De regulă, ne gândim la LinkedIn ca la locul unde oamenii își caută un loc de muncă sau recrutează profesioniști talentați. Totuși, această platformă oferă mult mai multe oportunități. Am compilat o listă cu 20 de statistici cheie despre LinkedIn, care demonstrează că este un mediu ideal pentru specialiștii în marketing B2B, co-fondatori, antreprenori, recrutori și alți profesioniști activi.
Statistici detaliate despre LinkedIn, prezentate mai jos, subliniază de ce această platformă este considerată una dintre cele mai eficiente rețele de socializare de către marketerii B2B și decidenții din mediul de afaceri:
LinkedIn a fost lansată la 5 mai 2003, fiind prima rețea profesională la nivel mondial. Până în 2023, a devenit cea mai mare platformă de networking profesional, fiind prezentă în 200 de țări.
LinkedIn are peste 950 de milioane de utilizatori în toată lumea
Sursa: Statistici LinkedIn
LinkedIn este o platformă de networking dedicată profesioniștilor. Cu peste 950 de milioane de utilizatori din 200 de țări, continuă să fie unul dintre cele mai accesate site-uri de socializare, chiar și după 20 de ani de la debut.
Mai mult de 206 milioane dintre utilizatori sunt localizați în SUA, iar peste 36 de milioane în Marea Britanie. Franța înregistrează 27 de milioane de utilizatori, Italia 18 milioane, Australia 14 milioane, Filipine 12 milioane, iar Africa de Sud 11 milioane.
Indonezia are un număr semnificativ de 24 de milioane de utilizatori LinkedIn, iar Mexicul este aproape de ea cu 21 de milioane. În Brazilia, se numără 67 de milioane de utilizatori, în Singapore 3 milioane, iar în restul țărilor, numărul utilizatorilor variază între 2 și 8 milioane.
Statele Unite ale Americii dețin recordul numărului de utilizatori LinkedIn
Doar în Statele Unite, există peste 200 de milioane de utilizatori LinkedIn, ceea ce o transformă în cea mai importantă piață pentru platformă. Acest lucru se datorează numărului tot mai mare de companii care își promovează prezența pe LinkedIn.
În plus, peste 75% dintre recrutori apelează la LinkedIn pentru a identifica candidații potriviți. Prin urmare, platforma găzduiește atât un număr mare de utilizatori în SUA, cât și un flux constant de candidați activi care aplică pentru locuri de muncă.
India se află pe locul al doilea în ceea ce privește baza de utilizatori, cu 99 de milioane de conturi LinkedIn înregistrate în aprilie 2023. Popularitatea platformei în India a crescut substanțial după achiziția de către Microsoft.
De fapt, LinkedIn a lansat o serie de instrumente utile pentru carieră, cu scopul de a atrage recrutori și candidați. A oferit chiar și perioade de probă gratuite de până la 3 luni pentru funcțiile Premium, cu scopul de a încuraja înregistrarea și activitatea noilor utilizatori. China ocupă locul al treilea în clasamentul statisticilor LinkedIn.
43% dintre utilizatorii LinkedIn sunt femei
LinkedIn se poziționează ca a doua cea mai populară platformă de networking B2B, iar conform datelor Statista din ianuarie 2023, 43% dintre utilizatorii LinkedIn sunt femei. Este cunoscut faptul că bărbații și femeile interacționează diferit cu platformele de socializare.
Având în vedere experiența mea ca și creator pe Instagram, am observat că platformele sociale precum Instagram, Facebook, Pinterest sau Snapchat sunt preferate de femei.
În timp ce aceste platforme continuă să atragă un public feminin numeros, LinkedIn, cu 57% utilizatori de sex masculin, se dovedește a fi mai populară în rândul bărbaților, similar cu platforme precum YouTube sau Twitter (acum X).
LinkedIn a atins apogeul creșterii veniturilor în 2022
Sursa: Statista
Înființată în 2003, LinkedIn a început să se concentreze serios pe generarea de venituri începând cu 2005. În 2011, când a depus cererea pentru IPO, a generat venituri de 500 milioane de dolari. Ulterior, a fost achiziționată de Microsoft în 2016. De atunci, a evoluat constant, depășind rolul de simplă platformă de căutare a locurilor de muncă. Prin achiziția Lynda.com, și-a extins activitatea în domeniul educației prin LinkedIn Learning.
Referindu-ne la datele statistice LinkedIn, platforma a generat un venit de 14,5 miliarde de dolari în 2022, reprezentând o creștere de 26,2%. Acesta este cel mai înalt procent de creștere înregistrat de LinkedIn de la înființarea sa în 2003.
49,16 milioane de utilizatori beneficiază de LinkedIn Premium
Ca utilizator LinkedIn Premium, pot confirma că serviciul oferă beneficii superioare față de varianta gratuită. Un abonament Premium îți permite să vizualizezi persoanele care ți-au accesat profilul și să trimiți mesaje (inMail) utilizatorilor care nu se află în rețeaua ta de conexiuni.
Există mai multe tipuri de abonamente Premium disponibile: LinkedIn Career, LinkedIn Business, LinkedIn Sales Navigator Core și LinkedIn Recruiter.
În 2021, 49,16 milioane de utilizatori au optat pentru LinkedIn Premium pentru a obține oportunități de carieră mai bune, pentru a genera mai mulți clienți potențiali și pentru a recruta talente de top. Este foarte probabil ca acest număr să fi crescut semnificativ până în prezent.
60% dintre utilizatorii LinkedIn sunt fie din generația Millennials, fie din Generația Z
Sursa: Statista
Statista a analizat distribuția utilizatorilor LinkedIn pe grupe de vârstă și a constatat că 60% dintre aceștia se încadrează în intervalul de vârstă 25-34 de ani. Am ales să clasificăm aceste grupe de vârstă drept cohorte demografice populare, asociindu-le cu Generația Y sau Generația Z.
Biroul de Recensământ al SUA definește Generația Z ca fiind „cea mai tânără generație cu membri majori (născuți între 1997 și 2013)”. În ceea ce privește Generația Y, sau Millennials, Centrul de Cercetare Pew îi definește ca fiind „cei născuți între 1981 și 1996”. Ca membru al Generației Y, constat că LinkedIn continuă să fie relevantă și importantă pentru noi.
De asemenea, utilizatorii cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani reprezintă 22%, în timp ce utilizatorii de peste 55 de ani constituie doar 3% din totalul audienței.
LinkedIn obține 16% din traficul web de la primii doi referenți
Sursa: Statista
16% din totalul traficului web al LinkedIn provine din referințe web, generat de cei mai importanți doi referenți: click.appcast.io și statics.teams.cdn.office.net. Dar ce înseamnă exact traficul de referință web?
Asistența Google Analytics definește traficul de referință web ca fiind traficul care ajunge pe un site „prin intermediul unei alte surse, cum ar fi un link de pe un alt domeniu”. Așadar, revenind la statisticile LinkedIn, iată detaliile referitoare la primele două surse pentru traficul de referință web:
- click.appcast.io generează 9% din traficul web al LinkedIn
- statics.teams.cdn.office.net aduce încă 6%
4 din 5 membri de afaceri LinkedIn influențează deciziile
LinkedIn găzduiește peste 65 de milioane de factori de decizie din mediul de afaceri. Mai mult, peste 63 de milioane de companii și-au creat pagini de afaceri pe LinkedIn. Acesta este un loc ideal pentru a identifica potențiali clienți sau pentru a rămâne la curent cu ultimele tendințe. Te poți poziționa în fața concurenței, fiind la curent cu evoluțiile din industrie.
Acest lucru face din LinkedIn un mediu propice și pentru specialiștii în marketing. Indiferent dacă dorești să crești conversiile, implicarea sau vizibilitatea brandului, LinkedIn se dovedește a fi un canal eficient.
În plus, LinkedIn este considerată platforma numărul 1 pentru generarea de clienți potențiali în domeniul B2B. Îți poți construi brandul gratuit, valorifica tendințele de social selling și îți poți crește veniturile.
Din cei peste 950 de milioane de utilizatori LinkedIn, 63 de milioane sunt listări de companii, 131.000 de instituții de învățământ și 40.000 de abilități diferite.
În timp ce aceste statistici LinkedIn sunt impresionante, un aspect remarcabil este modul în care platforma ajută 45% dintre recrutori să identifice talentele potrivite și să ocupe posturile cu candidații corespunzători. Instituțiile de învățământ folosesc LinkedIn pentru a-și crește vizibilitatea în rândul potențialilor recrutori și pentru a crește atât numărul de angajări, cât și de înscrieri.
Cu toate acestea, este posibil să fii surprins să afli că LinkedIn nu s-a autodenumit niciodată o comunitate. Însă, a funcționat întotdeauna ca o comunitate puternică de oameni. Acest lucru se datorează faptului că, pe LinkedIn, ne ajutăm reciproc să găsim locuri de muncă potrivite, să luăm decizii corecte și să conducem afaceri.
De asemenea, ne oferim feedback reciproc în privința produselor sau serviciilor, folosim platforma pentru a exprima nemulțumiri, interacționăm cu clienții, ne promovăm produsele și găsim mentorii potriviți.
2,7 milioane de pagini de afaceri LinkedIn sunt publicate săptămânal
LinkedIn este platforma numărul 1 pentru marketerii B2B. Din cele 63 de milioane de companii care dețin pagini de afaceri pe LinkedIn, 2,7 milioane sunt active săptămânal!
Acest lucru se datorează faptului că:
- Paginile LinkedIn care postează săptămânal înregistrează o creștere de 5,6 ori a numărului de urmăritori
- Paginile de afaceri LinkedIn reprezintă un mod excelent de a-ți dezvolta gratuit vizibilitatea afacerii
- Statisticile LinkedIn evidențiază o creștere cu 75% a evenimentelor Live
- Implicarea membrilor LinkedIn se află la cel mai înalt nivel, cu o creștere de 25% în ultimul an
Pe lângă aceste date statistice LinkedIn, se observă o creștere semnificativă a conținutului pe platformă. Prin cultura creatorului și marketingul cu influență, 11 milioane de utilizatori au activat modul creator, iar 36.000 de newslettere sunt distribuite prin LinkedIn. Dacă intenționezi să creezi unul, acesta ar putea fi un moment strategic, deoarece 29 de milioane de persoane se abonează la newslettere pe LinkedIn.
Din toate aceste motive, este momentul perfect pentru ca paginile de afaceri să profite de avantajele implicării, vizibilității brandului și conversiilor, fiind active pe LinkedIn.
Pe LinkedIn au loc cu 25% mai multe conversații publice
Sursa: Blog LinkedIn Ads
Feedul LinkedIn găzduiește mai mult conținut ca niciodată, cu introducerea și creșterea creatorilor, newsletterelor și evenimentelor live. Pe platformă au loc cu 25% mai multe conversații publice.
De asemenea, LinkedIn a anunțat recent introducerea articolelor de colaborare generate de AI, care invită experții să contribuie la discuții. Pe măsură ce aceste articole încep să se claseze în primele 10.000 de cuvinte cheie, LinkedIn invită și mai mulți experți, promițându-le creatorilor vizibili contribuții de top.
Pe lângă faptul că încurajează conversațiile publice, LinkedIn ajută platforma să se claseze și pentru milioane de articole bazate pe SEO. Acest aspect este deosebit de important, deoarece alte site-uri de publicare continuă să înregistreze dificultăți în urma actualizării Conținut util de la Google.
Abordările inovatoare ale LinkedIn (cum ar fi cea menționată anterior) contribuie la creșterea conversațiilor publice și îi încurajează pe utilizatori să petreacă mai mult timp pe platformă.
Popularitatea LinkedIn în rândul a 51% dintre adulții cu studii superioare
LinkedIn atrage 51% mai mulți adulți cu o diplomă de licență sau o diplomă avansată, precum un MBA, un doctorat, un PGDM sau un ME.
Mai mult, LinkedIn Learning încurajează profesioniștii din diverse industrii să-și dezvolte continuu abilitățile. Persoanele care nu au absolvit liceul sunt mai puțin susceptibile să folosească LinkedIn. De fapt, doar 10% dintre aceștia sunt prezenți pe LinkedIn, comparativ cu 70% care folosesc YouTube sau 64% care folosesc Facebook.
Deși este dificil de determinat scopul în care acest segment demografic folosește YouTube, este o comparație relevantă, deoarece YouTube oferă conținut educațional similar cu LinkedIn Learning.
LinkedIn este platforma numărul 1 pentru 40% dintre specialiștii în marketing B2B
Sursa: Blog LinkedIn Ads
40% dintre specialiștii în marketing B2B consideră că LinkedIn este cel mai bun canal pentru generarea de clienți potențiali de înaltă calitate. Aceasta se datorează faptului că LinkedIn este o platformă de networking care permite marketerilor să vizeze utilizatorii prin marketing demografic și să ajungă la un public implicat activ în procesul de decizie de cumpărare.
Mai mult, LinkedIn Ads permite segmentarea publicului țintă în fiecare etapă a funnel-ului de vânzare. Poți utiliza mesaje LinkedIn, reclame native sau dinamice, formulare de generare de lead-uri și conținut sponsorizat.
Reclamele conversaționale generează o rată de deschidere de 4 ori mai mare, dublând în același timp implicarea obținută prin opțiunile tradiționale de email marketing.
O creștere de 2-3 ori a atributelor mărcii face din LinkedIn un mediu ideal pentru B2B
Sursa: business.linkedin.com
Reclamele LinkedIn pot ajuta marca să obțină o creștere de 2-3 ori a atributelor mărcii, împreună cu o creștere de 33% a intenției de cumpărare. Poți ajunge la o audiență mai largă prin intermediul LinkedIn Ads, cunoscută sub numele de LinkedIn Audience Network, pe aplicații și site-uri terțe.
Specialiștii în marketing B2B apreciază funcția de direcționare a LinkedIn, care le permite să interacționeze și să-și extindă publicul profesional. De asemenea, îți poți identifica publicul țintă pe LinkedIn folosind opțiunea Audiența potrivită și analizând comportamentele unor publicuri similare cu funcția de direcționare asemănătoare. Aceste caracteristici unice, combinate cu instrumente sofisticate de direcționare și măsurare B2B, transformă LinkedIn într-un mediu ideal pentru specialiștii în marketing B2B.
Aproximativ 50% dintre marketerii din SUA folosesc LinkedIn
Sursa: Blog LinkedIn Ads
Începând cu 2019, 48,8% dintre specialiștii în marketing din SUA utilizau LinkedIn pentru a genera lead-uri de înaltă calitate și pentru a încheia tranzacții.
Este cert că procentul a crescut și în acest an. Acest lucru se datorează faptului că marketerii care folosesc LinkedIn observă o creștere dublă a conversiilor. În plus, costul LinkedIn per lead este cu 27% mai mic comparativ cu Google Ads.
LinkedIn are cel mai mare număr de utilizatori în SUA. Marketerii B2B au oportunitatea de a accesa 200 de milioane de utilizatori din SUA prin intermediul rețelei LinkedIn. Mai mult, LinkedIn înregistrează mai mulți utilizatori activi în țară decât oricând. Specialiștii în marketing pot valorifica cele 9 puncte de contact disponibile pentru a-i transforma pe aceștia în clienți potențiali și, în cele din urmă, în conversii.
LinkedIn este disponibil în 26 de limbi
Atunci când o platformă de socializare este disponibilă în limbile locale, aceasta asigură experiențe mai personalizate utilizatorilor. Utilizatorii simt că îți pasă de nevoile lor, iar reputația ta ca brand este consolidată. De asemenea, acest lucru ajută la vizarea unor noi audiențe și la formarea unor conexiuni mai profunde.
În prezent, pe lângă limba engleză, LinkedIn este disponibil în următoarele limbi:
Arabă, Chineză simplificată, Chineză tradițională, Spaniolă, Cehă, Daneză, Olandeză, Franceză, Germană, Hindi, Indoneziană, Italiană, Japoneză, Coreeană, Malaeziană, Norvegiană, Poloneză, Portugheză, Română, Rusă, Suedeză, Tagalog, Thailandeză, Turcă, Ucraineană.
LinkedIn are peste 19.500 de angajați cu normă întreagă
Cu o prezență în 36 de birouri, LinkedIn are peste 19.500 de angajați cu normă întreagă care se asigură că ai parte de o experiență optimă pe platformă.
Sediul central se află în San Francisco, Statele Unite, dar deține și birouri internaționale în 30 de orașe din întreaga lume. 188 de editori din 15 țări lucrează exclusiv pentru știrile LinkedIn, cu scopul de a asigura un flux constant de conținut valoros, transformând LinkedIn într-o platformă de networking interactivă și captivantă.
În fiecare secundă, pe LinkedIn sunt trimise 117 cereri de angajare
61 de milioane de utilizatori folosesc LinkedIn săptămânal pentru a căuta noi oportunități de angajare. Cu toate acestea, una dintre cele mai remarcabile statistici LinkedIn este că 8 persoane sunt angajate în fiecare minut.
Acest lucru se datorează faptului că 63 de milioane de companii sunt în căutarea candidaților potriviți pe platformă. În plus, recrutorii pot completa posturile vacante mai rapid datorită celor 40.000 de competențe diferite listate.
33,97% din traficul LinkedIn provine de pe YouTube
Sursa: Statista
Am menționat anterior traficul de referință web al LinkedIn. Există un alt tip, numit trafic de referință socială, care se referă la cantitatea de trafic pe care o platformă de socializare o aduce pe un site web.
În cazul LinkedIn, 34% provine de pe YouTube, o altă platformă de socializare video. Twitter, acum X, contribuie cu aproximativ 18% la traficul LinkedIn. Cu toate acestea, comparativ cu alte surse, traficul din social media constituie doar 0,89% din totalul traficului LinkedIn.
Principala sursă de trafic rămâne cea directă, generând aproximativ 75% din trafic, datorită popularității sale de necontestat ca rețea profesională de top timp de 20 de ani.
47% dintre pozițiile de conducere din LinkedIn sunt ocupate de femei
Sursa: Statista
Pozițiile de conducere din LinkedIn sunt dominate de bărbați, dar se observă o ușoară scădere de la an la an.
În 2022, 54,5% dintre liderii LinkedIn erau bărbați, față de 57,9% în 2021. În 2020, procentul a fost de 58,1%, în scădere de la 59,2% în 2019. LinkedIn face pași mici, dar siguri, spre eliminarea disparităților de gen în rolurile de conducere, observându-se o ușoară creștere anuală a pozițiilor de conducere ocupate de femei, însoțită de o scădere a numărului pozițiilor de conducere ocupate de bărbați.
Aproximativ 2% dintre angajații LinkedIn nu s-au simțit confortabil să-și divulge sexul în scopul acestui studiu.
LinkedIn generează peste 80% din toate lead-urile B2B
Sursa: SlideShare
92% dintre specialiștii în marketing B2B preferă LinkedIn pentru strategiile de generare de lead-uri, comparativ cu alte platforme de socializare. Acest lucru se datorează faptului că, în feedul de postări