Definiți-vă obiectivul de afaceri cu aceste 6 șabloane de cartografiere a strategiei

Primul pas spre atingerea unui obiectiv este dezvoltarea unei strategii pentru a-l atinge. Acest lucru este crucial deoarece, fără o strategie, avem tendința de a rata câteva sarcini importante care sunt esențiale pentru atingerea unui obiectiv.

Deși putem face cu ușurință o listă de lucruri de făcut, aceasta va crea mai multă confuzie atunci când aveți mai multe sarcini în tavă. Trebuie să vă concentrați pe imaginea de ansamblu și, în același timp, ar trebui să fiți conștienți de toate sarcinile pe care trebuie să le îndepliniți în ordine cronologică. Aici intră în scenă harta strategiei, care vă ajută să vă atingeți obiectivul și să îndepliniți toate sarcinile pe calea spre a face acest lucru.

Deci, ce este o hartă strategică?

O hartă strategică este un instrument de vizualizare care vă este la îndemână atunci când trebuie să puneți cap la cap obiectivele principale ale organizației sau echipei, mai precis, dacă acestea variază pentru echipe individuale. Harta strategiei descrie modul în care obiectele se relaționează între ele și ce pași trebuie să efectueze pentru a realiza scopul.

În general, aceste hărți sunt definite în timpul întâlnirilor desfășurate pentru a discuta obiectivele organizației, organizația este la îndemână pentru a verifica diferitele etape stabilite pe parcursul proiectului. O hartă strategică bună include toate detaliile necesare fără a pierde niciunul și descrie relația cauză-efect dintre companie și perspectivele clienților.

Beneficiile cartografierii strategiei

Schițarea și maparea strategiilor și obiectivelor va aduce beneficii afacerii dvs. în următoarele moduri:

  • O hartă strategică vă ajută să analizați performanța organizației dvs. și vă permite să vă aprofundați în componentele individuale ale strategiei atunci când este necesar.
  • Documentul vă permite să recunoașteți sarcinile pe care trebuie să le îndepliniți pentru a atinge obiectivele pe termen scurt, care, la rândul lor, vă ajută să vă atingeți obiectivele pe termen lung.
  • O hartă strategică vă ajută să împărțiți sarcinile în bucăți mici, facilitând prioritizarea ușoară a acestor sarcini. Puteți determina apoi ce sarcini mici ar trebui să le atribuiți fiecărui membru al echipei.
  • Crearea hărților de strategie pe o platformă bazată pe cloud reunește toți membrii echipei care își pot aduce contribuțiile valoroase la document. De asemenea, harta strategică comunică progresul realizat de organizație fiecărui membru care își înțelege clar rolul în realizarea aspirațiilor.
  • Strategia completă vizibilă în ansamblu vă permite să identificați punctele slabe și riscurile implicate în realizarea obiectivului.
  Tot ce trebuie să știți despre marketingul digital

Principii majore ale cartografierii strategiei

Să ne uităm la principiile de cartografiere a strategiei de care ar trebui să ții cont înainte de a dezvolta harta strategică pentru organizația ta.

Echilibrează forțele contradictorii

Harta strategiei ține cont de dorințele afacerii tale și ale clienților, așa că trebuie să te asiguri că strategia de afaceri trebuie să echilibreze nevoile clienților cu bunăvoința companiei tale.

Diferențiază o propunere de valoare pentru client

Strategia dvs. de afaceri nu ar trebui doar să arunce lumină asupra performanței afacerii dvs., ci ar trebui să răspundă și nevoilor clientului. Deci, atunci când strategia de afaceri a clientului, ar trebui să explicați cum ofertele dvs. de afaceri sunt mai bune decât cele ale altor companii.

Creați valoare cu procesele interne de afaceri

Când dezvoltați o hartă strategică, ar trebui să definiți procesele interne de afaceri și să explicați ce le diferențiază de alte organizații.

Gândește în teme simultane, complementare

Este obligatoriu să se asigure că diferitele faze ale hărții strategice funcționează în armonie. Deci, trebuie să luați în considerare forțele interne și externe atunci când definiți strategia de afaceri.

Lucrați de sus în jos

În timp ce majoritatea hărților de proces sunt concepute de jos în sus, o hartă strategică este construită folosind metoda de sus în jos. Aceasta înseamnă că ar trebui să porniți de la obiectivul pe care organizația dvs. vrea să-l atingă, mai degrabă decât de unde vă aflați în prezent.

Perspective de luat în considerare atunci când mapați o strategie de afaceri

Iată cele patru perspective diferite pe care ar trebui să le luați în considerare atunci când intenționați să dezvoltați o hartă strategică pentru afacerea dvs.

#1. Perspectivă financiară

La proiectarea unei hărți strategice, perspectiva financiară devine în centrul atenției. De exemplu, o organizație își poate stabili obiectivul de a achiziționa un număr record de clienți noi până la sfârșitul anului financiar. Acest lucru vă permite să lucrați înapoi și să construiți strategia ținând cont de obiectivul financiar final.

#2. Perspectiva clientului

Atunci când mapați strategia, ar trebui să vă concentrați pe cerințele clienților și să încercați să îndepliniți aceste cerințe în etapele inițiale. De asemenea, este esențial să definiți propunerea de valoare pentru client, care explică modul în care produsul sau serviciul dvs. este mai bun decât cel al concurenței.

#3. Perspectivă internă

După ce te-ai decis cu privire la propunerea de valoare pentru client, trebuie să lucrezi la procedura de lucru internă a organizației. Va trebui să vă gândiți la sarcinile care trebuie îndeplinite și la membrii echipei care vor lucra la acele sarcini.

#4. Perspectivă de învățare și creștere

În determinarea tuturor acestor funcții, înveți treptat multe despre organizația ta. În acest fel, înțelegeți dorințele și obiectivele afacerii dvs. și apoi implementați strategia pentru atingerea obiectivului.

  Cât de mare este prea mare pentru un document Microsoft Word?

Proiectarea hărților strategice pe pix și hârtie poate fi o sarcină greoaie. Din fericire, există multe platforme bazate pe cloud care oferă șabloane de cartografiere a strategiei. Le puteți folosi pentru a dezvolta harta strategică a organizației dvs.

Să explorăm soluțiile.

Creativ

Să începem cu Creativ, o platformă populară de gestionare a muncii, folosită de sute de companii din întreaga lume pentru a proiecta diagrame legate de muncă necesare pentru a colabora cu membrii echipei. Acest software de cartografiere a strategiei oferă șabloane pre-proiectate care vă ajută să vă îmbunătățiți capacitățile de proiectare, permițându-vă să proiectați șabloane de strategie profesională și, la rândul său, să vă îmbunătățiți performanța afacerii.

Caracteristicile cheie ale șablonului de mapare a strategiei de la Creately sunt:

  • Funcția de glisare și plasare vă ajută să proiectați strategia pentru a mapa starea organizațională curentă și dorită.
  • O mulțime de teme de culoare și instrumente avansate de formatare a textului vă ajută să evidențiați punctele cheie ale strategiei pentru a oferi o cunoaștere mai profundă a documentului.
  • Desenul cu mâna liberă și evidențierile sunt utile pentru a adăuga adnotări, a nota și a sublinia punctele importante care necesită o atenție suplimentară.
  • Șablonul a inclus și tabele personalizabile care facilitează comparații mai rapide între disponibilitatea resurselor și cerințele.

Creatly vă permite să exportați harta strategiei rezultată în formate PDF, PNG, SVG și JPEG.

Lucidchart

Lucidchartun software robust de diagrame bazat pe cloud, oferă șabloane intuitive și simple de mapare a strategiei, care vă permit să vă modelați strategia de afaceri pe pixeli și să eliminați hârtiile.

Acest șablon de cartografiere a strategiei descrie în mod eficient asocierea dintre fazele de formulare și punerea în aplicare a planificării strategice. Diagramele și alte componente vizuale mapează în mod constructiv misiunea și viziunea organizației dvs. în obiective acționabile.

Acest șablon vă ajută să descrieți conexiunile dintre obiectivele strategice, să urmăriți progresul și să detaliați obiectivele de afaceri. Descărcați acest șablon de mapare a strategiei ușor de utilizat din Lucidchart și apoi utilizați diagramele de flux ale procesului, diagramele curele de înot și alte componente pentru strategia organizației organizației.

Praxie

Organizațiile care doresc să dezvolte modele strategice perspicace, dar atrăgătoare pentru a-și susține modelul de afaceri sau inițiativa, pot consulta șablonul diagramă Hartă strategică pe Praxie. Acest șablon la îndemână vă permite să definiți și să urmăriți toate obiectivele primare și secundare pe care conducerea sau membrii echipei doresc să le atingă.

Proiectat cu pricepere de designeri profesioniști pentru a fi elegant și intuitiv, acest șablon de diagramă de hartă strategică include o mulțime de grafice și alte elemente vizuale, ținând cont de importanța hărților de strategie pentru a fi atractive vizual.

Acest șablon web de la Praxie include și formularele de intrare care ajută organizațiile să adauge date textuale. De asemenea, puteți utiliza tablourile de bord de progres și funcția de integrare a datelor pentru a importa datele existente și alte documente din alte instrumente. Acest șablon de la Praxie este accesibil și pe dispozitivul dvs. mobil, ceea ce se dovedește a salva viața atunci când doriți să proiectați hărțile de strategie din mers.

  Investigarea Dark Web este ușoară cu aceste 7 instrumente

Manager de minte

Manager de minte este un software popular cu șabloane de hărți strategice preinstalate, pe care le puteți personaliza pentru a desena hărți de strategie profesionale. Deoarece crearea hărții de strategie cu o foaie de calcul obișnuită și un software Word devine destul de complicată, cele concepute sunt prea simple și este imposibil să includă toate detaliile.

Pentru a evita această problemă, Mind Manager vă oferă o mulțime de șabloane de hărți strategice care elimină nevoia de a adăuga detalii ulterior după imprimarea documentului. Trebuie să furnizați toate datele necesare și să ajustați componentele pentru a începe proiectarea hărții de strategie.

Pentru a utiliza șabloanele de hărți strategice preinstalate, trebuie să achiziționați un plan de abonament pentru platformă. Cu toate acestea, vă puteți înscrie pentru versiunea de încercare timp de treizeci de zile înainte de a cumpăra un abonament.

Canva

O hartă strategică trebuie să fie bine cercetată, dar, în același timp, nu ar trebui să fie scurtă în ceea ce privește designul. Când creați harta strategiei, definirea strategiei poate să nu fie atât de complicată pentru dvs., dar există șanse să vă lipsească aspectele de proiectare.

Pentru a vă ajuta să rezolvați această problemă, Canva aduce o mulțime de șabloane pe care le puteți folosi pentru a crea hărți de strategie fără a vă pierde timpul și energia învățând tehnici complexe de proiectare.

Instrumentele drag-and-drop disponibile pe platformă facilitează personalizarea ușoară și puteți pur și simplu să faceți clic pe grafic pentru a vă adăuga datele și a vă defini obiectivele de afaceri.

Paradigma vizuală

Paradigma vizuală este o altă platformă populară care oferă șabloane online puternice care vă permit să creați mai rapid hărți de strategie profesională. Șabloanele prezentate pe această platformă sunt un șablon de hărți strategice de bază, o hartă strategică cu un tablou de bord echilibrat și o hartă strategică special concepută pentru sectorul IT.

Aceste șabloane de hărți strategice acceptă drag and drop cu control de precizie, făcând ușoară utilizarea instrumentelor intuitive de desen și formatare. De asemenea, puteți integra aceste diagrame de strategie în aplicațiile Microsoft acceptate, și anume Microsoft Word, MS PowerPoint, OneNote și Outlook.

Visual Paradigm acceptă și colaborarea cu desenul Visio, unde puteți desena hărțile de strategie online. Toți membrii echipei pot discuta și adăuga comentarii asupra acestor diagrame de strategie în timp real.

După finalizare, puteți exporta aceste hărți de strategie în format vectorial sau ca fișier imagine care poate fi publicat ulterior.

Încheierea

Aici ajungem la sfârșitul listei care conține cele mai bune șabloane de cartografiere a strategiei, care vă permit să vă definiți obiectivele de afaceri și să le discutați cu membrii echipei.

Aceste șabloane nu numai că vă vor ajuta să definiți strategia și obiectivele organizației pe termen scurt și lung, dar vă vor ajuta și să măsurați progresul pe care l-ați făcut. Puteți utiliza oricare dintre șabloanele menționate mai sus pentru a reduce timpul și efortul necesar pentru a crea hărți de strategie profesională pentru organizația dvs.

Puteți, de asemenea, să vă uitați la unii dintre cei mai buni creatori de hărți mentale.