Cum să faci o infografică: un tutorial pas cu pas

Infografica este o modalitate eficientă de a partaja informații într-un mod atrăgător și digerabil din punct de vedere vizual. Ele servesc ca ajutoare vizuale pentru a transforma concepte complexe în materiale ușor de înțeles.

Indiferent dacă aveți o prezentare mare sau o postare importantă pe blog de scris, infograficele vor atrage atenția cititorului și îi vor permite să înțeleagă informațiile succint și rapid.

Infograficele dă viață unei prezentări altfel plictisitoare a datelor. Ele vă pot afecta cu adevărat, indiferent dacă doriți să vă dezvoltați marca sau să transmiteți un mesaj puternic.

În acest ghid, vom învăța secretul pentru a construi infografice frumoase și captivante, care să atragă atenția și să ajute informațiile să se păstreze pentru o mai bună amintire.

Ce este o infografică?

Infograficele sunt grafice educaționale care urmăresc să simplifice informațiile complexe într-un mod captivant și distractiv. Scopul unui infografic este de a furniza informații de dimensiuni mici, rapid și clar.

Adesea, folosesc mai multe elemente vizuale, cum ar fi diagrame, diagrame, tabele și texte, pentru a prezenta informații complexe într-un format ușor de înțeles.

Infograficele oferă o imagine de ansamblu rapidă a unui subiect, rezumă un raport lung, afișează cercetări, compară și contrastează mai multe opțiuni și crește gradul de conștientizare cu privire la o problemă.

Tipuri de infografice

Există diferite moduri de a vă transmite mesajul într-un format vizual. În această secțiune, vom acoperi diferitele opțiuni de stil infografic, astfel încât să știți când să utilizați fiecare tip.

#1. Infografică vizuală

Infograficele vizuale se concentrează pe elemente vizuale țesute cu un pic de text pentru a spune o poveste și a transmite informații cheie publicului.

De exemplu, infograficul vizual de mai jos folosește indicii vizuale însoțite de texte pentru a explica cum să fii un mare povestitor.

Ele se bazează adesea pe grafică de desene animate cu text plasat strategic pentru a elabora elementele vizuale. Scopul infograficului vizual este de a spune o poveste, mai degrabă decât de a împărtăși date sau informații statistice.

#2. Infografice bazate pe liste

Infograficele bazate pe liste conțin elemente vizuale și text într-o formă de listă. Aceste infografice sunt perfecte atunci când aveți o listă de informații pe care doriți să o partajați.

Astfel de infografice sunt adesea atașate postărilor de blog cu pictograme în loc de puncte și au fonturi creative și culori strălucitoare pentru a face fiecare articol să iasă în evidență.

#3. Infografice pe hartă

Infograficele hărților prezintă de obicei o hartă a unei regiuni geografice, cum ar fi întreaga lume, o țară sau un anumit oraș. Diagramele și graficele însoțesc aceste infografice pentru a ajuta la explicarea datelor afișate pe hartă.

Cel mai bun mod de a explica datele bazate pe locație este cu ajutorul unui infografic pe hartă. Acestea conțin adesea hărți termice, etichete și pictograme pentru a evidenția datele. De asemenea, poate compara datele între regiuni prin plasarea mai multor hărți una lângă alta.

  Cum HTTP/3 și QUIC vă vor accelera navigarea pe web

#4. Infografică cronologică

Infograficele cronologice arată vizual un interval de timp, explicând modul în care evenimentele s-au desfășurat într-o anumită perioadă. De exemplu, infograficul tău cronologic ar putea spune povestea evoluției mărcii tale (sau a produselor sale) sau evenimente majore din istoria internetului.

Iată un exemplu de infografică cronologică.

Aceste infografice sunt cel mai bine folosite pentru a descrie o poveste în care timpul este relevant. Este o modalitate excelentă de a vă face povestea mai convingătoare și de a converti textul simplu în conținut ușor de digerat.

#5. Infografice pas cu pas

Infograficele pas cu pas oferă un rezumat al pașilor dintr-un proces. Este perfect atunci când explici cum să faci ceva. Puteți folosi diagrame, pictograme numerotate, cronologie și diagrame de flux pentru a ghida cititorii prin seria de pași.

Prin crearea unei reprezentări vizuale a procesului, cititorii pot urmări cu ușurință pe baza pașilor.

Utilizarea infografică în lumea digitală

Infografica a câștigat rapid popularitate de-a lungul anilor. Multe companii și organizații folosesc infografice pentru a transmite mesaje puternice și pentru a capta atenția publicului. În secolul 21, există o supraîncărcare de informații disponibile.

Prin urmare, este important să captați atenția și să ajutați cititorii să vă înțeleagă rapid punctul de vedere.

Iată de ce infograficele sunt folosite în lumea digitală:

  • Captați cu ușurință atenția publicului: Infograficele îi ajută pe marketerii să împărtășească statistici, fapte și alte elemente grafice pentru a atrage atenția publicului țintă și a împărtăși rapid informații pertinente.
  • Ajutați la îmbunătățirea viralității conținutului: o infografică bine pusă împreună poate fi extrem de perspicace, ceea ce îi determină pe alți proprietari de afaceri, creatori și agenți de marketing să partajeze infograficul cu publicul lor.
  • Face ideile complexe ușor de înțeles: prin utilizarea unei combinații de elemente vizuale și text, puteți prezenta informațiile într-o manieră clară și concisă.
  • Creșteți gradul de cunoaștere a mărcii: cele mai multe infografice includ un nume de marcă, sigla companiei și o adresă web, astfel încât oamenii să poată afla mai multe despre afacere. Partajarea unui infografic poate crește considerabil gradul de cunoaștere a mărcii și poate atrage trafic către site-ul dvs. web.
  • Explicați cum funcționează ceva: infografica poate fi folosită pentru a simplifica idei complexe și pentru a învăța mecanismele din spatele modului în care funcționează conceptele sau obiectele complicate. De exemplu, puteți desprinde produse complicate, cum ar fi iPhone-urile și camerele foto și puteți explica vizual caracteristicile de bază ale acestora.
  • Creșterea gradului de conștientizare: înainte de a vinde clienților un produs, este posibil să trebuiască să sensibilizați cu privire la o problemă. Asta înseamnă să folosiți o mulțime de date pentru a șoca cititorul și a-l determina să ia măsuri.
  • Faceți comparații: puteți compara și contrasta produse, mărci sau strategii prin intermediul infografice. Infograficele pot evidenția rapid asemănările și diferențele, care altfel ar putea fi confuze de exprimat prin cuvinte.

Procesul de realizare a unei infografice

Realizarea unui infografic nu trebuie să fie dificilă. Urmați pașii menționați mai jos pentru a crea unul captivant și eficient.

Pasul 1: Schițați-vă obiectivele infografice

Înainte de a crea un infografic, trebuie să cunoașteți scopul din spatele acestuia. Ce poveste vrei să spui? Și care este publicul tău țintă?

  Cum să salvați prezentările Microsoft PowerPoint ca fișiere PDF

Infograficul dvs. ar trebui să urmărească să spună o poveste, să explice un concept, să partajeze date sau să schimbe opiniile oamenilor despre o concepție greșită comună.

Orice obiectiv determină informațiile pe care le utilizați, modul în care structurați infograficul și grafica utilizată. Publicul dvs. ar trebui să rămână cu o anumită concluzie din infografică, care îi face să dorească să partajeze conținutul.

Gândește-te la întrebările pe care le-ar pune cititorii tăi despre acest subiect și încearcă să le răspunzi prin intermediul infograficului tău. Scopul este să împărtășiți doar cele mai valoroase informații despre subiect, fără a vă plictisi publicul.

Pasul 2: Alegeți subiectul dvs

Fiecare infografic ar trebui să aibă un subiect sau un mesaj cheie care să-și educe cititorii sau să-i convingă să fie de acord cu mesajul tău.

De exemplu, să presupunem că doriți să convingeți universitățile să găzduiască mai multe cursuri de gimnastică în școala lor. Infograficul dvs. ar arăta statistici despre obezitatea la universitate și despre modul în care exercițiile fizice regulate pot face o diferență pozitivă.

Subiectul potrivit variază în funcție de afacerea dvs. sau de ceea ce doriți să realizați cu infograficul dvs. Puteți dezvolta un subiect concentrându-vă pe problema publicului. Scopul să informeze publicul despre ceva care l-ar putea ajuta să își rezolve problema.

De exemplu, un antrenor de fitness le-ar putea spune publicului despre hack-uri de dietă sau exerciții de antrenament pentru a ajuta începătorii să înceapă.

Când vă creați subiectul, asigurați-vă că vă prezentați mesajul. Care este mesajul general și care sunt punctele tale cheie de sprijin?

De acolo, puteți găsi cu ușurință datele și elementele vizuale pentru a vă sprijini cazul.

Pasul 3: Colectați datele necesare

Cele mai multe infografice includ date pentru a le susține mesajele. Acest lucru vă ajută să vă argumentați, astfel încât cititorii să poată înțelege importanța mesajului dvs. În acest pas, veți dori să colectați toate datele pertinente disponibile despre concept și să le organizați într-un mod logic.

Decideți cum veți colecta datele. De exemplu, vă puteți desfășura cercetări, anchete sau analize complete din diverse instrumente de monitorizare a datelor. Cu toate acestea, puteți compila și date relevante din resurse credibile, cum ar fi site-urile web guvernamentale.

Atunci când alegeți seturile de date, doriți să manipulați datele în mod obiectiv, astfel încât să nu existe redundanțe. De asemenea, datele ar trebui să fie afișate secvențial pentru a se potrivi narațiunii pe care încercați să o transmiteți.

Pasul 4: Vizualizați-vă datele

În continuare, va trebui să puneți acele date în vizualizările potrivite pentru a ajuta la crearea unui flux clar de informații. Aceste date ar trebui să funcționeze împreună pentru a vă spune povestea. Modul în care prezentați vizual datele depinde de publicul și obiectivele dvs.

Iată câteva moduri prin care puteți decide să vă organizați vizual seturile de date:

  • Utilizați hărți pentru a arăta cum datele pot diferi în funcție de locație
  • Utilizați o diagramă cu linii sau o cronologie pentru a arăta cum s-au schimbat tendințele
  • Diagramele de flux, diagramele Venn, tabelele și listele ajută cititorii să înțeleagă mai bine cum sunt conectate și împărțite datele
  • Folosiți texte îndrăznețe, pictograme colorate și culori strălucitoare pentru a vă ajuta mesajul să iasă în evidență

Pasul 5: Proiectează-ți grafica

Acum că v-ați organizat conținutul și cunoașteți plasarea, este timpul să proiectați sau să alegeți grafica potrivită pentru a vă alcătui infograficul.

  Cum să obțineți Samsung Password Manager

Infografica poate include o varietate de elemente grafice, cum ar fi:

  • Diagrame
  • Grafice
  • Pictograme
  • Titluri
  • Text
  • Ilustrații personalizate

Când vine vorba de încorporarea elementelor grafice în designul tău infografic, nu există o soluție unică. Grafica care va fi cea mai eficientă pentru dvs. va depinde de marca dvs., de publicul dvs. și de ce fel de informații pe care le prezentați.

Ar fi grozav pentru un brand distractiv și ciudat să folosească ilustrații inspirate din desene animate, dar acestea s-ar simți deplasate într-o infografică mai corporativă. În schimb, diagramele circulare ar fi prea înfundate pentru acea marcă distractivă și ciudată, dar grozave pentru o corporație mai tradițională.

Faceți o listă cu elementele grafice de care aveți nevoie pentru designul infografic și apoi înțelegeți cum le veți face să prindă viață. Șabloanele prestabilite ar putea fi utile în funcție de elementele de care aveți nevoie.

Pasul 6: Alegeți-vă culorile

Puteți folosi culoarea pentru a vă spune povestea și a evidenția punctele cheie. Asigurați-vă că graficul rămâne simplu și lizibil, alegând o paletă atrăgătoare.

În funcție de culoarea aleasă, poți inspira diferite gânduri, sentimente, emoții și acțiuni în publicul tău.

Rețineți: culoarea ar trebui folosită ca ajutor pentru informații și elemente vizuale.

Alegeți culori care vor crea răspunsul emoțional pe care îl doriți de la public atunci când vă construiți paleta de culori.

De exemplu, atunci când proiectați un infografic pentru a prezenta date financiare cheie consiliului dumneavoastră de investitori, trebuie să inspirați încredere.

Albastrul transmite încredere și stabilitate și ți-ar servi cauza în acest scenariu. Într-un infografic care arată creșterea explozivă a vânzărilor tale în ultimul an, folosește roșu pentru a inspira pasiune și entuziasm.

În timp ce infograficele pot îmbunătăți în mod semnificativ modul în care comunicați cu publicul dvs., există unele greșeli comune pe care le fac majoritatea oamenilor.

Sfaturi pentru a vă îmbunătăți infografica

#1. Lucrați dintr-un șablon

Un șablon sau un cadru sârmă ajută la aranjarea designului, astfel încât să știți unde veți plasa fiecare element vizual și text. Acest lucru vă permite să examinați dacă trebuie făcute ajustări în ceea ce privește aspectul vizual sau tipul de infografic utilizat.

Acesta va ghida restul designului dvs. și va produce o infografică mai rafinată și mai profesionistă.

Majoritatea instrumentelor de design grafic precum Canva oferă multe șabloane, astfel încât nu trebuie să vă faceți griji cu privire la aliniere sau designul aspectului.

#2. Mai puțin text este mai bine

Scopul infograficelor este de a transmite rapid o mulțime de informații, astfel încât menținerea textului la un nivel minim ori de câte ori este posibil vă asigură că designul dvs. este curat și ușor de înțeles.

Fiecare imagine poate conține statistici, titluri și scurte rezumate sub imagine, astfel încât să ofere context imaginii.

Ar trebui să păstrați textul infografic la câteva rânduri scurte pentru a evita să pară aglomerat.

#3. Utilizați pictograme

Crearea infograficelor implică obținerea cât mai multor informații utile pentru clienții dvs., păstrând în același timp designul simplu și ușor de citit.

Includerea atât de multe date poate fi copleșitoare, dar combinarea textului, imaginilor și graficelor vă poate face mai ușor să faceți acest lucru.

Încheierea

Acum aveți informațiile de care aveți nevoie pentru a vă proiecta și construi infograficul. Indiferent dacă doriți să creați un infografic distractiv pentru a vă inspira publicul sau aveți nevoie de o imagine captivantă care să ajute să explicați acționarilor idei complicate, un infografic este un instrument eficient pentru a ajuta la captarea atenției și la diseminarea rapidă a informațiilor într-un format ușor de înțeles.

De asemenea, puteți explora câteva instrumente online pentru a crea infografice care vor atrage atenția tuturor.