Cum să utilizați Notion ca dezvoltator

Notion este mai mult decât o aplicație de luare de note. În calitate de dezvoltator, puteți folosi Notion pentru a vă urmări proiectele independente, pentru a vă organiza fragmentele de cod, pentru a colabora cu clienții, pentru a urmări joburile pentru care aplicați și pentru a vă integra cu instrumente terțe pentru a vă simplifica întregul flux de lucru pentru dezvoltatori.

Mai jos, vom aprofunda câteva dintre aceste cazuri de utilizare pentru a afla cum puteți utiliza Notion ca dezvoltator de software.

1. Salvarea fragmentelor de cod

Dacă reutilizați o bucată de cod din nou și din nou, este posibil să doriți să o salvați pentru o referire mai ușoară. Un tabel Notion oferă o modalitate ușoară de organizare și accesare a acestor fragmente de cod. Puteți crea etichete pentru diferite limbaje de programare, cadre sau subiecte și puteți utiliza filtre de etichete pentru a găsi fragmentul atunci când aveți nevoie de el.

De exemplu, puteți crea o nouă pagină Noțiune și puteți adăuga un tabel numit Fragmente de cod. Apoi, adăugați coloane pentru numele, descrierea și categoria fragmentului în acest tabel. De asemenea, puteți adăuga o coloană de dată care indică momentul în care ați creat fragmentul.

În acest tabel, fiecare fragment de cod este o pagină.

Puteți adăuga, edita sau șterge conținut din acesta, iar Notion va evidenția sintaxa codului în funcție de limbajul său de programare, făcându-l mai ușor de citit.

Multe aplicații vă permit să salvați linkuri direct în aplicație. Exemple de aceste aplicații includ browsere și platforme de social media precum X (fostul Twitter) și Instagram, care vă permit să marcați pagini web și postări.

  Cum să descărcați în bloc imagini în browser

Urmărirea acestor legături în diferite aplicații poate fi dificilă. S-ar putea chiar să ajungi să uiți de ei. O opțiune mai bună este să le organizați într-o bază de date centralizată Notion.

Asemenea tabelului cu fragmente de cod, utilizați etichete pentru a clasifica linkurile pentru a le facilita sortarea și filtrarea atunci când căutați un anumit marcaj.

Pentru a crea o bază de date pentru marcajele dvs., începeți prin a crea o pagină nouă în contul dvs. Notion și numiți-o Marcaje. Apoi, adăugați un tabel la pagină și creați coloane pentru numele paginii, adresa URL a paginii, categorie și dată.

Puteți adăuga manual marcaje în tabel sau puteți utiliza una dintre numeroasele extensii Chrome concepute pentru salvarea datelor în Notion. The salvați în Notion Extensia Chrome, de exemplu, vă permite să conectați o bază de date și să creați un formular pentru adăugarea marcajelor în tabelul dvs.

În formular, puteți adăuga numele, categoria și linkul către pagina pe care doriți să o marcați folosind extensia.

3. Utilizarea Notion ca CMS pentru blogul dvs

Dacă doriți să creați un blog static simplu, luați în considerare utilizarea unei baze de date Notion ca sistem de gestionare a conținutului (CMS). Mai jos este un exemplu despre cum vă puteți organiza datele blogului într-un tabel Notion.

Acest tabel are câmpuri pentru nume, slug (o adresă URL ușor de utilizat), descriere, etichete, o casetă de selectare publicată și data la care a fost publicat articolul. Având o coloană publicată pe care o puteți comuta, vă permite să redactați conținut și să îl publicați selectiv pe site-ul dvs. atunci când este șlefuit și gata pentru public. Tabelul oferă o interfață de utilizare simplă pentru adăugarea, editarea sau ștergerea conținutului. Doar adăugați o pagină Notion și începeți să vă scrieți postarea.

  7 Client HTTP Node.js puternic și bibliotecă de solicitări pe care să le cunoașteți în calitate de dezvoltator

Pentru a afișa postările de pe site-ul dvs.:

  • Preluați postările din baza de date Notion folosind Notion API.
  • Utilizați cadrul frontal pe care îl preferați pentru a reda aceste postări pe site-ul dvs.
  • Dacă optați pentru React, luați în considerare utilizarea pachetelor precum react-markdown pentru redarea paginilor Notion și evidențiator de sintaxă pentru a evidenția blocurile de cod.
  • 4. Integrarea cu alte aplicații

    În calitate de dezvoltator, puteți crea aplicații care se integrează cu API-ul Notion și să îndeplinească sarcini specifice. În prezent, există peste 250 de integrări pe piața Notion pentru diferite scopuri.

    De exemplu, puteți utiliza integrările GitHub și Figma pentru a previzualiza depozitele și, respectiv, design-urile UI.

    Alte integrări populare includ Everhour pentru a urmări orele în care lucrați la un proiect și Asana pentru a consolida sarcinile din mai multe spații de lucru. Aceste integrări vă fac viața mai ușoară ca dezvoltator, eliminând nevoia de a comuta între mai multe aplicații.

    În schimb, le poți conecta la contul tău Notion și le poți accesa de pe o singură platformă. Dacă integrările existente nu corespund nevoilor dvs. specifice, utilizați API-ul Notion pentru a vă crea propriile integrări.

    5. Proiect de urmărire a foii de parcurs

    Când lucrați la o aplicație software, o foaie de parcurs pentru proiect vă ajută să vizualizați etapele de referință și calendarele, ajutându-vă pe dvs. sau echipa dvs. să vă păstrați sarcina.

    Notion este un spațiu de lucru ușor de utilizat pentru managementul proiectelor. Puteți să creați un proiect în Notion, să definiți sarcini, să atribuiți membri ai echipei unor sarcini specifice, să stabiliți termene limită și să monitorizați progresul în timp real.

    Personalizați paginile proiectului în funcție de cerințele dvs. adăugând câte câmpuri este necesar. Luați în considerare următoarea pagină, unde puteți adăuga nume de sarcini, membri ai echipei, stabili priorități, determina starea sarcinii, specifica termene limită și multe altele.

      6 moduri de a reduce durerea în timpul tastării pe o tastatură

    ​​​​​Când membrul echipei desemnat își finalizează sarcina, o mută în coloana corespunzătoare, oferind o vedere clară a modului în care proiectul progresează. Prin monitorizarea progresului, puteți identifica orice sarcini care pot rămâne în întârziere și le puteți aborda în consecință.

    6. Urmărirea cererilor de locuri de muncă

    Când căutați un loc de muncă, este important să aveți o listă cu companiile cu care doriți să intervievați. Este și mai important dacă aveți o reprezentare vizuală a dacă ați aplicat deja la companie, dacă ați primit interviul și dacă ați primit răspuns sau nu.

    O abordare pe care o puteți adopta este să creați o bază de date Notion și, pentru fiecare companie și titlu de post, adăugați aceste coloane care urmăresc locul în care vă aflați. Acest tabel funcționează ca un centru de comandă pentru căutarea unui loc de muncă – aveți carduri pentru fiecare companie în coloane care arată dacă sunteți interesat, dacă ați aplicat pentru postul sau dacă sunteți deja în conversație cu echipa.

    Prezentarea datelor în acest fel vă asigură că nu pierdeți nicio ocazie și puteți urmări intervievatorii atunci când este necesar. Puteți începe prin duplicarea gratuită Trusa de interviu Notion furnizate de Notion în cont propriu. Mai jos este cum arată:

    Când faceți clic pe un card, puteți adăuga detalii despre interviu, cum ar fi linkul pentru poziție, titlul, locația, zona și starea cererii.

    Pe măsură ce progresați prin procesul de interviu, puteți edita starea interviului pentru a reflecta stadiul în care vă aflați.

    Adaptați noțiunea la nevoile dvs. specifice

    Dacă ești un dezvoltator care caută o nouă oportunitate, poți folosi bazele de date Notion pentru a-ți urmări cererea de angajare și abilitățile de intervievare. Dacă învățați să codificați, îl puteți folosi pentru a urmări călătoria dvs. de învățare. Cu cât folosești mai mult Notion, cu atât înveți mai mult cum să-l personalizezi în funcție de nevoile tale.