Cum să calculați și să reduceți rata mare de uzură a angajaților

Uzura angajaților la o rată alarmant de mare este una dintre cele mai importante probleme din lumea competitivă de astăzi, pe care afacerea respectivă trebuie să o gestioneze pentru a ține pasul cu concurența în creștere.

Uzura mare a angajaților poate avea un impact în mare măsură asupra rezultatului organizațional, productivitatea și succesul general al unei organizații. Angajatorii ar trebui să înțeleagă valoarea uzării angajaților împreună cu strategiile care trebuie luate pentru a reduce la fel ca în scenariul actual de piață; acest lucru este într-adevăr foarte important pentru ca afacerile să se dezvolte.

În sub-secțiunile de mai jos, să vedem câțiva dintre parametrii importanți legați de rata de uzură a angajaților.

Care este rata de uzură a angajaților?

Rata de uzură a angajaților este procentul de angajați care părăsesc o companie (voluntar sau involuntar) într-o perioadă de timp, de obicei într-un an. Există un alt termen interschimbabil numit „Rata de cifra de afaceri. ” Rata de turnover este atunci când angajații părăsesc organizația în mod voluntar. Este cunoscută și sub denumirea de „rata de pierdere”.

Rata de uzură este una dintre valorile importante urmărite pentru organizații, deoarece o rată ridicată de uzură poate avea un impact semnificativ asupra profitului companiei și poate strica reputația companiei.

Este un indicator important pentru echipa de HR, echipa TAG și părțile interesate respective să-și judece efortul de reținere și să adună informații despre dinamica în joc în organizație.

Uzura angajaților este una dintre preocupările majore pe care le au afacerile în lumea extrem de competitivă de astăzi. Uzura mare poate cauza o pierdere pentru afacere, deoarece implică eforturi pentru recrutarea ulterioară și, în același timp, formarea de noi membri ai personalului și totuși se confruntă cu o productivitate redusă față de cei existenți.

Uzura ridicată a angajaților le poate afecta în egală măsură reputația prin feedback-ul negativ din partea foștilor angajați și poate oferi concurenților o putere prea mare asupra lor cu privire la virtutea inovației sau a serviciului pentru clienți.

Prin urmare, organizațiile ar trebui să se concentreze pe dezvoltarea diferitelor strategii de retenție pentru a rezolva aceleași probleme. O înțelegere și o cunoaștere clară a factorilor din spatele uzurilor mari ar putea ajuta firmele să dezvolte acele inițiative precis concentrate necesare pentru creșterea nivelului de satisfacție și implicare în rândul angajaților.

Cum se calculează rata de uzură a angajaților?

Pentru a calcula rata de uzură, trebuie să știți două lucruri:

  • Numărul de angajați care au părăsit compania într-o anumită perioadă de timp.
  • Numărul mediu de angajați în aceeași perioadă de timp.

Formula este

Rata de uzură = (Numărul de angajați care au plecat / Numărul mediu de angajați) * 100

Rata de uzură este de obicei exprimată în procente.

Să luăm un exemplu pentru a înțelege.

Dacă o companie are 1000 de angajați la începutul anului și 180 de angajați părăsesc compania în acel an. Deci, la sfârșitul anului, în companie sunt 820 de angajați.

Să punem aceste numere în formula ratei de uzură:

  • Rata de uzură = (Numărul de angajați care au plecat / Numărul mediu de angajați) * 100
  • Rata de uzură = (180 / 1000) * 100 = 18%

Deci, rata de uzură a acestei companii specifice este de 18%.

Standardele ridicate ale ratei de uzură pentru orice industrie pot varia semnificativ în funcție de factori precum sectorul, dimensiunea organizației, condițiile economice actuale etc.

  Demistificarea ratelor dobânzii la împrumuturile de afaceri: un ghid pentru startup-uri

În general, orice peste 20% este considerat a fi un nivel ridicat în majoritatea industriilor.

O parte din rata de uzură din industrii include 70% în restaurante și 25-30% în mediile de vânzare cu amănuntul, în timp ce organizațiile din domeniul sănătății înregistrează în mod obișnuit cifre de aproximativ 15%. Companiile de tehnologie sunt adesea poziționate la 15 -20%, în timp ce serviciile financiare au fost înregistrate între 10 -15%.

Cu toate acestea, trebuie remarcat faptul că acestea sunt simple medii, iar cifrele reale ar putea scădea sub sau peste acest punct de referință din cauza forțelor predominante ale pieței.

Statistica ratei de uzură a angajaților

Să vedem câteva date de cercetare și sondaje despre rata de uzură a angajaților la nivel global.

In conformitate cu Statista raportul de cercetare, rata globală de uzură a angajaților pentru organizațiile de servicii profesionale a cunoscut o creștere treptată din 2013 până în 2022, cu fluctuații minore observate. Rezultatele sondajului din 2022 indică faptul că respondenții au raportat o rată medie de uzură a angajaților de aproximativ 14%.

La nivel de regiune, rata de uzură a angajaților în 2022 a scăzut ușor în SUA și regiunea EMEA și, relativ, aceste cifre au fost mai mari între 2015 și 2022, așa cum se poate observa în graficul de mai jos:

Un alt sondaj realizat de Mercer privind fluctuația angajaților în SUA și Canada a relevat că rata medie de rotație în SUA a fost de 17,3% în 2023, în scădere de la 24,7% în 2022. Cele mai mari rate de rotație au fost în industria Retail și En-gros (32,9%), iar cele mai scăzute au fost în sectoarele Chimie și Energie (11,7%, respectiv 12,3%).

Sondajul lui Mercer remarcă, de asemenea, că ratele de rotație sunt mai mari pentru pozițiile de nivel de intrare decât pentru rolurile executive și de management.

Conform site-ului oficial al Guvernului Statelor Unite Biroul de Statistică a MunciiÎn fiecare lună, în SUA, între 3 și 4,5 milioane de angajați își părăsesc locul de muncă.

Potrivit organizației de cercetare Gallupcostul înlocuirii unui angajat costă până la 150% din salariul unui angajat.

Tipuri de uzură a angajaților și factori care duc la o uzură mai mare

După ce am servit 20 de ani în industria IT în diferite poziții de conducere, pot oferi o perspectivă cuprinzătoare asupra uzării angajaților.

Există două tipuri de rate de uzură: voluntară și involuntară.

  • Uzura voluntară: Uzura voluntară este inițiată de angajat, în timp ce angajatorul inițiază uzura involuntară. Uzura voluntară se întâmplă din cauza nemulțumirii față de salariu/beneficii, mediu de lucru nesănătos, motive personale, perspective mai bune, motive de sănătate, lipsă de creștere pentru o anumită perioadă etc.
  • Uzura involuntară: uzura involuntară are loc atunci când un angajat este concediat sau concediat de către angajatorul său. Acest lucru se poate datora diverselor motive, cum ar fi performanța slabă, conduita incorectă, restructurarea angajaților, plângerile clienților, recesiunea ciclică etc.

Factorii care duc la o uzură mai mare

O rată mare de uzură poate fi costisitoare pentru o companie, deoarece poate duce la pierderea productivității, la creșterea costurilor de formare și la deteriorarea reputației companiei. Este important ca companiile să își urmărească rata de uzură și să identifice domeniile în care pot îmbunătăți reținerea angajaților.

Există câteva motive comune pentru ratele ridicate de uzură și pentru angajații care demisionează și merg mai departe, iar unele dintre ele sunt salarii și beneficii scăzute, oportunități limitate sau nule de creștere, echilibru slab între viața profesională și viața privată, cultura nefavorabilă a companiei, mediul de lucru toxic, managementul defectuos. , etc.

  Top 11 IDE-uri Java și compilatoare online pentru dezvoltare productivă

Cum să reduceți rata mare de uzură a angajaților?

Dacă sunteți îngrijorat de rata de uzură a companiei dvs., există o serie de lucruri pe care le puteți face pentru a o urmări și a identifica domeniile în care puteți îmbunătăți retenția angajaților.

Unul dintre primii și cei mai importanți pași de urmat pentru a aborda rata ridicată de uzură este conexiunea. Managerii se pot conecta cu colegii lor de echipă și pot discuta problemele cu care se confruntă la nivelul terenului. Puteți obține feedback cu privire la ceea ce ar dori să se schimbe pentru a-i face să rămână în companie.

Mai mult, conform a Gallup Studiul, 52 la sută dintre angajați nu s-au angajat, iar 18 la sută au fost deconectați în mod activ. Deci, contactarea frecventă a echipei sau a angajaților ajută la reținerea celor mai bune talente și la realizarea proiectelor de succes.

Mai jos sunt câțiva pași pe care părțile interesate sau companiile pot lua în considerare pentru a reduce rata de uzură:

🔷 Un pachet atractiv de compensații și beneficii care vă ajută să vă păstrați angajații, inclusiv salarii competitive, schemă cuprinzătoare de beneficii și stimulente bazate pe performanță.

🔷 Investiția în dezvoltarea angajaților este imperativă în motivarea personalului pentru a-și spori potențialul. Proiectați calea de creștere a carierei pentru echipa dvs., iar învățarea de noi abilități le va permite să învețe și să-și avanseze cariera – ceea ce aduce un angajament sporit la locul de muncă.

🔷 Colaborarea deschisă, munca în echipă și comunicarea frecventă sunt esențiale pentru a crea un mediu de lucru pozitiv. Astfel, moralul și satisfacția în muncă ale angajaților pot fi crescute, ducând la o rată de uzură scăzută.

🔷 Promovați un mediu de lucru sănătos, care reduce epuizarea sau uzura din cauza volumului de muncă crescut sau a tratamentului inechitabil.

🔷 O bună conducere și management sunt o necesitate pentru succesul oricărei afaceri. Pentru o cultură implicată, este necesar ca la locul de muncă să existe așteptări clare și feedback regulat, împreună cu oportunități de creștere, ceea ce va ajuta la consolidarea loialității angajaților săi.

Cu măsurile proactive luate de companii pentru atenuarea problemelor legate de uzura angajaților, aceștia ajung să păstreze unele dintre cele mai bune talente, să își perfecționeze rezultatele și să fie într-o poziție bună pentru a-și depăși concurenții.

Întrebări frecvente

Ce este uzura și cum diferă de retenție?

Uzura este pur și simplu scăderea naturală a persoanelor care aparțin unei anumite companii în timp, în timp ce, pe de altă parte, retenția este încercarea de a menține acești oameni în interiorul acelei companii.
Distincția cheie dintre aceste două concepte este aceea că unul reprezintă dacă pierzi sau nu angajați ai companiei, comparativ cu menținerea lor. Rata de uzură va include toți angajații care au părăsit o firmă, indiferent de cât timp a fost angajat respectivul angajat la firmă.
Rata de retenție are doar angajați cu o anumită perioadă curată în organizație, cel mai adesea un an sau mai mult. De asemenea, ratele de reținere nu includ, de obicei, probleme de reziliere bazate pe performanță sau concedieri care decurg din circumstanțe externe.

De ce este importantă uzura pentru succesul afacerii?

Uzura tinde să afecteze negativ orice afacere. Acest lucru se manifestă de obicei prin pierderea cunoștințelor instituționale, niveluri scăzute de productivitate și creșterea costurilor de angajare și formare. O rată mare de uzură poate indica, de asemenea, probleme în mediul intern sau condițiile cu care se confruntă o companie, deoarece angajații își părăsesc pozițiile de obicei din proprie voință.

  Cum să activați funcția Crossfade pe Apple Music

Care sunt cauzele ratei ridicate de uzură

Factorii comuni care duc la uzura angajaților sunt:

⚫️ Nemulțumiri față de condițiile de muncă.
⚫️ Fără atingere pe umăr pentru creștere.
⚫️ Li se plătesc salarii slabe.
⚫️ Lipsa echilibrului dintre viața profesională și cea privată.

Ce pași poate lua o organizație pentru a reduce uzura angajaților?

Companiile ar trebui să facă tot posibilul pentru a reduce această rată, punând puternic accent pe retenția angajaților prin practici de management mai bune, inclusiv sesiuni continue de feedback, creând o cultură echilibrată a muncii și a vieții și oferind mai multe atracții, cum ar fi orele flexibile etc., astfel încât cultura de lucru atractivă îi împiedică pe lucrători. de la plecare.

Ce pot întreprinde întreprinderile pentru a îmbunătăți rata de retenție?

Afacerile care intenționează să aibă rate crescute de retenție a angajaților trebuie să stabilească strategii pentru salarii competitive și pachete de beneficii, să creeze oportunități de creștere și dezvoltare profesională și să ofere un mediu de lucru bun prin recunoaștere și recompense, permițând, în același timp, angajaților să realizeze un mediu sănătos. echilibrul dintre viața profesională. Urmărirea acestor pași ar ajuta la reducerea costurilor, ar deveni mai productiv și ar crea o atmosferă mai bună la locul de muncă pentru toți cei implicați.

Pot fi măsurate uzura și menținerea prin măsuri cantitative?

Da, uzura și reținerea pot fi cuantificate. Există indicatori precum raportul de rotație pentru ratarea angajaților-clienți care s-ar putea aplica și în măsurare. O astfel de aplicare a metricilor identificate acum a adus informații cantitative cu privire la eficiența strategiilor respective de uzură și, respectiv, de retenție.

Care sunt unele dintre cele mai bune practici pentru gestionarea uzurii și reținerii?

Gestionarea uzurii și reținerii într-o organizație necesită o evaluare regulată, feedback și construirea culturii pentru a oferi performanța organizațională dorită.

Uzura este întotdeauna negativă și reținerea este întotdeauna pozitivă?

Uzura poate implica mai mult decât consecințe negative atunci când facilitează creșterea și schimbarea. Retenția, pe de o parte, nu ar trebui să conote întotdeauna toate lucrurile bune, mai ales în momentele în care organizațiile se găsesc cu productivitate scăzută, cu reținerea angajaților incapabili sau a clienților neprofitabili.

De ce este nevoie pentru a îmbunătăți reținerea într-o organizație?

Adevărul este că companiile serioase cu privire la afacerea de a inversa păstrarea angajaților vor trebui să se concentreze pe salarii și beneficii competitive, un mediu de lucru bun, oferind oportunități de creștere și recunoașterea contribuției lor. Liderii ar trebui, de asemenea, să încurajeze feedback-ul personalului pentru a crea o atmosferă propice de onestitate și încredere pentru a face schimbări semnificative.

Care sunt unele dintre potențialele efecte secundare pozitive ale unei retenții mai mari?

Unele dintre efectele pozitive probabile asociate cu întărirea retenției vor include:

⚫️ Costuri reduse de recrutare.
⚫️ Îmbunătățiri ale productivității și moralului.
⚫️ Satisfacție mai mare a clienților.
⚫️ Un loc de muncă cu mai mult „know-how”.

Cuvinte finale

Rata de uzură crește de la an la an, conform statisticilor explicate mai sus. Multe companii caută acum să înțeleagă cum să măsoare, să monitorizeze și să-și îmbunătățească ratele de retenție.

Pentru a îndeplini cu succes această sarcină, o organizație trebuie să știe cum poate defini, urmări, analiza și acționa asupra datelor cu privire la motivul pentru care angajații ar putea părăsi organizația.

Înțelegerea acestor părți este cheia pentru a putea face efectiv primul pas înainte în îmbunătățirea ratei de retenție. Cu o astfel de perspectivă asupra acestei chestiuni, companiile pot lua decizii informate cu privire la reglementările de personal care le-ar putea ajuta să ajungă la stabilitate în perioadele mari de uzură a angajaților.

Apoi, consultați datele și statisticile angajaților pentru a înțelege tendințele angajării.