5 instrumente esențiale și gratuite de inteligență competitivă

Fiecare afacere are concurenți, iar monitorizarea a ceea ce fac este esențială și nu trebuie să fie costisitoare sau consumatoare de timp.

Postarea de mai jos prezintă cei 5 pași pentru a configura o monitorizare robustă a inteligenței competitive în mai puțin de 5 minute.

Una dintre cele mai mari amenințări la adresa oricărei afaceri este concurența în industrie. De la noii intrați la jucători deja stabiliți, concurența dvs. poate fi singurul lucru care vă împiedică afacerea să facă următorul pas mare sau pur și simplu să refuze la uitare (Yahoo!, MySpace, gândindu-mă la tine!).

Managerii de afaceri se gândesc mereu la concurență și sunt în mod firesc iritați atunci când un concurent anunță o nouă lansare, o promovare sau când angajează un manager remarcabil la care ai avut un ochi.

Ca atare, este esențial să se stabilească o strategie amănunțită de inteligență competitivă, dar aceasta, în general, este obositoare, costisitoare și consumatoare de timp. Dar nu trebuie să fie așa dacă utilizați o automatizare inteligentă.

Cine ar trebui să folosească instrumentele de inteligență competitivă?

Toată lumea ar trebui să facă inteligență competitivă!

Când ne gândim la analiza competiției, primul lucru care ne vine de obicei în minte sunt marii adversari. Cum ar fi rivalitatea legendară dintre Coca-Cola vs Pepsi sau Apple vs Samsung. Aceste companii inovează în mod regulat și lansează noi materiale de marketing pentru a câștiga cotă de piață unele față de altele. Și acest lucru nu ar fi posibil fără echipe mari de analiză competitivă.

Cu toate acestea, indiferent de dimensiunea companiei în care vă aflați, este esențial să aveți un proces de inteligență competitivă. Vestea bună este că în zilele noastre, puteți automatiza inteligența competitivă fără prea mult efort și investiții. Acum puteți monitoriza prețurile concurenților, lansările de noi produse, personalul angajat și promoțiile, modificările traficului web, conturile de rețele sociale și orice doriți să urmăriți îndeaproape.

  Cum să copiați și să faceți copii de rezervă ale fișierelor pe stocarea externă pe iPhone și iPad

Am compilat mai jos cinci pași pe care îi puteți urma pentru a utiliza instrumente online ușor de utilizat pentru automatizarea informațiilor competitive în mai puțin de 15 minute. Toate instrumentele sunt gratuite (cu un abonament premium) și majoritatea nu au nevoie să creați un cont pentru a experimenta.

# 1. Utilizați Visualping pentru a monitoriza site-urile concurenților dvs

Vizualizarea este un serviciu online de monitorizare a modificărilor din orice site web și veți primi o alertă prin e-mail cu o captură de ecran a paginii pe care o urmăriți, cu o evidențiere a modificării.

Potrivit site-ului său web, este folosit de peste 1,5 milioane de utilizatori și 250.000 de companii, inclusiv 83% din Fortune 500 pentru diverse utilizări, inclusiv monitorizare competitivă.

Tot ce trebuie să faceți este să introduceți adresa URL a paginii pe care doriți să o urmăriți, să selectați zona paginii care vă interesează și să anunțați sistemul la care adresă de e-mail doriți să fiți notificat. Sistemul va verifica paginile țintă la frecvența pe care o alegeți: la fiecare cinci minute (când timpul este extrem de important), la oră, zilnic sau săptămânal.

Cu Visualping, vei fi la curent cu schimbările concurenților tăi. Paginile importante pe care vă sugerăm să le monitorizați sunt pagina de pornire în care sunt postate în mod obișnuit caracteristicile cheie, pagina de prețuri, pagina (paginile) de produs(e) și pagina de echipă. De asemenea, puteți monitoriza paginile YouTube, Twitter și Facebook cu Visualping, precum și modificările celorlalte instrumente prezentate mai jos.

Exemplul de mai jos arată pagina de prețuri a casetei de monitorizare DropBox. Trebuie doar să introduceți adresa URL a paginii pe care doriți să o monitorizați și e-mailul la care doriți să trimiteți notificările de modificare.

Timp de configurare: 10s. Cost: Gratuit.

# 2. Utilizați SimilarWeb pentru a monitoriza schimbările în traficul concurenților dvs

SimilarWeb vă permite să analizați traficul site-ului dvs. și să-l comparați cu concurenții dvs.

Acest instrument oferă o mare varietate de informații, de la diferite surse de trafic și concurenți în curs de dezvoltare până la indicatori privind locația și implicarea.

  Cum să faci o captură de ecran atingând partea din spate a iPhone-ului tău

Serviciul are o caracteristică foarte frumoasă, care vă permite să selectați două site-uri web pentru a le compara direct și a compara traficul cu concurenții dvs. și modul în care acesta evoluează. Dacă concurența dvs. are o creștere a traficului, este posibil să doriți să vă uitați de unde vine acel trafic și dacă acesta este pe cheltuiala dvs. O creștere tipică a traficului poate proveni dintr-o poziție mai bună în Google (de obicei, pe cheltuiala dvs. dacă scădeți în clasament pentru unele cuvinte cheie critice), o mențiune media sau o campanie de marketing.

SimilarWeb este actualizat în prima săptămână a fiecărei luni, așa că este posibil să doriți să utilizați Visualping pentru a automatiza verificarea dacă au fost publicate noi date de trafic despre concurența dvs.

Mai jos este un exemplu de modificări de trafic DropBox vs Box, numărul total de vizite pe lună, durata medie a vizitei, paginile pe vizită și rata de respingere. Ca și în cazul instrumentului anterior, aveți nevoie doar de adresa URL a site-ului web pe care doriți să o urmăriți.

Timp de configurare: 5s. Trebuie să creați un cont: Nu. Cost: Gratuit.

# 3. Folosiți Ahrefs pentru a detecta modificări în autoritatea de domeniu a concurentului dvs

În funcție de afacerea dvs., cea mai mare parte a traficului dvs. va proveni de la Google, iar clasamentul de căutare va depinde de o valoare cheie numită Autoritatea de domeniu. Cu cât scorul dvs. de autoritate de domeniu este mai mare, cu atât site-ul dvs. are șanse mai mari să se claseze mai sus în rezultatele căutării. Dacă vă poziționați în partea de jos a unei căutări sau apar pe a doua pagină, sunt șanse să observați o scădere a traficului.

Toate companiile încearcă să vă maximizeze scorul SEO, dar, deoarece Google clasifică site-ul dvs. față de concurenții dvs., trebuie să monitorizați și autoritatea de domeniu a concurenților dvs. pentru a fi alertat pentru orice modificări în raport cu al dvs., ceea ce face ca Domain Authority o altă variabilă cheie de urmărit.

Pentru a utiliza acest instrument, începeți prin a introduce adresa URL a site-ului web pe care doriți să-l urmăriți și apăsați pe Verificare pentru a vedea Scorul Autorității Domeniului. Această abordare poate fi utilă atunci când vă planificați strategia de conținut pentru a vă asigura că urmăriți conținut care va produce rezultate pozitive.

  9 cele mai bune tastaturi mecanice pentru utilizatorii de Mac

Mai jos este un exemplu de autoritate de domeniu DropBox vs Box și numărul de domenii și backlink-uri către fiecare site, care sunt principalele criterii pentru calcularea autorității de domeniu. Ca și în cazul instrumentului anterior, aveți nevoie doar de adresa URL a site-ului web pe care doriți să o verificați.

Timp de configurare: 10s. Trebuie să creați un cont: Nu. Cost: Gratuit.

# 4. Utilizați Moat pentru a monitoriza anunțurile banner ale concurenților dvs

Şanţ este un instrument de analiză a marketingului digital care vă permite să căutați reclamele banner ale oricărei companii, plasarea, datele de afișare etc. Acest instrument este la îndemână, deoarece vă va permite să urmăriți ce tipuri de mesaje și reclame lansează concurența dvs.

Moat este fantastic să te inspiri de la concurenții tăi despre direcția creativă care ar funcționa pentru marca ta și ce nu și să-ți ajustezi strategia în consecință. Biblioteca de anunțuri banner este actualizată continuu, așa că atunci când concurenții dvs. lansează anunțuri noi, acestea vor fi disponibile pe Moat imediat.

Mai jos este un exemplu de reclame DropBox. Ca și în cazul instrumentului anterior, aveți nevoie doar de numele concurentului pe care doriți să-l verificați.

Timp de configurare: 5s. Trebuie să creați un cont: Nu. Cost: Gratuit.

# 5. Utilizați Mențiune pentru a urmări mențiunile media dvs. (și ale concurenților dvs.).

Rămâneți în contact cu publicul dvs. este crucial în construirea unei relații solide cu clienții actuali și potențiali. Cu Mention, puteți primi notificări despre noile mențiuni ale mărcii dvs. prin intermediul rețelelor sociale, blogurilor, forumurilor și știrilor. Acest lucru vă permite să vă extindeți gradul de cunoaștere a mărcii și să interacționați mai semnificativ cu publicul.

Poți să folosești Menționați de asemenea, pentru inteligența competitivă și monitorizați ceea ce se spune despre concurența dvs., măsurați-vă performanța față de ei și determinați cota lor de voce. Această strategie vă permite să descoperiți în mod eficient ce le place și ce nu le place publicului dvs. la concurenții dvs. și să luați decizii de afaceri mai informate.

Timp de configurare: 10s. Trebuie să creați un cont: Da. Cost: Gratuit.

Concluzie

În timp ce companiile mari pot avea echipe dedicate pentru a îndeplini sarcini de inteligență competitivă, aceste instrumente vă pot oferi informații valoroase pentru a urmări gratuit concurența în mai puțin de 15 minute. Toate instrumentele prezentate au planuri gratuite cu diverse planuri suplimentare plătite pentru a satisface nevoile dvs. de afaceri.