Cu un număr impresionant de 445 de milioane de utilizatori, Pinterest se afirmă ca o platformă socială de o importanță majoră. Este, în esență, un mediu de partajare vizuală, un loc unde poți salva imagini, idei și surse de inspirație care te atrag. Această focalizare pe elementele grafice transformă marketingul afiliat pe Pinterest într-o opțiune inteligentă.
De ce să alegi Pinterest pentru marketingul afiliat?
Pinterest este un teren fertil pentru specialiștii în marketing afiliat care aspiră la succes. Acest lucru se datorează faptului că nu este o platformă unde utilizatorii pierd timpul navigând fără scop sau se lasă copleșiți de frica de a pierde trendurile actuale.
Utilizatorii Pinterest sunt atrași de aspecte care îi pasionează cu adevărat: caută inspirație în activitățile care le dau energie. Ei explorează Pinterest în căutarea de noutăți, recomandări valoroase și produse care le satisfac nevoile.
Astfel, marketingul afiliat, când este implementat corect pe Pinterest, poate genera rezultate excepționale. Statisticile indică faptul că 46% dintre utilizatori descoperă un produs sau un brand nou într-o săptămână. Profită de momentele lor de inspirație și transformă-ți călătoria în marketingul afiliat într-un succes!
Este permis marketingul afiliat pe Pinterest?
Absolut! Pinterest încurajează marketingul afiliat. Totuși, este interzisă utilizarea linkurilor ascunse sau scurtate, care maschează legăturile tale de afiliere. Acestea sunt considerate dubioase conform politicii de transparență a platformei și sunt strict interzise.
Ai libertatea de a promova orice produs sau serviciu, atâta timp cât acestea nu intră în conflict cu restricțiile impuse de Pinterest. Platforma nu acceptă discriminarea, nuditatea, violența sau schemele de îmbogățire rapidă, companiile lipsite de etică sau produsele care implică costuri ascunse.
Acum că ai înțeles avantajele Pinterest pentru marketingul afiliat, probabil ești nerăbdător să afli cum să pornești la drum. Alătură-te nouă în timp ce te ghidăm prin pașii necesari:
Configurează un cont de afaceri Pinterest
Pentru a utiliza Pinterest în scopuri de marketing afiliat, vei avea nevoie de un cont de afaceri. Ai la dispoziție două opțiuni:
- Crearea unui cont de afaceri nou
- Transformarea contului personal existent într-un cont de afaceri
Un cont de afaceri îți va oferi acces la analizele referitoare la performanța reclamelor, statistici și publicul de pe platformă. Aceste date sunt esențiale pentru a evalua numărul de potențiali clienți pe care îi convertești.
Acest pas implică cercetări amănunțite de piață înainte de a începe să distribui linkuri afiliate. Analizează ce caută oamenii folosind platforme precum Google Trends și identifică golurile din piață. Dacă descoperi că există o cerere pentru anumite produse, dar nimeni de pe Pinterest nu le promovează încă, aceasta este ocazia perfectă să intri pe piață.
De asemenea, este important să fii familiarizat cu produsele pe care le alegi. Experiența și cercetările tale vor fi esențiale pentru a convinge utilizatorii Pinterest să cumpere un produs în locul altuia. Vei avea nevoie să cunoști avantajele fiecărui produs, printre altele.
Optimizează-ți profilul Pinterest
Utilizatorii Pinterest vor aprecia și se vor baza pe recomandările tale dacă ai un profil profesional. Prin urmare, este crucial să-l optimizezi corect, mai ales dacă ești la început:
- Începe cu o descriere a profilului care să reflecte cine ești și ce îți propui să faci
- Adaugă o fotografie de profil, de preferat un prim plan sau o fotografie de tip portret
- Specifică pronumele pe care dorești să le folosească ceilalți când se referă la tine
- Poți adăuga, de asemenea, adresa, site-ul web și informațiile de contact pentru a fi vizibile public
Alege programe de marketing afiliat
Înainte de a putea distribui linkuri de marketing afiliat, trebuie să decizi din ce rețele sau programe de afiliere vei face parte.
Alegerea afiliaților ar trebui să se bazeze pe nișa pe care ai selectat-o. Poate fi mai avantajos să te orientezi către un site ca Amazon, dar criteriile de acceptare sunt destul de stricte și nu mai este la fel de ușor să te înscrii ca înainte.
- Alege produse pe care oamenii și-ar dori să le cumpere
- Ia în considerare produsele digitale, deoarece comisioanele sunt adesea ridicate, începând de la 20% sau mai mult
- Produsele digitale au propriile pagini de vânzări, astfel că tot ce trebuie să faci este să direcționezi utilizatorii către acele pagini
- Linkurile Amazon sunt permise în cadrul pinilor Idea (versiunea Pinterest a story-urilor de 24 de ore)
- Pentru a folosi linkuri Amazon în pinii standard, atât imagine cât și video, este posibil să trebuiască să respecți reglementările din țara ta
Revendică-ți site-ul web
Dacă vrei să atragi trafic către blogul tău personal sau către site-ul tău, adaugă un site web și revendică-l. Revendicarea site-ului tău va asigura că numele mărcii tale apare pe fiecare pin pe care îl postezi și pe fiecare story pe care o distribui.
Practic, este o strategie bună pentru branding și pentru a te asigura că postările tale se remarcă de restul creatorilor/afacerilor de pe platformă.
Creează panouri Pinterest atractive
Când unul dintre pinurile tale devine viral și ajunge la un număr mare de utilizatori, primul lucru pe care îl vor face aceștia va fi să îți viziteze profilul. Acesta este un moment crucial pentru tine, deoarece va determina dacă vor accesa sau nu linkul de afiliat pe care l-ai distribuit.
Așadar, pentru a obține conversii remarcabile, începe prin a avea un profil cu panouri organizate și atractive, legate de nișa pe care ai ales-o. Panourile tale trebuie să demonstreze că știi despre ce vorbești. Prin urmare, recomandările și sugestiile tale vor fi considerate legitime și de încredere.
De exemplu, poți crea diferite panouri care duc la postările de pe blog. Acest lucru va demonstra că ai experiență în domeniu. Sau poți crea panouri care prezintă produse considerate cele mai bune de pe piață. Toate aceste strategii sunt menite să-ți consolideze credibilitatea ca specialist în marketing afiliat pe Pinterest.
Creează conținut relevant pentru afiliați
Începe cu Google Trends pentru a identifica golurile din piață și începe să organizezi conținut relevant, care să atragă utilizatorii să-ți viziteze profilul și să caute recomandări de încredere.
Vrei să te faci remarcat? Creează imagini atrăgătoare, însoțite de descrieri captivante. Reține că raportul de aspect standard ar trebui să fie 2:3, iar dimensiunea imaginii ar trebui să fie de 1000 x 1500 px.
Creează un Pin nou și adaugă linkuri
Dacă ai identificat produsul pe care dorești să-l promovezi și ai stabilit conexiuni de afiliat, ar trebui să ai pregătit linkul de marketing afiliat.
Acum, creează un pin nou. Pentru aceasta, vei avea nevoie de o imagine spectaculoasă, o infografică sau un videoclip care să atragă atenția publicului. Urmează pașii de mai jos pentru a crea un pin și a adăuga linkuri la acesta:
- Apasă pe Creare > Creare PIN
- Adaugă un titlu relevant, optimizat SEO pentru Pinterest pentru a îmbunătăți vizibilitatea
- Descrie ce prezintă pinul tău în maxim 100-500 de caractere
- Adaugă text alternativ imaginii/infograficului pentru a le face mai ușor de descoperit în căutările de imagini
- Include un link de destinație care să ghideze utilizatorii către produsul de marketing afiliat pe care dorești să-l promovezi
- După ce ai terminat, publică pinul imediat sau programează-l pentru o dată ulterioară
Adaugă o dezvăluire (sau nu)
Acesta este un pas opțional, pe care îl poți ignora. Dar, ca parte a bunelor practici în marketingul afiliat, este recomandat să incluzi o dezvăluire în descrierea codului, chiar jos, pentru a preciza că poți câștiga comisioane.
Poți adăuga ceva de genul: Este posibil să primim comisioane pentru achizițiile realizate prin linkurile de pe acest site.
Care sunt cele mai bune practici pentru marketingul afiliat pe Pinterest?
Optimizează-ți panourile Pinterest pentru o vizibilitate sporită
Aproape toată lumea cunoaște conceptul de SEO și cum influențează rezultatele căutărilor și marketingul în prezent. Dar știai că există și un aspect SEO specific pentru Pinterest? Vestea bună este că funcționează similar cu SEO-ul obișnuit.
Pentru a te asigura că panourile tale sunt optimizate SEO și au șanse mai mari de a fi descoperite, vizualizate sau de a genera interacțiune, urmează acești pași:
- Deoarece obiectivul SEO-ului Pinterest este de a ajuta platforma să înțeleagă mai bine conținutul tău, alege un nume relevant pentru nișa ta
- Îngustează-ți nișa și creează mai multe panouri Pinterest pentru a menține conținutul specific și a evita confuzia
- Poți căuta cuvinte cheie și să le folosești pentru a structura numele panourilor
- Descrierea este, de asemenea, esențială: aceasta trebuie să fie bogată în cuvinte cheie, cu maxim 500 de caractere. În mod ideal, Pinterest îți recomandă să nu folosești mai puțin de 100 de caractere. Cu cât mai mult, cu atât mai bine!
- Adaugă pini relevanți în panou pentru a te asigura că urmăritorii pot vedea exact ce caută și, în același timp, descoperă noutăți
Interacționează cu utilizatorii Pinterest pentru a-ți crește vizibilitatea
Nu este suficient doar să postezi linkuri de marketing afiliat. Trebuie să le susții și să te promovezi ca un expert în nișa ta. Pentru a realiza acest lucru, creează pinuri de idei care să informeze sau să educe publicul tău.
Cel mai important este să interacționezi în mod regulat cu publicul tău în secțiunea de comentarii. Interacționează și cu alte postări pentru a-ți crește vizibilitatea profilului și pentru a încuraja mai multe vizite.
Astfel, îi vei încuraja pe utilizatori să te contacteze prin mesaje private și să solicite anumite recomandări, pentru care poți partaja linkuri de afiliere, fie în mod privat, fie public.
Monitorizează în mod constant Analytics
Pentru a dezvolta o strategie de marketing afiliat de succes, trebuie să ai o direcție clară. Analizele te pot ajuta să faci exact asta.
Verifică în mod constant performanța pinurilor, a panourilor și a pinurilor de idei. Acest lucru te va ajuta să-ți ajustezi strategia de conținut, arătându-ți ce funcționează cel mai bine pentru publicul larg de pe Pinterest. Poți începe să postezi pinuri similare cu cele care au succes pentru a atrage mai mulți urmăritori.
Poți vedea cele mai performante pinuri și poți analiza datele pe o perioadă de până la 30 de zile pentru a-ți dezvolta strategia de conținut.
Programează postări în avans
Este important să postezi zilnic, deoarece consecvența este cheia. Totuși, acest lucru poate fi dificil uneori: s-ar putea să îți pierzi concentrarea, să fii ocupat sau să ai probleme cu conexiunea la internet.
Indiferent de ce te împiedică să postezi zilnic, asigură-te că nu va fi o problemă prin programarea postărilor în avans. De exemplu, poți dedica o zi din săptămână pentru a programa postările pentru întreaga săptămână. Astfel te asiguri că toate postările tale vor fi publicate la timp și vei crea un ritm excelent.
Evită ascunderea linkurilor pe Pinterest
Să abordăm problema: ce înseamnă ascunderea linkurilor? Este practica scurtării linkurilor pentru a masca legăturile de afiliere. Acest lucru nu dezvăluie publicului tău sau platformei Pinterest dacă obții comisioane din acele linkuri.
Astfel de linkuri sunt interzise pe Pinterest. Asigură-te că nu încalci această regulă atunci când faci marketing afiliat pe platformă.
Promovare încrucișată
Marketingul afiliat are succes doar atunci când ai construit încredere prin distribuirea conținutului pe toate platformele tale. De exemplu, o strategie eficientă ar fi să integrezi Pinterest în blogul sau site-ul tău web.
Poți distribui, de asemenea, panouri sau pini pe alte platforme pentru a crește vizibilitatea.
Nu promova servicii interzise pe Pinterest
Ca parte a regulilor sale de publicitate, Pinterest îndeamnă creatorii și companiile să fie atenți cu practicile lor editoriale.
O secțiune specifică menționează serviciile pentru care Pinterest nu permite reclame/marketing afiliat:
- Licitații, împrumuturi, cauțiuni
- Recrutare de reclamanți, suport tehnic online fals
- Scheme de îmbogățire rapidă, produse cu costuri ascunse
- Companii care oferă servicii de redactare a temelor pentru studenți
- Companii care vând urmăritori pe rețelele sociale
- Produse/servicii prezentate în moduri înșelătoare
- Criptomonede, cu excepția celor permise în secțiunea Produse financiare
Evită să promovezi produse care sunt interzise și adoptă o abordare bazată pe valoare. Nu posta nimic ce nu ai distribui și pe site-ul tău web, pentru a nu-ți compromite credibilitatea ca specialist în marketing de încredere.
Sfat profesionist: Ia în considerare să devii un influencer pe Pinterest
În lumea influențelor, marketingul afiliat asociat cu brandingul personal pare să fie cel mai important lucru care te poate ajuta să câștigi recompense financiare, fiind în același timp la curent cu noutățile.
În plus, ca specialist în marketing afiliat, te bazezi pe tendințe pentru a crea conținut și parteneriate care să te ajute să vinzi. A fi creator pe Pinterest îți va oferi acces la tendințe mai devreme decât oricine altcineva.
Există multe avantaje, cum ar fi parteneriatele mai ușoare, deoarece site-urile afiliate, precum Amazon, tind să favorizeze specialiștii în marketing afiliat care au un brand personal stabilit. Vei avea acces și la resurse unice de la Academia Pinterest, care te vor ajuta să te menții în top. Orizontul rețelelor sociale se schimbă constant și cel mai bine este să fii la curent!
Promovează-ți marketingul afiliat pe Pinterest
Acum că știi cât de ușor este să începi călătoria ta pe Pinterest, tot ce mai trebuie să faci este să alegi o nișă, să selectezi câteva programe de afiliere și să distribui pinuri care sunt captivante și atrăgătoare.
Nu uita să-ți optimizezi pinurile pentru SEO-ul Pinterest. Și nu subestima valoarea titlurilor, descrierilor și numelor de panouri care conțin cuvinte cheie. Când promovezi un link de marketing afiliat, explică publicului de ce ar trebui să aleagă acel produs/serviciu în locul altora.
Prezintă argumentele pro și contra, fii realist și autentic cu publicul tău. Astfel, vei obține succes pe termen lung și vei construi încredere cu publicul tău.