Cum să utilizați o compoziție echilibrată pentru fotografii mai puternice

Există două tipuri de echilibru în fotografie: formal și informal. Înțelegerea pe amândouă – și cunoașterea cum să le faci – este o parte importantă a compoziției. Să săpăm.

Echilibrul a făcut parte din compoziție cu mult înainte ca fotografia să apară. Este o parte integrantă a majorității picturilor renascentiste. Este, de asemenea, un concept ușor alunecos. Se bazează pe o idee numită „greutate vizuală” care este, în sine, o metaforă. Ideea este că diferitele obiecte dintr-o scenă au toate o greutate vizuală diferită. Oamenii, lucrurile viu colorate, obiectele cu contrast ridicat și subiectele neobișnuite, de exemplu, au toate o greutate vizuală mare. Alte lucruri, cum ar fi suprafețe mari de spațiu, cer, apă sau sol, au greutate vizuală scăzută. Singura modalitate de a-l înțelege este să-l vezi în acțiune și să te joci.

Echilibrul formal sau simetric

Echilibrul formal este simetria. Este locul în care cadrul este împărțit în jumătate, fie pe verticală, fie pe orizontală, iar ambele părți au o greutate vizuală egală. Aruncă o privire la acest portret.

Este în esență perfect simetric de-a lungul axei verticale.

Ambele părți ale imaginii au greutate vizuală egală. Nu există nimic care să ne atragă privirea într-o parte sau în cealaltă a imaginii.

Iată un alt portret în care, din nou, modelul este central, deci este destul de mult simetric.

Și încă unul.

După cum puteți vedea, echilibrul formal poate funcționa bine cu portrete. Oferă un sentiment de seninătate, seriozitate și soliditate. Am folosit în mod deliberat echilibrul formal în următoarea fotografie a unei statui sovietice din Transnistria pentru că am vrut să se simtă ca și cum ar fi stat de ani de zile – de când a fost.

Echilibrul formal este destul de ușor de înțeles: pune subiectul în centru. Deci, să trecem la conceptul mai complicat de echilibru informal.

Echilibrul informal sau asimetric

Echilibrul informal sau simetric este locul în care echilibrați imaginea juxtapunând obiecte cu greutăți vizuale similare, mai degrabă decât echilibrând totul simetric. Să ne uităm la câteva exemple.

În această fotografie, am suficientă greutate vizuală pentru a echilibra frumos munții și norii. Încă ai un simț al scalei, dar imaginea nu se simte goală. Oamenii sunt foarte grei din punct de vedere vizual, așa că adesea pot echilibra mult.

Iată o altă idee similară. Will, schiorul, este și mai mic în cadru, dar încă echilibrează muntele uriaș din spatele lui.

Să ne uităm la asta invers. Iată o lovitură dezechilibrată. Castelul este misto și interesant, dar nu se întâmplă multe în fotografie, altfel.

Câteva clipe mai târziu, o barcă a trecut pe râu. Acum suntem la ceva. Mica barcă în mișcare este suficientă pentru a echilibra castelul gigantic și străvechi.

De asemenea, puteți echilibra un singur obiect care are o greutate vizuală mare cu o mulțime de obiecte care au o greutate vizuală foarte mică. Aici, stelele de pe cer echilibrează copacii mari de Iosua. Copacii mai mici echilibrează și copacul mare.

Poate cel mai bun exemplu de echilibru asimetric nu vine din fotografie, ci din artă. Creația lui Adam a lui Michelangelo este minunat de echilibrat: Adam și pământul au aceeași greutate vizuală ca și Dumnezeu și corul îngerilor.

Imagini dezechilibrate sau dinamice

Amintiți-vă, echilibrul este doar un instrument din cutia dvs. de instrumente de compoziție. Există, de asemenea, alte lucruri, cum ar fi linii principale, palete limitate de culori și multe altele. Aceasta înseamnă că nu toate imaginile tale trebuie să fie echilibrate. Imaginile dezechilibrate tind să aibă tensiune, dinamism și un sentiment de activitate.

Uită-te doar la această fotografie. Will sare într-un abis negru. Acest lucru dă un sentiment de viteză și dramatism a ceea ce face.

Sau faceți această fotografie a debarcaderului Santa Monica. Cerul și marea echilibrează debarcaderul? Poate, dar aș spune că probabil nu. În schimb, obținem această fotografie dinamică de apus de soare a digului care se aruncă în ocean.

La ce se rezumă, pentru mine, este ceea ce încerci să transmiți. Dacă doriți soliditate și stabilitate, alegeți o imagine formal echilibrată. Dacă sunteți în căutarea ceva mai dramatic care să aibă în continuare acel aspect echilibrat, încercați câteva compoziții echilibrate asimetric. Sau, dacă vrei ceva tensionat și dinamic, mergi cu o imagine dezechilibrată.

Joacă-te: orice compoziție cu care mergi s-ar putea să nu funcționeze, dar s-ar putea să ajungi cu ceva minunat! Și cel puțin, vei învăța ceva pe parcurs. Există foarte puține drepturi sau greșeli aici.