Când decideți să scăpați de gadgeturile dvs. smarthome, nu ar trebui doar să le aruncați la gunoi, să le vindeți sau să le dați. Înainte de a scoate produsele din casă, ar trebui să ștergeți datele de pe ele.
Cuprins
Smarthome Tech poate conține date personale
Casele inteligente se schimbă continuu, iar ceea ce poate fi cea mai bună tehnologie va fi știri vechi de mâine. Uneori, dispozitivele noastre sunt înlocuite cu versiuni mai bune ale aceluiași produs, cum ar fi atunci când Amazon a lansat Ring Pro, mai subțire. în alte cazuri, este posibil să fi sărit într-un ecosistem doar pentru a descoperi că a apărut un alt ecosistem care se potrivea mai bine nevoilor dvs., cum ar fi trecerea de la SmartThings la Wink, de exemplu.
Indiferent de motiv, ocazional este timpul să retrageți hardware-ul smarthome mai vechi. Poate doriți să-l aruncați, poate doriți să-l dați familiei sau poate doriți chiar să îl vindeți. Dar înainte de a face asta, trebuie să eliminați în mod corespunzător dispozitivul din sistemul smarthome și să ștergeți datele acestuia. În caz contrar, riscați ca altcineva să obțină acces la acreditările dvs. salvate. (Ar trebui să-l duci la un reciclator de electronice, mai degrabă decât să-l arunci la gunoi!)
Poate fi tentant să deconectați asistentul vocal sau mufa inteligentă și să-l suni pe zi, dar adevărul este că acele dispozitive pot avea informații despre tine pe ele. Aceasta ar putea fi locația dvs., rețeaua sau chiar parolele. Chiar și în cazurile în care un dispozitiv ar putea să nu conțină acest tip de informații (cum ar fi unele becuri Z-Wave), dacă intenția ta este ca altcineva să folosească vechiul tău gadget, va avea probleme la conectarea unui dispozitiv inteligent uzat care își păstrează încă vechiul informații de conectare.
Din păcate, procesul de resetare din fabrică a dispozitivelor dvs. inteligente este la fel de larg și variat ca și dispozitivele inteligente. Unele dintre echipamentele dvs. smarthome vor avea un buton de resetare care face truc. Unele dintre ele vor necesita utilizarea unei aplicații. Și unii vor oferi ambele opțiuni. Dacă intenționați să utilizați un buton de resetare, verificați din nou dacă resetează cu adevărat dispozitivul din fabrică. Routerele, de exemplu, au adesea butoane de resetare, dar acestea efectuează o operație de ciclu de pornire.
Cum să resetați din fabrică un Amazon Echo
Dispozitivele Amazon Echo păstrează nu numai informații despre rețeaua dvs. Wi-Fi, ci și ce dispozitive se conectează la aceasta prin Bluetooth (cum ar fi dacă v-ați asociat telefonul). Resetarea unui Echo este ușoară, dar pașii exacti depind de ce Echo aveți.
Dacă aveți un Echo, Echo Plus sau Echo Dot de prima generație, veți urma un proces diferit față de alte dispozitive Echo. Luați o agrafă și desfaceți-o. Apoi ridicați Echoul și găsiți gaura de jos. Introduceți agrafa până când simțiți apăsat un buton, apoi țineți agrafa timp de cinci până la opt secunde. Veți vedea inelul luminos stingându-se, apoi pornindu-se. Resetarea din fabrică este completă și ar trebui să vi se solicite configurare.
Pentru Echo Dot a doua generație, Echo a doua generație și Echo Plus a doua generație, apăsați și mențineți apăsate butoanele de reducere a volumului și de oprire a microfonului timp de douăzeci și cinci de secunde. Inelul luminos se va stinge și aprinde, iar resetarea din fabrică este finalizată.
Echo Dot Third Generation și Echo Input, Echo Auto și Echo Sub sunt similare, dar în acest caz, veți apăsa și țineți apăsat butonul de acțiune douăzeci și cinci de secunde.
Dacă aveți un Echo Show sau Spot, vă veți reseta folosind ecranul. Glisați în jos de sus și atingeți „Setări”. Apoi atingeți Opțiuni dispozitiv, urmat de Resetare la setările implicite din fabrică.
Dacă nu sunteți sigur că aveți procesul corect, Amazon a creat videoclipuri utile demonstrând fiecare metodă.
Cum să resetați din fabrică un Google Home
Similar dispozitivelor Amazon Echo, veți dori să resetați din fabrică orice dispozitiv Google Home pe care nu intenționați să îl mai utilizați. Procesul de aici este însă mult mai consistent.
Dacă aveți un Home Mini sau Home Max, căutați un buton mic lângă cablul de alimentare din partea inferioară a dispozitivului. Țineți acest lucru timp de 15 secunde; veți auzi că dispozitivul Home confirmă procesul de resetare din fabrică și chiar numărătoarea inversă utilă până la începerea resetarii.
Dacă aveți un Google Home (unitatea de dimensiune completă), apăsați și mențineți apăsat butonul de dezactivare a sunetului microfonului de pe spatele unității timp de 15 secunde. Veți auzi confirmarea vocală a revenirii la setările din fabrică iminente.
Și dacă aveți un Google Home Hub apăsați și mențineți apăsate ambele butoane de volum de pe spatele unității timp de 15 secunde. La fel ca toate celelalte unități Google, veți auzi confirmarea vocală a revenirii la setările din fabrică.
Cum să excludeți dispozitivele Z-Wave pe Wink și SmartThings
Înainte de a reseta hub-ul din fabrică, ar trebui să excludeți dispozitivele Z-Wave. Pe lângă hub-ul care stochează informații despre dispozitivele conectate la acesta, dispozitivele Z-Wave stochează informații despre hub-ul la care au fost conectate. Și până când nu vor fi eliminate acele informații de la ei, nu se vor conecta la un alt hub. Dacă cedați sau vindeți dispozitivele dvs., noul proprietar ar putea face singur excluderea, dar dacă faceți pașii pentru ele, vor avea un timp mai ușor cu configurarea.
Atât Wink, cât și SmartThings includ o opțiune de mod Excludere tocmai pentru acest scop. Dar în cazul SmartThings, îndepărtarea dispozitivului este ceea ce trebuie să faceți pentru orice ați conectat la hub. Puteți folosi opțiunea modului de excludere SmartThings pentru a deconecta un dispozitiv de la o altă rețea (dacă, să spunem că cineva a uitat să elimine dispozitivele înainte de a vi le oferi).
Pe Wink, accesați Hub -> Comenzi Z-Wave -> Modul de excludere. Apoi accesați dispozitivul și utilizați-l; dacă este un senzor de fereastră, deschideți-l și închideți-l. Dacă este o încuietoare inteligentă, introduceți un cod de blocare. Dispozitivul va fi acum exclus.
Pe SmartThings, găsiți dispozitivul, atingeți editați, atingeți pictograma minus și confirmați că doriți să ștergeți dispozitivul. Dispozitivul va fi acum exclus.
Cum să resetați din fabrică un hub Wink
Resetarea din fabrică a unui Wink Hub nu este un proces simplu. Hub-ul are un buton de resetare în partea de jos, dar dacă nu cunoașteți pașii exacti pentru a face tot ce face este să reporniți dispozitivul. Dar cu siguranță doriți să resetați Wink-ul din fabrică atunci când îl scoateți din funcțiune, deoarece acest dispozitiv conține detalii despre rețea, dispozitivele conectate și contul dvs. Wink.
Pentru a reseta, luați o agrafă și desfaceți-o, apoi apăsați-o în orificiul de resetare din partea de jos a butucului și țineți agrafa acolo. LED-ul hub-ului ar trebui să se schimbe de la verde continuu la verde intermitent la alb intermitent. Când vedeți alb intermitent, nu mai apăsați butonul de resetare.
În timp ce hub-ul Wink este încă alb intermitent, apăsați pe resetare o dată, dar nu țineți apăsat, iar alb intermitent se va schimba în roșu intermitent. Când vedeți Wink Intermitent în roșu, apăsați înapoi agrafa în menținerea de resetare și mențineți apăsată. Hub-ul va începe să alterneze albastru și verde. Aceasta înseamnă că procesul de resetare din fabrică a început.
Când procesul de resetare se termină, albastrul și verdele se vor schimba într-un alb care clipește lent.
Cum să resetați din fabrică un hub SmartThings
Primul pas pentru resetarea din fabrică a unui SmartThings Hub este să-l deconectați. Apoi apucați o agrafă îndoită și apăsați butonul de resetare din spatele hub-ului. Continuați să țineți știftul și reconectați ștecherul. Lăsați unitatea să pornească și țineți agrafa în poziție timp de 30 de secunde. LED-ul din față va trece de la un galben intermitent la un galben continuu, în acel moment puteți elibera butonul de resetare. Nu deconectați încă din priză, deoarece o resetare completă din fabrică durează aproximativ 15 minute pentru a se termina.
Cum să resetați din fabrică Philips Hue
Din păcate, spre deosebire de SmartThings, ștergerea pur și simplu a unui Philips Hue becul din aplicația Hue nu îl resetează din fabrică. Asta înseamnă că dacă dai altcuiva becul tău, îi va fi greu să îl folosească și probabil va trebui să recurgă la adăugarea manuală a acestuia cu un număr de serie. Aplicația Hue nu acceptă deloc becurile cu resetarea din fabrică, așa că dacă doriți să le restaurați la setările din fabrică, veți avea nevoie de un comutator Philips Hue.
Pentru a reseta din fabrică un bec Hue cu un comutator, mai întâi opriți toate becurile Hue, cu excepția unuia (acest lucru nu este strict necesar, dar poate ușura lucrurile). Apoi aduceți comutatorul Hue aproape de bec. Porniți becul, apoi apăsați și mențineți apăsat butoanele de pornire și oprire de pe comutator timp de zece secunde. Becul dvs. de nuanță va clipi, țineți apăsat și oprit încă o secundă. Oprește lumina și apoi aprinde-o din nou. Becul dvs. este resetat din fabrică.
După ce ați resetat becurile, resetarea din fabrică a unui Philips Hue Bridge este simplă. Întoarceți podul și găsiți butonul Factory Reset. În funcție de modelul dvs., este posibil să aveți nevoie de o agrafă pentru a ajunge la el. Apăsați și mențineți apăsat timp de cinci secunde; veți ști că a trecut suficient de mult când LED-urile din partea de sus încep să clipească. Când nu mai clipesc, resetarea din fabrică s-a încheiat.
Cum să resetați Nest Thermostat și Nest Protect
Am explicat în detaliu cum să resetați din fabrică și să dezinstalați un termostat Nest. Veți dori să atingeți Termostatul pentru a afișa meniul principal. Derulați la setări și selectați-l. Derulați la dreapta și apoi selectați resetare. Alegeți toate setările, apoi selectați Resetare pentru a confirma că doriți să resetați dispozitivul din fabrică. Când vi se solicită, rotiți inelul la dreapta până când cadranul de pe ecran se deplasează din partea stângă la dreapta. Apăsați pe unitate pentru a apăsa „OK”. Așteptați zece secunde și va începe procesul de resetare.
Procesul pentru Nest Protect este la fel de practic, dar în general mai simplu. Apăsați și mențineți apăsat butonul Protect timp de zece secunde. Când Protect începe să rostească numărul de versiune, dă drumul butonului. Dacă țineți prea mult timp, procesul se va anula. După ce dați drumul, Nest-ul va număra invers și vă va spune că își va șterge setările. Lăsați numărătoarea inversă să se termine, iar Nest Protect își va șterge setările.
Dar alte dispozitive?
Din păcate, dispozitivele Wi-Fi sunt chiar mai variate decât alte dispozitive smarthome. Wi-Fi ca smarthome nu are un standard și de aceea, atunci când cumpărați un dispozitiv nou care se bazează pe Wi-Fi, poate fi necesar să descărcați o nouă aplicație (cu excepția cazului în care este de la același producător). Din cauza acestei lipse de standard, nu există o singură modalitate de a reseta un gadget pentru smarthome Wi-Fi. Va trebui să consultați producătorul dispozitivului dvs., să verificați dacă există un buton de resetare și să căutați prin aplicație o opțiune de resetare din fabrică.
Deoarece dispozitivele Wi-Fi se conectează direct la routerul dvs. Wi-Fi, este deosebit de important să ștergeți informațiile de pe ele. Acestea pot conține SSID-ul și parola dvs. și ar putea fi posibil să extrageți acele informații din ele.
Indiferent de ceea ce faci cu lucrurile tale smarthome atunci când te decizi să scapi de ele, fă-ți timp suplimentar pentru a verifica din nou dacă au șters toate informațiile de pe ele. Odată ce ați resetat din fabrică un dispozitiv, este o idee bună să verificați dacă acesta se află într-un mod de „configurare pentru prima dată” înainte de a-l arunca sau a-l da mai departe. Dacă se conectează la sistemul dvs. existent fără niciun efort, atunci informațiile dvs. sunt încă pe el și veți dori să rulați din nou procesul de resetare din fabrică.