Ghidul suprem pentru analiza decalajelor de conținut

Analiza decalajului de conținut este esențială pentru îmbunătățirea SEO a site-ului web prin optimizarea conținutului existent, găsirea decalajelor dintre dvs. și concurenții dvs. și cartografierea călătoriei utilizatorului pe site.

Înainte de a intra în esențialul analizei decalajului de conținut și chiar și a strategiei avansate, să trecem mai întâi peste ce este analiza decalajului de conținut.

În acest articol, vă voi oferi informații detaliate despre analiza decalajului de conținut, scopul și procesul de analiză a decalajului de conținut.

Să intrăm direct în asta.

Ce este analiza decalajului de conținut?

Analiza decalajelor de conținut este metoda de analiză a conținutului existent pe site și de a găsi lacunele din site-ul nostru în comparație cu concurenții.

Există două moduri în care putem privi analiza decalajului de conținut:

  • Reutilizarea conținutului vechi de pe site
  • Găsirea subiectelor de conținut care lipsesc pe site în raport cu concurenții

Analizarea conținutului existent vă va ajuta să identificați următoarele tipuri de conținut:

  • Conținut învechit
  • Conținut lipsit de exemple recente
  • Conținut cu mai puține detalii
  • Conținut complex

Și, analizarea conținutului concurenților ne va ajuta să aflăm:

  • Subiecte de conținut lipsesc
  • Veți putea crea un calendar de conținut bazat pe analiza decalajului de conținut al concurenței
  • Cuvinte cheie vizate de concurenți și site-ul nostru web lipsește acele oportunități

Analiza decalajului de conținut nu se face numai pe blogurile site-urilor web, ci poate fi făcută și pentru următoarele tipuri de conținut:

  • Pagini de site
  • Pagini de destinație
  • Magneți de plumb, cum ar fi materiale descărcabile (cărți electronice, ppt și rapoarte)
  • Conținut de social media
  • Și alte active de conținut

Acum știm ce fel de conținut este analizat în acest proces și ce putem realiza prin analiza decalajului de conținut. Să discutăm despre scopul și procesul analizei decalajului de conținut.

Scopul analizei decalajului de conținut

Analiza decalajului de conținut este realizată pentru a îmbunătăți SEO general al site-ului web, pentru a consolida prezența SERP cu o relevanță îmbunătățită a conținutului și pentru a mapa călătoria corectă a utilizatorului. Iată principalele scopuri:

Îmbunătățiți strategia generală de conținut și SEO pentru site-ul web

Analiza decalajului de conținut vă va ajuta să îmbunătățiți structura generală a conținutului de pe site, să creați noi subiecte de conținut care vor aduce cuvinte cheie suplimentare și oportunități de trafic.

Analiza decalajului dintre cuvintele cheie ale concurenței vă ajută să cunoașteți cuvintele cheie pe care le clasificați deja mai bine decât concurenții și trebuie să păstrați controlul asupra lor prin consolidarea SEO.

De asemenea, veți putea găsi cuvintele cheie în care nu vă clasați și în care se clasează concurenții. Acest lucru permite crearea de conținut nou și depășirea concurenților pe SERP.

Ca să nu uităm, analiza decalajului de conținut nu se face doar pentru a găsi decalajul dintre concurență și tine, ci și între tine și clienții tăi.

Maparea călătoriei utilizatorului cu intenția corectă

Fiecare vizitator de pe site-ul dvs. poate avea o intenție diferită; nu toți cei care vizitează site-ul caută să cumpere ceva. Vizitatorul site-ului poate fi în căutarea unor informații sau poate compara două mărci sau produse, poate cumpărând ceva.

  Cum să-ți dai seama dacă cineva iss pe computerul tău: 4 moduri

Auditul de conținut pe site-ul dvs. vă va oferi informații despre lacunele dintre călătoria dvs. de utilizator și conținut.

Trebuie să verificați dacă conținutul de pe site satisface toate intențiile utilizatorilor sau nu.

Ar trebui să vă uitați la patru intenții principale atunci când vă creați strategia de conținut sau efectuați auditul de conținut.

Conștientizare: paginile cu intenție de conștientizare ar trebui să vizeze cuvinte cheie legate de informații. Acest conținut de intenție este creat pentru a servi utilizatorilor care caută informații. Crearea de conținut pe informații despre produse sau subiecte generale de conștientizare în jurul produsului sau al nișei dvs. va ajuta la satisfacerea intenției de conștientizare.

Luare în considerare: această intenție intră în joc chiar înainte de etapa de cumpărare, vizitatorii care doresc să compare diferite produse. Aici, va trebui să creați conținut precum cele mai bune liste de produse și comparații.

Exemplul perfect pentru acest lucru poate fi conținutul pentru cumpărătorii care caută o soluție de analiză API pentru a construi o experiență bună pentru clienți. Cumpărătorii vor căuta termeni precum cele mai bune soluții de analiză API.

Cumpărare: aceasta este intenția de decizie în care cumpărătorul a selectat produsul și acum se află în etapa de cumpărare. Intenția de cumpărare este satisfăcută de paginile de produse, paginile de destinație sau paginile de vânzare.

Tipul de cuvânt cheie pentru această intenție este:- cumpărați, aplicați, obțineți și cumpărați. Un exemplu în acest sens poate fi „cumpărați găzduire pentru WordPress”.

Loialitate: Intenția loială este ultima din canalul de călătorie a clienților. Această intenție satisface nevoile vizitatorilor după cumpărare. Aici conținutul este mai mult de marcă decât generic, deoarece clienții caută întrebări legate de produsul, serviciul sau marca dvs.

Așadar, acestea sunt cele patru intenții ale cumpărătorului de care aveți nevoie pentru a servi ca proprietar de site pentru a mapa călătoria perfectă a utilizatorului pe site-ul dvs. Un audit de conținut vă va ajuta să cunoașteți lacunele din cadrul intenției și să identificați zona de interes.

Cartografierea călătoriei utilizatorului ajută la identificarea dacă site-ul nostru web are conținut suficient pentru a satisface intenția utilizatorului în fiecare etapă a canalului sau nu

Deoarece cunoașteți scopul analizei decalajului de conținut, să începem să pătrundem mai adânc în proces.

Procesul de analiză a decalajelor de conținut

Pasul #1: cercetare detaliată a cuvintelor cheie

Cercetarea detaliată a cuvintelor cheie vă va oferi întregul univers de cuvinte cheie legate de produsul sau nișa dvs. Aceste cuvinte cheie trebuie să fie mapate cu diferite intenții ale cumpărătorului.

De exemplu, cuvintele cheie cu întrebări precum ce, cum, unde pot fi mapate la intenția de conștientizare, cuvintele cheie cu vs., cel mai bine pot fi mapate la considerare, cuvintele cheie cu cumpără, obține, cumpără, aplică vor fi împotriva intenției de cumpărare.

După maparea intențiilor, împărțiți cuvintele cheie în subteme și subiecte. De exemplu, cuvintele cheie care aparțin aceluiași subiect și intenție pot fi un subtipic, iar subsubiectele similare vor fi într-un singur subiect.

Cercetarea cuvintelor cheie se poate face folosind instrumente precum Semrush, Ahrefs sau Ubersuggest.

După finalizarea cercetării cuvintelor cheie, mapați-vă pozițiile actuale și adresa URL cu cuvintele cheie.

Activitatea de cartografiere URL vă va oferi lista de subiecte în care site-ul este clasat în prezent, dar clasamentele nu sunt bune și vor exista unele subiecte în care nu există conținut, ceea ce înseamnă că va trebui să creați conținut nou pentru acele cuvinte cheie conform intenției. .

  Cum să combinați două coloane în Microsoft Excel

Cuvintele cheie la distanță izbitoare sunt cuvintele cheie clasate pe pagina 2 sau pe pagina 3 care pot fi optimizate.

Pasul #2 Auditul de conținut pe site-ul dvs. web

Ați făcut cercetări de cuvinte cheie și ați mapat adrese URL de clasare pentru fiecare cuvânt cheie. Acum ce? Va trebui să auditați manual conținutul pentru a verifica lacunele din conținutul existent.

Odată ce aveți o listă cu toate cuvintele cheie și adresele URL mapate care trebuie optimizate, va trebui să căutați cuvinte cheie relevante principale pentru paginile web selectate pentru optimizarea conținutului.

Acum, căutați acel cuvânt cheie în căutarea Google pentru a scana rezultatele SERP, uitați-vă la concurenții SERP, ce conținut scriu și ce fel de subiecte și titluri acoperă.

Analizați lacunele din conținutul dvs. comparându-l cu concurenții.

Pe măsură ce AI a devenit mai inteligentă și pătrunzătoare în fiecare domeniu, și-a înrolat prezența și în instrumentele de marketing și de conținut.

Cu instrumente bazate pe inteligență artificială, cum ar fi Market Muse, puteți compara cu ușurință scorul de conținut cu scorul de conținut al concurentului.

Perspectivele Market Muse sunt foarte utile în timpul analizei conținutului. De asemenea, ne oferă date precum numărul mediu de cuvinte, numărul de cuvinte vizate, scorul mediu de conținut și scorul de conținut vizat și sugerează distribuirea cuvintelor cheie.

Toate aceste puncte de date facilitează pentru scriitorii de conținut și SEO să analizeze conținutul. Cu scorurile de conținut pentru fiecare pagină, puteți căuta cele mai mari lacune de conținut și puteți începe să lucrați la acele piese de conținut cu prioritate.

Pasul #3 Analiza concurenților

Acesta este pasul final în timpul analizei decalajului de conținut. Analiza decalajului concurenților vă va ajuta să găsiți lacune suplimentare în conținutul dvs.

Ce trebuie să analizați în timp ce vă uitați la site-urile concurenților?

Conținutul concurentului

Trebuie să te uiți la conținutul concurenților și la subiectele abordate de aceștia. Priviți cuvintele cheie ale concurenților acolo unde acestea se clasifică bine, iar dvs. nu.

Instrumentul Semrush pentru decalajul cuvintelor cheie poate găsi cu ușurință aceste lacune ale cuvintelor cheie ale concurenței. Acesta va oferi lista tuturor cuvintelor cheie pe care concurenții le clasează, dar site-ul dvs. nu este.

Diferența dintre conținutul unui concurent și conținutul dvs. existent poate fi măsurată folosind instrumente de conținut predictiv bazate pe inteligență artificială, cum ar fi Muza pieței. Market Muse vă oferă scorurile de conținut și scorul țintă pe baza analizei primelor 20 de rezultate din SERP.

Pâlnia concurentului

Analizați site-ul web al concurentului și căutați călătoria clientului pe care o navighează pe site pentru vizitatori.

De exemplu, își trimit direct vizitatorii de pe paginile blogului către pagina de contact sau îi redirecționează către pagini precum cărți electronice, întrebări frecvente, studii de caz etc., pentru a-i hrăni pe utilizatori?

Dacă site-ul dvs. urmărește, de asemenea, același canal, trebuie să vă concentrați doar pe auditul de conținut, dar dacă există crăpături în strategia de canal al site-ului dvs., ar putea fi necesar să vă auditați conținutul și strategia de canal.

Să sperăm că trebuie să fi înțeles procesul și scopul analizei decalajului concurenților. Analiza decalajului de conținut vă îmbunătățește SEO și remediază crăpăturile din călătoria conținutului și a utilizatorului.

  8 noțiuni de șabloane de buget pentru a vă eficientiza finanțele

Am discutat despre procesul manual pentru efectuarea analizei decalajului, dar o parte din acesta poate fi realizată și folosind instrumente care economisesc timp și ușurează munca.

Deci, să aruncăm o privire rapidă asupra instrumentelor care ne pot ajuta în acest proces.

Instrumente pentru analiza decalajelor de conținut

Efectuarea manuală a analizei decalajului de conținut este cel mai bun proces care vă oferă toate problemele în detaliu, dar dacă aveți lipsă de timp și resurse, analiza decalajelor de cuvinte cheie se poate face folosind instrumente.

Instrumentele utilizate pentru analiza decalajului de conținut sunt:

Semrush

Semrush vă pune la dispoziție instrumentul de decalaj al cuvintelor cheie pentru a afla cuvintele cheie pe care nu le clasați, dar concurenții dvs. le clasifică. Acest instrument oferă mai multe opțiuni pentru a analiza decalajul dintre cuvintele cheie dintre dvs. și competitorul dvs.

Puteți adăuga până la 5 concurenți pentru a compara datele.

Vă oferă datele cuvintelor cheie partajate,

Cuvinte cheie lipsă: Nu sunteți în clasament, iar concurentul este clasat.,

Cuvinte cheie slabe: Concurenții tăi au poziții mai bune în clasament în comparație cu tine

Cuvinte cheie puternice: Ai o poziție mai bună la cuvintele cheie în comparație cu concurența

Cuvinte cheie neexploatate: Concurenții tăi se clasează, dar nu ai niciun rang pentru acele cuvinte cheie

Cuvinte cheie unice: Te-ai clasat pe ele, dar concurentul tău nu are nicio poziție.

Toate aceste puncte de date vă ajută să analizați datele în modul dorit și vă oferă, de asemenea, flexibilitatea de a filtra datele folosind filtre avansate, cum ar fi filtrarea după cuvinte cheie, poziție, volum, dificultatea cuvintelor cheie și intenție.

În general, instrumentul Semrush pentru decalajul cuvintelor cheie facilitează procesul, oferind un decalaj aprofundat al cuvintelor cheie.

Ahrefs

De asemenea, golul de conținut AhrefsDe asemenea, pot face aceeași treabă ca instrumentul Semrush pentru cuvinte cheie. De asemenea, analizează clasamentul cuvintelor cheie pentru toate site-urile web și găsește lacunele în cuvintele cheie ale site-ului dvs. web.

De asemenea, oferă cuvintele cheie, volumul căutării, dificultatea cuvintelor cheie, rangul dvs. și rangul concurentului. Vă permite să filtrați datele după intersecția cuvintelor cheie, volumul de căutare, dificultate, CPC, numărul de cuvinte și cuvintele cheie.

Aceste două sunt cele mai fiabile instrumente SEO din industrie, care vă servesc pentru aproape tot ceea ce are nevoie SEO.

Muza pieței

Muza pieței poate fi folosit pentru a analiza decalajul de conținut dintre conținutul existent pe site-ul dvs. și rezultatele de top pe SERP.

Folosind algoritmi AI, această platformă alocă scorul din 100 rezultatelor de pe SERP. Pe baza acestui lucru, ne oferă numărul de cuvinte pentru scorul de conținut țintă și sugerează strategia de distribuire a cuvintelor cheie. Funcționează în mod similar și pentru noul conținut.

Acest instrument poate fi o completare excelentă la arsenalul dvs. de instrumente de marketing digital, deoarece facilitează analiza conținutului concurentului.

Întrebări frecvente privind analiza decalajului de conținut

Ce este analiza decalajului de conținut în SEO?

Analiza decalajelor de conținut este procesul de a găsi lacune în conținutul existent în comparație cu concurenții și de a identifica problemele din călătoria utilizatorului pe site. Include găsirea subiectelor lipsă care ar trebui să se alinieze cu intenția călătoriei vizitatorilor.

Cum poți umple golul de conținut?

Decalajul de conținut poate fi completat prin maparea călătoriei utilizatorului în funcție de obiectivele și intenția publicului țintă. Și se poate face, de asemenea, efectuând auditul de conținut al conținutului existent pe site și analizând conținutul concurenților pentru a vedea ce funcționează pentru ei.

Concluzie

Analiza decalajului de conținut oferă detalii exacte despre conținutul lipsă și găurile de corecție în călătoria utilizatorului, ceea ce ajută la îmbunătățirea în continuare a structurii conținutului.

Vă va ajuta să îmbunătățiți traficul pe site și să îmbunătățiți conversiile organice de pe site, deoarece remediază decalajul dintre călătoriile utilizatorilor. Analiza decalajului de conținut este o activitate importantă pe care fiecare webmaster ar trebui să o caute pentru a îmbunătăți SEO-ul site-ului.