Cât de generativă de căutare AI schimbă motoarele de căutare

Căutarea generativă AI este următoarea iterație pentru căutarea online așa cum o cunoaștem de la Yahoo.com, Google.com, Bing.com și altele.

Inteligența artificială (AI) ne-a influențat viețile de la lansarea asistenților personali AI pe dispozitive mobile, precum Cortana, Siri, Google Assistant, Alexa etc. Utilizarea AI pe dispozitivele Internet of Things (IoT); poți controla multe lucruri acasă și la locul de muncă.

Apoi, AI a intrat în industria producției multimedia pentru a produce conținut precum imagini, video, audio și text din cuvinte cheie sau instrucțiuni. În zilele noastre, AI-urile avansate pot edita conținut precum video și audio la perfecțiune. Pe scurt, AI este peste tot. Prin urmare, acea zi nu este departe când veți vedea AI influențând căutarea de conținut de pe World Wide Web.

Pentru a înțelege conceptul de căutare generativă AI, trebuie mai întâi să înțelegeți ce este un AI generativ. Un astfel de AI pur și simplu produce conținut cum ar fi text, imagini, audio, cod de program etc., din conținutul eșantionului.

Dezvoltatorii antrenează o IA generativă pentru a înțelege conținutul natural în limbajul mașinii folosind modele de învățare automată (ML). Astfel de IA pot fi supravegheate, nesupravegheate sau semi-supravegheate.

Modele AI generative

AI generativ folosește diverse modele ML pentru a antrena un program AI, un chatbot sau un asistent virtual. Unele dintre aceste modele și rezultatele lor sunt prezentate mai jos:

Generativ vs. Model discriminativ

În modelul discriminativ pentru instruirea AI, un supervizor uman antrenează AI să învețe diferențele dintre două sau mai multe obiecte dintr-un eșantion de intrare. De exemplu, dacă furnizați IA 10 imagini cu 10 animale diferite ca intrare, modelul discriminativ subiacent îl va ajuta să distingă toate animalele cu succes.

Pe de altă parte, modelul generativ ajută un AI să creeze obiecte care se referă la date eșantion cu semi-supraveghere sau fără supraveghere. Un model generativ de învățare automată ajută un AI să înțeleagă datele de intrare și să păstreze înțelegerea în memoria rețelei neuronale, astfel încât să poată apela această experiență în viitor, dacă apare o provocare similară.

Rețele adversare generative (GAN)

Acest algoritm de învățare automată combină atât modele generative, cât și modele discriminative pentru instruirea AI. Aici, modelul generativ creează mostre din vectorii de intrare, cum ar fi cuvinte cheie, întrebări etc.

Apoi, modelul discriminativ trebuie să identifice dacă eșantionul creat este o intrare falsă sau originală. Dacă este fals, atunci modelul generativ reluează sarcina pentru a crea o altă ieșire pentru modelul discriminativ. Continuă în iterații până când modelul generativ poate crea falsuri pe care modelul discriminativ nu le mai poate distinge de intrarea originală.

Modele bazate pe transformatoare

Modelele transformatoare pentru ML sunt rețele neuronale profunde care analizează secvența cu secvență a vectorilor de intrare. Apoi prezice care ar putea fi rezultatul. De exemplu, dacă prezentați un transformator cu o serie de cuvinte fără legătură, acesta va analiza cuvintele și va încerca să prezică cuvintele precedente sau succesive care ar putea completa spațiile libere și ar putea transforma cuvintele care nu au legătură în propoziții semnificative.

  Cum să găsești melodiile, artiștii și multe altele preferate

Într-un transformator, un encoder extrage toate caracteristicile sau punctele de date din secvența de intrare și le convertește în vectori de intrare. Apoi, decodorul analizează vectorii de intrare, creează un context din date și produce o secvență de ieșire.

Există multe modele de IA de succes bazate pe transformatoare, cum ar fi cele prezentate mai jos:

  • Transformator generativ pre-antrenat model 3, alias ChatGPT
  • Model de limbaj pentru aplicații de dialog, alias LaMDA, construit pe Google Transformer

Folosind toate modelele de mai sus, dezvoltatorii AI au creat cu succes multe programe AI generative funcționale care pot face sau produc următoarele din intrări simple, cum ar fi imagini, texte, descrieri, audio etc.:

  • Generarea de imagini ale ființelor umane care nu există prin referirea intrărilor de pe site-uri web, reviste, Căutare de imagini Google etc.
  • Generați imagini reale din schițe
  • Transferați stilul artistic sau creativ de la o artă la alta
  • Sintetizând o scanare CT dintr-un RMN ca intrare
  • Dall-e AI de la OpenAI poate crea imagini remarcabile doar din texte
  • DeepMind, Amazon Polly etc., AI pot crea discursuri umane din texte
  • AI Music, achiziționată de Apple, poate transforma muzica publică fără drepturi de autor în coloane sonore

Acum, căutarea generativă AI este o combinație a tuturor acestor instrumente și tehnologii ale AI pentru a vă prezenta conținut precis de pe web. Cu o astfel de capacitate de căutare bazată pe inteligență artificială, nu trebuie să căutați prin milioane de sugestii create de motoarele de căutare Google, Bing, Yahoo etc.

Căutarea generativă AI vă va prezenta gata să publicați sau să consumați conținut din surse online cu diferite conținuturi acceptate, cum ar fi imagini, videoclipuri și text pe un singur ecran, la fel cum funcționează ChatGPT.

Căutarea pe site-uri web, așa cum o știm de la lansarea motorului de căutare Archie din 10 septembrie 1990, se va schimba complet dacă căutarea generativă AI devine populară și ușor accesibilă.

Căutarea obișnuită pe internet este un proces manual de cercetare online. Aici, trebuie să tastați întrebarea sau cuvântul cheie într-o casetă de căutare a motorului de căutare. Furnizorii de motoare de căutare precum Google, Yahoo, Bing etc., cântăresc site-urile web rezultate care conțin conținutul pe care îl doriți în funcție de o logică proprie.

De exemplu, autoritatea site-ului pe nișa relevantă, numărul de cititori, calitatea paginii site-ului etc. Apoi, motorul de căutare atribuie poziții fiecărui site în raport cu căutarea dvs. și arată toate site-urile în funcție de rangul lor. De exemplu, un site web cu rangul unu va apărea în partea de sus a paginilor cu rezultate ale motorului de căutare.

Pe scurt, motoarele de căutare online obișnuite nu creează conținut. Ei doar distribuie conținut de pe mai multe site-uri web. Când faceți clic pe un rezultat al căutării, accesați direct un anumit site web.

Cu toate acestea, odată cu lansarea căutării generative, veți obține conținut limitat. AI-ul de bază va analiza toate rezultatele căutării, va genera conținut personalizat și vă va arăta acest lucru folosind un browser web. Ar putea exista link-uri către sursele pe care AI generativ le-a folosit pentru a crea conținutul pe care ți-l arată.

Dacă căutarea generativă AI devine noul normal al căutării online, atunci vă puteți aștepta la următoarele diferențe suplimentare:

  • Conținutul de ieșire din interogarea dvs. de căutare va depinde foarte mult de polarizarea companiei care a creat modelul generativ de căutare AI
  • Unele școli de gândire vor prefera instrumentul de căutare AI generativ XYZ decât instrumentul ABC. Astfel, vor exista anomalii în creștere în lucrările bazate pe căutare online
  • Astfel de instrumente de căutare pot veni uneori cu conținut similar, iar editorul poate risca să încarce conținut plagiat pe site-ul său
  • Rezultatul căutării va deveni intuitiv și va fi umplut cu conținut similar sub diferite forme, cum ar fi texte, imagini, video, audio și așa mai departe
  • Veți înceta să mai vizitați site-uri web și să interacționați cu reclame web dacă obțineți conținut într-o interfață asemănătoare ChatGPT, unde nu există distrageri.
  • Efortul dvs. de cercetare online va scădea drastic. Nu mai trebuie să citiți mai multe pagini web și să vă compuneți propriul conținut
  • Dezvoltatorii AI vor veni cu noi reclame online bazate pe AI și alte modele de venituri pentru a-și crește profiturile operaționale
  • Va exista mai puțină distragere a atenției în căutarea pe web, astfel încât calitatea căutării poate scădea mult
  • Trebuie să angajați profesioniști talentați și experți în cercetare online și analiști de date pentru a analiza conținutul produs de AI înainte de a putea utiliza conținutul în scopuri comerciale.
  • Nu există un ghid clar cu privire la modul în care o astfel de căutare pe site-uri bazată pe inteligență artificială va fi legată înapoi la site-ul sursă și va acorda acestor site-uri un anumit credit. Deoarece aceste AI nu pot genera conținut fără să se bazeze pe conținut de referință
  iPhone-ul meu este rezistent la apă?

În continuare, vom explora impactul căutării generative AI asupra motoarele de căutare.

Impactul căutării AI generative asupra motoarele de căutare

Găsiți mai jos cum progresul căutării generative AI poate afecta motoarele de căutare convenționale:

  • Popularitatea giganților de căutare precum Google, Yahoo, DuckDuckGo și Brave va scădea mult
  • Veniturile din reclame colectate de la motoarele de căutare vor scădea și ele substanțial
  • Rezultatele căutării web gratuite și corecte vor fi afectate și va apărea un nou flux de venituri, în care proprietarii de site-uri web vor plăti furnizorii generativi de căutare AI pentru a afișa conținutul din paginile lor.
  • Frecvența pe site-uri web va scădea foarte mult, deoarece utilizatorii vor obține conținutul de care au nevoie pe o altă pagină web

Acum, vom explora câteva dintre motoarele de căutare care folosesc căutarea generativă AI.

Companiile de motoare de căutare știu deja că căutarea generativă bazată pe inteligență artificială este viitorul. Prin urmare, diverși giganți de căutare au început să lanseze prototipuri și teste beta pentru motoarele de căutare AI. Găsiți mai jos câteva motoare de căutare bazate pe inteligență artificială pe care le puteți utiliza acum:

#1. Bing

Microsoft nu sa oprit doar prin achiziționarea dezvoltatorului ChatGPT OpenAI. A folosit tehnologiile proprietare și licențele de la OpenAI pentru a îmbunătăți Bing Search cu capabilități AI. Produsul renovat este cunoscut ca noul Bing.

Motorul de căutare vă ajută cu răspunsuri complete la întrebări reale — nu mai este clasarea bazată pe cuvinte cheie a site-urilor web și curățarea manuală a datelor de pe site-urile web de top. Puteți, de asemenea, să discutați cu motorul de căutare, la fel ca mesajele text și mesajele cu un expert în domeniul în care lucrați sau faceți afaceri.

  Cum să îmbunătățiți acuratețea urmăririi GPS în aplicațiile dvs. de antrenament

Chat-ul motorului de căutare vă va permite să puneți până la cinci întrebări ulterioare pentru a ajusta rezultatul căutării pe care îl oferă modelul AI generativ de bază. Noul Bing nu este doar pentru a obține rezultate web online. De asemenea, vă poate ajuta cu următoarele:

  • Obțineți sfaturi despre diverse subiecte și domenii de nișă
  • Produceți conținut creativ cu ajutorul unui AI generativ precum ChatGPT
  • Obțineți rezultate de căutare intuitive și precise, astfel încât să vă puteți accesa rapid serviciul, fără a distrage atenția de la anunțuri și ferestre pop-up cu îndemn

#2. Google

Căutarea Google a folosit instrumentele de căutare AI de mulți ani. RankBrain este primul instrument AI folosit de Google în 2015 pentru a clasifica site-urile web. Această IA interpretează rezultatele căutării și clasifică site-urile web relevante în partea de sus a ierarhiei de clasare.

Alte programe AI pe care Google le folosește în motorul său de căutare sunt următoarele:

  • Potrivirea neuronală ajută motorul de căutare să descopere modul în care interogările sunt relevante pentru pagini
  • Reprezentări codificatoare bidirecționale de la Transformers sau BERT pentru pregătirea prealabilă a procesării limbajului natural
  • Google Lens pentru căutarea obiectelor folosind o cameră de pe un telefon mobil sau tabletă
  • Model unificat multitask sau MUM pentru informații despre vaccinul COVID-19 pe rezultatele web

#3. Tu

You este un motor de căutare AI pregătit pentru producție. Utilizatorii îl pot folosi pentru a obține rezultate bogate de căutare, după cum este prezentat mai jos:

  • Afișează un număr de aplicații, instrumente și rezultate în partea de sus a SERP
  • Rezultatele People Also Ask se afișează în panoul din dreapta
  • Obțineți o sugestie pentru YouChat
  • Afișează carduri de discuții de top din rețelele sociale de înaltă autoritate, cum ar fi Reddit
  • De asemenea, utilizatorii pot adăuga mai multe interogări la aceeași căutare

În prezent, oferă următoarele produse de căutare AI:

#4. Neeva

Neeva este un instrument de cercetare online sau de căutare online bazat pe inteligență artificială. Vă ajută să obțineți rezultate fără distragere prin omiterea anunțurilor din paginile cu rezultatele căutării. Tastați o întrebare închisă în caseta de căutare Neeva; vă oferă un răspuns aproape perfect pas cu pas la întrebare. Nu mai există anunțuri deasupra rezultatelor căutării, așa cum se vede în Căutarea Google.

Neeva este un instrument de căutare online finanțat de abonați. Obține venituri de la publicul care utilizează aplicația pentru căutări online regulate; Nu se bazează pe veniturile din reclame precum Google. Prin urmare, vă puteți aștepta să vă ajute mai bine cu rezultatele căutării contextuale pe măsură ce plătiți.

Nota autorului

Motoarele de căutare generative bazate pe inteligență artificială pot deveni o problemă pentru cercetarea online. De îndată ce aceste companii încep să planifice generarea de venituri prin obținerea de plăți pentru promovarea conținutului de pe anumite site-uri web sau editori, căutarea online va deveni extrem de părtinitoare.

Dezvoltatorii motoarelor de căutare AI trebuie să formeze un consorțiu pentru a elabora o practică etică pentru a asigura practici de căutare libere și corecte.

Până acum, ați trecut printr-o discuție detaliată despre definiția căutării AI generative, diferența acesteia față de conceptul convențional de căutare pe site-uri web și impactul său. De asemenea, ați explorat exemple noi de instrumente de căutare AI generative care vă pot aduce conținut remarcabil în timpul minim petrecut în cercetarea site-ului.

Acest articol vă ajută să înțelegeți dacă ar trebui să mergeți cu o căutare bazată pe inteligență artificială sau nu. Cu toate acestea, căutarea AI bazată pe învățarea automată generativă de pe World Wide Web va deveni noua tendință.

Apoi, verificați Inteligența îngustă artificială (ANI).