6 cazuri de utilizare a realității virtuale pe care fiecare companie ar trebui să le cunoască

Îți amintești, Pokémon Go?

Aplicația Augmented Reality a folosit datele GPS pentru a suprapune monștrii de buzunar pe împrejurimile utilizatorului în timp real, transformând astfel smartphone-urile în detectoare Pokémon din viața reală. Începând cu 2019, aplicația a fost descărcată de peste un miliard de ori, la trei ani după ce a intrat pentru prima dată în scenă.

Acum, imaginați-vă dacă ați putea captura monștrii printr-un dispozitiv portabil deasupra ochilor tăi în timp ce stai în confortul sufrageriei tale, spre deosebire de a-i vedea prin smartphone-ul tău la distanță de braț în aer liber?

Acei monștri ar fi în continuare o parte a percepției tale asupra realității, dar vei fi pe deplin cufundat în împrejurimi. Acesta este VR pentru tine!

Înapoi la bază: ce este VR?

Prescurtarea de la Realitatea Virtuală, VR este o tehnologie de ultimă oră care a câștigat din ce în ce mai mult popularitate de marketing în ultima vreme. Oferă o experiență unică pentru clienții care doresc să experimenteze un produs în timp real.

VR folosește software interactiv care facilitează un mediu virtual tridimensional pentru utilizator. Tehnologia necesită a căști speciale care permite utilizatorului să vadă și să audă, simulând astfel un mediu complet captivant generat de computer.

În timp ce impactul economic al VR/AR este estimat a fi valoros 29,5 miliarde de dolari înainte de sfârșitul acestui an, un studiu Statista raportează că 82 de milioane de unități de căști VR sunt de așteptat să fie vândute în 2020 – ceea ce înseamnă că un număr tot mai mare de consumatori doresc să experimenteze VR.

Deci, cum pot companiile să profite la maximum de această tehnologie?

Și este VR limitată la anumite tipuri de industrii?

Hai să aflăm.

VR în marketing

Mulți oameni ar putea crede că VR este doar pentru jucători, ca în cazul Pokémon Go. Cu toate acestea, nu este așa. În 2016, Oreo a desfășurat o campanie distractivă de marketing VR care a transportat spectatorii în tărâmul magic al râurilor de lapte și al biscuiților Oreo cu aromă de cupcake umplut, cea mai recentă creație a mărcii.

A oferit o experiență de 360 ​​de grade a portalului de biscuiți Oreo în mărime naturală, iar spectatorii puteau folosi Cardboard de la Google căști pentru a viziona videoclipul care a marcat prima incursiune a lui Oreo în VR.

  Care este cel mai bun pentru tine?

Până la sfârșitul anului 2017, gradul de conștientizare a dispozitivelor VR a crescut la 51%, cu un mix de mărci precum Facebook și Pădurea tropicală a ursului mare implementarea tehnologiei în tacticile lor de marketing pentru a crește ratele de implicare.

Dacă vă gândiți să faceți pași mari în marketingul dvs. cu VR, iată câteva dintre cazurile de utilizare pentru a cunoaște această tehnologie:

#1. Tratamentul unor boli specifice

Sectorul asistenței medicale a cunoscut recent cazuri de utilizare pe scară largă pentru tehnologiile VR și AR. VR, în special, este folosită în terapie pentru tratarea pacienților cu fobii și anxietate.

Terapeuții obțin o mai bună înțelegere a modului în care pacienții reacționează la scenarii stresante într-un mediu simulat, dar sigur, prin monitorizarea reacțiilor fiziologice, cum ar fi transpirația și ritmul cardiac, combinate cu biosenzori. VR este, de asemenea, folosită în tratarea autismului pentru a ajuta pacienții să-și dezvolte abilitățile de comunicare și sociale și să-i diagnosticheze pe cei cu deficiențe vizuale sau cognitive prin urmărirea mișcărilor oculare.

Organizații specifice au creat, de asemenea, aplicații care utilizează tehnologii AR și VR în domeniul sănătății. De exemplu, cel Aplicația VeinSeek Pro este folosit pentru a localiza venele la pacienti in timpul injectarii.

#2. Tururi virtuale și demonstrații de produse în timp real

Una dintre cele mai utile moduri de a convinge un client să cumpere un produs este să-i permită să-l folosească în timp real pentru a experimenta utilizarea lui – vezi cum arată și cum funcționează.

De la producție și ambalare până la design interior, companiile pot folosi VR pentru a oferi consumatorilor o demonstrație a produsului, pentru a înțelege mai bine ce implică realizarea acestuia.

Un mare exemplu în acest sens este Magazin de îmbunătățiri pentru locuințe Lowe’scare creează o experiență de realitate virtuală pentru clienții care doresc să vadă cum ar arăta casele lor după reînnoirea decorului și a mobilierului.

Folosind Lowe’s Holoroom, instrumentul lor de vizualizare, clienții pot selecta articole de decor pentru casă, blaturi, electrocasnice, dulapuri și amenajări camere pentru a vedea rezultatul final.

În mod similar, IKEA oferă clienților săi, de asemenea, o aplicație VR în care pot plasa mobilierul din magazin în diferite locuri din casele lor pentru a vedea dacă arată bine sau nu – oferindu-le o experiență complet imersivă pentru a imagina (și realiza) o cameră de visele lor.

Nu numai asta – clienții pot, de asemenea, să încerce diferite țesături, să schimbe culorile pereților și chiar să schimbe ora din zi pentru a vedea cum va arăta designul casei lor într-o lumină diferită!

  Coduri gratuite Nintendo Switch eShop: Valorificați acum

#3. Experiențe gamificate

Mai simplu spus, gamification este procesul de adăugare a unor elemente asemănătoare unui joc la o sarcină pentru a încuraja participarea și pentru a stimula implicarea. Deoarece clienții de astăzi se implică din ce în ce mai mult cu elementele AR și VR pe diferite dispozitive, gamification oferă un potențial extraordinar pentru companii.

Un exemplu clasic este McDonald’s Happy Goggles, o inițiativă care a introdus o experiență VR simplificată copiilor lor clienți. Marca lanțului alimentar a creat o cutie Happy Meal care ar putea fi pliată într-o cască VR.

Copiii puteau să rupă cutia, să scoată găurile pentru ochi, să reconfigureze forma și să alunece în lentilele care au venit în interiorul Happy Meal. McDonald’s a lansat, de asemenea, un joc de schi conceput pentru a funcționa cu căștile.

În plus, conceptul de gamification poate fi implementat pentru a implica atât clienții, cât și angajații pentru inspirație, colaborare și interacțiune.

De exemplu, poate fi folosit în serviciile bancare personale pentru a oferi clienților fideli anumite beneficii sau recompense. Banca Widiba din Milano a creat un sistem bancar virtual care le permite clienților săi să meargă prin bancă folosind ochelari VR. Ei nu numai că pot interacționa cu agenții sau monitorii, ci și să își verifice soldurile și tranzacțiile.

Pe de altă parte, o companie de modă poate implementa o combinație de VR și gamification pentru a ajuta clienții să vadă ținutele dintr-o nouă colecție din unghiuri diferite, fără să încerce efectiv hainele fizic sau să vină la magazinul fizic.

#4. Creșterea gradului de conștientizare

Fiecare companie operează cu o misiune în minte atunci când creează produse sau oferă servicii bazei de clienți. Folosind tehnologia VR, aceștia pot face clienții parte a acestei misiuni de a-și promova marca sau de a crește gradul de conștientizare.

În urmă cu câțiva ani, Toms Shoes a desfășurat o campanie de „cumpărare, un cadou gratuit” – dar cu o întorsătură. Ei au creat un instrument VR în care clienții lor care au vizitat magazinul au putut experimenta o excursie în Columbia, unde au putut vedea o pereche de pantofi dăruită unui copil care a beneficiat direct de achiziția ta.

Campania a fost întâmpinată cu aplauze nu numai pentru că a creat o experiență captivantă pentru clienții de pantofi Toms, ci și pentru impactul pe care brandul de pantofi l-a avut într-o țară emergentă precum Columbia, unde achiziționarea de pantofi este văzută mai mult ca un „lux”.

O astfel de strategie de marketing VR a ajutat clienții să înțeleagă mai bine produsul și le-a transmis un mesaj despre ceea ce reprezintă afacerea.

  Cele mai bune cititoare electronice pentru iubitorii de cărți

#5. Experiența produsului

Poate că cele mai inovatoare utilizări VR este experiența de aproape a unui anumit produs pe care îl poate oferi clienților. Vă permite să evidențiați cele mai unice caracteristici ale sale, oferindu-le, de asemenea, șansa de a experimenta complet utilizarea acestuia.

Volvo au folosit tehnologia VR implementată pentru a-i ajuta pe clienții care nu aveau acces ușor la reprezentanțele lor să își testeze mașinile. Această experiență a fost oferită prin utilizarea căștilor Google Cardboard VR.

Într-o inițiativă similară, marca de pantofi de drumeție Merrell a creat o experiență extrem de captivantă și unică pentru clienți, ca parte a campaniei lor de marketing pentru lansarea pantofilor de drumeție.

Compania a folosit TrailScape, o experiență de drumeție multi-senzorială 4D și o tehnologie VR numită Oculus Rift pentru a crea o experiență pentru clienții care implicau mersul pe diferite suprafețe și depășirea obstacolelor, cum ar fi urcarea pe o pantă abruptă.

#6. Rezultate demonstrații și brand

Un alt mod în care companiile pot folosi VR în marketing este arătându-le clienților potențiali consecințele utilizării unui produs sau serviciu.

De exemplu, Limbic Life, producătorii Limbic Chair, un dispozitiv de navigare hands-free pentru VR, au lansat un parteneriat cu cercetarea VITALICS.

Asociând scaunul special cu o cască Gear VR, utilizatorul își poate mișca corpul în mod intuitiv, combinând designul ergonomic și bazat pe neuroștiință al scaunului, în timp ce experimentează practic experiențele zilnice cu utilizarea picioarelor și a mâinilor.

Campania și-a propus să-l facă pe utilizator să simtă rezultatele utilizării scaunului, adică să se simtă mai fericiți și mai activi. Tehnologia VR le-a permis să facă asta.

În mod similar, în 2016, The New York Times și Google au organizat o cadou pe scară largă de „Google Cardboard”, o cască VR cu noua aplicație NYT VR. Căștile care conțineau filme intelectuale precum „Displaced” și „Seeking Pluto’s Frigid Heart” au fost oferite doar celor mai fideli abonați ai NY Times ca stimulent.

Această strategie de marketing VR a ajutat la stabilirea loialității mărcii pentru The New York Times, Google Cardboard și cele două filme simultan și a asigurat o bază de abonați apreciată.

Încheierea: prezentul și viitorul VR

Una dintre provocările majore cu care s-a confruntat VR în trecut este dimensiunea căștilor. Acest lucru limitează cumva experiența utilizatorului, motiv pentru care companiile au început să se îndrepte către o gamă de dispozitive mai mobile și nelegate.

În plus, dispozitivele VR sunt avansate cu procesoare mai puternice, cum ar fi Oculus Quest de la Facebook și mult așteptatul căști 8K VR/AR de la Apple. Este sigur să concluzionam că VR a parcurs un drum lung în ultimii doi ani. Datorită ușurinței sporite de utilizare și capabilităților multiplatforme, consumatorii se așteaptă ca companiile să folosească această tehnologie pentru a crea o experiență intuitivă.

Dacă sunteți un dezvoltator interesat să învețe despre crearea de aplicații VR, consultați aceasta Coursera curs.