Tot ce trebuie să știți

Strategia de realizare omnicanal nu este un concept nou. Cu toate acestea, obiceiurile de cumpărături schimbate în era post-COVID i-au făcut pe comercianții să se concentreze asupra acesteia.

Și peisajul actual al comerțului electronic a făcut ca îndeplinirea omnicanal să fie relevantă mai mult ca niciodată. Acest model de afaceri permite comercianților cu amănuntul să răspundă așteptărilor în evoluție ale clienților. De fapt, a devenit esențială asigurarea profitabilității și eficienței afacerii.

Alăturați-vă în timp ce vă prezint prin diferitele aspecte ale îndeplinirii omnicanal, inclusiv importanța acesteia, relația cu gestionarea stocurilor, pașii către implementare și provocările care ar putea apărea.

Realizarea omnicanal și semnificația sa în industria modernă de retail

Elaborarea omnicanal este un model de afaceri care permite comercianților cu amănuntul să își simplifice procesul de onorare a comenzilor pe mai multe canale. Procesul include primirea comenzilor, ridicarea produselor din depozit, ambalarea și expedierea comenzii la adresa clientului.

Vă permite să automatizați și să accelerați activitățile de onorare a comenzilor și să faceți clienții fericiți în acest proces pe piața extrem de competitivă de astăzi. Pentru aceasta, furnizorii de logistică trebuie să își agileze fluxurile de lucru, astfel încât să poată gestiona eficient comenzile primite de la diferite canale de la o singură unitate.

Un inventar centralizat este în centrul îndeplinirii omnicanal. De asemenea, un sistem integrat de urmărire a stocurilor este esențial pentru a evita crearea unor infrastructuri separate de onorare a comenzilor pentru fiecare canal.

Companiile de comerț electronic doresc să creeze o experiență perfectă pentru consumatorul lor. Pentru aceasta, se unesc cu furnizorii terți de logistică (3PL) pentru a livra produsele la timp. Cu îndeplinirea omnicanal, comercianții cu amănuntul pot vinde și onora comenzile mai eficient, pot oferi o experiență de cumpărături unificată și pot crește satisfacția și loialitatea clienților.

Abordări omnicanal vs. multicanal

În modelele de onorare omnicanal și multicanal, comercianții cu amănuntul își vând bunurile pe mai multe canale. Cu toate acestea, diferența dintre aceste abordări este în integrare. Iată câteva diferențe de bază între aceste modele:

  • Utilizatorii beneficiază de o experiență integrată pe toate canalele în îndeplinirea omnicanalului. În cazul îndeplinirii multicanal, fiecare canal funcționează independent.
  • Abordarea omnicanal acordă prioritate clienților, în timp ce abordarea multicanal pune accentul pe produs.
  • În îndeplinirea omnicanal, există un singur inventar unificat care este accesibil tuturor canalelor. Pentru multicanal, există un inventar separat pentru fiecare canal.
  • Modelul omnicanal folosește o abordare integrată pentru vânzări/marketing. Modelul multicanal folosește strategii diferite pentru fiecare canal.
  Apple 16-inch M3 Pro MacBook Pro Review: remarcabil, în interior și în exterior

Rolul managementului inventarului în îndeplinirea omnicanalului

Gestionarea inventarului omnicanal înseamnă gestionarea inventarului de produse pe care le vindeți pe toate canalele, inclusiv site-uri web de comerț electronic, magazine fizice, canale de social media și multe altele.

În zilele noastre, clienții se așteaptă să poată cumpăra produse pe mai multe canale. Deci, dacă doriți să aveți succes în îndeplinirea omnicanalului, trebuie să excelați în gestionarea stocurilor.

În acest caz, ar trebui să existe vizibilitate în timp real a inventarului. Vă va permite să aveți o idee exactă despre stocul pe care îl aveți în fiecare dintre depozitele și magazinele dvs. Un inventar bine gestionat vă va ține la curent cu vânzările efectuate pe un canal și despre starea oricăror articole returnate.

Pentru a urmări stocarea în depozit și gestionarea comenzilor, comercianții cu amănuntul ar trebui să aibă o gestionare adecvată a stocurilor omnicanal. Astfel, pot preveni probleme precum comenzile întârziate, supravânzarea și stocul în exces.

De asemenea, permite comercianților să știe ce produse au în stoc, unde se află locația și cât de repede le pot livra clientului. Ca rezultat, clienții pot obține o experiență de cumpărături consistentă și de încredere.

Importanța dezvoltării unei strategii omnicanal pentru comercianții cu amănuntul

În calitate de comerciant cu amănuntul, nu puteți începe pur și simplu să aveți îndeplinire omnicanal și să aveți succes. Trebuie să aveți o strategie omnicanal adecvată pentru afacerea dvs. din următoarele motive:

Economisește bani

Realizarea omnicanal folosește un proces integrat care implică optimizarea logisticii și a operațiunilor lanțului de aprovizionare. Drept urmare, companiile pot utiliza o metodă de livrare hibridă pentru a reduce timpul de expediere și pentru a oferi clienților o experiență mai bună.

Cu ajutorul acestuia, comercianții cu amănuntul tradiționali pot intra în modelul de afaceri de comerț electronic fără a crea noi centre de livrare și depozite. Deoarece infrastructura fizică existentă este suficientă pentru a-și extinde afacerea online, le economisește timp și le permite să obțină mai mult profit.

Îmbunătățește experiența clienților

Modelul de îndeplinire omnicanal a fost dezvoltat pentru a oferi clienților o experiență de cumpărare fără probleme pe diferite canale. Deoarece companiile pot folosi aceleași inventare pentru canalele online și offline, procesul poate fi integrat cu ușurință.

Astfel, companiile pot oferi clienților o experiență de cumpărături simplă și simplificată prin opțiuni de urmărire în timp real și onorare rapidă a comenzilor. Atunci când clienții tăi beneficiază de o experiență mai bună, se transformă în clienți mulțumiți și loiali, care vor obține mai multe vânzări pentru afacerea ta.

Oferă mai multe opțiuni de onorare a comenzilor

În loc de un proces de onorare liniar care constă în fluxul de lucru „de la depozit la depozitarea către client”, onorarea comenzilor omnicanal are un flux de lucru flexibil. Modelul permite companiilor să proceseze comenzi printr-o multitudine de moduri.

Unele dintre fluxurile de lucru omnicanal sunt de la magazin la client, de la depozit la magazin, de la client la magazin, de la depozit la client, de la depozit la locația de preluare și multe altele.

Oferă spațiu pentru explorare

Elaborarea omnicanal are un proces de onorare unificat și canale de vânzare integrate. Acestea permit companiilor să își gestioneze în mod optim lanțurile de aprovizionare pentru eficiența procesului. De asemenea, companiile pot explora în mod convenabil noi canale pentru extinderea afacerii, deoarece multe dintre sarcinile lor sunt automatizate și trebuie să investească mai puțin timp.

  Cum să măriți și să rotiți Netflix în Chrome

Eliberează resurse

Onorarea comenzilor este o componentă extrem de semnificativă a unei operațiuni de comerț electronic. Întreprinderile trebuie să își gestioneze stocurile în mod corespunzător pentru a asigura îndeplinirea corectă a comenzilor. Această abordare permite angajaților să se concentreze mai mult pe alte activități de afaceri, cum ar fi marketing, vânzări și resurse umane.

Cum se implementează Omnicanal Fulfillment pentru comercianții cu amănuntul

Evaluează-ți afacerea

În primul rând, trebuie să efectuați evaluările necesare cu privire la capacitatea dvs. de îndeplinire. Aspecte precum gestionarea inventarului în magazin, logistica și infrastructura de comerț electronic ar trebui verificate corespunzător.

Determinați obiectivele

Fiecare companie are un obiectiv clar în spatele implementării îndeplinirii omnicanal, cum ar fi o experiență mai bună pentru clienți sau vânzări mai mari. De asemenea, ar trebui să vă asigurați de obiectiv înainte de a continua.

Aveți aplicațiile necesare

Implementarea unei strategii de realizare omnicanal este imposibilă cu software și aplicații. Trebuie să utilizați soluții software integrate pentru diverse scopuri de gestionare a stocurilor și comenzilor.

Optimizați inventarul

Acum, trebuie să gestionați eficient inventarul pentru a vă asigura că clienții beneficiază de cea mai bună experiență pe toate canalele. De asemenea, vă ajută cu procesarea în magazine, centrele de distribuție centralizate și cross-docking.

Implementarea sistemului de management al comenzilor (OMS)

Deoarece omnicanal înseamnă gestionarea comenzilor de pe mai multe canale, implementarea unui OMS este o necesitate. Vă permite să direcționați comenzile către centrele de onorare adecvate și să urmăriți starea comenzii.

Asigurați o experiență constantă a clienților

Când acestea sunt realizate, comercianții cu amănuntul ar trebui să asigure o experiență de cumpărături consecventă și fără întreruperi pentru clienții lor pe toate canalele. Doar atunci când obțin același nivel de servicii din magazinele online și offline, implementarea împlinirii omnicanal va avea succes.

Gestionați returnările

Dacă clienții nu sunt mulțumiți de produse și doresc să le returneze, procesul ar trebui să fie fără probleme. Deci, ar trebui să existe o opțiune de returnare cu o politică transparentă în strategia dvs. omnicanal.

Antrenează-ți angajații

Pentru a gestiona întregul proces de servicii omnicanal, personalul dumneavoastră ar trebui să fie informat și instruit corespunzător. Ar trebui să aranjați sesiuni de formare pentru ca aceștia să știe cum să ofere clienților cele mai bune servicii.

Integrarea lanțului de aprovizionare

Reaprovizionarea produselor este crucială pentru a evita orice fel de întrerupere în îndeplinirea comenzii. Pentru aceasta, comercianții cu amănuntul ar trebui să colaboreze cu furnizorii pentru a eficientiza lanțul de aprovizionare.

Comunicați cu clienții

Clienții trebuie să fie informați cu privire la starea comenzii. Trebuie să furnizați clienților informații precum data livrării și starea de urmărire a pachetului.

Obțineți feedback

Orice îmbunătățire a politicii necesită feedback din partea părților interesate. Și pentru acest model de afaceri, trebuie să setați o buclă de feedback. Va ajuta la colectarea de informații de la clienți, personal și parteneri.

Monitorizați KPI-urile

Pentru a afla succesul acestei abordări de afaceri, măsurați KPI-urile precum cifra de afaceri a stocurilor, satisfacția clienților și creșterea vânzărilor.

Nu opriți niciodată testarea

Nicio strategie de realizare omnicanal nu este eficientă pentru totdeauna. Acest lucru necesită testarea și optimizarea continuă a proceselor de realizare omnicanal în funcție de feedback-ul clienților.

Provocări ale implementării strategiilor de realizare omnicanal

Acum că știți pașii pentru implementarea unei strategii de realizare omnicanal, este, de asemenea, înțelept să fiți conștienți de provocările care ar putea apărea în modul dvs. de implementare.

  Cum să utilizați instrumentul de captură de ecran de întâlnire Zoom

Controlul inventarului pe diverse canale

Prima provocare cu care se întâlnesc companiile în timp ce folosesc metoda de realizare omnicanal este să vă sincronizați inventarul în timp real pe mai multe puncte de contact.

Cu comenzile care vin din diferite canale, inventarul trebuie actualizat instantaneu printr-o platformă centrală de onorare. Astfel, puteți evita inconsecvențele la nivel de inventar și puteți urmări stocul dvs.

Proces complicat de urmărire a comenzilor

Dacă doriți să oferiți clienților o experiență modernă de cumpărare, urmărirea în direct a comenzilor este esențială. Vă permite să fiți mereu la curent cu numărul de produse care au fost comandate. Când vă gestionați vânzările pentru mai multe canale dintr-un singur loc, urmărirea comenzilor ar putea fi dificilă.

Vizibilitatea inventarului

Să fii conștient de starea inventarului tău este crucial pentru o strategie omnicanal. Niciun comerciant cu amănuntul nu vrea să rateze livrarea produselor pe care le-a promis clienților, deoarece produsul nu se află în inventarul dumneavoastră. A avea vizibilitate de ultimă oră a inventarului nu este posibilă tot timpul și este o provocare pentru îndeplinirea omnicanalului.

Livrare la timp

Îți poți face clienții fericiți doar dacă livrați rapid produsele. Problema este că trebuie să preziceți data livrării atunci când plasează comanda. Cu informații exacte despre inventar, data livrării poate fi prezisă corect în majoritatea cazurilor. Cu toate acestea, întârzierile de expediere și întreruperile serviciului nu sunt întotdeauna posibil de anticipat, iar acestea pot cauza întârzierea livrării.

Gestionarea canalelor multiple

Pe măsură ce vei oferi servicii clienților tăi prin diferite canale, te vei confrunta cu provocarea de a te concentra asupra acestora separat. Fiecare canal este diferit în natură și necesită atenție din partea dvs. pentru management.

Ușurința returnărilor

Trebuie să aveți un sistem logistic omnicanal care să asigure returnarea ușoară a produselor nedorite. Cu toate acestea, nu este întotdeauna fezabil dacă clientul locuiește într-un loc îndepărtat sau dacă apar unele probleme de conectivitate după livrarea produsului. În politica de retur, trebuie să includeți clauze care să țină cont de toate posibilitățile.

Menținerea strategiei de îndeplinire

Pentru a implementa o strategie omnicanal, companiile trebuie să aibă infrastructura și strategia necesare. Investiția în depozit, instrumente și echipă pentru o abordare omnicanal de realizare este adesea consumatoare de timp și costisitoare. Dezvoltarea unei strategii adecvate pentru companie este, de asemenea, o provocare.

#1. Automatizarea depozitelor

Automatizarea depozitului pentru procesarea, ridicarea și ambalarea comenzilor a devenit o tendință standard pentru precizie și eficiență ridicate.

#2. AI

Utilizarea inteligenței artificiale (AI) este, de asemenea, văzută în acest domeniu pentru o mai bună prognoză a inventarului. În afară de aceasta, AI este utilizată în alte aspecte ale îndeplinirii omnicanal.

#3. Aplicații pentru mobil

Utilizarea aplicațiilor mobile pentru achiziționarea de produse este, de asemenea, în tendință pentru călătoriile ușoare ale clienților. Majoritatea companiilor optează pentru aplicații dedicate care permit clienților să profite la maximum de strategia omnicanal.

#4. Aplicații AR

Acum, clienții nu trebuie să viziteze magazinele fizice pentru a verifica un produs. Ei pot face asta din magazinele online, precum și prin aplicații de realitate augmentată (AR).

#5. Social Media ca canal

Achiziționarea de produse direct de pe diferite rețele sociale, cum ar fi Facebook, a devenit, de asemenea, o tendință omnicanal în prezent.

#6. Tehnologie purtabilă

Personalul din depozit și alți lucrători implicați în proces primesc ajutor de la dispozitive portabile, cum ar fi ochelarii portabili, pentru a evita greșelile și pentru a face tranzacții mai rapide.

Rezumând

Cererile clienților au evoluat de-a lungul timpului, iar oamenii au devenit mai business ca niciodată. Acum, sunt deschiși să cumpere produse de pe diverse canale online și offline.

În calitate de companie, scopul tău este să fii pregătit pentru a le servi cu cea mai bună experiență pe canale, gestionând în același timp inventarul corespunzător. Acest lucru poate fi realizat doar prin implementarea unei strategii de realizare omnicanal bine planificate și implementarea acesteia.

Cu toate acestea, implementarea implică unele provocări, așa cum am menționat în acest articol. În urma acestora, puteți lua măsurile necesare pentru a evita problemele și pentru a implementa abordarea fără probleme.

De asemenea, puteți citi acest ghid cuprinzător pentru comerțul electronic.