Este nevoie cu adevărat de 60 de secunde pentru a urmări un apel telefonic?

Cum urmăriți un apel telefonic? Conform emisiunilor TV și filmelor, trebuie doar să ții pe cineva să vorbească suficient de mult pentru ca un detectiv să-i identifice locația. În timp ce acest trop folosit în exces poate adăuga ceva tensiune atunci când este asociat cu un cronometru care se ține mereu atât de lent, nu se potrivește cu adevărat cu realitatea.

Înainte de calculatoare, existau tablouri de distribuție

O centrală telefonică în anii 1930.

Înainte ca sistemul global de telefonie să devină computerizat, apelurile erau direcționate printr-o rețea de comutatoare fizice de către o armată de operatori umani. În mod tradițional, acești operatori erau aproape exclusiv femei (deși cei mai vechi au fost băieți adolescenți care erau renumiți pentru limbajul lor grosier și comportamentul neprofesionist).

Când sosea un apel, operatorul îl direcționa către destinație conectându-l fizic la un port separat de pe un plugboard. Mai târziu, însă, automatizarea a început să-și exercite treptat influența.

La sfârșitul secolului al XIX-lea, antreprenorul de pompe funebre Almon Strowger a inventat primul aparat electromecanic viabil comercial din lume. comutator treptat. Patentat în 1891, acest dispozitiv permitea oamenilor să sune direct pe alții. Deși au fost nevoie de câteva decenii pentru ca această invenție să obțină succesul comercial, în cele din urmă a transformat o sarcină, cândva alimentată de om, într-una realizată cu precizia cool a unei mașini. Aceasta a dat tonul pentru secolul următor.

  Cum să utilizați balansul de alb în Google Foto

De-a lungul timpului, tehnologia folosită pentru a efectua automat apeluri a devenit treptat mai sofisticată. În cele din urmă, pe măsură ce telefoanele s-au mutat de la birou și telefonul public la casă, ar putea gestiona volume mai mari. Oamenii ar putea efectua apeluri pe distanțe mai mari. Dar fundamentele de bază au rămas aceleași.

În aceste epoci trecute, urmărirea apelurilor a fost un proces implicat. Fără metadate generate de computer, sarcina revine companiei de telefonie. A trebuit să urmărească calea de înfășurare a unei conexiuni între comutatoare și schimbătoare pentru a-i descoperi originea. Apoi, compania de telefonie a transmis-o organelor de ordine.

Acesta a fost un proces consumator de timp, care a cerut unui negociator sau ofițer de poliție să mențină apelul activ cât mai mult timp posibil. Dacă suspectul a închis, jocul era terminat pentru polițiști. Au trebuit fie să încerce din nou, fie să găsească o altă modalitate de a-l prinde pe criminal.

Probabil de aici se inspiră Hollywood-ul. Desigur, ei iau un pic de licență poetică. Urmărirea apelurilor a durat inevitabil mai mult de un minut sau două. Dar acuratețea tehnică este adesea sacrificată pe altarul suspansului.

Înregistrările apelurilor sunt acum stocate digital

În cele din urmă, informatizarea a luat loc în sectorul telecomunicațiilor. Treptat, a preluat sarcini, cum ar fi rutarea apelurilor, care au fost efectuate anterior de operatori umani sau mecanici.

Această tendință a reprezentat un moment decisiv. Din perspectiva consumatorului, a permis noi facilități, cum ar fi identificarea apelantului și apelul în așteptare.

Din perspectiva forțelor de ordine, a simplificat investigațiile. Apelurile nu mai trebuiau urmărite manual între comutatoare. Nici forțele de ordine nu trebuiau să monitorizeze apelurile în timp real – puteau pur și simplu să se uite la metadatele generate de apeluri.

  Cum să cumpărați un televizor pentru jocuri în 2020

Cuvântul metadate înseamnă „date despre date”. În telecomunicații, metadatele includ lucruri precum locul unde a provenit un apel și destinația acestuia și tipul de telefon (celular, fix sau cu plată) care a fost utilizat.

Deoarece aceste înregistrări sunt efectiv fragmente mici de text care pot fi stocate cu ușurință într-o bază de date, companiile de telefonie le pot păstra pentru o lungă perioadă de timp. Acest lucru permite anchetatorilor să obțină informații despre un apel la luni sau chiar la ani după ce a avut loc.

Durata exactă variază semnificativ între companiile de telefonie și fiecare are propriile standarde. Există, de asemenea, diferențe în funcție de tipul de telefon și de planul telefonic utilizat.

În 2011, au scurs documente FBI a dezvăluit că unele companii de telefonie păstrează înregistrările privind abonamentele postplătite mult mai mult decât cele realizate din telefoane preplătite sau „arzătoare”, care sunt adesea folosite de infractori.

Deoarece înregistrările apelurilor sunt acum stocate digital, anchetatorii pot accesa, de asemenea, înregistrări cu un nivel de inmediație care anterior nu era posibil. După ce toate documentele legale sunt la locul lor, este doar o chestiune de a căuta o înregistrare într-o bază de date.

Oamenii de aplicare a legii nu trebuie să aștepte

Este mai ușor ca niciodată pentru forțele de ordine să urmărească apelurile telefonice obișnuite. Puteți mulțumi informatizării sistemului telefonic pentru asta.

Desigur, există și alte moduri prin care infractorii pot comunica și eluda linia albastră subțire, cum ar fi cu VPN-urile și aplicațiile de voce criptate. Aceste cazuri nu vor fi la fel de ușor rezolvate, nici măcar așteptând câteva minute pentru a urmări apelul.

  Cum se conectează Google Drive la Slack