Un ghid pentru IoT în domeniul bancar și Fintech

Internetul lucrurilor (IoT) permite oamenilor din diverse sectoare, inclusiv fintech și bancar, să trăiască și să lucreze mai inteligent.

IoT a devenit esențial pentru organizații. Adună informații de la sisteme și dispozitive și pune în lumină diferite aspecte cruciale, cum ar fi performanța mașinii, managementul lanțului de aprovizionare, datele clienților etc.

Această tehnologie modernă ajută la îmbunătățirea furnizării de servicii, la accelerarea operațiunilor, la îmbunătățirea experienței clienților și multe altele.

Prin urmare, IoT a continuat să fie adoptat peste tot în ultimii ani.

Potrivit unui raportpiața globală a serviciilor bancare și financiare (BFSI) pentru IoT este estimată să crească de la 249,4 milioane USD în 2018 la 2.030 milioane USD până în 2023.

Să înțelegem cum evoluează IoT pe piața BFSI.

Ce este IoT?

Internetul lucrurilor (IoT) este o tehnologie modernă care descrie obiecte fizice sau lucruri cu software, senzori și alte tehnologii pentru a schimba și conecta date cu diferite dispozitive prin internet.

Exemplu: Trackere de fitness, încuietori inteligente, termostate, aparate precum becuri și multe altele.

Imaginați-vă un ceas care vă poate urmări mișcarea, cum ar fi distanța parcursă, pașii, bătăile inimii etc. Ei bine, nu mai este doar imaginație; este deja disponibil și este foarte potrivit pentru populația maximă din întreaga lume.

Există aproximativ șapte miliarde de dispozitive conectate în lumea de astăzi, iar experții presupun că acest număr se va extinde în viitor.

Folosind IoT, puteți partaja date între obiecte fizice și puteți utiliza analize, date mari, cloud și multe altele, cu investiții minime și intervenție umană. Tehnologii precum conectivitatea, senzorii de putere redusă, inteligența artificială, învățarea automată și multe altele fac posibil IoT.

Industriile folosesc IoT pentru producție inteligentă, lanțuri digitale inteligente de aprovizionare, logistică conectată, orașe inteligente, rețele electrice inteligente, active conectate și multe altele. În prezent, utilizarea sa IoT este larg răspândită pe piața globală, chiar și în sectorul bancar și fintech pentru securitate cibernetică și alte soluții.

Cum funcționează IoT?

Să presupunem că vă deplasați într-o mașină și primiți o notificare despre indicatorul de benzină scăzută pe mobil. Ce zici de un sistem care te poate anunța despre benzinăriile din apropiere?

Acest lucru este posibil cu IoT.

Dar cum?

Pentru a înțelege mai bine principiul de funcționare al IoT, trebuie să cunoașteți componentele IoT care joacă un rol major. Întregul ecosistem IoT este format din patru componente diferite:

1. Senzori/Dispozitive: Dispozitivele sau senzorii colectează date din mediu, cum ar fi o citire a temperaturii, locuri din apropiere, flux video etc. Un senzor simte schimbările din mediu și notează acele modificări. Astfel, senzorii sau dispozitivele sunt extrem de utile în aplicații.

Există o mulțime de aplicații în jurul tău.

Exemplu: Senzorii din telefon, cum ar fi GPS, vă pot urmări locația și vă pot ghida către destinație. De asemenea, camerele vă simt mișcarea pentru a face fotografii.

2. Conectivitate: După ce primesc date de la senzori sau dispozitive, serverele cloud le procesează cu ajutorul platformelor. Conectivitatea se referă astfel la conexiunea dintre toate dispozitivele IoT dintr-un ecosistem IoT dat, cum ar fi senzori, gateway-uri, aplicații pentru utilizatori, platforme și routere.

Puteți controla întregul sistem IoT, astfel încât să puteți alege calea perfectă de conectivitate. Rețelele celulare, precum 5G sau LTE, Bluetooth, Wifi, Zigbee etc., oferă conectivitate pentru a comunica cu o cantitate mare de date.

3. Prelucrarea datelor: Odată ce jumătate din parte este completă, unele funcții sunt efectuate asupra datelor pentru a procesa datele pentru a trimite ieșirile necesare. Procesarea datelor este un pas crucial în tehnologia IoT pentru a cunoaște natura datelor. Analiza datelor are loc rapid pentru a oferi rezultate mai bune.

  Cea mai recentă actualizare a ChatGPT vă permite să creați modele GPT complet personalizate

4. Interfață cu utilizatorul: Odată ce analizează natura datelor, le afișează pe un ecran, astfel încât utilizatorii finali să poată verifica cu ușurință datele. Fiecare dispozitiv IoT are propria sa personalitate sau interfață, care depinde de scop sau de sarcină.

În diverse industrii, joacă un rol vital și funcționează în tăcere și în siguranță. Luați ca exemplu industria fintech sau bancară.

  • IoT simplifică procesul de colectare a datoriilor prin activitatea lanțului de aprovizionare cu ajutorul rețelelor și senzorilor.
  • Veți obține sisteme de securitate îmbunătățite pentru a îmbunătăți detectarea fraudelor.
  • IoT poate detecta fiecare conexiune și le poate optimiza în consecință pentru a îmbunătăți experiența clienților.

Aplicații ale IoT

IoT are diverse aplicații în lumea modernă, începând de la industriile de sănătate până la industria bancară sau financiară. Să aflăm câteva dintre aplicații:

Banca și Fintech

IoT a oferit multe industriei fintech atunci când vine vorba de procesarea plăților și securitate. Aici, IoT funcționează ca instrument de securitate cibernetică sau sistem mobil de punct de vânzare pentru a cripta în siguranță informațiile de plată.

Serviciile bancare cu amănuntul folosesc cultura IoT de zeci de ani. Automated Teller Machine (ATM) este unul dintre cele mai bune dispozitive IoT. Acest lucru permite tranzacții în timp real și afișează soldul contului dvs. pe ecran fără a comunica cu niciun om.

Fintech combină inteligența artificială cu IoT industrial pentru a testa băncile dacă sunt capabile să ofere o asistență mai bună pentru clienți. În zilele noastre, firmele fintech asistă clienții prompt, în timp real, folosind sisteme IoT. Deoarece așteptarea la coadă este o problemă majoră în orice bancă. Cu IoT, băncile pot executa opțiuni de ticketing electronic, astfel încât clientul dvs. să vorbească cu reprezentantul potrivit.

  • Plățile și tranzacțiile fără fir sunt foarte utilizate în această lume modernă.
  • Dispozitivele portabile înlocuiesc cardurile de credit și smartphone-urile tradiționale în efectuarea plăților.
  • Automatizarea este o altă procedură pe care o utilizează o industrie bancară sau fintech pentru a îmbunătăți performanța.

CPG, Auto Tech, Healthcare

IoT are aplicații fără sfârșit în fiecare sector, începând de la tehnologia auto până la asistența medicală. Industria sănătății profită de senzori pentru a monitoriza starea pacienților în timp real și în afara spitalului. Cu alte cuvinte, IoT ajută sectorul sănătății să îmbunătățească îngrijirea celor nevoiași chiar și în momentul riscului.

În plus, spitalele folosesc și paturi inteligente echipate cu senzori pentru a colecta date despre semnele vitale, oximetre, temperatura corpului, tensiunea arterială și multe altele. IoT este util și în gestionarea traficului în orașe folosind conceptul de orașe inteligente.

IoT funcționează ca rafturi inteligente în companiile CPG. Economisește mult timp și bani prin notificarea stocurilor disponibile în cameră. De asemenea, ajută la trimiterea produsului potrivit către consumatorul potrivit în timp real. Companiile CPG folosesc tehnologia IoT în industria lor pentru a beneficia atât companiile, cât și consumatorii.

În industria auto, IoT are un rol major. Orice vezi într-o mașină din exterior, dar din interior, este plin de automatizare. Primiți diverse notificări, cum ar fi presiune scăzută, schimbarea vitezei după o anumită viteză, apeluri și multe altele atunci când conduceți.

Automobilele se integrează cu sistemele IoT pentru a reduce erorile umane și pentru a face experiența de conducere mai bună și mai lină. Soluția de management al flotei joacă în prezent un rol vital în liniile de salvare a consumatorilor. De la întreținere la logistică, dispozitivele IoT permit șoferului să funcționeze bine. Avantajul principal al utilizării IoT este respectarea reglementărilor de siguranță și de mediu.

Exemple reale de IoT în domeniul bancar și Fintech

Wearables – Portofelul lucrurilor

De la ceasuri, trackere de fitness și brățări până la îmbrăcăminte și bijuterii inteligente, există o gamă largă de dispozitive portabile pe tot globul care includ plata. În termeni simpli, atunci când vine vorba de plata dintr-o dată, trebuie doar să atingeți cardul care este salvat în dispozitivul dvs. portabil pentru a plăti.

  Cele mai bune 11 instrumente pentru înregistrarea audio pe Mac [2023]

Tehnologia avansată permite dispozitivelor tale purtabile să efectueze plăți mai rapide în timpul plății, pentru a te scuti de așteptarea veșnică la coadă. Lumea de astăzi le definește viața cu pasul mai imaginativ pe care îl fac. De la asistență medicală la plată și multe astfel de lucruri sunt acum posibile.

Contracte de plată inteligente

Un contract de plată inteligentă este din nou o modalitate inteligentă folosită de mulți vânzători sau companii. Acesta este practic un contract auto-executant scris în liniile de cod. Aici, acordurile și codurile sunt stocate într-o rețea blockchain descentralizată. Codul gestionează execuția și tranzacția, care sunt ireversibile și urmăribile.

Contractele de plată inteligente permit acorduri și tranzacții adevărate între părți anonime fără a fi nevoie de un sistem juridic, un mecanism extern de aplicare și o autoritate centrală. Obiectivul principal este de a construi încrederea între semnatari pentru a evita falsificări, modificări și neînțelegeri.

Sisteme de securitate

Păstrarea standardelor în siguranță este motto-ul principal și, astfel, sistemele de securitate au intrat în imagine.

Un alt dispozitiv IoT folosit frecvent sunt sistemele de securitate. Sistemele de securitate funcționează în același principiu peste tot, fie că este vorba de un dispozitiv sau de o aplicație. Când un sistem funcționează cu dispozitive și componente de interfuncționare pentru a securiza ceva, se numește sistem de securitate.

Camerele de securitate și senzorii de mișcare sunt dispozitive majore de securitate utilizate în general în multe gospodării și companii. Iar senzorii și sirenele de spargere a sticlei sunt utilizați în mod special în sectoarele bancare și fintech, precum și în sectoarele conexe.

Industriile bancare și fintech folosesc un sistem de securitate pentru a menține o strategie de securitate eficientă și eficientă.

Beneficiile IoT în domeniul bancar și Fintech

Analiza datelor

Analiza datelor este esențială, deoarece poate ajuta oamenii să obțină informații valoroase pentru a îmbunătăți diferite aspecte ale unei afaceri sau organizații.

IoT poate ajuta băncile și instituțiile financiare să adune date în timp real și să le analizeze. Aceștia pot analiza utilizarea chioșcului ATM în timp real de către clienții din diferite orașe și suburbii. Pe baza statisticilor de utilizare, poate ajuta organizațiile să decidă dacă să scadă sau să mărească numărul de chioșcuri din acele zone.

În plus, IoT poate ajuta băncile și instituțiile financiare să introducă servicii la cerere, cum ar fi instalarea de chioșcuri ATM în imediata apropiere a utilizatorilor, pentru a le îmbunătăți accesibilitatea serviciilor.

În plus, analiza datelor ajută la înțelegerea lanțului valoric al acestora, de la distribuitori și furnizori până la comercianți cu amănuntul. Ei pot chiar obține informații financiare din date, astfel încât să își poată îmbunătăți ratele de rotație prin folosirea unor strategii mai bune.

Managementul relatiilor cu clientii

Menținerea unor relații bune cu clienții vă poate duce afacerea mult. Îi va asigura pe clienți că îți pasă de ei și că pot rămâne cu tine mai mult timp.

Colectarea datelor despre clienți ajută băncile și instituțiile financiare să identifice nevoile și preocupările clienților. Aceste date îi vor ajuta să abordeze aceste preocupări și să răspundă mai bine nevoilor lor. În acest fel, poți îmbunătăți relațiile cu clienții tăi și îi poți face să se simtă apreciați.

Securitate cibernetică

Riscurile de securitate cibernetică cresc peste tot, iar băncile și instituțiile financiare sunt una dintre țintele principale. Atacatorii folosesc amenințări avansate pentru a pirata sisteme și rețele pentru a fura date și bani.

Folosind IoT, instituțiile financiare pot face o verificare mai sigură și mai ușoară a identității utilizatorilor. Acest lucru ajută la protejarea datelor lor și la reducerea șanselor de erori sau scurgeri.

De exemplu, Nymi este o brățară inteligentă care poate înregistra bătăile inimii utilizatorilor pentru a accesa un dispozitiv. Tot ce aveți nevoie este să îl atingeți în timp ce brățara este pornită. De asemenea, dispozitivele IoT cu inteligență artificială pot identifica și tentativele de hacking, astfel încât băncile să poată fi alertate la timp și să prevină orice accident.

  Cum să activați sau să dezactivați sincronizarea în Chrome

Marketing personalizat

Personalizarea este cheia în dinamica de marketing de astăzi. Clienții adoră serviciile și produsele personalizate care pot satisface nevoile lor.

IoT vă poate ajuta să faceți asta. Poate colecta date valoroase despre clienții dvs. pentru a vă orienta eforturile de marketing într-o direcție care este benefică pentru nevoile clienților dvs. Puteți veni cu produse, servicii și ghiduri utile care pot ajuta la abordarea punctelor dureroase ale clienților și la îmbunătățirea experienței acestora.

Planificarea și managementul produselor

Șansele ca produsul tău să aibă succes depind de modul în care îl percep clienții tăi. Acesta este motivul pentru care planificarea și managementul produselor sunt esențiale.

Folosind datele colectate din sistemele IoT, puteți crea strategii solide pentru gestionarea produselor. Vă va ajuta să înțelegeți dacă clienților dvs. le place produsul dvs. sau nu, ce părți le plac și ce piese trebuie îmbunătățite, să verificați și să gestionați inventarul, să procesați comenzile la timp, etc. Toate acestea vă vor satisface clienții și vă vor ajuta să vă creșteți afacerea. succes.

Luare a deciziilor îmbunătățită

Luarea unor decizii mai bune în diferite aspecte ale afacerii dvs. este crucială, fie că este vorba de planificarea produsului, lansare, marketing, vânzări sau orice altceva.

Analizând o cantitate mare de date, sistemele IoT pot genera perspective semnificative și le pot folosi pentru a lua decizii informate. Acesta va ajuta la creșterea profitabilității acestora, la protejarea datelor organizaționale, la asigurarea că îndepliniți la timp cerințele clienților și nu dezamăgi niciodată un client.

Interacțiuni inteligente

Organizațiile financiare pot folosi soluții interactive inteligente, cum ar fi chatbot-uri pe site-ul lor web sau aplicații pentru a ajuta clienții oricând și oriunde. Acesta va fi suportul instantaneu al clienților dvs. ori de câte ori vor avea nevoie de dvs., fără a aștepta un reprezentant de asistență.

Deci acestea au fost câteva dintre numeroasele beneficii, dar IoT are încă anumite provocări cu care se confruntă băncile și alte organizații fintech.

Provocările IoT în domeniul bancar și Fintech

Iată câteva dintre principalele provocări ale IoT în domeniul fintech și bancar:

Nu există standarde stabilite/comune pentru întreținere

Nu există un standard comun pentru compatibilitatea, gestionarea și întreținerea dispozitivelor IoT. Acest lucru creează dificultăți utilizatorilor care folosesc dispozitive și sisteme de la diferiți producători de produse pentru a se conecta și a comunica între ei.

De asemenea, serviciile bancare și fintech se ocupă de date masive stocate pe mai multe dispozitive IoT, care devin din nou dificil de gestionat.

Hacking

În IoT, în special în IT pentru consumatori, datele utilizatorilor despre rutina lor zilnică sunt adunate pentru a-i ajuta să ofere servicii îmbunătățite.

Cu toate acestea, aceste date călătoresc prin diferite noduri prezente într-o rețea, cum ar fi dispozitive, servicii și soluții. Deci, dispozitivul de stocare a datelor devine vulnerabil la riscuri și încălcări ale politicii.

Atacurile cibernetice, cum ar fi refuzul de serviciu distribuit (DDoS), refuzul serviciului (DoS), furtul de date etc., sunt frecvente în sistemele IoT. Și astfel de riscuri sunt extrem de periculoase pentru bănci și organizațiile fintech, unde informațiile esențiale sunt stocate pe dispozitivele lor, cum ar fi informațiile personale ale clienților, datele cardurilor de credit și de debit, fonduri etc.

Dacă aceste informații critice sunt piratate sau scurse, se pot traduce în fraudă, furt de bani și altele.

Rată de șomaj

În această eră avansată a IoT, mașinile par să facă o mulțime de lucruri.

Deci, ce ar face acei oameni care sunt înlocuiți de acele mașini?

De exemplu, o organizație poate decide să folosească un chatbot 24×7 în loc să mențină un grup de reprezentanți de asistență pentru clienți. Va fi o alternativă de asistență ieftină, fără erori și niciodată epuizantă.

Aceasta înseamnă că rata șomajului crește odată cu introducerea mașinilor în multe aspecte ale sectorului bancar și fintech. Și acest lucru este îngrijorător, mai ales în scenariul de după COVID-19, în care oamenii își pierd deja locurile de muncă și mijloacele de existență.

Viitorul IoT

IoT este martorul unei adoptări masive în ultimii câțiva ani în diverse domenii, inclusiv în domeniul bancar și fintech. Este benefic atât pentru organizații, cât și pentru clienți, și de aceea tehnologiile inteligente, cum ar fi purtabile inteligente, plăți inteligente, sisteme de securitate inteligente etc., sunt utilizate intens.

IoT este încă la început, dar viitorul său pare a fi mai mare și mai strălucitor după aspectul utilizării sale pe scară largă în rândul clienților și organizațiilor deopotrivă.