12 cele mai bune șabloane de canalizare de vânzări pentru a vă simplifica procesul de vânzări

Generarea de lead-uri și conversia continuă să fie cele mai importante aspecte ale marketingului și vânzărilor. Călătoria clientului pentru a realiza acest lucru include mai multe etape și decizii pe care trebuie să le iei.

Dacă doriți să faceți acest proces neted ca untul, trebuie să lucrați la eficientizarea conductei de vânzări.

Dar care este cel mai bun mod de a face asta?

Este simplu, într-adevăr. Cea mai bună abordare ar fi să înțelegeți cum funcționează canalul de vânzări și să utilizați șablonul potrivit pentru canalul de vânzări.

În acest articol, veți afla ce este un canal de vânzări și cum să creați unul. Veți obține, de asemenea, o prezentare generală a celor mai bune șabloane de pipeline de vânzări de pe piață.

Ce este canalul de vânzări și importanța acestuia

Un canal de vânzări este o reprezentare grafică a călătoriei cumpărătorului de la prospect la client. Oferă o procedură sistematică și ajută la luarea deciziilor pe tot parcursul pâlniei de vânzări.

Conducta include generarea de lead-uri, calificarea, propunerea, negocierea și etapele de închidere.

Este un instrument esențial pentru echipele de vânzări, deoarece le ajută să urmărească progresul, să identifice blocajele și să prognozeze veniturile. O conductă de vânzări gestionată corespunzător crește eficiența vânzărilor și îmbunătățește relațiile cu clienții.

O conductă de vânzări este o componentă cheie a unei afaceri, deoarece ajută la:

  • Prognoza veniturilor: Aceasta ajută la prezicerea vânzărilor viitoare; puteți face acest lucru ținând înregistrări ale tuturor tranzacțiilor probabile care sunt coapte pentru închidere, etapele lor și șansele lor de realizare.
  • Optimizarea procesului de vânzări: O conductă de vânzări oferă o imagine de ansamblu asupra procesului de vânzare. Ajută la identificarea oricăror blocaje sau lacune și îmbunătățește ratele de conversie, crescând astfel vânzările.
  • Alocarea resurselor: puteți aloca mai bine resurse pe baza diferitelor etape ale pipelinei de vânzări. De exemplu, dacă există o mulțime de oferte în etapa de propunere, puteți devia mai multe resurse pentru a asigura propuneri la timp.
  • Măsurarea și managementul performanței: puteți măsura grafic performanța în curs. Acest lucru permite managementului să știe cine are performanțe bune și cine are nevoie de pregătire sau sprijin.
  • Managementul relațiilor cu clienții: canalul de vânzări ajută la măsurarea interacțiunilor cu clienții potențiali. Acest lucru asigură urmăriri în timp util și relații mai bune cu clienții până când punctele de conversie se întâlnesc.

Cum se creează o conductă de vânzări

Pasul 1: Definiți-vă procesul de vânzare

Crearea unui canal de vânzări începe cu conturarea procesului dvs. de vânzare. Trebuie să creați hărți ale călătoriei clienților care pornesc de la surse de clienți potențiali. Aceste surse de clienți potențiali pot fi orice, de la magneți potențiali la pagini de destinație, în funcție de strategia dvs. de marketing.

Procesul dvs. de vânzări trebuie să aibă, de asemenea, activități clare specifice pâlniei. Toate acestea vă vor face conducta organizată și ușor de urmărit.

Pasul 2: Identificați acțiunile cheie în fiecare etapă

După ce ai definit procesul de vânzare, trebuie să mergi puțin mai profund și să identifici acțiunile cheie în fiecare etapă a pâlniei.

Pentru a face acest lucru, va trebui să definiți punctele de contact ale călătoriei clienților. Punctele de contact ale clienților se referă la ocazii în care clienții potențiali intră în contact cu dvs. Aceasta ar putea fi sub formă de interacțiuni directe, vizite pe site-uri web, implicare în rețelele sociale etc.

  Ce este și cum să-l optimizezi?

Cu punctele de contact, puteți identifica acțiunile cheie pe care trebuie să le faceți în fiecare etapă pentru a ajuta la progresia pâlniei.

Pasul 3: Setați criteriile pentru mutarea perspectivelor prin conductă

Acest pas se referă la a ajuta potențialii dvs. să progreseze prin canal la momentul potrivit. Pentru aceasta, trebuie să setați criterii clare cu privire la procesele de sus, mijloc și partea de jos a pâlniei.

În mod ideal, activitățile de vârf includ generarea de clienți potențiali. Deci, pentru asta, va trebui să definiți sursele și strategiile de clienți potențiali respective.

În mod similar, pentru activitățile de la mijlocul pâlniei, va trebui să lucrați la criterii de creștere a lead-ului. Și pentru partea de jos a pâlniei, setați criteriile de conversie.

Pasul 4: implementați un sistem de urmărire a progresului

Urmărirea progresului canalului de vânzări este necesară pentru a identifica eventualele lacune și provocări. Pentru a implementa un sistem de urmărire, setați termene specifice și proprietatea sarcinii. Acest lucru permite managerilor și liderilor să identifice zonele care ar putea lipsi în urmă.

Pasul 5: revizuiți și rafinați-vă în mod regulat conducta

Există șanse mari ca conducta dvs. să aibă nevoie de îmbunătățiri pe măsură ce afacerea dvs. crește. Sursele de clienți potențiali, strategiile și chiar conturile țintă se pot schimba des. Prin urmare, trebuie să vă revizuiți și să vă rafinați în mod regulat pipeline pe baza modificărilor din călătoria dvs. de cumpărător sau din procesul de vânzare.

Cum vă ajută un șablon pre-construit să creșteți vânzările

Un șablon de vânzări prestabilit crește vânzările prin crearea unui cadru structurat și eficient pentru a gestiona procesul de vânzare. Șabloanele vin adesea cu etape și acțiuni predefinite. Acestea ajută la eficientizarea procesului de vânzări și la evitarea ratei pașilor cruciali.

Folosind șabloane, echipele pot economisi timp în sarcinile administrative și se pot concentra mai mult pe vânzare. Aceste șabloane au, de obicei, funcții de urmărire și analiză încorporate. Și șabloanele sunt gata făcute, astfel încât nu trebuie să investiți timp în procesul de creare sau nu trebuie să știți cum este un anumit aspect, cum ar fi o diagramă funnel în Excel.

Dacă sunt utilizate corespunzător, aceste caracteristici oferă informații valoroase asupra procesului de vânzare. Acest lucru permite echipei de vânzări să evalueze eficacitatea procesului.

În plus, un șablon de vânzări pre-construit ajută la coerența echipei de vânzări. Toată lumea folosește același proces și criterii pentru a pune potențialele în curs. Acest lucru crește colaborarea și comunicarea între membrii grupului.

Acum, vom arunca o privire la câteva șabloane de vânzări pe care le puteți utiliza pentru operațiunile dvs. de vânzări și care pot completa software-ul de generare a clienților potențiali pe care îl utilizați.

atlasian

The Șablon de canalizare de vânzări de la Atlassian Jira asista echipele de vanzari in incheierea de tranzactii care capteaza potentiali clienti din etapa initiala pana la inchiderea lor finala.

Jira oferă diverse instrumente de vizualizare pentru a vizualiza conductele de vânzări ca o listă, panou, calendar sau cronologie.

Echipele își pot personaliza fluxul de lucru în funcție de nevoile lor specifice și își pot îmbunătăți colaborarea. Șablonul Atlassian vine și cu funcții de urmărire a cronologiei pentru anumite etape și sarcini. Managerii pot atribui aceste cronologie echipei.

Pe scurt, Atlassian creează o modalitate eficientă pentru echipele de vânzări de a-și gestiona sarcinile pentru a încheia potențiale oferte.

HubSpot

Liberul Șablon de canalizare de vânzări de la HubSpot eficientizează managementul conductei de vânzări. Automatizează stările pentru fiecare tranzacție și estimează probabilitatea de succes a fiecărei tranzacții.

Acest lucru asigură ușurința monitorizării stării unei tranzacții în canalul de vânzări. Șablonul vine ca parte a HubSpot CRM, care se străduiește să automatizeze sarcinile și să se integreze cu instrumentele existente.

Hubspot CRM vă permite să personalizați căile de conversie de-a lungul canalului. Încorporează un sistem de înlocuire a formulelor complexe cu introducerea datelor, permițând în același timp flexibilitate în calcularea ratelor.

  Cum se aplică formatarea condiționată pe baza unei alte celule în Excel

Monday.com

The Șablon de canalizare de vânzări de la Monday.com ajută la simplificarea procesului de gestionare a nevoilor clienților, a interacțiunilor și a proceselor echipelor de vânzări.

Șablonul se integrează cu eforturile de marketing, surprinde importul de clienți potențiali și vă oferă o vedere a tuturor stărilor tranzacțiilor acestora. Alte caracteristici cheie includ stocarea și gestionarea contactelor.

Cu Monday.com, puteți crea cu ușurință mai multe vizualizări pentru vizualizarea datelor și automatizați sarcini repetitive. De asemenea, se integrează cu instrumente precum Salesforce, Hubspot și Mailchimp, printre altele. Șablonul facilitează colaborarea și vă ajută să urmăriți estimările privind veniturile, costurile și timpul.

SmartSheet

The Șablon gratuit pentru pipeline de vânzări Smartsheet ajută proprietarii de afaceri și profesioniștii să se ocupe de toate aspectele procesului lor de vânzare, începând de la etapa inițială de generare a clienților potențiali până la etapele finale ale negocierilor de încheiere.

Puteți utiliza șablonul în scopuri personale sau profesionale. Face parte din oferta mai largă a Smartsheet – un sistem de gestionare a muncii dinamice care oferă funcții pentru automatizarea fluxului de lucru și gestionarea conținutului, cum ar fi bloguri și formulare, împreună cu alte funcționalități.

Acest Smartsheet șablonul reflectă cel mai comun model de conductă de vânzări. Un model care urmărește clienții prin diverse activități pentru a încheia tranzacții.

Click Up

The Șablon de canalizare de vânzări de la ClickUp este un șablon util care vă permite să fiți mai organizat și să optimizați fiecare etapă a procesului de vânzare.

Pentru început, puteți vizualiza pâlnia de vânzări într-o singură vizualizare. Aceștia pot gestiona datele clienților prin tragerea și plasarea acestora pe diverse obiecte și, de asemenea, pot prioritiza clienții potențiali în funcție de criterii precum urgență, valoare și potențial.

Click UpȘablonul îmbunătățește colaborarea cu scopul de a accelera dezvoltarea produsului. În general, este un șablon ușor de utilizat și precis pentru prognozele vânzărilor.

Șablonul are caracteristici precum:

  • Stari personalizate: Permite crearea de sarcini cu 30 de stări personalizate care permit o urmărire mai bună a progresului clienților
  • Câmpuri personalizate: facilitează gestionarea relațiilor cu clienții, precum și vizualizarea datelor despre clienți
  • Vizualizări personalizate: oferă patru vizualizări diferite prin configurațiile ClickUp, facilitând accesibilitatea, organizarea și înțelegerea informațiilor
  • Management de proiect: oferă funcții precum urmărirea timpului, etichete suplimentare, avertismente de dependență, e-mailuri și actualizări de descriere prin adnotări

The Șablonul pentru pipeline de vânzări ClickUp există pentru a simplifica procesele și pentru a face clic pe lucruri mai sus.

Spreadsheet.com

The Șablon de canalizare de vânzări de la Spreadsheet.com vă ajută să urmăriți și să analizați eficient canalul dvs. de vânzări. Puteți înregistra oferte, companii, contracte și interacțiuni în acest șablon.

Puteți lega ofertele, statutul acestora, clienții și interacțiunea la toate foile lor. Aceasta oferă o imagine completă a procesului de vânzare. Tabloul de bord vă ajută să vizualizați și să analizați ofertele de vânzări în funcție de starea, proprietarul tranzacției sau data țintă de închidere.

Această parte a ofertei mai largi a Spreadsheet.com se încadrează în categoria „platformă flexibilă unică”. Este pentru utilizatorii care doresc să folosească cele mai bune caracteristici ale foilor de calcul care includ informații duplicate cu ușurință între oameni, echipe și organizații.

Masa de aerisire

The Șablon Airtable Pipeline de vânzări este un șablon cuprinzător conceput pentru a simplifica procesele de vânzare. Conține o reprezentare grafică a fiecărei etape a călătoriei cumpărătorului.

Șablonul permite reprezentanților de vânzări să aibă o structură pentru sarcinile lor zilnice. Aceasta include urmărirea, pașii de urmărire, pregătirea pentru vânzări și zonele de îmbunătățire, ceea ce îl face potrivit pentru orice reprezentanți de vânzări, manageri sau lideri de echipă.

Șablonul Airtable servește ca urmăritor central al conductei de vânzări pentru a permite informații despre vânzări în timp real. Ea eficientizează gestionarea activelor și a sarcinilor fără a fi nevoie de mai multe documente și foi de calcul.

  Creșteți experiența utilizatorului cu aceste 6 software de gamification

Coleg de vânzări

The Șablon gratuit de conductă de vânzări Salesmate este un exemplu de șablon care funcționează ca un ghid pentru a ajuta companiile să construiască și să execute un proces de vânzare de succes.

Oferă o vedere clară asupra etapelor pipelinei de vânzări, mărind atenția acordată tuturor clienților potențiali. Deoarece fiecare etapă de vânzări este personalizabilă, vă concentrați pe clienți potențiali cu șanse de conversie mai bune.

Șablonul Salesmate ajută și la prognoza vânzărilor pe baza performanței anterioare. Și oferă datele de închidere așteptate pentru fiecare tranzacție. Acesta este ideal pentru experții în vânzări care analizează diverse date de vânzări pentru a construi etape de pâlnie.

În esență, acest șablon Salesmate îmbunătățește generarea de clienți potențiali, sporește productivitatea și evită scurgerile de pâlnie.

Vânzări

The Șablon gratuit de canal de vânzări Salesflare vă ajută să urmăriți clienții potențiali de vânzări într-un mod ordonat și organizat. Afișează vizual procesul de vânzări, permițându-vă să verificați, să îmbunătățiți și să estimați veniturile.

Șablonul este personalizabil și vă permite să adăugați sau să eliminați etape și membri ai echipei. De asemenea, vă permite să setați ținte înainte de a le introduce în programul de calcul. Șablonul vă permite să adăugați clienți potențiali, dimensiunea tranzacției, data estimată de închidere și reprezentantul de vânzări care lucrează la tranzacție.

Fișa „Insights” este actualizată automat cu datele introduse pe baza setării intervalului de timp necesar pentru oferte în foile de lucru. Afișează previziuni privind veniturile, ratele de conversie și performanța reprezentanților de vânzări.

În cele din urmă, șablonul Salesflare vă permite să verificați dacă niciun client potențial nu rămâne nemonitorizat, îmbunătățind în același timp fiecare fază a procesului de vânzare.

Asana

The Șablon de canalizare de vânzări Asana poate urmări progresul conductei și elementele de acțiune pentru anumite conturi. Pur și simplu puteți adăuga sau actualiza informații oriunde se află potențialii dvs. în pâlnia de vânzări.

Asana oferă mai multe vizualizări, astfel încât să vă puteți concentra pe noi clienți potențiali, pe conturile lor de top sau pe oportunitățile cu risc. Sunteți liber să personalizați șablonul cu câmpuri personalizate pentru valoarea estimată a oportunității, starea clienților potențiali și multe altele.

Șabloanele Asana se integrează bine cu alte instrumente de afaceri, cum ar fi Salesforce, astfel încât să puteți eficientiza fluxurile de lucru și să colaborați interfuncțional în moduri diferite. Șablonul funcționează în cadrul echipelor de vânzări de toate dimensiunile prin construirea și creșterea conductelor acestora.

Todoist

The Șablon de canalizare de vânzări Todoist vă permite să vă organizați și să comunicați mai bine cu clienții prin pregătirea unui pipeline într-o manieră structurată.

Todoist oferă o cale de monitorizare a clienților potențiali, asigurând în același timp progresia lor pe parcursul conductei de vânzări.

TodoistȘablonul lui este capabil să facă față complexităților cu care se confruntă toate echipele de vânzări din conductele lor.

Pipefy

The Șablon pipeline de vânzări Pipefy este un instrument personalizabil pentru a simplifica procesul de vânzare. Oferă o reprezentare vizuală a călătoriei pipeline de la generarea de clienți potențiali până la închiderea tranzacțiilor.

Acest lucru permite personalului de teren și echipelor să urmărească oportunitățile și să identifice toți potențialii potențiali. Puteți accesa urmărirea performanței și estimarea blocajelor pentru alocarea adecvată a resurselor.

În plus, Pipefy vă permite, de asemenea, să creați diagrame personalizate pentru a separa ofertele în funcție de cohorte. Șablonul necesită codificare minimă sau deloc, ceea ce face ușor de implementat chiar și pentru personalul care nu este IT.

Integrarea extinsă a aplicațiilor îi permit să se conecteze cu ERP-urile, HRIS-urile și CRM-urile existente.

Încheierea

Gestionarea unui canal de vânzări a devenit mult mai ușoară, datorită șabloanelor și instrumentelor prefabricate.

Dar pentru care ar trebui să mergi?

În ceea ce privește caracteristicile, aceste șabloane, prin ele însele, nu diferă prea mult. Cele mai multe dintre ele oferă caracteristici de organizare decente și vă permit să personalizați conducta.

De asemenea, oferă o funcționalitate bună de urmărire pentru a vă monitoriza clienții potențiali. Dar, principalul factor de luat în considerare ar trebui să fie capacitățile de integrare. La urma urmei, șablonul canalului de vânzări este de obicei o componentă secundară a gestionării canalelor. În plus, puteți crea oricând o conductă de vânzări urmând pașii discutați.

În continuare, cele mai bune soluții cloud CRM pentru afaceri în creștere.