Un ghid pentru diferitele tipuri

Inventarul este un activ valoros pentru afaceri. Acesta cuprinde articole pe care o companie le poate folosi pentru a fabrica produsul final și a-l vinde pentru a obține un profit.

Diferite tipuri de inventar sunt potrivite pentru diferite tipuri de afaceri și industrie.

Stocurile dvs. nu trebuie nici să se epuizeze, nici să depășească ceea ce este necesar pentru a îndeplini cerințele clienților.

Dar dacă nu vă gestionați în mod corespunzător inventarul, acesta vă poate afecta negativ veniturile și rezultatul final.

Stocurile scăzute sau epuizate ar putea dezamăgi clienții, în timp ce stocurile depășite ar putea duce la risipă.

Prin urmare, cunoașterea inventarului și a tipurilor acestuia este esențială pentru a face alegerea corectă în funcție de cerințele afacerii dvs.

Să discutăm ce este inventarul și diferitele tipuri de stoc.

Ce este Inventarul?

Inventar înseamnă un stoc de mărfuri.

Bunurile pot fi articole, materiale și mărfuri pe care o companie le-a depozitat pentru a vinde sau a fabrica produse noi și a le vinde pentru a obține profit. De asemenea, compania gestionează și actualizează bunurile pentru a satisface cerințele clienților.

Un stoc este un activ, necorporal sau corporal, având valoare de schimb și poate fi utilizat pentru generarea de venituri.

În producție, inventarul cuprinde produse finite fabricate pentru vânzare, materii prime pentru producție și produse parțial finite într-o fabrică sau într-un depozit.

Exemplu: Pentru o companie de producție de pânză, inventarul ar include haine gata de vânzare, materii prime pentru producerea de haine noi, cum ar fi bumbac, țesături, piele, ace, fire etc.; stoc de pânză semifabricat rămas pentru ambalare sau prelucrare ulterioară; și haine păstrate pentru asigurarea calității.

În industriile de servicii, stocul este în general intangibil, deoarece nu se face schimb de stocuri fizice. Inventarul de aici ar putea fi pașii necesari pentru a genera o vânzare sau elementele corporale sau necorporale pentru a ajuta la o vânzare.

Exemplu: Inventarul companiei aeriene include locurile care trebuie ocupate. În mod similar, o firmă de găzduire de servere va avea servere virtuale în inventarul său.

Pentru a îndeplini așteptările clienților, o companie trebuie să își gestioneze bine inventarul. Se poate face printr-o foaie de calcul, un notebook sau un software de gestionare a inventarului. Vă va ajuta să vă urmăriți stocul, să vă asigurați că articolele necesare sunt disponibile în stoc și să satisfacă cerințele clienților, astfel încât aceștia să poată plasa comenzi oricând doresc.

Tipuri de inventar

Întreprinderile de toate tipurile folosesc un fel de inventar în procesul lor de producție și vânzare. Dar inventarul poate fi un lucru complex dacă nu este gestionat corespunzător.

În funcție de tipul de industrie sau de afacere, inventarul poate fi de diferite tipuri. Și dacă doriți să conduceți o afacere în mod eficient, ar trebui să cunoașteți tipurile de inventar pentru a decide ce se va potrivi mai bine afacerii dvs.

Deși veți găsi multe tipuri de inventar, iată cele patru tipuri principale despre care ar trebui să le cunoașteți.

Inventar de materii prime

Materiile prime sunt articole sau bunuri prelucrate pentru a produce produsul final. Aceste articole pot fi părți ale componentelor prezente și nu sunt încă utilizate în inventarul de produse finite sau de lucru în proces.

Acestea sunt combinate sau modificate pentru a crea un produs nou și arată de nerecunoscut după ce produsul finit este format.

O companie producătoare poate achiziționa materii prime folosind un produs secundar al unui anumit proces sau poate sursa materii prime de la furnizor(i).

Materiile prime sunt de două tipuri:

  • Materii prime directe: acestea sunt utilizate direct într-un produs finit
  • Materii prime indirecte: acestea fac parte din costurile de fabrică sau din cheltuielile generale.

Adesea, producătorii își gestionează materiile prime, dar întreprinderile orientate spre retail pot alege să își prelucreze materiile prime fie singure, fie să participe la procesul de selecție și distribuție.

  Cum se generează text aleatoriu în Word

Numai industria prelucrătoare sau de servicii utilizează conceptul de materii prime, dar industria comercială nu.

Exemplu: materiile prime din industria de fabricare a pânzei pot fi bumbac, cauciuc, ace, fire, mătase și multe altele. Acestea sunt și materiile prime directe pentru acest tip de afaceri, în timp ce materialele indirecte pot fi becurile, spațiul de depozitare, bateriile, mașinile etc., care vă ajută să vă mențineți fabrica în funcțiune.

Optimizarea stocului de materii prime este esențială pentru a asigura că cerințele clienților sunt îndeplinite și, în același timp, pentru a evita pierderile. Păstrați cantități de materii prime mai mari decât cele necesare.

Va trebui să suportați costuri mari de transport, să aveți nevoie de spațiu de stocare mai mare și să vă confruntați cu pierderi monetare atunci când materialele se deteriorează, sunt învechite sau expiră. Este evident mai ales în industria alimentară și a băuturilor, în industria farmaceutică și în altele.

În mod similar, nu doriți să rămâneți fără inventar. Pentru că dacă o faci, nu vei putea produce volumul dorit de produse pe care clienții tăi doresc să le cumpere.

Prin urmare, asigurați-vă că echilibrați ambele părți prin urmărirea, gestionarea, actualizarea și reaprovizionarea inventarului în funcție de cerințele pieței.

Inventarul de lucru în proces

Work-in-process (WIP) este un tip de inventar care cuprinde articole aflate în proces de transformare într-un produs final. Este ceea ce poți numi semifabricate, transformate din materii prime supuse unor procese în drumul lor spre a deveni un produs nou.

Inventarul WIP include articole, componente, sub-ansambluri și ansambluri aflate în proces. Pe baza unei perspective de cost, are nu numai materiale fizice, ci și costuri cu forța de muncă și taxe generale. Inventarul WIP poate fi găsit la etajul de producție și nu este încă gata de vânzare. Până atunci va trece sub modificări și verificări de calitate.

Exemplu: În industria de fabricare a computerelor, computerele încă aflate în unele procese pentru a adăuga funcții sau periferice și pentru a căuta asigurarea calității ar putea fi inventarul WIP.

În mod similar, într-o companie care produce șampon, șamponul, împreună cu sticlele în care este depozitat, ar mai avea nevoie de verificări de calitate. De asemenea, sunt considerate inventar WIP.

În general, cu cât stocul WIP este mai scăzut, cu atât este mai bun. Pentru că până când inventarul nu este transformat în bunul final, nu este de niciun folos, deoarece nu le poți vinde și obține profit. Deși, în unele cazuri, astfel de materiale pot fi vândute la un anumit preț; cu toate acestea, s-ar putea să nu profite prea mult afacerii.

Păstrarea unui volum mare de inventar WIP poate fi, de asemenea, riscantă în cazul unui dezastru natural care distruge depozitele sau al unui atac provocat de om care compromite datele și materialele fizice. Multe companii consideră că inventarul WIP nu este foarte util și îl aruncă cu totul.

Prin urmare, este de dorit să se minimizeze volumele de stocuri în curs de desfășurare. În plus, puteți optimiza și timpul necesar pentru a converti inventarul WIP în produsul final, folosind proceduri și instrumente mai eficiente care pot crește productivitatea. Acest lucru vă va ajuta să reduceți valoarea blocată, să o eliberați rapid și să obțineți rezultate mai bune.

Inventarul de produse finite

Acestea sunt probabil cele mai simple de înțeles. Produsele finite sunt produsele finale gata de vânzare către client. Acest client poate fi un consumator direct sau o afacere care cumpără de la tine și îl folosește pentru a-și modela ofertele și apoi vinde clienților săi.

Produsele finite sunt recunoscute ca produse finalizate în ceea ce privește construcția, ambalarea și controlul calității. Sunt gata pentru a fi vândute și comercializate pe piața, zonele sau magazinele țintă. Acest tip de inventar ar putea fi listat pe site-ul dvs. de comerț electronic, afișat în magazinul dvs., ambalat pentru a fi vândut clientului dvs. și așa mai departe.

  Atenție la aceste 8 escrocherii online în timp ce navigați pe internet

Achiziționați produsul finit după implementarea întregului proces de fabricație, de la utilizarea materiilor prime și modelarea acestora în produsul dorit cu ajutorul instrumentelor și procedurilor până la asamblarea pieselor, asigurarea calității și ambalarea produsului. Produsele finite pot fi vândute, contribuind direct la veniturile companiei.

Exemplu: Pentru o companie producătoare de mașini, produsele finite vor fi mașinile sau un card încărcat pe un camion și gata de vânzare. Pentru o firmă de bijuterii, piesele finale de bijuterii păstrate în magazin și expuse clienților sunt produse finite.

În mod similar, o companie de producție de pânză va avea bunuri finite, cum ar fi blugi, topuri, halate, cămăși etc., ambalate și gata pentru livrare la un distribuitor.

Inventarul MRO

Inventarul de consumabile de întreținere, reparații și operare (MRO) este cunoscut și sub numele de inventar de revizie. Acest tip de inventar implică articole folosite pentru asamblarea unui produs, cu excepția pieselor care ajung într-un produs finit.

În ceea ce privește costul, la acest inventar se adaugă cheltuielile de întreținere și suport alături de materialele necesare pentru modificarea și consolidarea produsului și îmbunătățirea esteticii acestuia.

După cum sugerează și numele, inventarul MRO ar include articolele utilizate în operațiunile, repararea și întreținerea unui anumit produs. Aceste articole vor fi în inventar chiar și după ce produsul final a fost expediat, deoarece clientul ar putea avea nevoie de servicii de reparații și întreținere în orice moment.

Inventarul MRO este crucial în operațiunile zilnice ale unei companii. Multe companii iau în considerare ambalarea în acest inventar. În acest fel, ar putea fi de două tipuri – ambalare primară și ambalare secundară.

  • Ambalare primară: implică ambalajul fără de care nu se folosește un produs, cum ar fi o cutie pentru depozitarea băuturilor energizante, o cadă mică pentru depozitarea cremelor hidratante etc.
  • Ambalarea secundară implică ambalajul exterior al mărfurilor pentru a preveni deteriorarea în tranzit sau manipulare sau pentru a le face să arate estetic. Poate fi o cutie de carton care depozitează crema hidratantă într-o cadă, o duzină de sticle de băuturi energizante etc.

Consumabilele MRO sunt utilizate în timpul producției, reparației sau ambalării, dar nu fac niciodată parte integrantă din produsul final. Sunt materiale care susțin procedurile de producție.

Exemplu: inventarul MRO este uriaș. O companie de producție poate include rafturi, mașini, echipamente de protecție precum măști și mănuși, computere, birouri, scaune, rechizite de birou și multe altele.

Într-o companie de service pentru biciclete, inventarul MRO va avea articole care i-ar ajuta să întrețină sau să repare bicicleta, de la vehicule de remorcare la șurubelnițe, piulițe și șuruburi, lichide de răcire, uleiuri de motor și multe altele.

Alte tipuri de inventar

În afară de tipurile cheie de inventar de mai sus, iată mai multe tipuri:

Inventarul de servicii

Este ca un inventar MRO, dar implică ajutor uman în bunul final. Deoarece procesul de fabricație implică nu numai materiale și mașini, ci și oameni pentru a opera mașinile și a lucra liniile de asamblare și alte procese, implică cheltuieli semnificative.

Exemplu: angajați precum ingineri, tehnicieni, operatori de mașini, personal de birou, antreprenori și alții.

Inventar tampon/stoc de siguranță

În producție și comerț, piața fluctuează frecvent. Acest lucru poate avea un impact negativ asupra procesului de producție și vânzărilor. Inventarul tampon poate ajuta în astfel de scenarii. Include articolele depozitate în depozitul unei fabrici pentru a compensa șocurile neașteptate, cum ar fi creșterea bruscă a cererii clienților, greve de muncă, întârzieri de transport etc.

Exemplu: un magazin dintr-o regiune predispusă la cicloni poate stoca provizii pentru casă în lunile estimate pentru a face față unei creșteri bruște a cererii.

Inventar decuplat

Articolele suplimentare păstrate la fiecare stație de linie de producție pot fi numite inventar decuplat. Acest lucru ajută la prevenirea opririi lucrărilor și asigură lucrul continuu cu toate lucrurile disponibile care sunt necesare pentru proces. Este util pentru companiile care produc numai mărfuri și dacă părțile unei linii au viteze de lucru diferite.

  Cum să transformi un Raspbery Pi într-un server Plex

Exemplu: managerul de magazin al unei companii de producție de computere va păstra unele piese deoparte în fiecare pas al procesului de fabricație pentru a se asigura că nimic nu poate opri producția. Deci, chiar și după ce o piesă lipsește, inventarul decuplat poate fi folosit aici.

Inventarul ciclului

Inventarul ciclului include articolele comandate în mod regulat în loturi, astfel încât costul de depozitare să poată fi minimizat și volumul potrivit de stoc este stocat. Aceste materiale fac parte dintr-un proces obișnuit sau sunt utilizate direct în producție.

Exemplu: O companie producătoare de pânze comandă în mod regulat bumbac în loturi uriașe. Așadar, dacă rămâne fără bumbac, va sosi noua reumplere și va compensa nevoile dobândind în același timp spațiul dedicat depozitării.

Inventar de tranzit

Acestea sunt articole precum materiile prime pe care o companie le mută de la o locație la alta pe calea ferată. Acestea pot fi și produse finite pe care o companie le transportă cu camionul la un magazin.

Exemplu: un magazin de comerț electronic comandă 100 de cămăși și plătește pentru ele, iar acestea sunt încă în tranzit pentru a ajunge la magazin de la locația furnizorului.

Inventarul teoretic

Inventarul teoretic sau inventarul de carte este stocul minim pe care o organizație necesită pentru a finaliza un anumit proces, eliminând în același timp timpul de așteptare. Este utilizat pe scară largă în industria alimentară și în industria prelucrătoare.

Exemplu: o marcă de bijuterii cheltuiește 20% pe materii prime, dar constată că 23% este cheltuiala reală. Aici, 3% este inventarul teoretic care a fost irosit.

Excesul de inventar

Stocurile în exces sau învechite reprezintă materii prime sau bunuri neutilizate sau nevândute pe care o companie nu se așteaptă să le vândă sau să le folosească. Cu toate acestea, încă plătește pentru stocarea sa.

Exemplu: O companie a produs 2.000 de perechi de pantofi pentru vânzarea de Vinerea Neagră, dar a putut vinde doar 1.800 dintre ele. Vinerea neagră s-a încheiat, iar nebunia pentru asta a scăzut. Deci, marca trebuie să le vândă la un preț redus sau să le țină în depozit și să plătească în continuare pentru ele.

Acum că cunoașteți diferite tipuri de inventar și exemple ale fiecăruia, puteți alege cel mai bun tip de inventar pentru afacerea dvs.

Deci, odată ce ați ales cel mai potrivit tip de inventar pentru afacerea dvs., apare o altă întrebare – cum să urmăriți și să gestionați inventarul?

Cum poate ajuta Sortly?

Sortly vă va ajuta să urmăriți, să gestionați și să vă actualizați inventarul și activele, indiferent de tipul dvs. de inventar. Și dacă sunteți o afacere mică, este unul dintre cele mai bune software de gestionare a stocurilor de pe piață.

Unele dintre caracteristicile sale includ:

  • Gestionarea inventarului de la capăt la capăt, indiferent de tipul afacerii dvs
  • Urmăriți articolele prin coduri de bare sau QR și actualizați-le
  • Configurați automat alerte pentru a urmări datele importante și nivelurile stocurilor și pentru a lua cele mai bune decizii
  • Vă puteți gestiona inventarul oriunde și oricând doriți, folosind orice dispozitiv, fie că este un desktop, laptop, tabletă sau smartphone.
  • Acordați acces diferiților utilizatori și gestionați în siguranță nivelurile de permisiune
  • Urmăriți jurnalele pentru a înțelege cine face ce și pentru a evita riscurile de securitate
  • Creați rapoarte PDF și CSV personalizate cu activități și stări.

Preț: Sortly are o versiune gratuită pe care o puteți încerca. Este cel mai bine pentru micile startup-uri și persoane fizice. Oferă o licență, un câmp personalizat și 100 de intrări cu asistență prin e-mail și Centrul de ajutor.

Planurile plătite Sortly încep de la 29 USD/lună și sunt cele mai bune pentru întreprinderile mici. Oferă trei licențe, zece câmpuri personalizate, generare nelimitată de etichete de cod QR și 2000 de intrări cu asistență prin e-mail și Centrul de ajutor.

Concluzie

Inventarul este activul care include toate bunurile și articolele de care o companie are nevoie pentru a produce produsul final. Cunoașterea diferitelor tipuri de inventar vă va ajuta să înțelegeți diferențele și să alegeți cel mai potrivit tip pentru afacerea dvs.

În plus, optimizarea inventarului este crucială pentru a vă asigura că nu epuizați stocurile sau le depășiți. Puteți utiliza software-ul de gestionare a inventarului pentru a urmări, gestiona, actualiza inventarul și continua să crească veniturile.