Cum pot spune datele ClickStream ceea ce Google Analytics nu poate

Înțelegeți mai bine călătoria utilizatorului, vizitatorului sau clientului și optimizați performanța site-ului cu datele Clickstream și conceptele de analiză.

Companiile folosesc datele de mult timp în scopuri critice de luare a deciziilor. Odată cu creșterea afacerilor digitale, înțelegerea modului în care utilizatorii sau clienții interacționează cu activele dvs. virtuale a fost dificilă.

Datorită instrumentului Google Analytics, companiile au început să adune diverse puncte de date pentru a înțelege platformele online precum rețelele sociale, comerțul electronic, site-ul web și performanța aplicațiilor.

Cu toate acestea, Google Analytics nu creează o călătorie cuprinzătoare a clienților pe baza căreia managerii de afaceri, echipele de marketing și dezvoltatorii de site-uri web să poată construi soluții mai noi și mai rapide de conversie a clienților potențiali sau a vizitatorilor.

Aici vine analiza datelor Clickstream. Citiți mai departe pentru a învăța acest concept de la un nivel de bază.

Ce sunt datele Clickstream?

Datele Clickstream și Analytics Clickstream sunt cadrele pentru colectarea, investigarea și raportarea datelor site-ului. Aceste date le spun marketerilor și dezvoltatorilor de site-uri web clicurile pe care le fac utilizatorii pentru a ajunge la un conținut sau un produs pe un site web și în ce comenzi.

Mai simplu spus, proprietarii de site-uri web monitorizează, înregistrează și analizează vizitele pe paginile web de către publicul țintă sau orice trafic organic în acest cadru de analiză a datelor web.

Procesul surprinde acțiunile fiecărui vizitator pe site. Deoarece cadrul înregistrează multe clicuri, datele nu sunt altceva decât un flux de clicuri, de unde și numele Clickstream.

Există multe modalități de a urmări și înregistra datele Clickstream. În primul rând, partea din spate a unei pagini web se bazează pe fișierele jurnal ale serverului care urmăresc și măsoară performanța site-ului. Procesul este complet separat de alte tipuri de analiză a paginilor web, cum ar fi Google Analytics.

Urmând această idee de bază, analiștii de site-uri web utilizează de obicei două forme specifice de analiză a datelor Clickstream, iar acestea sunt prezentate mai jos:

#1. Analiza traficului

Analiza traficului funcționează la nivel de server și monitorizează următoarele:

  • Câte pagini web sau căi de conținut vizitează un utilizator
  • Cât durează deschiderea fiecărei pagini
  • Cât de des apasă vizitatorul pe butoanele din spate, înainte, înapoi, oprire etc. ale browserului web
  • Cantitatea de date descărcate sau transmise în flux înainte ca utilizatorul să facă clic înainte

#2. eCommerce Analytics

Analiza clicurilor pentru orice site de comerț electronic urmărește în principal următoarele date:

  • Vizualizări de produse organice, produse adăugate în coș și conversie
  • Traficul bazat pe reclame către site și implicarea acestora cu produse sau servicii și, în sfârșit, achiziții
  • Acțiunile traficului de comerț electronic pe site-ul web după ce vin prin link-uri afiliate
  • Atribuirea conversiilor și a încercărilor conturilor afiliate corecte pentru plata comisioanelor

Printre proprietarii de site-uri web și agenții de marketing digital, cadrul de analiză Clickstream este un instrument valoros și este evident din raportul recent al Allied Market Research. Raportul arată că piața de date Clickstream a avut o valoare de 868,8 milioane USD în 2018. Cu toate acestea, aceasta ar trebui să crească până la 2,56 miliarde USD până în 2026.

  Generați un nume unic de companie cu aceste 10 instrumente

Giganții din rețelele sociale și ale internetului precum Google, Facebook, Twitter, Snapchat, Amazon, Walmart etc., investesc mult în tehnologiile de date Clickstream.

Ce includ datele Clickstream?

Datele din fluxul de clic se referă la analizele web, în ​​mare parte din back-end, pe care utilizatorii nu le pot vedea. Astfel de analize web ajută dezvoltatorii web și managerii de marketing să creeze campanii de succes pentru a îmbunătăți experiența utilizatorului pe site și pentru a crește veniturile.

Prin urmare, pentru ca acest lucru să se întâmple, analiștii de date Clickstream colectează următoarele date:

  • Vizitatori unici și organici ai site-ului
  • Sursele vizitatorilor, cum ar fi reclame online, link-uri afiliate, social media etc.
  • Termenii de căutare și criteriile pe care utilizatorii le folosesc atunci când ajung pe un site web
  • Pagina de destinație care oferă cei mai mulți vizitatori
  • Călătoria completă a vizitatorilor pe site-ul dvs. web, de la intrare la pagina de destinație până la abonamente la newsletter, abonamente la servicii sau achiziții de produse
  • Timpul petrecut per vizitator per sesiune de călătorie a utilizatorului
  • După ce pagină vizitează și face clic, vizitatorul decide să se înscrie pentru un buletin informativ sau să adauge un produs în coș
  • După ce activități pe site, un client scoate un articol din coșul de cumpărături
  • Cât de des folosesc vizitatorii diverse butoane de conținut sau de control al site-ului de pe site, cum ar fi înapoi, oprire, înapoi, înainte, reîncărcare etc.?
  • Care sunt cele mai captivante conținut sau funcții de pe site-ul dvs. pe care le consumă utilizatorii

Acum, încercați să vă imaginați cantitatea de date pe care o veți aduna atunci când monitorizați în mod constant mai multe active online, cum ar fi aplicații, site-uri web, site-uri sociale etc., în afacerea dvs. Datele vor fi în intervalul de terabyți. Veți avea nevoie de o strategie solidă de analiză și vizualizare a datelor pentru a extrage informații valoroase din aceste date de analiză web.

Un alt aspect de colectare a datelor sunt datele personale. Analiza Clickstream nu colectează date personale. Cu toate acestea, puteți rula unele sondaje pe site-urile și aplicațiile dvs. și puteți informa în mod proactiv un utilizator despre sondaje în timp real și puteți cere permisiunea de a colecta date personale printr-un formular online.

Microsoft, Google și alte câteva site-uri desfășoară adesea astfel de sondaje pentru a colecta date demografice care pot justifica valoarea datelor Clickstream nepersonalizate.

Analiza clickstream nu este benefică doar pentru analiza site-ului propriu. De asemenea, vă puteți compara site-ul web cu rivalii dvs. Atunci când realizează informații despre site-urile concurentelor utilizând date și analize Clickstream, agenții de marketing și dezvoltatorii web colectează de obicei următoarele date:

  • Comparație între implicarea și rata de conversie cu site-uri similare sau cu un anumit site
  • Cum atrag cei mai de succes concurenți trafic pe site-urile lor web și ce spun astfel de date despre strategiile lor digitale?
  • Cum se compară strategia ta de publicitate cu rivalii tăi?
  • Ce site-uri de comerț electronic sau bloguri tehnologice deschid utilizatorii atunci când interacționează și cu site-ul dvs.?
  • Cum se compară vizibilitatea ta digitală pe Facebook, Google Search, Amazon, Bing etc. cu site-urile rivale sau cu punctele de vânzare electronice?
  Cum să ștergeți contul Words With Friends

Cum să colectați date despre fluxul de clic?

Există în principal două moduri de a colecta date Clickstream. Dacă aveți dezvoltatori web, ingineri cloud și analiști de date, atunci puteți alege metoda manuală.

Alternativ, dacă sunteți o echipă axată exclusiv pe afaceri și doriți să vă bazați pe profesioniști, atunci puteți alege orice platformă SaaS care oferă servicii de colectare și analiză a datelor Clickstream. Explorați ambele metode mai jos:

#1. Proces manual intern

În acest proces, trebuie să construiți o bază de date de date Clickstream folosind baze de date cloud precum Apache Cassandra, DataStax Enterprise etc. De asemenea, trebuie să utilizați DataStax Kubernetes Operator și Red Hat OpenShift pentru a implementa baza de date pe o platformă cloud găzduită sau pe- servere premise.

În colectarea datelor, trebuie să utilizați programe precum componentele React și Next.js. Pe măsură ce un vizitator intră pe site-ul dvs., o tehnologie de back-end, randare pe server (SSR), redă site-ul și adaugă rapid date de navigare în baza de date.

Când utilizatorii dau clic pe elementele site-ului web, componentele React la nivelul clientului fac apeluri API Next.js pentru a adăuga date de clic în baza de date. Baza de date trebuie să fie optimizată pentru scriere și procesare mai rapidă pentru a colecta călătoriile exacte ale clienților de pe site.

#2. Proces bazat pe instrumente SaaS

Pe măsură ce tehnologia de analiză a datelor Clickstream câștigă teren printre întreprinderile mici, mijlocii și startup, diverși dezvoltatori de instrumente SaaS au intrat pe piață. Puteți alege dintre câteva, cum ar fi Kissmetrics, Mixpanel, Google 360 ​​etc.

Cele mai multe dintre aceste instrumente SaaS pentru datele Clickstream urmează următoarele rute pentru a colecta date de analiză web:

  • Un vizitator vizitează un site web utilizând un computer sau un browser web mobil
  • Serverul web prezintă o pagină web pentru navigare etichetată cu un tracker JavaScript
  • Acest tracker urmărește clicurile și mișcările pe site efectuate de vizitator și trimite datele direct către instrumentele SaaS
  • Aplicațiile SaaS Clickstream analizează datele și pregătesc un raport cu informații despre date

De ce sunt datele din fluxul de clic mai bune decât datele despre cuvinte cheie?

Datele despre cuvinte cheie, cum ar fi cuvintele cheie și volumele lor de căutare în ore, zile, luni etc., sunt puncte de date populare pentru agenții de marketing. Cu toate acestea, datele de cuvinte cheie au o problemă fundamentală. Această problemă este legată de traficul bot. Nu știți ce procent din aceste valori ale cuvintelor cheie provin de la utilizatorii și roboții reali.

Prin urmare, dacă lucrați la cuvinte cheie de nișă, este posibil să le urmăriți pe cele greșite, deoarece aproape toate aceste valori ar putea rezulta din activități bot de pe Google Search, Bing Search etc.

Pe de altă parte, datele Clickstream izolează cu ușurință traficul bot de utilizatorii umani. Identificarea activităților bot într-o bază de date Clickstream este destul de ușoară, deoarece veți vedea o rută sau un model programabil în călătoriile vizitatorilor care provin de la roboți.

Utilizatorii reali tind să arate mișcări aleatorii pe site-uri web și nu puteți deduce un model similar privind clicurile și mișcările mouse-ului lor.

Astfel, pentru idei de conținut sau produse care necesită analiză de marketing, este mai bine să folosiți datele Clickstream împreună cu datele despre cuvinte cheie. Bazându-vă orbește pe valorile cuvintelor cheie vă poate irosi bugetul de marketing sau SEO fără a oferi o rentabilitate bună a investiției (ROI).

  Partajați ecranul computerului dvs. cu orice computer prin WiFi sau LAN folosind ScreenTask

Date clickstream vs. Google Analytics

Găsiți mai jos diferențele dintre Clickstream Analytics și Google Analytics:

CaracteristiciClickstream AnalyticsGoogle AnalyticsDefinițieClickstream înseamnă pur și simplu fluxuri de date colectate din acțiunile generate de utilizatori pe site-ul sau aplicația dvs. Google Analytics este un instrument de analiză web care vă spune performanța site-ului dvs. Metode de colectare a datelorPuteți configura propria dvs. bază de date Clickstream pentru a colecta clicuri pe site, semne de e-mail- up-uri, mișcări de cărucior etc., către un server la fața locului pentru analize ulterioare folosind analiști de date interni.

Alternativ, puteți obține servicii de analiză Clickstream la cerere de la multe platforme cloud. Acestea sunt mai eficiente și mai accesibile decât setările interne ale tehnologiei de analiză a datelor Clickstream.

Google Analytics este o aplicație web de la Google. Vă puteți configura proprietățile web pe Google Analytics pentru a colecta date privind performanța site-ului web. Date colectate Datele Clickstream oglindesc acțiunile și mișcările utilizatorilor pe site-ul dvs. web, aplicațiile, platformele de rețele sociale și site-urile de comerț electronic.

Acesta urmărește sursa vizitatorilor, ce fac aceștia după ce ajung pe site-ul dvs. web, ce activități ajung în achizițiile de produse, timpul petrecut pe proprietatea web etc.

Google Analytics colectează date despre activitatea site-ului web, cum ar fi volumul utilizatorilor, datele demografice, regiunea, dispozitivele, rata de respingere, urmărirea campaniilor de marketing etc. Autenticitatea datelor Datele culese din analizele Clickstream sunt mai autentice decât statisticile Google Analytics. Google Analytics este de încredere, dar datele includ și activități bot. . Prin urmare, fără a elimina datele despre activitatea botului, înțelegerea ar putea fi greșită. Utilitatea marketingului digitalPuteți folosi informațiile din analitice Clickstream pentru a face site-ul ușor de utilizat și, ulterior, pentru a crește ratele de conversie. Persoanele Google Analytics vă ajută să înțelegeți cum performanță campaniile dvs. organice SEO și PPC.

Cum să utilizați datele din fluxul de clic pentru a îmbunătăți eforturile de marketing?

De exemplu, o analiză a datelor Clickstream poate sugera că un anumit conținut are performanțe excepționale. Mai mult, clienții se înscriu pentru buletine informative sau achiziționează servicii după ce citesc conținutul. În viitor, puteți crea conținut similar pentru a crește numărul de conversii.

#2. Pentru comerțul electronic, preveniți abandonarea coșului

Uneori, utilizatorii pot abandona cărucioarele din următoarele motive:

  • Fluxul de cumpărare este lent
  • Forțează înregistrarea contului
  • Produsul nu merge la coș
  • Reducerea promoțională nu apare
  • Pretul nu este corect

Puteți descoperi problemele de mai sus analizând datele Clickstream. Apoi, rezolvați problemele, astfel încât utilizatorii să poată experimenta fluxuri de achiziții fluide.

#3. Faceți călătoria clientului mai ușoară

Un studiu de date Clickstream poate spune dacă vizitatorii site-ului trebuie să facă clic pe multe butoane pentru a ajunge la un anumit conținut, ofertă promoțională, produs sau buletin informativ. Apoi, puteți modifica fluxul site-ului web, astfel încât utilizatorii să poată descoperi cu ușurință conținut sau produse pe site-urile dvs. web.

#4. Explorați ce cred utilizatorii despre site-urile web ale rivalilor

Datele Clickstream sindicalizate de la furnizori terți despre site-urile web ale concurenților dvs. vă pot spune dacă site-urile concurenților dvs. se implică mai mult în călătoriile clienților decât ale dvs.

Încheierea

Utilizarea corectă și eficientă a datelor și a analizelor Clickstream va ajuta multe echipe de marketing și dezvoltare de site-uri web să înțeleagă punctele dureroase ale clienților pentru a ajunge la conținut, informații, produse sau servicii.

Dacă puteți descoperi secretele comportamentului a mii de utilizatori cu site-urile dvs. web sau ale concurenților dvs., puteți crea soluții care vor oferi călătorii mai bune pentru utilizatori.

Combinând datele Clickstream, analiza datelor, datele mari și Google Analytics, puteți crea cea mai performantă strategie de marketing digital pentru afaceri.

De asemenea, s-ar putea să doriți să aflați despre instrumentele de cercetare a cuvintelor cheie SEO pentru crearea de conținut extrem de captivant pentru site-uri web și aplicații.