Cum să căutați în toate fișierele computerului dvs. în meniul Start al Windows 10

Actualizarea din mai 2019 de la Windows 10 adaugă în sfârșit posibilitatea de a căuta în toate fișierele computerului dvs. direct din meniul Start. Cu toate acestea, această caracteristică este dezactivată în mod implicit. Iată cum să-l activați pentru căutări mai rapide și mai ușoare de fișiere.

Iată problema: în mod implicit, când căutați în meniul Start, Windows va căuta doar bibliotecile și desktopul dvs. Bibliotecile includ dosare precum Documentele, Imaginile, Muzica și Videoclipurile. Dacă aveți fișiere în altă parte, meniul Start nu le va găsi.

Pentru a face căutarea de fișiere din meniul Start mai fiabilă, acum puteți merge la Setări > Căutare > Căutare în Windows. Sau, din panoul de căutare, faceți clic pe butonul de meniu „…” din colțul din dreapta sus al panoului și selectați „Opțiuni de indexare”.

Dacă nu vedeți aceste opțiuni, nu ați instalat încă actualizarea din mai 2019 pentru Windows 10 (aceasta este versiunea 1903).

De aici, puteți controla indexorul de căutare Windows – procesul de fundal care creează lista de fișiere pe care Windows le caută. Când căutați un fișier, Windows examinează indexul de căutare pentru a vedea ce se potrivește pe computer. Acest lucru face ca procesul de căutare să fie rapid, dar înseamnă că indexorul de căutare trebuie să ruleze continuu în fundal și să urmărească fișiere noi în folderele pe care alegeți să le căutați.

Pentru a face ca Windows să caute totul pe computer, selectați „Îmbunătățit”. Microsoft avertizează că acest lucru poate reduce durata de viață a bateriei și consumul procesorului – indexatorul trebuie să urmărească mai multe fișiere. După activarea acestei opțiuni, trebuie să fiți conectat la alimentarea bateriei pentru ca indexul inițial să fie construit. Puteți vedea starea indexului sub „Starea indexării” aici – lista „În așteptare” este numărul de elemente pe care Windows trebuie să le examineze înainte ca indexul să fie complet.

  Cum să eliminați aplicațiile din lista Deschideți cu pe Windows 10

Pentru a face ca Windows să caute câteva foldere suplimentare, dar nu totul, faceți clic pe „Personalizați locațiile de căutare aici”. Puteți adăuga alte foldere pe care doriți să le căutați. De exemplu, dacă aveți un folder D:Files în care stocați fișiere importante, îl puteți adăuga aici.

De asemenea, puteți derula în jos și adăuga „dosare excluse” pe care indexatorul de căutare Windows le va ignora. Dacă aveți foldere cu o mulțime de fișiere care se modifică frecvent – ​​sau doar o mulțime de fișiere de care nu vă pasă și nu doriți să căutați – este o idee bună să le adăugați la lista de foldere excluse. Acest lucru va economisi o anumită energie a bateriei și utilizarea procesorului în timp ce curățați rezultatele căutării.

Înainte de actualizarea din mai 2019, meniul Start al Windows 10 a ignorat întotdeauna indexorul de căutare dintr-un motiv ciudat. Chiar dacă controlați opțiunile de indexare a căutării din Panoul de control pe o versiune mai veche de Windows 10, aceasta nu va afecta rezultatele care apar în meniul Start. Cu toate acestea, va afecta rezultatele afișate atunci când căutați fișiere în File Explorer.