Cum ajută la creșterea angajaților și a afacerilor

Evaluarea performanței sau revizuirea performanței este o metodă sistematică de evaluare și documentare a performanței unui angajat. Este o metodă subiectivă de a afla punctele forte și punctele slabe ale angajaților, precum și comportamentul și atitudinea acestora față de contribuția la obiectivele organizației.

În general, evaluarea performanței este efectuată de către manageri sau managerii imediati, iar raportul este înaintat directorilor generali ai companiei pentru ca aceștia să poată lua decizii în beneficiul organizației.

Un criteriu specific urmează să fie stabilit pentru evaluare, deoarece fiecare angajat nu este același, motiv pentru care în acest articol vom discuta despre cum să desfășurăm cea mai bună evaluare a performanței și instrumente care să ajute la întregul proces.

Importanța evaluării performanței

Respectarea celor mai bune practici de evaluare a performanței la o organizație creează o relație sănătoasă între angajați și afacere. Îi ajută să înțeleagă modul în care performează conform așteptărilor și obiectivelor de afaceri și cum contribuie performanța lor la succesul organizației.

Cele mai bune evaluări ale performanței încurajează angajații să prioritizeze și să finalizeze munca la timp. Beneficiază organizațiile și angajații prin creșterea raportului dintre conducere și angajați. Crește satisfacția în muncă, loialitatea față de angajator și moralul angajaților, crescând astfel productivitatea.

Cele mai bune practici pentru evaluarea eficientă a performanței

Evaluarea eficientă a performanței este esențială pentru succesul angajaților și al organizației. Iată câteva sfaturi pentru a vă ajuta să urmați cele mai bune practici de evaluare a permanenței:

  • Creați un sistem eficient de management al evaluării performanței, de la interviuri cu potențialii angajați la consiliere, instruire și identificarea celor mai buni performanțe.
  • Instruiți managerii cu privire la evaluarea performanței angajaților pe baza diferiților factori și oferindu-le în mod regulat feedback valoros.
  • Motivați angajații să participe activ la întregul proces de evaluare a performanței. Încurajați-i să primească și să ofere feedback, să pună întrebări, să provoace, să discute despre obiective etc.
  • Managerii ar trebui să fie instruiți să ofere feedback constructiv și corect. Feedback-ul greșit poate crea confuzie și situație de părtinire. Ar trebui să ia în considerare modul în care angajații își pot interpreta feedback-ul.
  • În loc să urmezi criteriile de evaluare a performanței tuturor angajaților, evaluează-i în funcție de pozițiile lor. Acesta va face mai ușor pentru manageri să ofere feedback specific și semnificativ.
  • Managerii ar crea un loc sigur pentru angajați, făcându-i confortabil și ascultându-i.

Metode de evaluare a performanței

Următoarele sunt câteva dintre metodele de evaluare a performanței:

#1. Evaluare 360 ​​de grade

Feedback-ul la 360 de grade este una dintre metodele de evaluare a performanței prin care angajații învață despre punctele lor forte și punctele slabe. Această metodă implică chestionare de la colegi sau clienți ai angajaților.

Cea mai bună parte a acestei metode este că numele secretului este codificat astfel încât managerii să poată obține toate feedback-urile angajaților lor în mod anonim despre personalitatea, comportamentul lor etc.

Beneficii:

  • Angajații învață ce cred colegii lor despre ei (fără să le cunoască numele) și modul în care comportamentul lor îi afectează pe ceilalți.
  • Le insuflă încredere angajaților, deoarece feedback-ul clarifică relația dintre ei.
  • Există anonimat în această metodă care îi ajută pe angajați să împărtășească feedback în mod liber.
  Soluția supremă pentru deblocarea iPhone-ului

#2. Management prin obiectiv

Este o metodă modernă de evaluare a performanței în care angajatul și managerul sunt angajați în stabilirea obiectivelor și atingerea lor într-o anumită perioadă. Este benefic atunci când angajații sunt implicați în stabilirea obiectivelor, deoarece au mai multe șanse să le atingă.

Angajații sunt judecați pe baza rezultatelor lor la sfârșitul perioadei, iar succesul lor este răsplătit cu o promovare sau o creștere de salariu. Acest proces de evaluare ajută organizația să își atingă scopul și procesul de evaluare.

Beneficii:

  • Această metodă crește implicarea și angajamentul unui angajat, crescând astfel încrederea angajatului în locul de muncă.
  • Angajații își pot folosi educația, abilitățile și experiența pentru obiectivele organizației.
  • Managementul oferă feedback regulat și recunoaștere unui angajat pe o bază obiectivă, ridicându-i moralul și făcându-l să simtă prezența lor în companie.
  • Managerii pot comunica direct cu angajații lor și pot exprima așteptările lor față de ei.
  • De asemenea, angajații își pot împărtăși problemele legate de muncă și ideile inovatoare.

#3. Evaluarea fiziologică

Această metodă de evaluare a performanței determină talentele ascunse ale unui angajat. Înseamnă că organizația se concentrează pe performanța viitoare, nu pe performanța trecută. Organizațiile își pot stabili obiectivele analizând potențialul angajaților lor.

Această metodă colectează informații prin interviuri aprofundate, evaluări psihologice și alte tehnici de colectare a informațiilor pentru a înțelege în detaliu trăsăturile emoționale, intelectuale și sociale ale unui angajat.

Componentele majore ale analizei sunt abilitățile interpersonale, capacitatea cognitivă, trăsăturile intelectuale, abilitățile de conducere, trăsăturile de personalitate, coeficientul emoțional și alte abilități conexe.

Beneficii:

  • Oferă o perspectivă valoroasă asupra angajatului, care reflectă potențialul lor pentru munca viitoare.
  • Angajații își pot împărtăși problemele prezente, ceea ce poate duce la probleme mai semnificative în viitor.
  • Obținând o perspectivă asupra perspectivelor și performanței, organizațiile pot crea un loc de muncă pozitiv și productiv pentru angajații lor.

#4. Scala de evaluare ancorată comportamental (BARS)

Metoda scalei de rating ancorată comportamental oferă avantaje calitative și cantitative de evaluare a performanței. Această metodă compară performanța angajaților cu exemple specifice și apoi evaluează comportamentul acestora pe o scară.

Fiecare nivel al scalei de rating constă din mai multe declarații pe care angajații le fac în timpul muncii lor. Acesta compară performanța unei persoane cu nivelul standard general pentru a determina dacă angajații sunt competenți.

Beneficii:

  • Managerii pot atribui sarcini angajaților vizualizând evaluările lor pe BARS.
  • Oferă feedback precis și nu doar o analiză a declarațiilor altora.
  • Organizațiile pot vedea potențialul angajaților comparându-i cu nivelul standard. Îi ajută să stabilească dacă angajatul este capabil să îndeplinească acest rol.

#5. Metoda de contabilitate a resurselor umane

Metoda contabilității resurselor umane este o metodă de evaluare a performanței care se concentrează pe costul organizației. Măsoară și analizează beneficiul bănesc pe care un angajat îl generează din munca sa pentru companie.

Organizațională îl compară cu beneficiile financiare oferite angajatului pentru a stabili dacă beneficiază organizația. Prețul mediu al serviciului în funcție de unitate, calitatea, costurile generale, relația interpersonală și mulți alți factori sunt luați în considerare atunci când se analizează performanța costurilor angajatului.

Beneficiu:

  • Măsoară costul și valoarea în termeni monetari pe care angajații le oferă organizațiilor.
  • Această metodă creează încrederea angajaților, deoarece își recunosc valoarea pentru organizație.
  • Oferă organizației cele mai precise, valoroase și de încredere informații financiare. Aceștia află unde să se îmbunătățească pentru a crește fluxul de numerar al companiei.
  • Atunci când organizațiile sunt pe deplin conștiente de valoarea angajaților lor, își pot folosi resursele umane în cel mai bun mod posibil.
  9 instrumente AI generative pentru a vă îmbunătăți viața profesională

#6. Metoda de comparare pereche

Metoda comparației perechi este o metodă complexă, dar tradițională de evaluare a performanței. Organizațiile își compară angajații între ei într-o echipă.

Organizația determină care angajat are cele mai bune sau mai slabe performanțe în echipă. Toți angajații se compară și se clasifică între ei până când iese ultima persoană. Cu toate acestea, această metodă poate descuraja unii angajați.

Beneficii:

  • Această metodă măsoară capacitatea, aptitudinile, experiența și capacitatea de lucru în echipă ale angajatului.
  • Beneficiază institutul unde numărul de angajați depășește posturile.
  • Metoda de comparare pereche permite managerilor să atribuie sarcini în funcție de capacitatea angajatului, așa cum se arată în rang.

Beneficiile evaluării performanței

Organizațiile efectuează evaluări de performanță în beneficiul angajaților și organizațiilor lor; îi ajută să-și cunoască angajații într-un mod mai bun. Supraveghetorii află punctele forte și punctele slabe ale angajaților lor prin diverse metode de evaluare.

Beneficiul evaluării performanței pentru angajați

  • Evaluarea performanței îi ajută pe angajați să crească pe măsură ce învață despre punctele lor tari și punctele slabe. Ei pot lucra la punctele lor slabe, permițând angajaților să-și îmbunătățească eficiența și productivitatea.
  • O metodă de evaluare oferă un feedback adecvat angajatului, ceea ce îl motivează să facă mai bine decât înainte. Angajații primesc un stimulent pentru performanța lor pe baza evaluării performanței, deoarece aceasta arată care angajat lucrează cu precizie și rapiditate pentru obiectivul lor.
  • Evaluările regulate ale performanței cresc implicarea angajaților, ceea ce duce la o mentalitate pozitivă a angajaților.

Beneficiile evaluării performanței pentru organizație

  • Evaluările performanței ajută organizațiile să determine care angajat are nevoie de pregătire pentru sarcina lor. De exemplu, dacă angajații lor nu reușesc să atingă obiectivul, ei vor stabili un program de instruire pentru eficacitatea lor.
  • Evaluarea performanței unei organizații ajută managerul să-și stabilească limita așteptărilor de la angajați, deoarece aceasta arată capacitatea unui individ. Managerii pot oferi angajaților responsabilități și sarcini zilnice în funcție de performanțele lor anterioare.
  • Evaluările performanței ajută la stabilirea obiectivelor organizației pentru viitor, astfel încât managerii să poată examina rezultatele anterioare pentru a înțelege cum se desfășoară compania actuală.
  • De asemenea, îi ajută pe manageri să atribuie sarcini celor mai potriviți angajați în funcție de cunoștințele, abilitățile și abilitățile acestora. Toate aceste trăsături se dezvăluie prin evaluări de performanță.

Software-uri de evaluare a performanței

Iată câteva dintre instrumentele care vă vor ajuta în procesul de evaluare a performanței:

#1. Leapsome

Leapsome este o platformă centralizată pentru managementul și dezvoltarea performanței. Ajută angajații să se dezvolte și permite managerilor să devină lideri mai buni. Companiile pot crea un loc grozav pentru muncă prin această platformă de activare a persoanelor.

Caracteristici:

  • Oferă performanță și recenzii la 360° pentru a evalua competențele și a urmări dezvoltarea, ceea ce duce la succes.
  • Permite stabilirea de obiective prin crearea de aliniere și responsabilitate în cadrul organizației.
  • Măsoară cultura companiei prin sondaje privind implicarea angajaților pentru a obține informații puternice.
  • Are căi de învățare personalizabile pentru integrare și dezvoltare pentru a vă menține compania competitivă.
  • Îmbunătățește reținerea angajaților cu procese de compensare și promovare simplificate.
  15 cele mai bune jocuri Gacha pentru fanii de strategie și colecție

Prețul Leapsome începe de la 8 USD pe lună per utilizator, unde veți obține o platformă multilingvă (13+ limbi), certificată ISO 27001 și compatibil GDPR, SSO și criptare, asistență dedicată clienților și integrări fără efort.

#2. Oamenii Zoho

Oamenii Zoho este conceput pentru a îmbunătăți performanța angajaților, pentru a asigura procese de resurse umane simplificate și pentru a îmbunătăți menținerea. Zoho permite utilizatorilor săi să urmărească și să organizeze prezența, evaluările performanței și datele angajaților, unde managerii își pot gestiona personalul de oriunde. Platforma este construită pe infrastructura sa de cloud, cu monitorizare 24/7 și timp de funcționare de 99,9%.

Caracteristici

  • Platforma are un sistem de gestionare a bazei de date a angajaților care permite managerilor să țină evidența tuturor angajaților într-un singur loc.
  • Zoho are toate instrumentele eficiente de gestionare a resurselor umane care îi mențin pe angajați la zi și productivi, cum ar fi Onboarding, Attendance Tracker, Leave Tracker, Urmărirea timpului și gestionarea programelor de schimb.
  • Acesta oferă un sistem de management al învățării corporative (CLMS) pentru a ajuta managerii să creeze și să gestioneze cu ușurință programele de formare ale organizației lor pentru a crea cursuri, a urmări progresul angajaților și a-și sprijini echipa în stăpânirea noilor abilități.
  • Platforma oferă un sistem de gestionare a cazurilor în care angajații pot contacta fără probleme HR-urile. Ei pot iniția interogări, iar HR poate oricând sorta, urmări și rezolva problemele cu promptitudine.
  • Ajută companiile să elimine intermediarul prin funcția sa, unde angajații își pot păstra evidențele, își pot completa detaliile, pot solicita concediu și pot trimite aprobări.

Platforma oferă cinci planuri cu o perioadă de încercare gratuită de 30 de zile: planul esențial de resurse umane (0,72 USD pe lună), planul profesional (1,44 USD pe lună), planul premium (2,16 USD pe lună), planul enterprise (2,88 USD pe lună), persoane plus (5,41 USD pe lună).

#3. Paycor

Paycor este o platformă de management de resurse umane care modernizează managementul oamenilor, de la recrutare, integrare și salarizare până la dezvoltarea și reținerea carierei. Această platformă lansează planuri care ajută la dezvoltarea oamenilor, ajutându-i să-și atingă potențialul și să facă următorii pași în cariera lor.

Caracteristici

  • HR-urile pot accesa, edita sau actualiza toate informațiile despre angajați într-un singur loc, inclusiv fișe de pontaj, rate de plată, informații de contact și multe altele.
  • Ei pot salva automat feedback-ul după interviu printr-o funcție de punctare ușor de utilizat.
  • HR-urile pot accesa datele și analiza necesare pentru a construi și a menține o cultură a încrederii ridicate care are un impact direct asupra performanței.
  • Ei pot planifica Compensarea, deoarece instrumentele robuste Analytics îi ajută să monitorizeze echitatea salarială în timp ce analizează tendințele de compensare.
  • Directorii financiari pot crea practici de remunerare competitive care cresc șansele de a obține candidați grozavi și de a motiva performanții de top.

Paycor permite liderilor financiari să analizeze numărul de angajați, să monitorizeze cifra de afaceri și să descopere ce factori provoacă schimbarea în forța lor de muncă.

Concluzie

Procesul de evaluare a unei organizații duce la un management mai bun al angajaților. Ei ajung să cunoască punctele forte și punctele slabe ale angajatului lor și, de asemenea, pot organiza programul de formare pentru mai multă eficacitate.

Instrumentul esențial al unei organizații evaluează performanța și angajamentul echipei față de obiectiv. Această evaluare pe termen scurt duce la succes în obiectivele viitoare și oferă managerilor o scenă solidă pentru a se gândi la capacitățile lor, ceea ce stabilește obiectivele organizației.

De asemenea, puteți explora unele dintre cele mai bune software-uri de monitorizare a angajaților pentru o productivitate sporită a muncii.