Foaia de parcurs către eficiența agilă

Dacă ar fi să numesc doar un eveniment cheie din întregul cadru Scrum care este subestimat în mod constant, ar fi planificarea sprintului.

Va fi o întâlnire de colaborare în care echipa Scrum își pregătește munca pentru următorul sprint. Nu ar trebui să dureze mai mult de două ore pe sprint de două săptămâni. În loc de toate acestea, de multe ori se termină cu incertitudine și multă muncă de făcut pentru a clarifica care va fi scopul următorului sprint.

Planificarea Sprintului și semnificația sa în dezvoltarea Agile

Acesta este evenimentul în care echipa analizează stocul de produse. Aceasta este o listă de epopee și caracteristici care conțin cerințe și criterii de acceptare pentru produs. Echipa alege elementele cu cea mai mare prioritate din backlog pentru a lucra în următorul sprint. Apoi, elementele sunt împărțite în sarcini singulare care formează munca completă pe care echipa de dezvoltare trebuie să o execute pentru a finaliza și livra cu succes sprintul.

Semnificația planificării sprintului constă în stabilirea acestei înțelegeri comune a muncii pe care echipa se angajează să o livreze. De asemenea, determină care sunt cele mai valoroase articole actuale, astfel încât planificarea sprintului maximizează valoarea pentru client. În cele din urmă, acest proces creează implicit un sentiment de proprietate și angajament pentru întreaga echipă. Desigur, acest lucru crește productivitatea echipei.

Componentele Planificării Sprintului

Există câteva părți de bază pe care ar trebui să le conțină fiecare întâlnire de planificare a sprintului în Scrum.

#1. Restante produs

Înainte de planificarea sprintului, Product Owner-ul ar fi trebuit să rafinați stocul de produse pentru a se asigura că este actualizat și prioritizat. În timpul întâlnirii de planificare a sprintului, echipa analizează stocul de produse. Ei discută elementele care se află în partea de sus a restanțelor.

#2. Gol de sprint

Echipa definește în mod consensual un obiectiv de sprint și viziunea pe care Product Owner o are pentru sprint. Aceasta este o declarație rezumată care descrie cum va arăta valoarea incrementală a echipei după încheierea acestui sprint. Scopul sprintului ar trebui să fie specific, măsurabil și realizabil în perioada unui sprint.

#3. Conținut Sprint

Elementele din backlog selectate pentru următorul sprint formează conținutul sprintului. Echipa va avea încredere că tot ceea ce se află în interiorul echipei de conținut poate fi livrat pe deplin în perioada de sprint. Pentru asta, echipa trebuie să estimeze efortul pentru fiecare dintre elemente din conținutul sprintului.

Părți ale întâlnirii de planificare a sprintului

Pentru a pune componentele în perspectivă, toate formează acțiuni specifice pe care le așteptați să se întâmple în planificarea sprintului.

Echipa rafinează restanța. Este o discuție între Product Owner (ca proprietar al conținutului) și echipa de dezvoltare, care este aici pentru a înțelege scopul și criteriile de acceptare ale articolelor. Un articol (sau o poveste) este rafinat numai dacă întreaga echipă este de acord că povestea este clară pentru activitățile de dezvoltare.

Ce să realizezi

Ținta finală a unei întâlniri de planificare a sprintului este de a defini un obiectiv de sprint și de a conveni asupra conținutului de sprint la care echipa va lucra în următorul sprint.

Pentru ca acest lucru să se întâmple, echipa trebuie să aibă suficiente povești și funcții gata de preluat care să poată forma acest conținut în stoc. O sarcină pentru Product Owner este să prioritizeze poveștile înainte de întâlnire, astfel încât echipa de dezvoltare să știe care subiecte au cea mai mare prioritate de afaceri. O sarcină a echipei de dezvoltare este să se familiarizeze cu acele elemente și să estimeze efortul acelor elemente din backlog.

Cum se realizează

Întâlnirea de planificare a Sprintului se referă la comunicare și colaborare între Product Owner și echipa de dezvoltare. Aceștia lucrează împreună pentru a obține claritate asupra domeniului de aplicare a articolelor cu cea mai mare prioritate din restanța. Odată ce echipa are suficiente povești cu prioritate rafinată, Product Owner va defini care este obiectivul următorului sprint. Acesta este un mesaj adresat tuturor părților interesate externe, spunând despre ce va fi în principal următorul sprint. Sau care va fi principala intenție și scopul livrării pentru acest sprint?

  8 mari dezavantaje ale achiziționării unui MacBook

Echipa de dezvoltare va calcula apoi capacitatea echipei pentru sprint și va completa conținutul sprintului cu elementele cu cea mai mare prioritate care formează obiectivul sprintului.

În cele din urmă, echipa poate adăuga la conținutul sprintului și alte povești care nu se adaugă la obiectivul sprintului. Chiar dacă doar pentru a umple capacitatea rămasă de sprint gratuit. Totuși, obiectivul sprintului este ceva pe care echipa îl comunică ca principală valoare incrementală a sprintului.

În funcție de nivelul de pregătire inițială, întâlnirea de planificare a sprintului poate fi fie o discuție destul de lungă, fie un interval de decizie foarte rapid. În cazul în care echipa are deja experiență, s-ar putea să existe deja destule povești bine pregătite în stoc pentru următoarele două sau trei sprinturi.

În astfel de cazuri, întâlnirea este într-adevăr doar despre definirea obiectivului de primăvară și ridicarea elementelor relevante din restanță. Dacă acele povești nu sunt gata înainte de întâlnirea de planificare a sprintului, ele trebuie finalizate la acea întâlnire. Apoi, acest lucru necesită discuții interactive între Product Owner și echipa de dezvoltare.

Roluri si responsabilitati

Există trei roluri principale care participă la fiecare întâlnire de planificare a sprintului: Product Owner (PO), Echipa de dezvoltare și Scrum Master (SM). Fiecare rol are responsabilități specifice în timpul întâlnirii de planificare a sprintului.

PO este responsabil pentru conținutul real al backlog-ului și pentru a se asigura că backlog-ul de produse este actualizat și prioritizat. PO deține în cele din urmă ședința de planificare a sprintului și este responsabil pentru facilitarea discuțiilor despre articolele din backlog de produse, ajutând echipa să înțeleagă valoarea de afaceri a fiecărui articol. OP comunică și colaborează cu echipa de dezvoltare pentru a determina obiectivul sprintului. Și se asigură că conținutul de sprint se aliniază cu viziunea globală a produsului.

Echipa de dezvoltare este responsabilă de selectarea elementelor de backlog de produse la care vor lucra în timpul sprintului și de a crea în mod eficient conținutul de sprint. Doar echipa de dezvoltare se poate angaja la elementele specifice din backlog. Echipa de dezvoltare este responsabilă de estimarea efortului necesar pentru fiecare sarcină și de atribuirea acestora membrilor echipei.

SM este responsabil pentru orchestrarea ceremoniilor de sprint și facilitarea întâlnirii de planificare a sprintului, asigurându-se că totul rămâne pe drumul cel bun. De asemenea, SM ajută echipa să înțeleagă scopul întâlnirii de planificare a sprintului și importanța creării unei înțelegeri comune a muncii. Este, de asemenea, despre predarea echipei cele mai bune practici agile pe parcurs.

Toată lumea (în sfera rolurilor lor) colaborează pentru a stabili un acord comun privind munca pentru următorul sprint și modul în care echipa îl va realiza. Membrii echipei sunt responsabili să pună întrebări, să-și împărtășească perspectivele și să lucreze împreună pentru a crea conținut de sprint. Scopul final este de a livra livrabile de înaltă calitate în perioada sprintului.

Cum să vă pregătiți pentru planificarea sprintului

Cea mai mare parte a muncii de pregătire revine Product Owner-ului. PO este cel responsabil pentru pregătirea și pregătirea întârzierilor. Nu este faptul că OP-ul trebuie să definească toate poveștile și caracteristicile din backlog, dar responsabilitatea și proprietatea aparțin OP. De asemenea, este la latitudinea OP să dețină această întâlnire și să conducă discuția despre conținut.

Apoi, echipa de dezvoltare va studia restanța cu mult înainte de planificarea sprintului, astfel încât întâlnirea în sine să poată desfășura fără probleme. Dacă oamenii citesc articolele pentru prima dată în planificarea sprintului, evident, va dura mult mai mult timp pentru a obține claritate asupra elementelor.

Fiecare element care urmează să fie discutat în planificarea sprintului va avea, de asemenea, criterii de acceptare deja definite. Aceasta este, din nou, o sarcină pe care OP trebuie să o asigure. Conținutul real al articolului și criteriile de acceptare sunt cele mai importante două intrări pentru planificarea sprintului. Dacă le lipsesc sau sunt doar foarte clătinate (de obicei, o poveste care conține doar antetul și nici un conținut), atunci echipa nu se poate pregăti pentru ei în primul rând.

Stabilirea obiectivului în mod corect

Cel mai eficient proces de stabilire a scopurilor și obiectivelor în timpul întâlnirii de planificare a sprintului este să urmezi ceva pe care îl poți numi o abordare iterativă. Iată câțiva pași care spun mai multe despre cum să definiți scopuri și obiective eficiente:

  Cum să anulați abonamentul Instacart
  • Examinați Backlogul de produse înainte de planificare. Atunci știi ce vei discuta (pentru a nu pierde timpul cu întâlnirea).
  • Definiți împreună obiectivul de sprint, odată ce posibilele povești pentru următorul sprint sunt gata să fie luate de echipă.
  • Selectați elementele din backlog pentru a forma obiectivul de sprint tocmai convenit. Asigurați-vă că toate sunt realizabile în sprint.
  • Rafinați obiectivul de sprint, dacă este necesar, odată ce conținutul sprintului este format cu elementele din backlog. Ajustați ceea ce este necesar pentru a asigura o comunicare corectă și clară a creșterii sprintului către toți cei din afara echipei.
  • Examinați și revizuiți obiectivele de sprint chiar și în timpul sprintului în sine. Mai ales dacă vor apărea complicații puternice și imprevizibile. În acest caz, este necesară redefinirea obiectivului de sprint și, cu cât se va întâmpla mai devreme, cu atât mai bine pentru toată lumea.
  • Nu uitați că fiecare obiectiv de sprint va reflecta capacitatea reală de sprint (cât de mult va fi disponibilă echipa în următorul sprint) și trebuie să existe estimarea efortului pentru fiecare element care formează conținutul sprintului.

    Cele mai bune practici pentru planificarea sprintului

    Dacă doriți să reușiți în această întâlnire, atunci pregătiți-vă întotdeauna din timp. Acest mesaj vine în principal către Product Owners, dar acest lucru nu este pentru a exclude și echipa de dezvoltare. Toată lumea ar trebui să revizuiască starea actuală a stocului de produse cu mult înainte.

    Cu asta, nu trebuie să întrebi oamenii dacă este într-adevăr prima dată când văd această poveste. Într-un caz ideal, ați dori să aveți deja estimate unele dintre cele mai simple povești. Deși, aceasta nu este o așteptare realistă de cele mai multe ori.

    SM ar trebui să facă tot ce este posibil pentru a menține întâlnirea concentrată pe agenda reală și subiectele de acoperit. Acest lucru este extrem de dificil, mai ales dacă echipa nu este încă matură. Există o tendință puternică de a discuta totul și fiecare detaliu și de a pune la îndoială chiar și faptele de bază pe care altfel le-ar considera atomice. Oprește asta și spune-i echipei să meargă mai departe.

    Colaborarea și comunicarea sunt cele care conduc fiecare echipă scrum de succes. Toată lumea are posibilitatea de a pune întrebări în orice moment, așa că folosește-l pentru totdeauna. Nu este nimic mai rău decât planificarea sprintului, unde poți auzi doar Product Owner (sau și mai rău, doar Scrum Master).

    Întâlnirea de planificare a sprintului trebuie să aibă limitări concrete de timp. Nu prelungiți acest interval orar convenit. Și vă rog, nu creați o altă a doua parte (specială) a planificării sprintului pentru că cea care tocmai s-a întâmplat nu a fost suficientă. Învață din asta și fă-o data viitoare (mult) mai bine.

    Un absolut nu

    Nu părăsi planificarea sprintului fără a avea articolele împărțite în povești. Este o greșeală obișnuită să crezi că este ceva pe care echipa îl poate face chiar și mai târziu. În primul rând, are un impact direct asupra acurateței estimărilor pentru conținutul sprintului.

    De asemenea, mutați efectiv unele dintre activitățile planificării sprintului într-un timp care este pentru dezvoltarea efectivă a articolelor. Scurți timpul de dezvoltare a conținutului de sprint și nici măcar nu îi dai o limită de timp.

    Nu este niciodată o idee bună să măriți, să prelungiți sau să faceți mai multe ceremonii de sprint. În ciuda acestui fapt, asta este exact ceea ce se întâmplă de cele mai multe ori. Nu urmăriți mulțimea de aici.

    Să ne uităm pe scurt la câteva instrumente de planificare pe care le puteți folosi în timp ce executați sesiunile de planificare a sprintului. S-ar putea să vă ajute să obțineți o eficiență mai mare, deși aș putea argumenta că cel mai eficient mod este să aveți o echipă matură fără instrumente suplimentare.

    #1. Tara


    Sursă: tara.ai

    Tara.ai este un instrument de planificare a sprinturilor care utilizează inteligența artificială (AI) pentru a ajuta la planificarea și gestionarea sprinturilor mai eficient. Instrumentul este conceput pentru a automatiza sarcinile manuale implicate în planificarea sprintului, cum ar fi estimarea efortului și atribuirea de sarcini membrilor echipei. Tara.ai oferă, de asemenea, informații și analize în timp real pentru echipe, pentru a urmări progresul și domeniile de îmbunătățire.

    Evident, una dintre diferențele cheie dintre Tara.ai și alte instrumente similare este utilizarea AI. Tara.ai folosește algoritmi de învățare automată pentru a analiza datele din sprinturile anterioare și pentru a oferi recomandări pentru a înțelege cum să îmbunătățiți procesul pentru următoarele sprinturi. Instrumentul poate ajuta, de asemenea, la crearea poveștilor utilizatorilor mai precise și detaliate.

      6 cele mai bune IDE-uri Ruby pentru dezvoltatori în 2023

    Un alt aspect specific este cât de personalizabil este Tara.ai. Instrumentul poate fi configurat pentru a se potrivi nevoilor specifice fiecărei echipe. Poate fi chiar integrat cu alte instrumente și platforme destul de ușor.

    #2. Click Up


    Sursă: clickup.com

    Click Up este un instrument de planificare a sprintului care vă oferă o platformă cuprinzătoare pentru managementul proiectelor, inclusiv planificarea sprintului. Instrumentul este foarte bogat în funcții și acceptă o serie de posibile integrări.

    Diferența cheie dintre ClickUp și alte instrumente constă în flexibilitate. Puteți personaliza ClickUp poate chiar mai mult și puteți construi multe fluxuri de lucru și procese personalizate pentru a vă îndeplini cerințele pentru proiect. Instrumentul oferă o serie de șabloane și fluxuri de lucru prefabricate pe care le puteți personaliza în continuare.

    O altă diferență este că ClickUp acceptă o serie de integrări cu alte instrumente și platforme. Instrumentul poate fi integrat cu instrumente populare, cum ar fi Slack, Trelloși Google Drivepermițând echipelor să își simplifice fluxul de lucru și să colaboreze împreună.

    ClickUp oferă echipei o mulțime de funcții pentru a ajuta la planificarea și gestionarea sprinturilor, cum ar fi gestionarea sarcinilor, urmărirea timpului și raportarea. Instrumentul acceptă informații și analize în timp real pentru a analiza progresul echipei în timp și, prin aceasta, pentru a identifica zonele de îmbunătățire.

    #3. Lucidspark


    Sursă: lucidspark.com

    Lucidspark este un instrument de planificare a sprinturilor care oferă o tablă virtuală pentru ca echipele să colaboreze și să își planifice sprinturile. Instrumentul își propune să ajute echipele să creeze idei noi și să pună un sistem în haos informațional. Doar planifică mai eficient munca echipei.

    Una dintre diferențele cheie care deosebesc Lucidspark este concentrarea pe colaborarea vizuală. Instrumentul oferă o serie de șabloane și elemente vizuale pe care echipele le pot folosi pentru a-și organiza ideile și a-și planifica sprinturile. Tabla virtuală permite echipelor să colaboreze în timp real, eliminând foarte mult dezavantajele diferitelor locații.

    O altă proprietate a Lucidspark este posibilitatea largă de integrare cu alte instrumente și platforme. La fel ca ClilckUp, se integrează cu ușurință cu instrumente precum Slack, Google Drive și Trello.

    Lucidspark acceptă multe funcții pentru ca echipele să își planifice și să-și gestioneze sprinturile. De exemplu, gestionarea sarcinilor, urmărirea timpului și raportarea. Și, din nou, Lucidspart oferă, de asemenea, informații și analize în timp real pentru a ajuta echipele să își urmărească progresul și să identifice zonele de îmbunătățire.

    #4. Wrike


    Sursă: wrike.com

    Wrike este un instrument de planificare a sprintului care oferă o platformă cuprinzătoare pentru managementul proiectelor, inclusiv planificarea sprintului.

    Una dintre diferențele cheie dintre Wrike și alte instrumente similare este concentrarea sa pe colaborarea în timp real. Wrike a implementat o serie de funcții de colaborare, inclusiv editare în timp real, comentarii și atribuire de sarcini. Instrumentul acceptă, de asemenea, multe funcții de comunicare, cum ar fi chat, e-mail și videoconferință.

    Wrike se poate integra cu instrumente similare precum cele menționate anterior (Slack, Google Drive) dar și cu Microsoft Teamsceea ce poate fi un avantaj pentru unele companii.

    Wrike acceptă, de asemenea, funcții pentru a ajuta echipele să își planifice și să-și gestioneze sprinturile. Acestea includ gestionarea sarcinilor, urmărirea timpului și raportarea.

    #5. Zoho


    Sursă: zoho.com

    Zoho Sprint este un alt instrument de planificare care oferă o platformă cuprinzătoare pentru managementul Agile de proiect.

    Una dintre proprietățile cheie ale Zoho Sprint este concentrarea pe simplitate. Instrumentul vă oferă o interfață simplă și intuitivă, care este ușor de utilizat. Acest lucru este valabil chiar și pentru echipele care sunt noi în managementul de proiect Agile. Instrumentul oferă, de asemenea, o cantitate bună de șabloane și fluxuri de lucru prefabricate care pot fi personalizate pentru a îndeplini cerințele proiectului dumneavoastră.

    Ca și în cazul altor instrumente din listă, Zoho Sprint oferă, de asemenea, gestionarea sarcinilor, urmărirea timpului și raportare. Și, de asemenea, informații și analize în timp real pentru echipe pentru a măsura și identifica zonele de îmbunătățire.

    Concluzie

    Executarea corectă a planificării sprintului este un proces pe care îl poți stăpâni doar cu experiență. Chiar dacă înveți toate teoriile disponibile, primul instinct de bază al oamenilor atunci când sunt într-o întâlnire va fi să te îndepărtezi de zona de focalizare.

    O echipă plină de experiență tehnică este și o echipă plină de complicații. Maturitatea echipei, în acest caz, măsoară mai degrabă înțelegerea mentalității decât nivelul de experiență al abilităților tehnice pe care le au. De aceea este atât de important să știți unde să vă îmbunătățiți și (și mai important) cum să vă îmbunătățiți.

    Apoi, verificați procesele nesănătoase care vă pot distruge sprintul.