03/28/2024

Modelul de maturitate a capacității (CMM) explicat în 5 minute sau mai puțin

Capability Maturity Model (CMM) este o modalitate eficientă și mai ușoară de a scala mai multe funcții ale afacerii dvs.

Pentru a conduce o companie, a controla un sistem sau a gestiona un grup, înțelegerea capacităților este un aspect esențial.

Odată ce restrângeți diferitele funcții ale afacerii dvs., trebuie să evaluați performanța tuturor acelor funcții. În conformitate cu asta, stabilești standarde și obiective pentru afacerea ta.

Așadar, pentru a măsura și controla performanța și progresul muncii fiecărei funcție și individ, antreprenorii și liderii de afaceri trebuie să aibă o soluție solidă și să o captureze.

În acest fel, o companie poate dezvolta sisteme care pot prelua povara complexităților și pot oferi precizia necesară pentru scalare.

Aici intervine CMM.

În acest articol, voi discuta despre ce sunt CMM și CMMI, nivelurile lor și diferențele dintre ele.

Să începem!

Ce este modelul de maturitate a capacității?

Modelul de maturitate a capacității (CMM) este o metodologie simplă care este utilizată pentru a crea și a perfecționa procesul de dezvoltare a aplicațiilor unei organizații. Acest lucru le permite dezvoltatorilor să dezvolte și să îmbunătățească procesul de dezvoltare a software-ului, rezultând o mai mare consistență și eficiență.

Indiferent de ce rol vi s-a atribuit în echipa de dezvoltare, familiarizarea cu CMM vă poate ajuta să vă creșteți performanța. Astfel, puteți spune că CMM este o metodă care ajută la evaluarea, dezvoltarea și îmbunătățirea procesului de dezvoltare a software-ului.

CMM subliniază procedurile principale pentru dezvoltarea de software și alte prințese care sunt supuse ingineriei, managementului și planificarii. Se presupune că un proces regulat de îmbunătățire este realizabil prin mici semne de progres, în loc de descoperiri mai mari.

În plus, oferă un cadru pentru gestionarea semnelor minore la diferite niveluri de maturitate, pentru a oferi o platformă pentru îmbunătățirea continuă a procesului de dezvoltare a software-ului. Prin urmare, această metodologie acționează ca inima sistemelor de management special concepute pentru a îmbunătăți calitatea dezvoltării produselor și serviciilor împreună cu livrările acestora.

CMM a fost dezvoltat și promovat de SEI (Software Engineering Institute), un centru de cercetare și dezvoltare sponsorizat de US DOD. Acum face parte din Universitatea Carnegie Mellon. SEI a fost fondată pentru prima dată în anul 1984 pentru a aborda diverse probleme legate de software și a avansa metodologiile software.

SEI a fost înființată pentru a optimiza procesul de dezvoltare, achiziție și întreținere a sistemelor foarte rezervate de software pentru Departamentul Apărării (DOD). Susține adoptarea centrată pe industrie a CMM-ului în evoluție, adică, Integrarea CMM (CMMI).

De ce aveți nevoie de CMM?

CMM are multe puncte forte, iar cel mai util beneficiu al utilizării acestei metodologii este capacitatea sa de a economisi timp și bani. Acest lucru se datorează faptului că sistemul este perfect conceput pentru a cunoaște defectele procesului de îmbunătățire mai eficient decât alte modele.

În plus, CMM îmbunătățește procesele de afaceri și, de asemenea, reduce schimbarea bruscă a programelor de producție. Deoarece CMM a fost primul model conceput pentru a îmbunătăți procesul industrial, poate fi piatra de temelie pentru alte creații de modele, cum ar fi versiunea îmbunătățită a CMM (adică, CMMI), Business Capability Maturity Model (BCMM) și multe altele.

CMM este un model destul de flexibil pentru toate procesele și piețele. Indiferent de sectorul din care aparțineți, dacă aveți o echipă de dezvoltare, membrii pot utiliza modelul pentru a remedia erorile din proces.

  Cum să-ți aduci casa inteligentă afară

Cinci niveluri de maturitate în CMM

Cele cinci niveluri ale Modelului de maturitate a capacității (CMM) în procesul de dezvoltare sunt:

#1. Nivelul Inițial

La acest nivel, procesele nu sunt în ordinea corectă. Poate fi chiar haotic uneori. Aici, succesul depinde de eforturile fiecărui membru și nu este considerat un proces repetabil. Acest lucru se datorează faptului că procesul nu este suficient de bine documentat și definit încât să poată fi replicat.

Procesele urmate sunt imature și Adhoc, care este un mediu instabil pentru dezvoltarea software-ului dumneavoastră. În plus, nu există nicio bază pentru a prezice calitatea produsului și timpul său de finalizare.

#2. Repetabil

La acest nivel, procesele necesare sunt bine stabilite, documentate și definite. Ca urmare, tehnicile de management al proiectelor sunt stabilite în mod corespunzător, iar succesul s-ar putea să nu fie replicat în unele zone cheie ale procesului.

Nivelul repetabil poate fi atins prin stabilirea unor politici de bază de management de proiect. Experiența în proiecte anterioare este folosită pentru a gestiona proiecte similare. Include definirea resurselor necesare, a obiectivelor, a constrângerilor și multe altele pentru proiect.

Acest nivel prezintă un plan detaliat care trebuie urmat în mod corespunzător pentru finalizarea cu succes a unui software de calitate. Scopul principal este de a menține performanța produsului, cum ar fi componenta acestuia, pe tot parcursul ciclului de viață al software-ului.

Nivelul repetabil include, de asemenea, feedback-ul clienților și gestionarea recenziilor, ceea ce poate duce la unele modificări ale cerinței stabilite. Acest management al cerințelor constă în adaptarea cerințelor modificate.

Mai mult, managementul subcontractelor se concentrează pe managementul contractanților calificați pentru dezvoltarea de software. Aceasta înseamnă că gestionează unele părți software care sunt dezvoltate de terți. Asigurarea calității software garantează un produs software de calitate cu anumite reguli și linii directoare standard în timpul procesului de dezvoltare.

#3. Definit

Documentarea ghidurilor și procedurilor are loc la acest nivel. Este un set bine definit de procese și management de inginerie software. Aceasta include:

  • Evaluări inter pares: în această metodă, defectele sunt necesare pentru a fi eliminate folosind o varietate de procese de revizuire, cum ar fi inspecții, verificări cu prietenii, expuneri etc.
  • Coordonare intergrup: Această metodă constă în interacțiuni între mai multe echipe de dezvoltare pentru a asigura îndeplinirea corectă și eficientă a nevoilor.
  • Definirea procesului de organizare: Metoda se concentrează pe dezvoltarea și întreținerea proceselor de dezvoltare software.
  • Concentrarea procesului organizațional: Aceasta include practici și activități care trebuie urmate pentru a îmbunătăți capacitățile de proces ale organizației.
  • Programe de instruire: Programele de formare se concentrează pe îmbunătățirea cunoștințelor și abilităților membrilor echipei și asigură o îmbunătățire a eficienței muncii.

#4. A reușit

La acest nivel, sunt stabilite obiective cantitative pentru calitatea produsului software și procesele software ale unei organizații. Măsurătorile efectuate permit organizației să prezică calitatea procesului și a produsului în limitele care sunt definite cantitativ.

Acest nivel include strategii și planuri stabilite pentru a dezvolta și înțelege analiza cantitativă și calitatea produsului. De asemenea, se concentrează pe gestionarea performanței proiectului.

#5. Optimizarea

Aceasta este etapa finală a maturității procesului în CMM care se concentrează doar pe îmbunătățirea continuă a proceselor de dezvoltare din organizație prin feedback cantitativ. Acest lucru se realizează prin utilizarea tehnicilor, evaluării și instrumentelor pentru procesele software pentru a preveni repetarea defectelor cunoscute.

Acest nivel include:

  • Managementul schimbării proceselor: Acest proces de management se concentrează pe îmbunătățirea continuă a proceselor de dezvoltare software. Acest lucru îmbunătățește calitatea, timpul de ciclu și productivitatea produsului software.
  • Managementul schimbărilor tehnologice: constă în utilizarea tehnologiilor și tehnicilor de identificare pentru a îmbunătăți calitatea produsului și a minimiza timpul de dezvoltare.
  • Prevenirea defectelor: Prevenirea defectelor se poate face prin identificarea cauzei defectelor și prevenirea reapariției acelor defecte în proiectele următoare. Acest lucru îmbunătățește procesele definite de proiect.
  Cum să organizați aplicațiile prin foldere de pe iPhone

Integrarea modelului de maturitate a capacității

Capability Maturity Model Integration (CMMI) este un model de proces simplu pe care organizațiile îl pot folosi pentru a îmbunătăți procesele de dezvoltare, a spori comportamentele eficiente și a îmbunătăți productivitatea în fluxul de lucru în timp ce dezvoltă un produs, serviciu sau proiect. Acest lucru duce la reducerea riscurilor pe tot parcursul procesului.

CMMI a fost dezvoltat și introdus de Universitatea Carnegie Mellon. Intenția principală a acestei dezvoltări este de a crește eficiența și gradul de utilizare a modelelor de maturitate care pot măsura capacitatea unei organizații de a avea o îmbunătățire continuă în anumite domenii. Acest lucru se poate întâmpla doar prin integrarea mai multor modele într-un singur cadru.

Prima versiune a fost lansată în 2002, iar următoarea versiune a fost lansată în 2006. În 2010, a apărut versiunea 1.3, iar cea mai recentă versiune, 2.0, a fost lansată în 2018, care a venit cu diverse modificări, cum ar fi să o facă mai accesibilă, mai eficientă etc. ., pentru afaceri.

CMMI a fost cumpărat de ISACA (cunoscută anterior ca Asociația de Audit și Control al Sistemelor Informaționale), care deține certificări precum cadrul COBIT. CMMI este un model de proces și comportament care ajută organizațiile pe parcursul procesului de dezvoltare a produselor sau serviciilor.

Astfel, obiectivul CMMI este destul de clar. Este folosit pentru a îmbunătăți calitatea serviciului sau a produsului, urmând modelul care îndeplinește așteptările clienților și crește valoarea unei organizații pe piață. De asemenea, evaluează reputația afacerii dvs. și valoarea părților interesate din industrie.

CMMI abordează în prezent următoarele domenii de interes:

  • CMMI pentru dezvoltare: este pentru dezvoltarea de produse și servicii.
  • CMMI pentru servicii: este pentru stabilirea, livrarea și managementul serviciilor.
  • CMMI pentru Achiziție: implică achiziția de produse și servicii.

Reprezentarea CMMI

Reprezentarea CMMI permite unei organizații să urmărească un set de obiective de îmbunătățire. Există două reprezentări:

Reprezentare în scenă

  • Utilizează un set definit de zone de proces de dezvoltare pentru a descrie calea de îmbunătățire.
  • Oferă o serie de îmbunătățiri, în care fiecare parte a seriei servește ca structură pentru următoarea îmbunătățire.
  • Acesta definește o cale îmbunătățită cu ajutorul nivelurilor de maturitate. Iar nivelul de maturitate spune despre maturitatea diferitelor procese din organizație.
  • Permite compararea între diferite organizații pentru diferite niveluri de maturitate.

Reprezentare continuă

  • Permite selectarea anumitor zone de proces.
  • Utilizează nivelurile de capacitate pentru a măsura îmbunătățirea procesului individual.
  • În plus, permite compararea între organizații pe baza zonei de proces cu zonă de proces.
  • Reprezentarea continuă permite, de asemenea, organizațiilor să aleagă dintre diferite procese pentru o îmbunătățire mai bună.
  • În această reprezentare, organizațiile își pot îndeplini mai bine obiectivele și pot reduce riscurile selectând ordinea de îmbunătățire a diferitelor procese.

Etape în CMMI

Există cinci etape de maturitate în CMMI cu reprezentare în etape:

#1.Inițial: La acest nivel, procesele de dezvoltare sunt slab controlate sau gestionate. De asemenea, implică rezultate imprevizibile ale proceselor de dezvoltare. În plus, sunt utilizate abordări haotice și ad-hoc. Nu veți găsi zone cheie de proces (KPA-uri) definite. Calitatea nu este atât de bună, iar produsul sau serviciile sunt la cel mai mare risc.

#2. Gestionat: în această etapă de maturitate, cerințele sunt gestionate corespunzător, iar procesele de dezvoltare sunt controlate și planificate. Aici, proiectul este gestionat și implementat corespunzător conform planurilor documentate. Cu toate acestea, riscul încă există, dar este mai mic decât nivelul inițial.

#3.Definit: În nivelul de maturitate definit, procesele de dezvoltare sunt bine descrise și caracterizate folosind proceduri, standarde, instrumente și metode adecvate. Calitatea pe care o veti gasi este de nota medie, iar riscul este si el mediu.

  Cele mai bune 11 rampe On-Off pentru a activa Cumpărarea sau vinderea criptografică în aplicațiile dvs

#4.Gestionat cantitativ: În acest model, sunt stabilite obiectivele cantitative pentru procesele de calitate și performanță. Se bazează pe nevoile organizației, cerințele clienților și multe altele. Măsurile performanței procesului sunt analizate cantitativ. Aici veți găsi procese de calitate superioară cu risc mai mic.

#5.Optimizare: Aceasta este ultima etapă a modelului de maturitate care implică îmbunătățirea continuă a performanței și proceselor. Îmbunătățirea la acest nivel este atât inovatoare, cât și incrementală. Procesele și performanțele sunt de calitate superioară, iar riscul este cel mai scăzut.

Nivelurile de capacitate ale CMMI

Un nivel de capacitate spune despre practicile relevante pentru o anumită zonă de proces pentru a îmbunătăți procesele unei organizații legate de zona de proces. Există șase niveluri de capacitate pentru modelele CMMI:

  • Nivelul de capacitate 0 (Incomplet): Include procese incomplete, parțiale și neefectuate. La acest nivel, nu există obiective generice.
  • Nivelul de capacitate 1 (Efectuat): Performanța procesului nu este stabilă la acest nivel. Obiectivele de cost, program și calitate nu sunt îndeplinite. Procesul de nivel 1 trebuie să efectueze practici specifice.
  • Nivelul de capacitate 2 (Gestionat): Procesul este monitorizat, controlat și planificat la acest nivel. Aici, obiectivele sunt atât model, cât și altele precum calitatea, programul și costul. Organizația trebuie să gestioneze procesele în mod activ cu ajutorul unor metrici.
  • Nivelul de capacitate 3 (Definit): Este un nivel definit în care procesul este gestionat bine și îndeplinește un set de linii directoare și standarde organizaționale. Se concentrează pe standardizarea proceselor.
  • Nivelul de capacitate 4 (Gestionat cantitativ): Aici, procesul este controlat folosind tehnici cantitative și statistice. La acest nivel, performanța procesului este înțeleasă în termeni metrici și statistici.
  • Nivelul de capacitate 5 (Optimizare): Acest nivel se concentrează pe îmbunătățirea continuă a performanței procesului. Performanța este îmbunătățită atât în ​​mod inovator, cât și în mod incremental.

CMM vs. CMMI: Diferență

CMMI este un model actualizat sau mai nou de CMM. SEI a dezvoltat CMMI pentru a standardiza și integra CMM, care are diverse modele pentru fiecare funcție pe care o acoperă. Aceste modele nu sunt sincronizate; integrarea acestora face ca procesul să fie flexibil și eficient.

În ceea ce privește domeniile cheie ale procesului, practicile, nivelurile de maturitate și obiectivele, structura CMMI este similară cu structura CMM. Cu toate acestea, CMMI oferă două reprezentări diferite ale proceselor.

Să aflăm mai multe diferențe între CMM și CMMI:

CMMCMMICMM înseamnă Capability Maturity Model, dezvoltat în anul 1984. CMMI înseamnă Capability Maturity Model Integration, dezvoltat în anul 2006. Este un model comportamental care este dezvoltat pentru a măsura procesele de dezvoltare software într-o organizație. Este versiunea actualizată. a modelului CMM care este mai orientat spre sarcini și mai eficient. Scopul principal este de a evalua nivelurile de maturitate în procesul de dezvoltare software. Scopul principal este de a combina diferite modele de software într-un singur software și de a depăși unele dezavantaje CMM. CMM are cinci etape: inițial, repetat, definit, gestionat și optimizatCMMI are cinci etape: inițial, gestionat, definit, gestionat cantitativ și optimizat. CMM este mai puțin eficient. CMMI este mai eficient. Este prea orientat spre proces. Este orientat spre obiective.

Concluzie

Capability Maturity Model (CMM) este un sistem de rezolvare a problemelor pentru procesele de dezvoltare software din industrii. Acest lucru poate salva companiile de la problemele de proces.

Pe de altă parte, CMMI are o metodologie avansată decât CMM. Aceasta implică îndeplinirea așteptărilor clienților, valorificarea creației, creșterea marketingului, îmbunătățirea calității produselor și serviciilor și creșterea reputației.

De asemenea, puteți explora cadrul de management al ciclului de viață al aplicației care ajută la dezvoltarea și livrarea software-ului la timp, în limita bugetului și de cea mai bună calitate.

x