Cum să scanezi de la o imprimantă multifuncțională pe computer

Legături rapide

Recomandări cheie

  • Majoritatea imprimantelor all-in-one sunt dispozitive plug-and-play, dar poate fi necesar să configurați manual aparatul dacă computerul nu o detectează.
  • Pe Windows, puteți utiliza Windows Scan sau Windows Fax and Scan pentru a scana documente cu imprimanta multifuncțională.
  • Pe macOS, imprimanta multifuncțională va fi de obicei detectată automat, dar dacă nu, o puteți adăuga manual. Utilizați Image Capture pentru a scana documente pe macOS.

Multe imprimante multifuncționale sunt dispozitive plug-and-play, ceea ce înseamnă că nu va trebui să instalați aplicații sau drivere suplimentare pentru a le utiliza. Dar dacă trebuie să digitalizați un document? Iată cum să scanați de pe aproape orice imprimantă multifuncțională pe computer.

Cum să scanezi cu o imprimantă multifuncțională pe Windows

Dacă sunteți un utilizator Windows, computerul dvs. ar trebui să vă detecteze automat dispozitivul odată ce este conectat printr-un port USB sau printr-o rețea. Indiferent dacă imprimanta dvs. este un dispozitiv wireless sau de rețea, Windows o va detecta automat, cu condiția să fie conectată la rețeaua dvs. sau la conexiunea Bluetooth a computerului.

Cu toate acestea, trebuie să configurați manual imprimanta dacă computerul nu o detectează.

Înainte de a începe această procedură, verificați dacă imprimanta dvs. este pornită și conectată la computer. Dacă utilizați o imprimantă de rețea sau fără fir, verificați dacă este conectată la aceeași rețea pe care o folosește computerul dvs.

  iPhone-ul și Apple Watch au nevoie de acest încărcător

Cum să adăugați un scaner la computerul dvs. Windows

Urmați acești pași pentru a adăuga manual imprimanta multifuncțională la computer.

  • Deschideți aplicația Setări Windows și alegeți Bluetooth și dispozitive în bara laterală.
  • Faceți clic pe Imprimante și scanere și căutați imprimanta dvs. acolo. Dacă nu îl găsiți, faceți clic pe Adăugați dispozitiv.
  • Dacă computerul detectează imprimanta multifuncțională atașată, faceți clic pe butonul Adăugați dispozitiv de lângă numele acestuia.
  • Aceasta ar trebui să conecteze și să instaleze imprimanta multifuncțională la computer, permițându-vă să utilizați scanerul acesteia. Dar dacă tot nu vă puteți detecta dispozitivul, urmați instrucțiunile noastre despre adăugarea imprimantelor cu fir și fără fir la Windows.
  • Cum să scanați un document utilizând Windows Fax și Scanare

    Acum că imprimanta dvs. multifuncțională este instalată pe computer, este timpul să începeți scanarea documentelor. Există două moduri de a face acest lucru: Windows Scan sau Windows Fax and Scan. Cea din urmă este aplicația moștenită pentru Windows, în timp ce prima este o aplicație mai nouă și mai elegantă, pe care trebuie să o descărcați din Microsoft Store.

    Iată cum să scanați pe Windows Fax și Scanare:

  • Deschideți StartMenu și căutați Fax și Scanare.
  • Selectați Fax și scanare Windows sub Cele mai bune rezultate de potrivire.
  • Când se deschide aplicația Windows Fax and Scan, faceți clic pe Scanare nouă. Dacă computerul detectează mai multe imprimante multifuncționale, alegeți dispozitivul corect.
  • În fereastra Scanare nouă, faceți clic pe Previzualizare dacă doriți să vedeți mai întâi documentul. Apoi, faceți clic pe Scanare și așteptați ca imprimanta să termine scanarea.
  • Rezultatele scanării vor apărea în fereastra de sus, cu o previzualizare a fișierului scanat mai jos. Faceți clic dreapta pe fișierul scanat și alegeți Salvare ca… pentru a salva imaginea scanată în folderul dorit.
  •   Cum să remediați că Google Chrome nu răspunde

    Cum să scanați un document utilizând aplicația de scanare Windows

    De asemenea, puteți utiliza aplicația Windows Scan pentru a scana fișiere. Are o interfață mai rapidă și mai intuitivă în comparație cu Windows Fax and Scan, ceea ce îl face ideal pentru scanarea frecventă.

  • Asigurați-vă că descărcați și instalați Aplicația Windows Scan din Microsoft Store dacă nu este deja pe computer.
  • După ce este instalat, deschideți meniul Start și căutați Scanare.
  • Sub rezultate, alegeți Scanare. Această aplicație ar trebui să aibă un scanner ca logo.
  • Când se deschide fereastra Scanare, selectați dispozitivul corect din meniul derulant Scanner și tipul de fișier dorit în meniul de sub acesta.
  • Faceți clic pe Previzualizare pentru a vedea cum va arăta fișierul scanat.
  • Dacă sunteți mulțumit de rezultat și nu trebuie să vă ajustați documentul sau dacă nu aveți nevoie să vedeți o previzualizare a documentului, faceți clic pe Scanare.
  • Odată ce scanarea este finalizată, faceți clic pe Vizualizare în notificarea din aplicația Scanare. Aceasta va deschide fișierul scanat într-o previzualizare a imaginii. De asemenea, puteți deschide fișierul scanat în folderul Imagini > Scanări din File Explorer.
  • Dacă utilizați Windows, puteți alege oricare dintre acești doi pași pentru a scana folosind imprimanta multifuncțională. Ambele sunt ușor de utilizat, astfel încât puteți scana rapid orice document în doar câteva minute.

    Descarca:Scanare Windows (Gratuit)

    Cum să scanezi cu o imprimantă multifuncțională pe macOS

    macOS va detecta, de obicei, imprimanta dvs. all-in-one automat. Puteți verifica acest lucru deschizând setările Mac-ului și selectând Imprimante și scanere. Dar dacă Mac-ul dvs. nu vă detectează imprimanta multifuncțională, va trebui mai întâi să o adăugați manual.

      Cele mai bune alternative Apple Pencil din 2023

    Cum să adăugați manual un scaner pe Mac

    Iată pașii pentru cum să adăugați manual o imprimantă pe Mac.

  • Introduceți Imprimante și scanere în Spotlight Search (puteți citi ghidul nostru despre cum să utilizați Spotlight Search) și alegeți primul rezultat.
  • Faceți clic pe butonul Adăugați imprimantă, scaner sau fax….
  • În fereastra Adăugare imprimantă, alegeți dispozitivul, apoi faceți clic pe Adăugare.
  • macOS vă va configura dispozitivul; odată finalizată, ar trebui să vedeți imprimanta dvs. multifuncțională listată la Imprimante.
  • Adăugarea unei imprimante la Mac este ușor. Dar dacă întâmpinați unele probleme, puteți citi ghidul nostru despre cum să adăugați o imprimantă la un Mac pentru ajutor.

    Cum să scanezi un document pe macOS

    Aceștia sunt pașii pe care trebuie să îi urmați pentru a scana pe macOS.

  • Folosiți Spotlight Search pentru a tasta „Image Capture”, selectați rezultatul corect și apăsați Return.
  • Selectați imprimanta all-in-one corectă în bara laterală.
  • Faceți clic pe Afișare detalii pentru a vedea o previzualizare a documentului scanat și alegeți zona de scanat.
  • După ce ați făcut selecția în fereastra de previzualizare, faceți clic pe Scanare.
  • De asemenea, puteți sări peste pasul Afișare detalii dacă vă grăbiți și doriți să scanați întregul document – doar faceți clic pe Scanează direct și veți vedea documentul scanat în Rezultatele scanării. De asemenea, puteți accesa fișierul direct din folderul Imagini din Finder.
  • Aplicațiile de scanare încorporate sunt cele mai simple modalități de a scana un document pe Windows și macOS. Unele imprimante all-in-one includ, de asemenea, software de scanare proprietar, dar acest lucru nu este recomandat, deoarece de obicei vin cu o mulțime de programe bloatware.

    Dar dacă doriți cu adevărat să le utilizați, accesați site-ul web de asistență al producătorului imprimantei și căutați drivere specifice imprimantei dvs. După ce le-ați descărcat și instalat, puteți rula aplicația furnizată și puteți utiliza funcțiile imprimantei de acolo.