Ghidul esențial pentru fiecare manager de resurse umane

Pe piața de muncă competitivă de astăzi, succesul sau eșecul afacerii tale depinde de rolurile individuale și colective jucate de membrii echipei tale.

Cu toate acestea, este foarte ușor pentru întreaga forță de muncă să devină atât de dezactivată încât organizația dvs. începe să piardă oameni talentați.

Mai mult, este un secret deschis că absența abilităților adecvate de management al angajaților de către managerii de resurse umane duce la o reținere slabă a angajaților, care în cele din urmă înseamnă un dezastru pentru rezultatul unei companii.

Managementul eficient al talentelor asigură că întreprinderea dvs. are oamenii potriviți la locul potrivit pentru ca afacerea dvs. să crească și să prospere.

Fie că încercați să creați o strategie de management al talentelor de jos în sus, fie că încercați să optimizați una existentă, înțelegerea procesului de management al talentelor la cel mai înalt nivel de resurse umane vă va ajuta să creați o abordare eficientă.

Acest ghid discută despre procesul de management al talentelor de care are nevoie fiecare manager de resurse umane pentru a dezvolta un grup de personal foarte talentat, care va rămâne cu organizația indiferent de situație.

Managementul talentelor: o privire de ansamblu

Managementul talentelor se referă la practicile de resurse umane (HR) care cuprind procese, strategii și instrumente pe care companiile le folosesc pentru a atrage, angaja, angaja, dezvolta și reține angajații.

Angajații sunt colul de salvare al fiecărei afaceri, contribuind în mod semnificativ la productivitatea unei companii, colaborarea în echipă, satisfacția clienților și creșterea veniturilor. Ca urmare, managementul talentelor devine o parte integrantă a oricărui proces de atingere a obiectivului de afaceri pe termen lung al unei companii.

Printre cele mai importante elemente ale funcției de management al talentelor se numără angajarea, integrarea, planificarea strategică a forței de muncă, formarea și dezvoltarea și implicarea și reținerea. Alte caracteristici includ compensarea și beneficiile, managementul performanței și planificarea succesiunii, pentru a numi câteva.

Persoana sau echipa care supraveghează funcțiile de management al talentelor într-o companie poate varia în funcție de dimensiunea și structurile organizaționale interne. De exemplu, proprietarul unei mici afaceri își poate gestiona cu ușurință funcțiile de management al talentelor până când afacerea crește și poate crea o echipă dedicată.

Majoritatea companiilor mari au dedicate resurse umane și echipe de management al talentelor pentru a conduce funcțiile. În cele mai multe cazuri, astfel de echipe vor include recrutori, manageri de achiziție de talente, generaliști în resurse umane și experți în învățare și dezvoltare.

Indiferent de afacerea pe care o faceți, implementarea unei strategii practice de management al talentelor vă aliniază angajații cu obiectivele și viziunea generală de afaceri, care este cheia succesului.

Citește și: Cel mai bun software de management al talentelor pentru managerii de resurse umane

Importanța managementului talentelor într-o organizație

Managementul talentelor este un factor semnificativ în succesul unei organizații, deoarece cuprinde practici strategice care ajută la atragerea și dezvoltarea angajaților potriviți care îndeplinesc obiectivele companiei.

Conform Gallupîntr-unul dintre studiile lor anterioare, doar 13% dintre angajați s-au simțit implicați la locul lor de muncă, în timp ce angajații lipsiți de drepturi de drept ar costa afacerilor din SUA 350 de miliarde de dolari anual.

O alta studiu recent a constatat că companiile care și-au propus în mod deliberat să îmbunătățească implicarea angajaților și-au îmbunătățit productivitatea cu 21%, subliniind importanța unei strategii eficiente de management al talentelor.

  Cum să remediați „Managerul de activități a fost dezactivat de administratorul dvs.”

Unele beneficii directe ale investiției în managementul talentelor includ:

#1. Motivația angajaților

O schemă eficientă de management al talentelor oferă angajaților motive precum un scop sau un sens înalt care îi face să fie atrași în continuare de organizație. Cercetările au arătat că angajații care se simt implicați și motivați privesc dincolo de banii dintr-o organizație.

#2. Atrageți talentul de top

Cu un program strategic de management al talentelor, puteți atrage și recruta crema de angajați calificați și talentați de pe piață. Acest lucru se întâmplă pentru că poți dezvolta un brand de angajator care să atragă în mod spontan angajații ideali care, la rândul lor, contribuie la niveluri mai ridicate de performanță și rezultate de lungă durată ale afacerii tale.

#3. Acoperiți Roluri critice

Compania dumneavoastră va fi pregătită să identifice și să completeze rapid lacunele în abilitățile critice și un plan pentru abordarea oricăror roluri critice extrem de specializate în cadrul organizației, pe măsură ce apar.

Ca rezultat, întreprinderea dumneavoastră va avea un flux constant de talent pentru a aborda roluri critice, garantând un flux continuu al operațiunilor, rezultând clienți și părți interesate mulțumiți.

În plus, veți avea și angajați fericiți, deoarece nu vor fi împinși să suporte sarcini suplimentare care duc în mare parte la epuizare.

#4. Îmbunătățiți performanța angajaților

O strategie de management al talentelor ajută organizațiile să identifice angajații „potriviți” în loc să ia decizii aleatorii de recrutare care nu se aliniază cu strategia organizațională generală a companiei.

Rezultatul va fi mai puține nemulțumiri sau probleme de management al performanței, asigurându-vă în același timp că talentul de vârf pe care îl dobândiți rămâne mai mult timp în organizație.

#5. Angajati mai implicati

Întreprinderea dvs. va fi capabilă să ia decizii mai fiabile și metodice în ceea ce privește dezvoltarea personalului și, dobândind personal cu abilitățile potrivite, veți economisi bani folosiți inutil pentru a dezvolta abilitățile care lipsesc noilor angajați.

În plus, vă veți implica angajații existenți în procese corecte de dezvoltare a personalului, ceea ce înseamnă că aceștia se vor simți mai implicați, crescând ratele de retenție a lucrătorilor și asigurându-vă că compania dvs. îndeplinește cerințele operaționale.

#6. Deține Top Talent

Managementul talentelor folosește practici bine structurate de integrare dovedite că creează niveluri mai ridicate de retenție. Ca rezultat, organizația dumneavoastră va avea un buget redus de recrutare și management al performanței pe termen lung.

#7. Performanța afacerii cu valoare adăugată

Angajații bine implicați, motivați și calificați sunt cel mai bun catalizator pentru o afacere care își dorește o atenție totală față de obiectivele lor de afaceri. Angajații cu astfel de calități au ca rezultat o satisfacție sporită a clienților și o performanță mai bună a afacerii cu valoare adăugată.

#8. Satisfacție mai mare a clienților

Un plan de acțiune de management al talentelor bine implementat duce la o realizare integrată la nivel organizațional, datorită unei abordări consecvente de management.

Rezultatul este o comunicare generală îmbunătățită, care ajută la eliminarea silozurilor de informații din cadrul afacerii, astfel de sisteme integrate conducând întotdeauna la rate mai mari de satisfacție a clienților, deoarece aceștia se vor ocupa de mai puțini angajați care își satisfac nevoile mai repede.

Principiile managementului talentelor

O căsătorie dulce între angajați și procesele companiei este o caracteristică de bază care se regăsește în toate organizațiile de succes într-o economie globală în continuă schimbare.

Aceasta înseamnă că, pe lângă crearea unor procese de lucru bine definite, orientate spre îndeplinirea obiectivelor corporative, companiile se concentrează în mod deliberat asupra angajaților lor, de la dobândirea celor potriviți până la angajarea continuă a acestora ca principali factori ai succesului companiei.

La fel ca toate celelalte concepte, principiile directoare sunt implicate în găsirea și păstrarea persoanelor potrivite pentru locul de muncă.

Următoarele sunt strategii de management al talentelor pentru a sprijini și a îmbunătăți procesele de dezvoltare a talentelor:

Aliniați-vă la strategia generală

Rasta de lansare a oricărei strategii eficiente este asigurarea că resursele de talent sunt aliniate cu imaginea de ansamblu a organizației dvs. Poate doriți să reorientați toate procesele de recrutare existente, astfel încât acestea să se alinieze cu obiectivele mai mari ale organizației și să devină un lider în industria dvs.

  Cum ajută în noua eră a protecției

Consistenta interna

Un alt factor semnificativ în crearea unui proces de management al talentelor este asigurarea unui grad de consecvență, astfel încât să faciliteze fără probleme procesul existent și obiectivele organizaționale viitoare.

Deoarece practicile de management al talentelor nu pot funcționa izolat, asigurarea coerenței interne face ca toate regulile companiei să se încadreze.

Este un secret deschis că, pe măsură ce organizațiile investesc în mod constant în angajați cu potențial ridicat, ele trebuie să utilizeze concomitent practici care pun accent pe managementul carierei, compensarea competitivă și păstrarea angajaților, astfel încât eforturile lor să aibă un efect de sinergie.

Integrarea culturală

Cultura existentă a unei companii poate deveni o sursă importantă a avantajului său competitiv. Ca urmare, managerii de resurse umane trebuie să integreze în mod deliberat principiile de afaceri și valorile de bază ale unei companii în procesele de management al talentelor.

Aceasta va însemna încorporarea culturii companiei în metodele de angajare, sistemele de management al performanței, activitățile de dezvoltare a conducerii și programele de beneficii și compensare ale angajaților.

Evaluând valoarea și compatibilitatea personalității candidatului cu cultura dvs. corporativă, puteți prezice cu ușurință performanța și potențialul de reținere al acestora. Asta pentru că este mai ușor să dezvolți abilități decât atitudinile, valorile și trăsăturile de personalitate.

Implicați managementul de top

Practicile de management al talentelor trebuie să se extindă dincolo de managerii de resurse umane pentru a include manageri de la alte niveluri și directori generali. Acest lucru se datorează faptului că un proces eficient de management al talentelor depășește recrutarea și include elemente de planificare a succesiunii și de dezvoltare a leadershipului.

Proprietatea mai largă a întregului proces pentru a include alți lideri seniori introduce perspective noi care pot contribui la ca ceilalți manageri să joace un rol semnificativ în păstrarea angajaților cheie.

Echilibrul nevoilor locale și globale

Managementul talentelor poate deveni dificil pentru organizații relativ mari sau pentru cele care își desfășoară activitatea în diferite locații geografice, deoarece trebuie să abordeze cerințele locale și globale în strategiile lor de resurse umane.

Prin urmare, o companie trebuie să creeze un proces personalizat de management al talentelor, care să răspundă nevoilor locale, fără a anula politica globală a organizației referitoare la managementul talentelor.

Pe măsură ce tehnologia aduce lumea mai aproape și companiile se îndreaptă către viitorul muncii, unde granițele geografice devin din ce în ce mai puțin importante, managerii de HR trebuie să lucreze pentru integrarea standardelor globale, adaptându-se și luând decizii la nivel local.

Brandingul angajatorului și disparitatea

Există o concurență crescută pentru talentele de top, ceea ce înseamnă că fiecare angajator trebuie să ofere o propunere de valoare convingătoare pentru a atrage talentul potrivit pentru a se alătura organizației sale.

Potențialii angajatori se pot prezenta ca căi atractive pentru persoanele care doresc să lucreze și să-și dezvolte cariera în acest proces. Una dintre cele mai bune modalități de a realiza acest lucru ar fi ca angajatorii să creeze un brand unic.

Procesul de management al talentelor

Deoarece acum ați înțeles importanța implementării unei strategii de management al talentelor, ne vom uita la procesul de management al talentelor în șapte pași și la modul în care îl puteți aplica companiei dvs.

Pasul 1: Specificați nevoile dvs. de aptitudini

Primul pas al procesului de management al talentelor este determinarea tipurilor de angajări pe care le veți căuta și a cerințelor specifice pe care le vor îndeplini. Întrebați-vă dacă nu va fi mai ușor și mai ieftin să vă instruiți angajații existenți în loc să angajați o persoană nouă.

Pasul 2: Atrageți candidații potriviți

Creați anunțuri de angajare bine direcționate și cu marca HR și asigurați-vă că ajung la site-urile de locuri de muncă de top. Între timp, planificați interviuri și alte procese care vă vor ajuta să filtrați cei mai buni dintre mulți candidați buni.

  Cum să utilizați ChatGPT cu Google Docs și Foi de calcul

Treceți dincolo de întrebările obișnuite ale interviului pentru a include referințe, evaluări de personalitate și alte evaluări care implică candidați care se desfășoară în situații reale.

Pasul 3: Incorporați și stabiliți munca

Orientați-vă noii angajați și ajutați-i să se simtă confortabil atunci când se alătură rândurilor dvs. Planificați ce sarcini le veți atribui și organizați și programați sesiuni de instruire fără a uita să oferiți unui angajat actual să îi ajute pe cei noi să se instaleze fără probleme.

Pasul 4: Planificați învățarea și dezvoltarea

Dezvoltarea abilităților angajaților actuali este întotdeauna mai ieftin și mai ușor decât angajarea de noi talente. În plus, chiar și atunci când angajați noi talente de top, va exista întotdeauna ceva nou pe care ei vor trebui să învețe.

Ca rezultat, doriți să creați un sistem în care lucrătorii dvs. învață și se dezvoltă continuu. Puteți oferi cursuri și conferințe sau puteți completa un sistem de management al învățării care oferă un mediu de învățare.

Pasul 5: Implementați evaluări regulate ale performanței

Evaluările regulate ale performanței sunt cea mai bună modalitate de a descoperi talentul ascuns și potențialul pentru responsabilități suplimentare în cadrul angajaților tăi obișnuiți.

Această practică vă poate economisi costurile suplimentare legate de angajarea de noi talente, în afară de a ajuta la pregătirea angajaților pentru posibile promovări.

Pasul 6: Elaborați o strategie pentru a reține talentul de top

Creați un sistem de recompense constând din beneficii, promovări și tactici de motivare care promovează satisfacția în muncă, pe lângă îmbunătățirea culturii companiei, pentru a vă asigura că angajații sunt mulțumiți.

Pasul 7: Creați un plan de succesiune

Hrăniți-vă angajații cu potențial de conducere, astfel încât să nu vă aflați la o răscruce ori de câte ori un membru senior al personalului pleacă din orice motiv sau se pensionează.

Profitați de oportunități de învățare continuă pentru a facilita angajaților dvs. să performeze la un nivel optim și să devină cei mai buni.

Ori de câte ori un angajat alege să plece din proprie voință, încercați să efectuați un interviu de ieșire pentru a afla despre nemulțumirile sale, dacă există, astfel încât să puteți evita reapariția aceleiași probleme în viitor.

Cum să implementați o strategie eficientă de management al talentelor

În ciuda eforturilor și intențiilor tale, barierele comune îți pot împiedica cel mai bine gândit plan de management al talentelor. Fie că este vorba de date inexacte, de procese disparate sau manuale, de părtiniri inconștiente sau de lipsa acceptării executivului, există strategii eficiente de implementare a managementului talentelor pe care le puteți folosi pentru a depăși aceste și alte provocări.

🔷 Conduceți alinierea obiectivelor și determinați valorile: Deoarece oamenii și abilitățile lor sunt linia de viață a oricărei afaceri, managementul resurselor umane și al talentelor ar trebui să fie implicat activ în construirea obiectivelor și viziunii unei companii, în loc să opereze într-un siloz.

🔷 Creați un brand de angajator robust: candidații moderni caută companii în care departamentele de resurse umane au formulat planificarea talentelor care depășește salariile și beneficiile. Oamenii își doresc locuri în care pot fi mândri să lucreze sau care se aliniază cu valorile lor.

🔷 Concentrați-vă pe experiența angajaților: angajații de astăzi se așteaptă să fie tratați așa cum sunt tratați consumatorii atunci când patronează magazinele online sau site-urile de comerț electronic. Luați în considerare implementarea soluțiilor de resurse umane bazate pe cloud cu interfețe de utilizator care sprijină forța de muncă mobilă de astăzi.

🔷 Promovați o cultură de înaltă performanță: practicile moderne de management al talentelor infuzează învățarea și dezvoltarea, recompense și compensații și promovări interne pentru a menține angajații suficient de productivi și motivați pentru a performa la apogeul lor și pentru a îmbunătăți rezultatele afacerii.

🔷 Vizualizați un sistem flexibil: managerii de resurse umane și angajații preferă sisteme vizibile și consistente, care sunt suficient de flexibile pentru a se potrivi nevoilor afacerilor într-un mediu în continuă schimbare. Sistemul dvs. ar trebui să aibă o vedere completă a angajaților, permițând în același timp liderilor să identifice lacunele de învățare și să recunoască potențialul angajaților printr-o singură sursă de date.

Concluzie

Dobândirea, dezvoltarea, implementarea și îmbunătățirea unei strategii eficiente de management al talentelor este esențială pentru strategia de management mai largă a companiei dumneavoastră.

Deși este important să luați în considerare acest lucru, deoarece recrutarea, formarea, promovarea și reținerea talentelor de top este principala arteră a producției de afaceri și a productivității optime, nu ar trebui să fie ușor.

Crearea și implementarea corectă a unei strategii eficiente de management al talentelor este cea mai bună șansă a resurselor umane de a atrage și reține talentele de top.

Dacă nu reușiți să faceți acest lucru, vă veți lăsa afacerea la voia întâmplării, neavând o strategie pentru angajați care să se alinieze cu imaginea de ansamblu a organizației.

În continuare, vedeți cum să vă îmbunătățiți procesul de recrutare cu cartografierea talentelor.