11 Cel mai bun software de management de proiect cu sursă deschisă [Self-hosted]

Managementul de proiect are nevoie de strategii eficiente pentru fiecare proces, de la planificarea și implementarea proiectului până la livrarea finală. Software-ul de management al proiectelor joacă un rol esențial în organizarea și gestionarea diferitelor aspecte ale unui proiect la fiecare pas din ciclul său de viață.

Procesul general nu este deloc simplu; necesită efort din partea fiecărui membru al echipei pentru a lucra eficient și a produce un proiect de calitate la timp. Pentru aceasta, managerii de proiect și liderii depun mult efort coordonând totul.

Chiar și o singură dezinformare sau greșeală poate determina întreaga echipă să sufere consecințele calității și timpilor de răspuns, darămite imaginea afacerii și cultura companiei.

Utilizarea unui instrument de management de proiect vă poate salva de aceste riscuri și ineficiențe și vă poate asigura că vă finalizați proiectul la timp, cu satisfacția clientului.

Să discutăm care sunt aceste instrumente și cum vă pot ajuta.

Ce este un software de management de proiect?

Software-ul de management de proiect este un instrument care ajută la planificarea proiectelor, alocarea resurselor, planificarea sarcinilor și îmbunătățește coordonarea între membrii echipei. De asemenea, permite managerilor de proiect, utilizatorilor și părților interesate să gestioneze bugetul și costurile, documentația, managementul calității și o administrare adecvată.

Un instrument de management de proiect este conceput special pentru a ajuta la îmbunătățirea productivității echipei dumneavoastră și pentru a se asigura că proiectele sunt livrate la timp și cu calitate. Unele dintre caracteristicile comune ale software-ului de management de proiect includ:

  • Planificarea proiectului
  • Programarea sarcinilor
  • Alocarea resurselor
  • Urmărirea progresului
  • Crearea foilor de parcurs
  • Urmărirea erorilor
  • Bugetarea
  • Asigurarea securității și confidențialității datelor
  • Planificarea lansării
  • Raportare și analiză

De ce aveți nevoie de software de management de proiect?

Organizațiile cu numeroase proiecte și echipe mari se pot confrunta cu provocări pentru a-și realiza proiectele. Multe sarcini necesită atenția ta, cum ar fi ideea, planificarea, implementarea și livrarea. Și fiecare pas este crucial pentru a livra un proiect de calitate și pentru a-ți face clienții fericiți să-ți conducă afacerea.

A face totul manual consumă mult timp, bani și forță de muncă. De asemenea, este posibil să riscați să pierdeți termenele limită sau să compromiteți calitatea din cauza managementului ineficient al proiectelor.

Software-ul de management de proiect ajută la eficientizarea procesului general de finalizare a unui proiect. Vă permite să optimizați fiecare pas, astfel încât să puteți livra proiectele la timp, fără a compromite calitatea. Îmbunătățește legătura cu clienții tăi și creează încredere și ajută la menținerea unei imagini solide a mărcii.

Iată câteva dintre beneficiile utilizării unui instrument de management de proiect:

Eficientizează fluxul de lucru

Folosind un instrument de management de proiect, vă puteți eficientiza fluxul de lucru pe întreg ciclul de viață al proiectului. Vă va scuti de a efectua sarcini manuale, repetitive, care sunt enervante și necesită mult timp. În schimb, instrumentul poate automatiza diverse procese.

Puteți să atribuiți sarcini cu ușurință, să programați sarcini în mod eficient, să monitorizați implementarea, să urmăriți progresul, să integrați alte instrumente pe care le utilizați deja și să utilizați alte funcții pentru a vă finaliza proiectele cu succes în timpi mai scurti de realizare, cu o calitate de top.

Centralizează toate informațiile din instrument

Când începe munca efectivă la un proiect, există o probabilitate de dezinformare sau de gestionare greșită. Drept urmare, angajații s-ar putea simți copleșiți de volumul de muncă, de numărul de fișiere, iar obiectivele de finalizare a proiectului par foarte îndepărtate.

Dar folosind un instrument eficient de management de proiect cu un tablou de bord centralizat, fiecare membru al echipei poate fi pe aceeași pagină prin partajarea informațiilor prin intermediul instrumentului. În acest fel, echipa ta funcționează fără întreruperi, confuzii sau epuizare.

Promovează un flux fluid de comunicare

Lacunele de comunicare pot duce la ineficiențe ale proiectului. Poate crea dezinformare sau dispute și nimeni nu dorește asta în mijlocul muncii (sau în orice moment). Schimbul de informații prin e-mailuri este lent și, uneori, nici măcar nu veți primi răspunsuri atunci când aveți nevoie urgentă de ele.

Un instrument de management de proiect ajută la promovarea fluxului de comunicare în cadrul echipei dvs., permițându-le să comenteze direct proiectul, să aibă discuții sănătoase și să ofere feedback rapid, asigurând în același timp securitatea datelor.

Îmbunătățește transparența echipei

Menținerea transparenței în cadrul echipei dvs. construiește încredere și deschide ușa unei colaborări mai bune. Dacă sarcinile, procesele și progresul nu sunt clar vizibile pentru toți, aceasta duce la îndoieli și cheltuieli generale din cauza proceselor de urmărire la fiecare pas.

  Cum să utilizați codurile Google Meet pentru a participa la o întâlnire

Cu un instrument de management al proiectelor alături, puteți asigura o mai mare transparență, iar toți cei implicați în proiect vor fi conștienți de starea și procesele proiectului. Îi va ajuta să-și înțeleagă următorii pași și să-și organizeze sarcinile în mod eficient.

Crește eficiența costurilor

Procesele manuale și repetitive consumă nu numai timp, ci și efort și costuri. Când utilizați un singur software pentru a planifica și organiza sarcini, pentru a colabora cu oamenii și pentru a progresa cu informații centralizate, vă va economisi bani și timp.

Beneficiile instrumentelor de management de proiect auto-găzduite 👍

Dacă vă începeți vânătoarea pentru cel mai bun software de management de proiect, veți avea multe opțiuni. În acest moment, listați software-ul în funcție de dimensiunea echipei, bugetul și cerințele dvs. Aici, puteți alege software-ul de gestionare a proiectelor auto-găzduit sau bazat pe SaaS.

Avantajele asociate cu primul sunt că codul sursă este disponibil pentru utilizare gratuită de către toți și, de asemenea, îl puteți modifica și redistribui în funcție de nevoile dvs. Instrumentele open-source și gratuite de management de proiect permit manipularea codului pentru a optimiza software-ul prin adăugarea mai multor funcții, eliminarea erorilor etc.

Așadar, iată câteva dintre instrumentele gratuite și open-source de management de proiect pe care le puteți lua în considerare.

Proiect deschis

Proiect deschis este un software de management de proiect open-source agil, eficient, clasic și hibrid. Veți avea acces pentru a vă asigura confidențialitatea cu cele mai înalte standarde în materie de confidențialitate și securitate a datelor. Instalarea acestuia în infrastructura dvs. vă ajută să obțineți control complet și proprietatea datelor.

Utilizarea instrumentului vă va oferi informații despre toate datele dvs. și despre stocarea acestora fără nicio influență externă. De asemenea, va permite echipei dumneavoastră să lucreze într-un mod mai productiv, mai plăcut și mai simplu. În plus, echipa ta va putea să-și urmărească munca pentru a obține rezultate mai bune în timp ce organizează sarcinile rapid și le distribuie oricui din echipă.

OpenProject are totul într-un singur loc, astfel încât să puteți comunica mai bine. Optimizați creativitatea și experiența colegilor de echipă prin calendare comune pentru a vizualiza și a crea planuri de proiect.

Analizați activitățile detaliate pentru a dezvolta un plan și lăsați toată lumea să știe cum să procedeze și când să livreze proiectul prin înțelegerea domeniului de aplicare. De asemenea, echipele agile vor măsura, învăța și construi pentru a oferi o muncă mai rapidă și mai bună cu fiecare iterație.

OpenProject oferă instrumentele necesare pentru a obține metodologii precum Kanban și Scrum și dezvoltarea agilă a produselor. Este o comunitate mare pentru dezvoltatori, entuziaști open-source, companii etc., unde pot găsi configurația perfectă pentru a alege între premise și opțiuni flexibile de găzduire.

Întreprinderea locală oferă asistență profesională premium și caracteristici de securitate pentru OpenProject auto-găzduit. În funcție de numărul dvs. de utilizatori, calculați prețul. Alegeți opțiunile de asistență și perioada de abonament pentru a obține aplicația dvs. începând de la 405 USD/an pentru 5 utilizatori.

Dacă aveți nevoie de găzduire OpenProject, puteți încerca Platforma Kamatera.

Focalboard

Căutați o alternativă la Notion, Asana și Trello?

Ei bine, poți merge pentru Focalboard, care este un software de gestionare a proiectelor cu sursă deschisă și auto-găzduit. Vă ajută să organizați, să gestionați, să urmăriți și să definiți munca în cadrul echipelor dvs. utilizând vizualizarea panoului Kanban. Are două ediții:

  • Desktop personal Focalboard: Este o aplicație desktop pentru proiecte personale și de făcut. Este un singur chiriaș care rulează pe un server local pentru a obține performanță și viteză optime.
  • Server personal Focalboard: Este un server auto-găzduit pentru a vă ajuta să colaborați mai bine cu echipa dvs.

Faceți clic pe „adăugați noi panouri” pentru a alege sarcini de proiect din diferitele șabloane.

Modificați data creată, prioritatea, setările de sortare, setările de filtrare și gruparea după setări în funcție de preferințele dvs. De asemenea, puteți trage carduri dintr-o coloană în alta pentru a modifica proprietatea grupului. În plus, editați cardurile ori de câte ori doriți să cunoașteți setul de proprietăți și conținut și lista de comentarii.

Vizualizările tabelului vă ajută să vizualizați cardurile într-un singur loc pentru a trece cu mouse-ul peste titlu pentru a deschide unul. În plus, fiecare tablă are șabloane de carduri și șabloane de panou pentru a personaliza fiecare tablă conform echipei tale. Obțineți un desktop personal pe Mac și Windows sau un server personal pe Ubuntu.

Restya

Obțineți platforma open-source de management de proiect de Restya pentru a gestiona sarcini, chat, sarcini de făcut etc. Restya este o tablă kanban asemănătoare Trello care va oferi categoria avansată Extend Restyaboard și nenumărate opțiuni precum scripturi, stiluri de utilizator, widget-uri, integrări etc.

Au aplicația MyRestyaboards compatibilă cu sistemele de operare iPadOS și iOS. Urmărește numeroase plăci Restya și puteți importa cu ușurință plăcile existente din Asana, care este utilizat în managementul proiectelor și al lucrărilor.

Este o soluție de management de proiect bazată pe cloud, în care vă puteți importa munca instantaneu din Kantree, un instrument de management flexibil care vă ajută să organizați, să colaborați proiecte, să gestionați și să planificați. În plus, puteți transfera cu ușurință panouri de la Pipefy, Taiga, Taskwarrior, Trello și Wekan la Restya Board.

  Cum să utilizați Quora Marketing pentru a stimula afacerile cu tactici strategice de întrebări și răspunsuri

Un panou separat gestionează fiecare proiect și puteți crea numeroase panouri și le puteți gestiona simultan. Utilizați șabloanele existente pentru lansări instantanee și rapide și duplicați un singur panou de mai multe ori cu nume diferite. În plus, tastele de comandă rapidă de la tastatură vă permit să efectuați unele acțiuni precum ștergerea și adăugarea membrilor, deschiderea cardurilor, votul etc.

Creați o singură platformă digitală cu proiecte clasificate și descrieri. În această platformă digitală, veți obține o interfață interactivă, o mai bună vizibilitate a organizației și opțiunea de a edita, adăuga un membru, elimina un membru, modifica permisiunile, sorta și șterge.

Vizualizați panouri simple sau aplicați filtre pentru a vedea o listă de panouri și setați vizibilitatea acesteia la public sau privat. De asemenea, puteți vedea cardurile în format grilă sau o vizualizare de listă. Restya vă oferă o vizualizare a calendarului împreună cu variații de culoare pentru a o face distinctă și evidențiată.

Caracteristicile suplimentare pe care le veți avea sunt vizualizarea Gantt, vizualizarea raportului, invitarea membrilor, vizualizarea listei de membri, editarea modului de vizibilitate, schimbarea fundalului, modificarea texturilor și modelelor, opțiunea de fundal personalizată, abonamentul automat, batai de productivitate și multe altele.

ERPNext

Actualizați-vă stilul de lucru zilnic printr-un software de management al proiectelor open-source ERPNext. Vă permite să vă organizați sarcina, să programați, să planificați și să analizați proiectele colaborând cu echipa dvs. pentru a accelera munca.

ERPNext poate urmări termenele limită ale proiectului dvs. cu o vedere clară a planului. Puteți gestiona totul dintr-un singur spațiu de lucru și puteți simplifica proiectele descoperind o abordare bazată pe sarcini.

ERPNext oferă o colaborare ușoară, permițându-vă să împărțiți proiectul în sarcini de dimensiuni mici și să le atribuiți colegilor de echipă. Veți avea, de asemenea, acces la progresul proiectului dvs. și la eficiența acestuia prin priorități și domeniul de aplicare clar, repere și termene estimate.

Mai mult, ERPNext vă permite să partajați și să încărcați fișiere multimedia precum imagini, documente și videoclipuri. Obțineți o comunicare fluidă cu toată lumea cu ajutorul răspunsurilor automate la e-mailurile primite.

Obțineți informații actuale și precise oricând trebuie să fiți la curent cu cheltuielile și bugetele, să planificați mai bine fiecare proiect și să vedeți cum a fost cheltuit bugetul. De asemenea, vă permite să construiți software pentru proiecte open-source.

Taskcafe

Taskcafe este un instrument open-source de gestionare a proiectelor care ajută la gestionarea diferitelor sarcini prin intermediul unei interfețe de bord Kanban prin stabilirea termenelor limită și adăugând liste de verificare și etichete. Odată ce intrați în vizualizarea „Sarcinile mele”, veți vedea fiecare sarcină atribuită.

Veți primi, de asemenea, opțiuni precum proiecte personale, comentarii de sarcini, activități de sarcini etc. Dacă căutați o alternativă la NextCloud, Trello etc., puteți avea Taskcafe care se va potrivi fluxului dvs. de lucru și vă va ajuta să gestionați cu ușurință fiecare proiect. Este în stadiul de dezvoltare alfa și are multe caracteristici utile și unice.

Orangecrum

Obțineți un instrument de management de proiect open-source scalabil și sigur – Orangecrum pentru a gestiona proiecte agile și simple pentru echipele dvs. Vă ajută să faceți strategii, să le planificați bine, să vă executați planul și să vă permită echipei să termine în termenul limită pentru a finaliza un proiect cu succes.

Orangescrum vă ajută să planificați totul strategic pentru a obține o eficiență mai mare și a avea rezultate optime. Pe lângă crearea planurilor de proiect, le puteți monitoriza și livra fără probleme. De asemenea, ajută la colaborarea în timp real și la utilizarea minimă a resurselor atunci când atribuiți roluri colegilor de echipă.

Orangescrum îți integrează fluxul de lucru cu planificarea vizuală a proiectelor pentru a crește ratele de succes. Obțineți informații despre performanța portofoliului și inițiativele prin intermediul datelor în timp real din tablourile de bord. În plus, puteți gestiona activitățile financiare și bugetele prin monitorizarea cheltuielilor proiectului și a costurilor cu resursele pentru a obține marje de profit mai mari.

Asigurați-vă datele cu controlul accesului bazat pe rol (RBAC) și Single Sign-On. De asemenea, puteți descărca Orangescrum pe dispozitive Android sau iOS pentru a gestiona aceeași muncă în exterior. În plus, centralizați informațiile despre proiect pentru a le accesa cu ușurință de oriunde.

Dacă sunteți un startup și doriți să urmăriți activitatea, alegeți planul de pornire la doar 9 USD/lună pentru 10 utilizatori și beneficiați de beneficii precum sarcini nelimitate, proiecte, diagramă Gantt, stare, memento de activitate, 5 GB spațiu de stocare și 5 invitați utilizatorii.

Taiga

Livrați-vă proiectul așa cum ați promis în limita bugetului cu Taiga – un instrument de management de proiect cu caracteristici bogate și simplitate, cu interfața sa intuitivă pentru echipe agile multifuncționale. Vă permite să colaborați cu echipa dvs. pentru a defini livrabile și pentru a le folosi cunoștințele.

Începeți alinierea sarcinilor și prioritizați rezultatele pentru a permite fiecărui membru finalizarea la timp. Deoarece comunicarea este un punct important în fiecare management, Taiga vă ajută să interacționați rapid cu colegii de echipă pentru a împărtăși progresul sarcinii. În plus, lăsați-vă colegii să vadă activitățile în curs și să verifice sarcinile finalizate.

  Cum să ștergeți un cont Starbucks

Cu Taiga, puteți asigura o mai bună transparență cu echipa dumneavoastră cu privire la starea actuală și alocarea resurselor și puteți înțelege mai bine efortul necesar pentru finalizarea proiectului. Are o interfață ușor de utilizat pentru a ajuta la îmbunătățirea modului de lucru și de îndeplinire a sarcinilor.

Puteți modifica fluxurile de lucru și puteți adăuga mai multe funcții fără a avea o configurare complexă între proiecte. Taiga oferă, de asemenea, fiabilitate, independență, adaptabilitate, flexibilitate, securitate, performanță și stabilitate pentru a vă ajuta să realizați proiecte excelente.

Înscrieți-vă gratuit pentru a obține până la 5 proiecte private, proiecte publice nelimitate și până la 300 MB de stocare. Dacă doriți să aveți mai multe beneficii, mergeți cu planul de 5 USD/utilizator/lună.

Trezește-te

Trezește-te este un loc de muncă digital deschis care vă permite să vă îmbunătățiți productivitatea organizațională. Vă va ajuta să comunicați fără probleme cu echipa dvs., să invitați utilizatori externi, să partajați fișiere, să colaborați la documente și să începeți o întâlnire video.

Twake îți oferă libertatea de a gestiona întregul proiect, de a crea sarcini noi, de a muta fiecare sarcină în funcție de progresul lor, de a atribui munca împreună cu termene limită colegilor tăi. Managerul de fișiere drag and drop vă permite să accesați cu ușurință documentele stocate și partajate.

Puteți gestiona etichetele și versiunile fără efort și puteți edita și fișierele. Când este necesar, creați noi evenimente de echipă, atașați linkuri video pentru întâlnirile de conferință, configurați notificări pentru membri, atașați sarcini și fișiere relevante și stabiliți termene limită.

Mai mult, instalați fără probleme aplicația de care aveți nevoie în fluxul dvs. de lucru cu Twake. Fiecare aplicație este independentă de fișiere, calendare și discuții. Puteți lucra cu același document în orice format, cum ar fi Google Doc, Libre Office, MS Office etc.

Baza de date a lui Twake este criptată și, prin urmare, fișierele dvs. sunt securizate. În plus, aveți puterea de a decide cine poate accesa fișierele. Toate datele și fișierele dvs. sunt stocate în siguranță în Franța. Este în conformitate cu GDPR și permite transferuri securizate prin criptare HTTPS/SSL.

Începeți să utilizați această platformă de management de proiect gratuit, cu funcții limitate sau planuri avansate pentru a beneficia mai mult.

Wekan

Un alt software gratuit și open-source de management de proiect din această listă este Wekan cu tabla kanban. Tabloul Kanban este un instrument imbatabil care vă menține munca organizată, cum ar fi menținerea unei liste de activități, lucrul în echipă, planificarea vacanțelor și vizualizarea stării curente a proiectului.

Wekan vă ajută să sporiți productivitatea eliberând timp pentru a vă concentra asupra articolelor care contează cel mai mult. Are o opțiune de instalare cu un singur clic pe computer sau server. Wekan este folosit în multe țări și este disponibil în 63 de limbi diferite.

Acest instrument are o interfață de utilizator în timp real care vă permite să gestionați totul. În plus, acceptă și diverse platforme. Pentru a avea Wekan pe computer, aveți nevoie de cerințe de bază.

Ar fi de ajutor dacă ați avea Linux Snap sau Sandstorm/Windows/Mac pe 64 de biți, procesoare în care există MongoDB și Node.js, 1 GB RAM minim liber pentru Wekan, server de sistem cu 4 GB RAM și suficient spațiu pe disc.

ProjectLibre

Dacă sunteți în căutarea unui instrument pentru a vă rezolva munca de management, ProjectLibre este o optiune excelenta!

Este o alternativă open-source pentru Microsoft Project și acceptă Mac, Windows și Linux și poate deschide fișiere MS Project. De asemenea, oferă opțiuni de gestionare a mai multor proiecte pentru echipe.

ProjectLibre poate fi tradus în 29 de limbi și puteți schimba limba din meniul derulant. Oferă caracteristici și beneficii precum diagrame Gantt, diagrame PERT, diagrame de rețea, diagrame RBS/WBS, costuri cu valoarea câștigată, histograme de resurse etc.

Leantime

Așa cum sugerează și numele, Leantime oferă management de proiect „lean” pe care inovatorii și startup-urile le-ar plăcea. Este conceput să funcționeze impecabil de la ideea proiectului până la livrarea finală. Acest instrument open-source este scris în PHP și JavaScript și utilizează baza de date MySQL.

Lista sa de caracteristici include panouri kanban pentru managementul sarcinilor, vizualizări calendar și tabel, diagrame Gantt pentru gestionarea reperelor și Lean Canvas pentru panouri de cercetare. În plus, oferă management de pontaj, tablouri de bord ale proiectelor, retrospective, rapoarte, autentificare cu doi factori și roluri multiple de utilizator.

Puteți integra Leantime cu Slack, Zulip și Mattermost; și exportați sarcini, etape și foi de pontaj în CSV. Utilizează un sistem de fișiere local sau AWS S3 pentru stocarea fișierelor, iar acest instrument este disponibil în engleză, rusă, spaniolă și olandeză.

Concluzie 👩‍🏫

Software-ul de management de proiect vă ajută să vă accelerați fluxul de lucru, să promovați o comunicare mai bună, să economisiți timp și bani. Sper că instrumentele open-source și gratuite de management de proiect discutate mai sus vă ajută să obțineți aceste beneficii pentru a finaliza fiecare proiect cu succes.

Ca alternativă, dacă nu sunteți încă pregătit pentru implementarea auto-găzduită, puteți încerca soluții de management de proiect gestionate, cum ar fi luni.