Majoritatea persoanelor asociază Microsoft Office 365 cu o colecție de aplicații, cum ar fi Outlook, Word sau Excel. Cu toate acestea, dacă deții un domeniu propriu, ai posibilitatea de a gestiona mult mai multe aspecte, inclusiv utilizatorii, grupurile, politicile și altele. Să explorăm aceste opțiuni.
Am discutat deja despre aplicațiile oferite de Office 365, dar platforma este mult mai extinsă decât un simplu set de instrumente de productivitate. Ea include, de asemenea, un sistem de management al afacerii, ce conține diverse instrumente precum Azure Active Directory, rapoarte de utilizare și funcții de securitate, adesea necunoscute publicului larg. Aceste instrumente sunt accesibile prin intermediul Centrului de administrare, care este disponibil (pentru majoritatea utilizatorilor) dacă deții un domeniu (de exemplu, CompaniaTa.ro) și Microsoft este furnizorul de e-mail pentru acel domeniu (de exemplu, [email protected]).
Pentru utilizatorii individuali, această situație apare frecvent când se achiziționează un domeniu de la un registrator/gazdă, ca de exemplu GoDaddy sau 1&1, iar e-mailul găzduit de Office 365 este inclus în pachet.
Pentru a vedea opțiunea Administrator, trebuie să te autentifici în contul Office 365 asociat cu e-mailul găzduit. Pagina de autentificare poate fi uneori greu de găsit, deoarece frecvent se află pe site-ul gazdei domeniului, nu pe site-ul Microsoft principal. Încercând autentificarea pe Office.com, sistemul este de obicei suficient de inteligent pentru a identifica locul unde este înregistrat domeniul tău și pentru a te redirecționa spre pagina de autentificare corectă. Dacă întâmpini dificultăți, contactează gazda domeniului tău pentru asistență.
După autentificare, vei putea observa opțiunea „Administrator” în lista de aplicații de pe pagina principală Office 365, precum și în lansatorul de aplicații, simbolizat prin cele nouă puncte.
Accesând aplicația „Administrator”, vei fi direcționat către Centrul de administrare, unde vei găsi un meniu de opțiuni în partea stângă a ecranului.
Acesta conține instrumentele esențiale pentru gestionarea domeniului tău. Unele zone au console separate, pe care le poți accesa extinzând secțiunea „Centre de administrare”.
Fiecare dintre aceste centre de administrare deschide un nou set de opțiuni, cum ar fi Centrul de securitate și conformitate.
În funcție de interesele tale, Centrul de administrare îți poate oferi activitate pentru multe luni. De exemplu, Azure Active Directory conține o multitudine de opțiuni, a căror învățare și înțelegere ar necesita săptămâni întregi, motiv pentru care administrarea Azure/O365 este o specializare în sine în multe organizații. Datorită complexității Centrului de administrare, nu vom intra în detalii acum, dar în săptămânile următoare, vom explora câteva dintre funcțiile cheie și posibilitățile lor.