
Lăsați imprimanta deconectată pentru câteva minute.
Conectați din nou imprimanta și conectați-o la sistemul dvs.
Windows 10 va instala automat din nou imprimanta.
Încercați să imprimați din nou.

3. Actualizați driverele USB

O imprimantă are nevoie de propriile drivere pentru a funcționa, dar asta nu înseamnă că driverele USB sunt lipsite de sens. Încercați să actualizați driverele pentru porturile USB.

Deschideți Manager dispozitive.
Extindeți controlere USB Serial Bus.
Faceți clic dreapta pe portul USB și selectați Actualizare driver din meniul contextual.
Căutați online actualizări de drivere.
Instalați actualizările disponibile.
Reporniți sistemul și imprimanta.

4. Rulați instrumentul de depanare a imprimantei

Windows 10 are un instrument de depanare încorporat pentru problemele imprimantei și poate fi capabil să rezolve portul imprimantei în uz, așteptați eroarea.

Deschideți aplicația Setări cu comanda rapidă de la tastatură Win+I.
Accesați Actualizare și securitate.
Selectați fila Depanare.
Faceți clic pe Instrumente suplimentare de depanare.
Selectați și rulați instrumentul de depanare a imprimantei.
Aplicați toate corecțiile pe care le recomandă.
Reporniți sistemul.

Concluzie

O imprimantă poate cauza tot felul de probleme. Acest lucru se poate întâmpla chiar dacă a funcționat bine cu câteva momente înainte. Cu cât imprimanta este mai veche, cu atât este mai probabil să nu funcționeze cu Windows 10 care rulează pe hardware mai nou. Dacă problema persistă, verificați dacă imprimanta este încă compatibilă cu cele mai recente versiuni Windows 10. Dacă nu este, va trebui fie să reveniți la o versiune compatibilă cu Windows 10, fie să cumpărați o imprimantă nouă.

  Cum să activați Hyper-V în Windows 10

x