Încărcați-vă bicicleta electrică în timp ce vă antrenați

Aspecte cheie

  • Menține-te activ în interior cu MorphRover și generează energie electrică gratuită în același timp.
  • Oferă o cursă lină și un motor puternic, dar este grea și nu dispune de finețe.
  • Cea mai notabilă caracteristică este abilitatea de a încărca bateria în timpul antrenamentului, dar s-ar putea să nu fie cea mai bună alegere pentru începători.

Freebeat MorphRover este prima bicicletă electrică 2 în 1 din lume, cu anvelope late, potrivită atât pentru plimbări în aer liber, cât și pentru antrenamente în interior. În timp ce te antrenezi în interior folosind aplicația Freebeat, îți încarci și bicicleta MorphRover, pregătind-o pentru următoarea aventură în aer liber. Cu toate acestea, deși MorphRover se descurcă destul de bine atât ca bicicletă de exerciții pentru interior, cât și ca bicicletă electrică pentru exterior, nu excelează în niciuna dintre aceste categorii.

Freebeat MorphRover

Freebeat MorphRover este o bicicletă electrică robustă care poate fi transformată într-o bicicletă de exerciții cu rezistență variabilă pentru interior – și îți va reîncărca bateria în timpul antrenamentelor, gata să alimenteze următoarea călătorie. Cu toate acestea, dacă nu ai deja o formă fizică excelentă, nu ar trebui să te aștepți să generezi prea multă energie.

Marca: Freebeat

Baterie: 720Wh

Greutate: 35 kg / 77 lbs

Tip frână: Hidraulică

Dimensiunea roții: 26×4 inch

Suspensie: Doar hidraulică față

Motor: 750W

Asistență electrică: 5 niveluri

Încărcare: AC sau bicicletă de exerciții cu autoîncărcare

Conectivitate: Bluetooth la aplicația Freebeat

Înălțimea recomandată a utilizatorului: 1.55 m – 1.83 m (cu cadru jos); 1.68 m – 1.93 m (cu cadru înalt)

Anvelope: Chao Yang

Viteze: 8

Senzor de cadență: Da

Mod mers pe jos: Da

Tip cadru: Înalt sau cu acces ușor

Lumini: Doar față

Schimbător spate: Shimano

Dimensiuni: 190 cm de la față la spate

Avantaje

  • Poți continua să te plimbi chiar și când nu poți ieși și să generezi energie electrică gratuită în același timp.
  • Oferă o plimbare lină și stabilă pe majoritatea tipurilor de teren.
  • Motor puternic de 750 W.
  • Rezistență variabilă pentru antrenamente.

Dezavantaje

  • Vei avea nevoie de un abonament Freebeat pentru a profita la maximum de funcția de bicicletă de exerciții.
  • Senzorul de cadență și controlerul nu sunt foarte precise și uneori sunt prea sensibile.
  • Este enormă și grea, fiind aproape imposibil de transportat pe scări.

Specificații: Puternică și impunătoare

James Bruce / MakeUseOf

MorphRover este o bicicletă masivă și grea, cântărind 35 kg și măsurând 190 cm în lungime, ceea ce înseamnă că, în ciuda capacității sale de a se transforma într-o bicicletă de antrenament de interior, este extrem de nepractică pentru a fi urcată pe scări.

Disponibilă în trei culori (verde salvie, nisip Sahara și negru miezul nopții, varianta testată), și cu opțiuni de cadru jos sau înalt, MorphRover dispune de anvelope groase Chao Yang de 26×4 inci – cele mai mari pe care le poți găsi pe o bicicletă electrică. Cadrul cu acces ușor ar trebui să fie potrivit pentru utilizatori între 1.55m și 1.83m, în timp ce cadrul înalt este recomandat pentru cei între 1.68m și 1.93m. Pentru referință, autorul are 1.85m și a ales modelul cu cadru înalt.

Pentru a pune în mișcare un mastodont ca acesta, este nevoie de un motor puternic: un motor de 750 W pe butucul spate, activat de un senzor de cadență, care oferă până la 85 Nm de cuplu și o accelerație de până la 32 km/h.

Pentru siguranță, dispune de frâne cu disc hidraulice, o lumină frontală mică și un reflector spate. În mod ciudat, există cablajul pentru o lumină spate, dar în pachetul testat nu a fost inclusă o astfel de lumină. Schimbătorul de viteze este Shimano cu 8 trepte și este poziționat prea aproape de accelerație. Butoanele schimbătorului sunt greu de apăsat, ceea ce este deranjant.

James Bruce / MakeUseOf

Bicicleta are suspensie reglabilă față, dar nu și spate. Bateria poate fi îndepărtată cu o cheie, astfel încât să poată fi încărcată separat sau depozitată în siguranță. Aceste caracteristici sunt destul de standard, cu excepția anvelopelor uriașe și a funcției convertibile pentru interior/exterior.

Asamblare: Mai multă construcție decât de obicei

James Bruce / MakeUseOf

MorphRover vine cu multe piese care trebuie atașate, cum ar fi ecranul și butoanele de pe ghidon. Are un ghid de pornire rapidă destul de bun, dar omite câțiva pași esențiali, cum ar fi ce cabluri se conectează unde și faptul că trebuie atașat cablul de frână de cadru înainte de a pune roata din față. Omiterea acestor pași duce la demontarea fie a roții, fie a manetei de frână pentru a efectua conexiunea corect. Deși nu este nimic grav, este o neglijență având în vedere că ghidul este excelent în rest. Cu toate acestea, vei primi o geantă cu toate instrumentele necesare, deci nu este nevoie să cauți prin sertarul cu scule.

Odată ce bicicleta este asamblată, poți trece la suportul static suplimentar; există încă trei sau patru cutii de piese în cutia principală de transport, iar asamblarea acestora este destul de simplă. Roțile din față se așează pe un suport de bază care le împiedică să se rotească; spatele este ridicat și blocat de ax cu un mecanism de șurub manual, simplu și sigur.

Este convenabil ca totul să fie livrat într-o singură cutie, dar acest lucru face ca pachetul să fie incredibil de greu – aproximativ 55 kg în total. Este o greutate pe care autorul nu a putut să o manipuleze singur, iar soția sa nu a putut să îl ajute. A fost nevoie de ajutorul unui prieten pentru a-l muta în bucătărie.

MorphRover este impunătoare – una dintre cele mai mari biciclete electrice pe care autorul le-a testat vreodată. Anvelopele groase de 26 de inci o fac potrivită pentru trasee montane accidentate, împreună cu un cadru durabil. Cu siguranță nu este o bicicletă pentru persoanele mai scunde. Chiar și pentru autorul, cu înălțimea de 1.85m, bicicleta pare mare.

Bateria a fost complet descărcată la primire, deși, pentru a fi corect, bicicleta a fost trimisă din SUA în Marea Britanie și a durat aproximativ trei luni până a fost livrată, deci este posibil să nu fie cazul pentru majoritatea clienților.

Manualul de utilizare dezvăluie și un aspect interesant: bicicleta este menționată de șase ori ca fiind „Velotric”. Se pare că MorphRover este o variantă modificată a modelului Nomad 1. Specificațiile și cadrul sunt identice, iar singura diferență este controlerul, care are funcții Bluetooth.

Ca Bicicletă de Spinning: Vei Avea Probabil Nevoie de un Abonament Freebeat

James Bruce / MakeUseOf

Când vrei să te antrenezi, ridici roata din spate pe suport, o introduci pe bară pe o parte, apoi strângi șurubul pe cealaltă parte. Suportul din față este și mai ușor de utilizat; îl glisezi sub roata din față pentru stabilitate. Suportul din spate se pliază pentru depozitare, iar cel din față este suficient de mic pentru a nu ocupa mult spațiu.

James Bruce / MakeUseOf

Bicicleta este suficient de stabilă pentru a te putea ridica și a pedala energic, fără teamă de a cădea.

James Bruce / MakeUseOf

Pentru a te antrena în interior, trebuie să comuți bicicleta în modul interior. Acest lucru se poate face prin intermediul aplicației, care se conectează ușor prin Bluetooth la senzorii bicicletei, sau prin intermediul ecranului LCD și al butoanelor de control de pe ghidon. De asemenea, este recomandat să pui MorphRover în cea mai mare viteză. Când este activat modul interior, ajustarea obișnuită a vitezei schimbă rezistența variabilă a motorului, între 0 și 100. Aceasta poate fi controlată manual cu butoanele +/- de pe ghidon sau poate fi lăsată aplicația să ajusteze automat nivelul.

Fără un abonament Freebeat, vei avea acces doar la secțiunea Free Ride din aplicație, care oferă câteva statistici despre cursa curentă. Nu există elemente interactive sau experiențe de tip joc – doar cadența, puterea, viteza etc.

Dacă vrei să ai acces la celelalte programe, antrenamente sau elemente interactive, va trebui să te înscrii pentru perioada de probă de 45 de zile și să oferi detaliile cardului de credit. După 45 de zile, vei fi taxat cu 20 USD pe lună pentru abonamentul individual sau cu 35 USD pe lună pentru abonamentul de familie.

Ce oferă acest abonament?

În primul rând: cursuri de exerciții. Poți urmări un instructor și ești evaluat în funcție de cât de bine te potrivești cu cadența specificată. Autorul, fiind nou în cursurile de „spinning”, consideră că urmărirea unui ecran mic de iPhone este dificilă – era greu să își dea seama cât de repede pedala instructorul, iar interfața este destul de neintuitivă. Acest lucru ar fi mai ușor de urmărit de pe un ecran TV, dar din păcate, bicicleta nu dispune de un suport detașabil pentru tabletă sau măcar un suport pentru iPhone.

În cadrul unor cursuri, muzica și vocea instructorului nu erau mixate corespunzător, ceea ce făcea imposibilă înțelegerea cuvintelor. Unele cursuri includ și elemente care necesită coborârea de pe bicicletă, fiind mai potrivite pentru celelalte produse FreeBeat.

Apoi, există modul Rhythm Game. Aici nu ai de ales – ești introdus direct într-o melodie aleatoare (autorul nu a recunoscut nicio melodie, toate sunau a muzică pop generică). Pedalezi mai repede sau mai încet, în funcție de ritm, și încerci să potrivești liniile care coboară pe ecran. Dar, spre deosebire de jocuri precum Guitar Hero, nu există butoane de apăsat, deci nu există o legătură puternică între ce fac picioarele și cum se potrivește cu ritmul.

După ce se termină o melodie, începe automat următoarea. Din nou, nu există nicio opțiune de selecție, iar autorul nu înțelege de ce ar fi mai bun acest mod decât folosirea Spotify. Sigur, nu ești evaluat în funcție de cât de bine te potrivești cu ritmul, dar poți oricum să pedalezi în ritmul dorit.

Atât cursurile, cât și modul de joc cu potrivirea ritmului, includ o ajustare automată a rezistenței, dar se pare că aceasta nu funcționează corect. Rezistența rămânea la 10/100, indiferent de acțiunile utilizatorului. Autorul a renunțat și a preluat controlul manual al rezistenței.

În final, există plimbări panoramice. Poți alege un traseu montan sau similar pe care să îl urmărești pe ecranul mic al telefonului. Autorul se aștepta ca, cu cât pedalează mai repede, cu atât videoclipul să avanseze mai repede. Sau ca, dacă se oprește din pedalat, videoclipul să se oprească. Din păcate, nu s-a întâmplat așa. Indiferent de ce făcea, videoclipul se derula în același ritm. S-a întrebat dacă nu cumva bicicleta este defectă, dar conexiunea era încă activă. Obții statisticile obișnuite, dar totul este complet deconectat de ceea ce se întâmplă în videoclip. Mai bine ai alege un videoclip panoramic pe YouTube și l-ai urmări în timp ce pedalezi.

Aplicația Freebeat are și alte neajunsuri, cum ar fi notificările constante care te anunță să te asiguri că bicicleta este în treapta 8 (deși era deja). Același lucru se întâmpla la fiecare sesiune.

Este păcat, deoarece s-ar fi putut crea o experiență mult mai interactivă. În schimb, autorul și-a anulat abonamentul și a descărcat Holofit pentru Meta Quest 3. Acest software folosește un senzor de cadență atașat de pedală și urmărește viteza de pedalare, transpunând-o în mișcarea virtuală în același ritm. Este o experiență distractivă, dar peisajul virtual nu este foarte impresionant. VZFit este o aplicație similară, bazată pe abonament, care utilizează imaginile reale de pe Google Street View (care sună distractiv, dar realitatea este o mizerie distorsionată). Din păcate, nu există acces terț la senzorii bicicletei.

În Aer Liber: Dură, Dar Puternică

James Bruce / MakeUseOf

MorphRover are un senzor de cadență, deși unul foarte sensibil. Aceasta înseamnă că motorul pornește la putere maximă (până la 750 W), indiferent de nivelul setat, în momentul în care detectează o acțiune de pedalare.

Pe teren plat, chiar și la nivelul 1 PAS, puterea este prea mare și nu simți nevoia de a pedala. Pe de altă parte, dezactivarea completă a PAS a însemnat că abia putea mișca bicicleta, din cauza greutății mari. Nu există prea multe finețuri aici.

Puterea oferită de senzorul de cadență de pe MorphRover înseamnă că vei micro-gestiona nivelurile de putere și le vei schimba frecvent, în funcție de cât de abrupt este terenul. Pe de altă parte, un senzor de cuplu ar fi mai eficient pentru că ar amplifica propria putere; dacă pedalezi mai tare, primești mai mult ajutor de la motor. Senzorul de cadență de pe MorphRover oferă un efect „totul sau nimic”.

Lipsa suspensiei spate sau a unui sistem cu trei bare face ca mersul pe teren accidentat să fie un chin. De asemenea, pedalele par prea apropiate de sol în comparație cu alte biciclete electrice off-road, ceea ce duce la zgârieturi frecvente pe văi sau roci.

Anvelopele groase de 26 de inci oferă o tracțiune excelentă și ajută la o deplasare mai lină, dar experiența generală de off-road nu se compară cu Himiway Forest Cobra.

Autonomie: Nu Mare, Dar Nici Mică

Bateria detașabilă de 720 Wh, încărcată fie la priză, fie prin pedalare în timpul antrenamentelor de interior, ar trebui să ofere o autonomie de până la 96 km. Ca de obicei, acest număr a fost testat cu un ciclist de 60 kg pe teren plat, folosind doar un singur nivel de asistență la pedalare. În realitate, autorul a obținut 32-40 km. Desigur, dacă ești foarte îngrijorat de autonomie, poți pune bateria în rucsac și o poți reîncărca pe drum.

Freebeat susține că 30 de minute de exercițiu oferă 16 km de autonomie, dar din nou, este un număr optimist. Trebuie să pedalezi constant timp de 30 de minute și să nu depui un efort prea mare, pentru ca acest antrenament să se traducă în 16 km. În realitate, 30 de minute i-au oferit autorului aproximativ 5% din baterie, ceea ce este mai mult de 1-3 km.

Dezamăgitor, bateria pierde 2-3% din capacitate peste noapte. Este posibil ca timpul lung de livrare să fi avut un efect negativ asupra bateriei, deci este posibil să fie o problemă izolată care se va rezolva odată cu calibrarea. Însă, deocamdată, bateria se descarcă complet dacă este lăsată câteva zile.

Ar Trebui Să Cumperi Freebeat MorphRover?

Din perspectiva unei biciclete electrice, Freebeat MorphRover nu se remarcă prin nimic anume, dar oferă o călătorie stabilă și puternică, pe șosea sau off-road (dar nu pe trasee prea accidentate). Suportul de interior și transformarea într-o bicicletă de exerciții cu rezistență variabilă este o caracteristică notabilă care permite reîncărcarea bateriei cu puterea propriei pedalări și utilizarea bicicletei chiar și pe vreme nefavorabilă.

În ceea ce privește software-ul, deși aplicația și cursurile FreeBeat nu au fost convingătoare pentru autor, acestea nu sunt o condiție pentru utilizarea bicicletei în modul indoor.

Cu toate acestea, ar trebui să ții cont că puterea pe care o poate produce corpul tău este probabil mult mai mică decât crezi, deci nu te baza pe încărcarea exclusivă prin pedalare. Aceasta este totuși o caracteristică unică, pe care nu o vei găsi la alte biciclete electrice. Doar acest aspect face ca MorphRover să fie o opțiune interesantă.

Freebeat MorphRover

Freebeat MorphRover este o bicicletă electrică robustă care poate fi transformată într-o bicicletă de exerciții cu rezistență variabilă pentru interior – și îți va reîncărca bateria în timpul antrenamentelor, gata să alimenteze următoarea călătorie. Cu toate acestea, dacă nu ai deja o formă fizică excelentă, nu ar trebui să te aștepți să generezi prea multă energie.

Marca: Freebeat

Baterie: 720Wh

Greutate: 35 kg / 77 lbs

Tip frână: Hidraulică

Dimensiunea roții: 26×4 inch

Suspensie: Doar hidraulică față

Motor: 750W

Asistență electrică: 5 niveluri

Încărcare: AC sau bicicletă de exerciții cu autoîncărcare

Conectivitate: Bluetooth la aplicația Freebeat

Înălțimea recomandată a utilizatorului: 1.55 m – 1.83 m (cu cadru jos); 1.68 m – 1.93 m (cu cadru înalt)

Anvelope: Chao Yang

Viteze: 8

Senzor de cadență: Da

Mod mers pe jos: Da

Tip cadru: Înalt sau cu acces ușor

Lumini: Doar față

Schimbător spate: Shimano

Dimensiuni: 190 cm de la față la spate