Cum să protejați registrele de lucru, foile de lucru și celulele de la editare în Microsoft Excel

Ați muncit din greu la foaia de calcul. Nu vrei ca nimeni să-l încurce. Din fericire, Excel oferă câteva instrumente destul de bune pentru a împiedica oamenii să editeze diferite părți ale unui registru de lucru.

Protecția în Excel se bazează pe parolă și are loc la trei niveluri diferite.

Registrul de lucru: aveți câteva opțiuni pentru a proteja un registru de lucru. Îl puteți cripta cu o parolă pentru a limita cine poate chiar să-l deschidă. Puteți face ca fișierul să se deschidă ca doar pentru citire în mod implicit, astfel încât oamenii să fie obligați să îl editeze. Și protejați structura unui registru de lucru, astfel încât oricine să îl poată deschide, dar are nevoie de o parolă pentru a rearanja, redenumi, șterge sau crea foi de lucru noi.
Foaie de lucru: puteți proteja datele din foile de lucru individuale împotriva modificării.
Celulă: De asemenea, puteți proteja doar anumite celule dintr-o foaie de lucru împotriva modificărilor. Din punct de vedere tehnic, această metodă implică protejarea unei foi de lucru și apoi permiterea anumitor celule să fie scutite de acea protecție.

Puteți chiar să combinați protecția acestor niveluri diferite pentru diferite efecte.

Protejați un întreg registru de lucru împotriva modificărilor

Aveți trei opțiuni atunci când vine vorba de protejarea unui întreg registru de lucru Excel: criptați registrul de lucru cu o parolă, faceți registrul de lucru doar în citire sau protejați doar structura unui registru de lucru.

  Cum să faci o copie de rezervă a bibliotecii foto a Mac-ului tău pe o unitate externă

Criptați un registru de lucru cu o parolă

Pentru cea mai bună protecție, puteți cripta fișierul cu o parolă. Ori de câte ori cineva încearcă să deschidă documentul, Excel îi solicită mai întâi o parolă.

Pentru a-l configura, deschideți fișierul Excel și mergeți la meniul Fișier. Veți vedea categoria „Informații” în mod implicit. Faceți clic pe butonul „Protejați registrul de lucru” și apoi alegeți „Criptare cu parolă” din meniul drop-down.

În fereastra Criptare document care se deschide, tastați parola și apoi faceți clic pe „OK”.

Notă: Acordați atenție avertismentului din această fereastră. Excel nu oferă nicio modalitate de a recupera o parolă uitată, așa că asigurați-vă că utilizați una pe care o veți aminti.

Introduceți parola din nou pentru a confirma și apoi faceți clic pe „OK”.

Veți fi returnat la foaia dvs. Excel. Dar, după ce îl închideți, data viitoare când îl deschideți, Excel vă va solicita să introduceți parola.

Dacă doriți vreodată să eliminați protecția cu parolă din fișier, deschideți-l (ceea ce, desigur, necesită să furnizați parola curentă), apoi urmați aceiași pași pe care i-ați folosit pentru alocarea parolei. Numai de această dată, lăsați câmpul pentru parolă gol și apoi faceți clic pe „OK”.

Creați un registru de lucru numai pentru citire

A face un registru de lucru deschis ca doar pentru citire este foarte simplu. Nu oferă nicio protecție reală, deoarece oricine deschide fișierul poate activa editarea, dar poate servi drept sugestie pentru a fi atent la editarea fișierului.

Pentru a-l configura, deschideți fișierul Excel și mergeți la meniul Fișier. Veți vedea categoria „Informații” în mod implicit. Faceți clic pe butonul „Protejați registrul de lucru” și apoi alegeți „Criptare cu parolă” din meniul drop-down.

Acum, ori de câte ori cineva (inclusiv dvs.) deschide fișierul, primește un avertisment care spune că autorul fișierului ar prefera să îl deschidă ca doar pentru citire, dacă nu trebuie să facă modificări.

  9 servere Websocket pentru aplicații fiabile în timp real

Pentru a elimina setarea numai pentru citire, întoarceți-vă la meniul Fișier, faceți clic din nou pe butonul „Protejați registrul de lucru” și dezactivați setarea „Deschideți întotdeauna numai pentru citire”.

Protejați structura unui registru de lucru

Ultimul mod în care puteți adăuga protecție la nivel de registru de lucru este protejarea structurii registrului de lucru. Acest tip de protecție împiedică persoanele care nu au parola să facă modificări la nivel de registru de lucru, ceea ce înseamnă că nu vor putea adăuga, elimina, redenumi sau muta foi de lucru.

Pentru a-l configura, deschideți fișierul Excel și mergeți la meniul Fișier. Veți vedea categoria „Informații” în mod implicit. Faceți clic pe butonul „Protejați registrul de lucru” și apoi alegeți „Criptare cu parolă” din meniul drop-down.

Introduceți parola și faceți clic pe „OK”.

Confirmați-vă parola și faceți clic pe „OK”.

Oricine poate deschide documentul (presupunând că nu ați criptat și registrul de lucru cu o parolă), dar nu va avea acces la comenzile structurale.

Dacă cineva cunoaște parola, poate avea acces la acele comenzi trecând la fila „Revizuire” și făcând clic pe butonul „Protejați registrul de lucru”.

Ei pot introduce apoi parola.

Și comenzile structurale devin disponibile.

Este important să înțelegeți, totuși, că această acțiune elimină protecția structurii registrului de lucru din document. Pentru a-l restabili, trebuie să reveniți la meniul de fișiere și să protejați din nou registrul de lucru.

Protejați o foaie de lucru împotriva modificărilor

De asemenea, puteți proteja foile de lucru individuale de la editare. Când protejați o foaie de lucru, Excel blochează toate celulele de la editare. Protejarea foii de lucru înseamnă că nimeni nu poate edita, reformata sau șterge conținutul.

  Cum să utilizați funcția Google Sheets IF

Faceți clic pe fila „Revizuire” din panglica principală Excel.

Faceți clic pe „Protejați foaia”.

Introduceți parola pe care doriți să o utilizați pentru a debloca foaia în viitor.

Selectați permisiunile pe care doriți să le aibă utilizatorii pentru foaia de lucru după ce aceasta este blocată. De exemplu, ați putea dori să permiteți oamenilor să formateze, dar nu să ștergă, rânduri și coloane.

Faceți clic pe „OK” când ați terminat de selectat permisiunile.

Reintroduceți parola pe care ați creat-o pentru a confirma că o amintiți și apoi faceți clic pe „OK”.

Dacă trebuie să eliminați această protecție, mergeți la fila „Revizuire” și faceți clic pe butonul „Anulați protecția foii”.

Introduceți parola și apoi faceți clic pe „OK”.

Foaia ta este acum neprotejată. Rețineți că protecția este complet eliminată și că va trebui să protejați din nou foaia dacă doriți.

Protejați anumite celule de editare

Uneori, este posibil să doriți doar să protejați anumite celule de editare în Microsoft Excel. De exemplu, este posibil să aveți o formulă sau instrucțiuni importante pe care doriți să le păstrați în siguranță. Indiferent de motiv, puteți bloca cu ușurință doar anumite celule în Microsoft Excel.

Începeți prin a selecta celulele pe care nu doriți să le blocați. Poate părea contraintuitiv, dar hei, acesta este Office pentru tine.

Acum, faceți clic dreapta pe celulele selectate și alegeți comanda „Format Cells”.

În fereastra Formatare celule, treceți la fila „Protecție”.

Debifați caseta de selectare „Blocat”.

Și apoi faceți clic pe „OK”.

Acum că ați selectat celulele pentru care doriți să permiteți editarea, puteți bloca restul foii de lucru urmând instrucțiunile din secțiunea anterioară.

Rețineți că puteți bloca mai întâi o foaie de lucru și apoi selectați celulele pe care doriți să le deblocați, dar Excel poate fi puțin nesigur în acest sens. Această metodă de selectare a celulelor pe care doriți să rămâneți deblocate și apoi de blocare a foii funcționează mai bine.