Cum să-ți creezi propriul tracker de cărți în Notion

Vrei să te motivezi să citești mai mult? Cel mai simplu mod este să urmărești ceea ce ai citit deja! Cu un tracker de cărți personalizat și un raft virtual, puteți urmări cărțile citite, gândurile și evaluările despre fiecare și, de asemenea, puteți să vă păstrați lista de dorințe la îndemână.

Cu Notion, puteți crea un spațiu de lucru pentru a vă urmări obiceiurile de lectură și pentru a crea un raft virtual de care sunteți mândru. Iată cum puteți folosi Notion pentru a vă crea propriul tracker de cărți.

Pasul 1: Configurați baza de date Book Tracker

Desigur, primul pas cu orice configurare Notion este să vă creați baza de date. Pentru un instrument de urmărire a cărților, există câteva câmpuri pe care ar trebui să le păstrați, cum ar fi Titlul cărții, Autorul, Starea citirii, A început la, Încheiat la, Evaluare și Note. Iată cum să vă creați baza de date:

  • Faceți clic pe Adăugați o pagină în bara laterală Notion pentru a crea o pagină nouă. Denumiți-vă pagina „Baza de date de citire”.
  • Tastați /bază de date și selectați Bază de date – Pagina completă pentru a vă crea noua bază de date. Denumiți această bază de date „Cărți”.
  • Faceți clic pe + în antetul tabelului pentru a adăuga coloane noi.
  • Configurați următoarele proprietăți în baza de date:
  • Titlu (Redenumiți coloana principală numită „Nume” în Titlu)
  • Autor (tip de proprietate: Text)
  • Stare (tip de proprietate: Selectați)
  • Data citirii (tipul proprietății: Data)
  • Gen (tip de proprietate: selecție multiplă)
  • Evaluare (tip de proprietate: Selectați)
  • Anul citit (tip de proprietate: Selectați)
  • Note (tip de proprietate: Text)
  • Pentru proprietatea Stare, puteți seta opțiunile ca „De citit”, „În curs de citire”, „Terminat”, „Nu s-a terminat” și „Recitit”.
  • Pentru proprietatea Gen, puteți configura opțiunile ca „Ficțiune”, „Non-ficțiune”, „Satiră”, „Mister”, etc.
  • Pentru proprietatea Rating, vă puteți configura sistemul de evaluare după cum este necesar. De exemplu, puteți utiliza un sistem de rating cu stele, adăugând opțiuni de la 1 la 5 stele.
  • Pentru proprietatea Citire an, puteți configura opțiunile pentru ani — 2021, 2022, 2023, mai vechi etc.
  •   Cum să urmăriți gratuit un număr de aplicație text

    În plus, vă puteți personaliza aspectul tabelului adăugând pictograme sau emoji pentru fiecare dintre coloanele dvs.

    Pasul 2: Creați-vă vizualizările

    Acum că baza de date este gata, vă puteți configura vizualizările Notion pentru a facilita adăugarea, editarea și vizualizarea intrărilor. Iată cum vă puteți configura vizualizările Notion pentru instrumentul de urmărire a cărților:

  • În tabelul Cărți, faceți clic pe + pentru a crea o nouă vizualizare. Selectați tipul de vizualizare dorit.
  • Puteți adăuga filtre și sortări în funcție de modul în care doriți să vizualizați intrările.
    • De exemplu, o vizualizare cu filtrul Stare = De citit arată toate cărțile pe care nu le-ați citit încă.
  • Acum, într-o pagină Noțiune nouă sau existentă, tastați /view, alegeți un tip de vizualizare, selectați sursa de date Cărți și alegeți una dintre vizualizările create în pașii anteriori.
  • În acest tablou de bord, puteți adăuga mai multe vizualizări și adăuga/editați intrări fără a modifica baza de date inițială.
  • Pasul 3: Adăugarea/editarea intrărilor dvs

    Adăugarea/editarea intrărilor din cărți este similară cu modul în care ați adăuga intrări în orice tabel Notion.

    • Pentru o intrare nouă, faceți clic pe Nou în tabel sau în pagina de vizualizare și introduceți detaliile dorite.
      • Dacă faceți clic pe Nou într-o vizualizare filtrată, proprietățile filtrului sunt setate automat pentru noua intrare.
    • Pentru a edita o intrare existentă, plasați cursorul peste titlul cărții și faceți clic pe Deschidere pentru a vedea toate proprietățile intrărilor selectate.
      • În vizualizarea Tablou sau Galerie, faceți clic pe card pentru a vedea și edita proprietățile cărții.
    • De asemenea, puteți adăuga coperți de cărți la intrările dvs. pentru a face vizualizările dvs. Notion mai estetice. Pentru a face acest lucru, trebuie doar să adăugați imaginea de coperta cărții la pagina de intrare.
      • Puteți găsi cu ușurință coperți de cărți folosind Google Image Search. Doar copiați imaginea dorită din rezultatele căutării și inserați-o în intrarea dvs. Notion.
    • Pentru a ține evidența când citiți o carte, editați proprietatea Data citirii cu o dată de început și o dată de încheiere, activând butonul Data de încheiere.
      Cum să obțineți un link de descărcare directă pentru un fișier din documentul Office 365

    Pasul 4: Configurarea unei baze de date pentru autori și a unui tablou de bord

    Dacă citiți frecvent cărți de la aceiași autori, atunci puteți crea și o bază de date cu autori pentru a urmări acest lucru. Iată cum să configurați acest lucru:

  • Accesați pagina „Baza de date de citire”.
  • Tastați /bază de date și selectați Bază de date – Pagina completă pentru a vă crea noua bază de date. Denumiți această bază de date „Autori”.
  • Accesați baza de date „Cărți” și faceți clic pe proprietatea Autor.
  • Editați tipul de proprietate la Relație și selectați Autori bazei de date.
  • Activați proprietatea Afișați pe autori.
  • Opțional: în câmpul Related property on Authors, introduceți „Cărți scrise”.
  • Acum, ori de câte ori creați o intrare nouă în baza de date Cărți, puteți fie să selectați oricare dintre autorii pe care i-ați adăugat anterior, fie să adăugați un nou autor la baza de date cu autori. În tabelul Autori, veți putea vizualiza toți autorii pe care i-ați adăugat, împreună cu lista de cărți scrise de fiecare dintre ei.

    Pasul 5: Configurați-vă biblioteca virtuală

    Odată ce ați adăugat intrările și imaginile la fiecare dintre ele, le puteți vizualiza sub forma unei biblioteci virtuale cu mai multe rafturi. Iată cum să faci asta:

  • Creați o vizualizare a galeriei din baza de date Cărți.
  • Editați proprietatea Grup a vizualizării și setați-o ca Stare.
  • În setările paginii, activați Lățime completă pentru a obține o vizualizare mai largă.
  • În setările Aspect, selectați Dimensiunea cardului ca Mică și activați Potriviți imaginea pentru a vedea mai multe intrări pe un singur rând.
  • Închideți bara laterală pentru o vedere și mai largă.
  •   Cum să obțineți Picture in picture pentru apelurile Google Meet

    Biblioteca ta virtuală este gata! Cărțile tale sunt afișate sub formă de carduri. Cărțile de pe fiecare „raft” al acestei biblioteci sunt separate în funcție de starea dvs. de citire. Puteți să trageți și să plasați cu ușurință carduri de la un raft la altul și, de asemenea, să editați intrările făcând clic pe cardul cărții.

    Biblioteca virtuală arată cel mai bine dacă ați adăugat o imagine de copertă pentru fiecare intrare de carte.

    Raftul dvs. personalizat online cu noțiune

    Cu acești pași, vă puteți transforma spațiul de lucru Notion într-un instrument de urmărire a citirii atractiv și funcțional. Indiferent dacă ești un cititor pasionat sau un bibliofil în devenire, organizarea și urmărirea lecturii tale te va încuraja cu siguranță să ții pasul cu obiceiurile tale de lectură.

    Notion este un instrument excelent cu o mulțime de funcții pentru managementul vieții digitale. Prin crearea mai multor spații de lucru și baze de date, le puteți folosi și în alte scopuri, cum ar fi studiul și urmărirea obiceiurilor.