Alegerea armei pentru o eficiență maximă

Airtable și Notion sunt instrumente puternice de colaborare și organizare a conținutului. Deși aceste aplicații par similare cu ochiul liber, există unele diferențe fundamentale. Să-i învățăm pe aceștia în acest ghid final al Airtable vs. Notion.

Gestionarea documentelor, notițelor și bazelor de date pentru orice afacere este o provocare fără colaborarea de conținut și aplicații de organizare. Cele mai comune două instrumente din această nișă sunt Airtable și Notion. Continuați să citiți pentru a ști pe care să o alegeți!

Importanța aplicațiilor de productivitate și colaborare

În primul rând, aplicațiile de colaborare pentru productivitate și conținut vă ajută compania să organizeze toate documentele, fișierele, programele, rapoartele, codurile, ideile, panourile de brainstorming și codurile într-un singur loc sigur.

Din acest hub centralizat, puteți oferi acces bazat pe roluri la conținut, documente și coduri angajaților, contractorilor și liber profesioniștilor. Oamenii vor lucra la și vor trimite fișiere și conținut finalizate folosind același instrument.

Deci, ce obțineți prin această centralizare a conținutului și a documentelor? Există destul de multe beneficii, după cum se subliniază mai jos:

  • Reduceți costurile operațiunilor de afaceri, necumpărând multe aplicații de afaceri care îndeplinesc separat toate sarcinile pe care le poate realiza o aplicație de colaborare de conținut.
  • Asigurați-vă garanțiile și codurile de afaceri pentru a vă păstra materialele confidențiale cu adevărat secrete.
  • Evaluați cu ușurință performanța angajaților folosind instrumentul de raportare.
  • Plătiți cu acuratețe facturile independenților și contractorilor.
  • Controlați unul sau mai multe proiecte dintr-un tablou de bord unificat.
  • Facilitați culturile de lucru la distanță și hibride ușoare.
  • Integrați instrumentul de productivitate cu alte aplicații de afaceri, cum ar fi CRM, instrumente de management de proiect, stocare în cloud, aplicații de asistență, software de ticketing etc.

Ce este Airtable?

Airtable este un generator de flux de lucru bazat pe foi de calcul și baze de date. Este o aplicație fără cod, astfel încât oricine poate construi și utiliza aplicații legate de colaborarea de conținut, managementul proiectelor, programările evenimentelor, publicarea conținutului etc., cu câteva zile de învățare.

Sub capotă, Airtable este un software de bază de date relaționale. Cu toate acestea, nu trebuie să codificați interogări sau baze de date în această aplicație. Totul funcționează pe o interfață vizuală cu acțiuni de glisare și plasare. Ca orice aplicație de bază de date sau de foi de calcul, puteți crea tabele, rânduri, coloane etc., pentru introducerea datelor și filtrați sau sortați datele pentru interpretare.

Pentru a ușura lucrurile, Airtable transformă aceste baze de date în aplicații frumoase. Echipele tale își pot crea propriile aplicații și pot include interfețele și câmpurile de care au nevoie. Așadar, membrii echipei nu trebuie să lucreze la aplicații rigide realizate de un dezvoltator terță parte care poate să nu aibă o cunoaștere profundă a muncii lor.

În cele din urmă, aceste aplicații personalizate fac automatizarea fluxului de lucru foarte ușoară. Când cineva trimite o versiune nefinalizată, examinatorul primește o notificare pentru editare și aprobare. Când recenzentul aprobă, dezvoltatorul îl poate ridica din grupul de sarcini și poate încărca conținutul.

Ce este Noțiunea?

Notion este un instrument de productivitate all-in-one pentru uz personal, profesional și de afaceri. În esență, este un software de management de proiect, de luare de note și de gestionare a cunoștințelor. Îl puteți numi un spațiu de lucru digital precum Google sau Microsoft.

  10 cele mai bune limbaje de programare de învățat

Pe Notion, puteți crea o foaie de parcurs de dezvoltare de conținut, bază de date, produs sau aplicație. Apoi, utilizați funcționalitatea sa robustă de integrare pentru a aduce documente, coduri și conținut într-un singur loc. Apoi, publicați acest proiect ca site Notion și lăsați membrii echipei să îl acceseze pentru brainstorming, crearea de conținut și aprobare.

Blocul de construcție al paginilor Notion este blocurile Notion. Un bloc ar putea fi orice câmp pentru texte, date, coduri, linkuri, videoclipuri YouTube etc. Puteți crea și edita aceste blocuri folosind mișcări de glisare și plasare. Prin urmare, nu trebuie să cunoașteți codificarea pentru a construi site-uri sau pagini Notion.

Airtable vs. Noțiune: o comparație bazată pe caracteristici

Găsiți mai jos cum se compară Airtable și Notion:

Interfață cu utilizatorul și experiență

Interfața de utilizator Airtable are două panouri de navigare: unul în partea stângă și celălalt în partea de sus. Spațiul de lucru utilizabil este în mijloc. Panoul său din partea stângă are opțiuni precum Acasă, Toate spațiile de lucru, Cu stea, Șabloane, Piață, Univers și Import.

În meniul de sus, vă puteți accesa contul Airtable, Notificări și Asistență. Există, de asemenea, o bară de căutare în meniul de sus. În general, interfața cu utilizatorul este curată și organizată. Cu toate acestea, experiența utilizatorului devine puțin complicată atunci când începeți să creați baze sau spații de lucru.

Dimpotrivă, Notion vine doar cu navigare în partea stângă. Așadar, aici obțineți mai multe imobiliare pe ecran pentru munca dvs. Din partea de sus a panoului de navigare, există pagini precum Spațiul de lucru, Căutare, Actualizări, Toate șabloanele (spațiul dvs. de lucru), Setări și membri, Pagina nouă, Spații de echipă, Pagini private, Șabloane, Import și Coș de gunoi.

Când selectați un Temspace sau o pagină sau o bază de date din stânga, puteți accesa setările acesteia făcând clic pe pictograma elipse din colțul din dreapta sus. Aceste setări ale site-ului sau paginii includ funcții importante, cum ar fi Blocarea bazei de date, Primiți notificări, Copiați linkul, Istoricul paginii, Analiza paginii, Conexiuni etc.

Interfața de utilizare a lui Notion are multe opțiuni în comparație cu Airtable. De asemenea, aplicația le organizează corespunzător, astfel încât să nu vă confruntați cu nicio problemă atunci când accesați. La fel ca Airtable, UX-ul este puțin complex atunci când începeți să creați baze de date sau pagini.

Ușurință în utilizare

Atât Airtable, cât și Notion au o curbă de învățare. Trebuie să învățați interfața de utilizare timp de câteva zile înainte de a putea folosi efectiv aceste aplicații pentru organizarea conținutului și colaborare.

Dacă aveți experiență în utilizarea foilor de calcul, a tabelelor și a bazelor de date relaționale, atunci puteți începe rapid cu Airtable. Pentru a crea spații de lucru, fluxuri de lucru, interfețe și aplicații, puteți vizita opțiunea Marketplace din panoul de navigare din partea stângă.

Utilizarea Notion este mai ușoară decât Airtable. Începeți prin crearea unei pagini noi din bara laterală. Apoi personalizați pagina adăugând șabloane, tabele, panouri etc. Sau puteți crea un Teamspace pentru a organiza toate documentele, paginile, site-urile și fluxurile de lucru într-un spațiu de lucru dedicat.

Navigare și organizare

În Airtable, spațiul de lucru este elementul superior de navigare. Workspace vă permite să creați baze, interfețe, automatizare a fluxului de lucru etc. Cea mai bună modalitate de a începe să utilizați Airtable este reutilizarea extensiilor, șabloanelor de bază și scripturilor preconfigurate.

  Ce este modul Odin pe telefonul Samsung?

Când vă aflați într-o bază, puteți accesa expertul Noțiuni introductive pentru a configura baza urmând instrucțiunile de la Airtable. Într-o bază, puteți adăuga tabele de date, extensii sau importa conținut din conexiuni precum Salesforce, Excel, Sheets etc.

Spațiul de lucru este elementul organizațional de nivel superior în Notion. Puteți crea un spațiu de lucru nou sau vă puteți alătura celui al altcuiva. Apoi, puteți crea pagini pentru a vă urmări munca, notele, obiceiurile sau orice alt conținut. Acesta este cel mai simplu mod de a folosi Notion. Dacă lucrați pentru a simplifica un pic acest lucru, puteți crea un spațiu de echipă. Notion partajează automat pagini și baze de date în cadrul membrilor echipei atunci când creați un spațiu de echipă.

Tabel rezumat pentru caracteristici

Iată un tabel rezumativ pentru caracteristicile Airtable și Notion:

CaracteristiciAirtableNotionUnități de bazăBazePagini și blocuriÎncărcare de fișiere2 GB până la 1 TB5 MB la un număr nelimitatVizualizăriKanban, Gantt, Table, List, Gallery, Timeline, Sections and Form List View, By Meeting Type, Table and BoardAINoneNotion AI pentru brainstorming, rescriere documente, generare automată a fluxului de lucru rezumate Șabloane și scripturiUtilizați Conexiuni pentru a conecta IFTTT sau Zapier pentru automatizarea bazată pe instrumente terțe ȘabloaneDisponibileDisponibileImportați/Exportați Importați conținut din Apple Numbers, Excel, Sheets, Salesforce, Jira Server, Salesforce, Trello, Zendesk și multe altele
Exportați accesul la spațiul de lucru, bazele și aplicațiile către alții care sunt deja pe funcționalitatea de import AirtableLimited
12 opțiuni de import, inclusiv HTML, Asana, Confluence, Trello, Google Docs și Dropbox Paper.
Exportați pagini sau baze de date ca documente HTML, Markdown și PDF.
Publicați pagini, site-uri și baze de date ca site-uri web live găzduite de Notion, accesibile publicului Raportare manuală Funcții extinse precum tabele, sortare, filtrare, grafice, diagrame și așa mai departeCapacitate limitată de raportare
Funcții de raportare mai bune folosind site-uri și pagini Notion gratuite sau plătite de la terți
Notion API este, de asemenea, disponibil pentru automatizare avansată. Aplicații automatizateDisponibilNedisponibil Spațiu de lucru în colaborareDa DaColaboratori invitațiDa DaGrupuri de permisiuniDa DaSecuritate Criptare HTTPS, SAML, SSO, furnizare utilizator, auditare spațiu de lucru Criptare HTTPS, SAML, SSO, furnizare utilizator, auditare spațiu de lucru

Integrare cu aplicații terțe

Airtable oferă opțiuni de integrare prin opțiunea Adăugare sau import. La momentul scrierii, există 27 de integrări din care puteți alege. Unele alegeri de top sunt Asana, Box, GitHub, Google Drive etc.

Puteți accesa toate integrările Notion din opțiunea Adăugați conexiuni. Din Conexiunile mele din pagina Cont, puteți vizita Răsfoire conexiuni din portalul Galerie. La momentul scrierii, există peste 50 de integrări disponibile pentru Notion. Acestea provin din aplicații de afaceri de top precum Slack, Figma, GitHub, Asana, Canva, Miro, Tableau, Zoom, Webex etc.

Probă, preț și planuri gratuite

Prețuri Airtable

Airtable are un plan gratuit pentru indivizi sau echipe mici. Include baze nelimitate, până la 5 editori sau creatori, Interface Designer, o limită de atașamente de 2 GB și o extensie per bază. Dacă aveți nevoie de automatizare avansată, securitate și totul nelimitat din Airtable, începeți cu oricare dintre următoarele planuri de preț Airtable:

  • Airtable Plus pentru 10 USD pe loc/lună (facturat anual)
  • Airtable Pro pentru 20 USD pe loc/lună (facturat anual)
  • Cotații personalizate pentru Airtable Enterprise

Noțiunea de prețuri

Notion oferă și un plan gratuit. Dar este potrivit doar pentru persoane fizice și liber profesioniști. De asemenea, istoricul paginii este șters după fiecare 7 zile. Puteți invita până la 10 invitați cu acces limitat la baza de date și pagini Notion.

Dacă sunteți în căutarea unei productivități și a unei colaborări mai bune pe Notion, consultați mai jos opțiunile de abonare:

  • Notion Plus pentru 8 USD per utilizator/lună (facturat anual)
  • Airtable Pro pentru 15 USD per utilizator/lună (facturat anual)
  • Contactați vânzările pentru Notion Enterprise
  Ce înseamnă acest emoji? Semnificațiile feței emoji și zâmbetului explicate

Airtable vs. Noțiune: comparație bazată pe cazuri de utilizare

Atât Airtable, cât și Notion sunt potrivite pentru o gamă largă de echipe, de la întreprinderi mici la întreprinderi. Cu toate acestea, ele diferă în soluții în care puteți aplica aceste instrumente. Găsiți mai jos cazurile de utilizare pentru Airtable și Notion sugerate de dezvoltatori:

Soluții de la Airtable

Credit imagine: Airtable

Conform paginii oficiale Airtable Solutions, acesta vine cu baze de date și aplicații personalizabile pentru marketing, produs, operațiuni, resurse umane, vânzări și finanțe. Să luăm exemplul unei soluții de echipă de marketing de la Airtable de mai jos:

Soluția de marketing vă permite să includeți managementul activelor digitale, materiale de campanie și rezultate într-o singură aplicație. De asemenea, oferă următoarele pagini de aplicații:

  • O pagină de pornire pentru campanii care includ Prezentare generală, Actualizări, OKR și statistici
  • Alte pagini standard, cum ar fi Buget, Cereri, Calendar, Producție și Active
  • Organizarea materialelor de campanie pe carduri, coloane sau tabele
  • Etichete pentru sarcini și materiale precum Aprobat, În așteptare, În curs de revizuire, Respins etc.
  • Integrare pentru site-uri de publicare publicitare precum Facebook, Google Ads etc.

Soluții din noțiune

Credit imagine: Notion

Dimpotrivă, Notion are mai puține soluții decât Airtable. Potrivit site-ului web Notion, soluțiile sale includ site-uri și pagini pentru Design, Engineering, Product și Managers. Să ne aprofundăm în pagina Design de mai jos:

Pagina Design vă permite să creați un spațiu de lucru unificat pentru toate lucrurile legate de proiectele de design creativ. Aici, puteți importa specificații, active și proiecte și le puteți conecta cu alte site-uri Notion și instrumente terțe.

Soluția de design include trei site-uri: Design wiki, Design docs și Proiecte de design. Site-ul wiki Design funcționează ca un spațiu pentru organizarea contextuală a brainstorming-ului, comentariilor, feedback-ului, specificațiilor, schițelor și multe altele. În interiorul site-ului Proiecte de proiectare, puteți crea vederi ale sarcinilor de proiect în diferite formate, cum ar fi panouri Kanban, vizualizări de listă, vederi tabelare etc.

Airtable vs. Noțiune: De care aveți nevoie?

Până acum, ar fi trebuit să înțelegi dacă ai nevoie de Airtable sau Notion. Găsiți mai jos punctele marcatoare care vă pot împrospăta memoria:

Folosiți Airtable Dacă

  • Echipa este formată din angajați tehnici și antreprenori
  • Sunteți de acord cu dimensiunile limitate ale atașamentelor pe sarcină sau sub-sarcini
  • Aveți nevoie de aplicații automate pentru diferite sarcini și subsarcini
  • Trebuie să creați manual rapoarte de analiză a datelor
  • Afacerea se ocupă cu o mulțime de foi de calcul
  • Aveți nevoie de o bază de date relațională pentru datele din foaia de calcul

Utilizați Noțiunea Dacă

  • Echipa lucrează intens pe texte precum note, wiki-uri, documente etc.
  • Trebuie să creați un sistem de management al conținutului bazat pe Kanban
  • Echipa va publica site-uri publice sau private accesibile direct printr-un link Notion
  • Faceți un sistem de management de proiect
  • Afacerea necesită un hub central securizat pentru toate documentele și fișierele
  • Ai nevoie de o IA pentru brainstorming și producție de conținut

Airtable vs. Noțiune: Verdictul

Airtable și Notion sunt instrumente inteligente cu diferențe. Aici, nu comparați merele cu mere. Ambele aplicații sunt platforme unice de productivitate și colaborare.

Alegeți Notion dacă utilizați deja Microsoft Excel, Google Sheets și un sistem de gestionare a bazelor de date relaționale. Deoarece dețineți deja aplicații specializate, puteți utiliza Notion pentru gestionarea conținutului, gestionarea muncii și colaborarea în conținut. Cu Notion, colaboratorii își pot folosi pur și simplu browserul web pentru a accesa un site Notion și pentru a începe să creeze, să revizuiască sau să publice.

Dimpotrivă, alegeți Airtable dacă aveți nevoie de aplicații web automatizate pentru sarcini specializate, cum ar fi campanii publicitare, vânzări, recrutare de resurse umane, operațiuni de servicii pentru clienți etc. Cu toate acestea, trebuie să îmbarcați colaboratorii la Airtable pentru o colaborare eficientă.

Apoi, consultați instrumentele pentru a monetiza Airtable și Notion.