Microsoft Teams include o reprezentare grafică a structurii organizaționale, oferind utilizatorilor posibilitatea de a vizualiza ierarhia, adică relațiile de subordonare într-un format vizual atractiv. Această diagramă organizațională, accesibilă oricărui membru al echipei, nu este totuși generată în mod automat.
Generarea automată a unei organigrame doar pe baza numelor și a funcțiilor nu este fezabilă. Procesul de configurare este manual și, deși poate necesita timp la început, beneficiile pe termen lung sunt semnificative.
Structura Organizațională în Microsoft Teams
Diagrama organizațională afișată în Microsoft Teams nu este o funcționalitate specifică aplicației, ci mai degrabă o componentă a Azure Active Directory. Ierarhia, lanțul de comandă pentru fiecare utilizator și conexiunile dintre diferitele roluri sunt configurate direct în Active Directory. Microsoft Teams preia aceste informații și le prezintă vizual.
Configurarea organigramei – Azure Active Directory
Pentru a configura diagrama organizațională în Azure Active Directory, aveți nevoie de următoarele:
Toți utilizatorii care vor fi incluși în organigramă trebuie să fie deja adăugați în AD.
Drepturi de administrator/un cont de administrator cu acces la AD.
Pentru a configura o organigramă, trebuie să introduceți informații despre rolul fiecărui angajat în AD. Ca parte a acestor informații, veți indica și managerul fiecărui utilizator. Aceste date vor fi apoi utilizate de Microsoft Teams pentru a genera diagramă.
Accesați Portalul Azure și autentificați-vă cu contul de administrator.
Extindeți meniul din stânga și selectați Azure Active Directory.
În meniul din stânga, selectați Utilizatori.
Alegeți un utilizator din dreapta pentru a încărca profilul acestuia.
Click pe Editați în partea superioară.
Derulați în jos până la secțiunea Informații job.
Completați câmpurile relevante. Apăsați pe „Modificare” în câmpul manager.
Selectați un manager pentru utilizatorul respectiv din lista afișată.
Apăsați Salvare.
Repetați procesul pentru toți utilizatorii.
Vizualizarea organigramei în Microsoft Teams
După ce ați completat informațiile despre roluri pentru toți angajații, le puteți vizualiza în Microsoft Teams. Urmați pașii de mai jos:
Deschideți Microsoft Teams.
Accesați secțiunea Chat din meniul din stânga.
Alegeți un fir de conversație cu un anumit utilizator și permiteți încărcarea acestuia.
Apăsați pe fila Organizație.
Se va afișa organigrama pentru utilizatorul respectiv, indicând subalternii și superiorii săi.
Notă: Utilizatorii externi nu pot fi incluși în această diagramă organizațională.
Concluzii
Organigrama ajută membrii echipei să identifice responsabilitățile fiecăruia și la cine să se adreseze în caz de întrebări sau pentru a escalada probleme. Deși aveți opțiunea de a exclude anumiți utilizatori din diagramă, este recomandabil să includeți pe toți membrii organizației în AD.