Tot ce ar trebui să știe un marketer

Vrei să devii un profesionist de succes în marketing digital? Doriți să utilizați strategii de marketing online în afacerea dvs.? Pentru ambele, trebuie să cunoașteți diferențele și asemănările SEO.

Optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO) și marketingul pentru motoarele de căutare (SEM) sunt instrumente puternice pentru marketing în era digitală. Citiți acest ghid suprem despre SEO vs. SEM pentru a dezvolta o idee fundamentală despre aceste tehnici de marketing și a face bine ca director sau proprietar de afaceri.

Relația SEO și SEM cu Marketingul

Marketingul este practica de promovare a mărcii, cercetarea consumatorilor, cercetarea produselor, promovarea vânzărilor și multe altele. În era digitală, marketingul este pe deplin online. Utilizează site-uri web, videoclipuri de marketing, articole de marketing etc.

SEO și SEM sunt cele mai importante două tehnici ale eforturilor de marketing pe internet. Aceste instrumente sunt total diferite unele de altele, dar sunt foarte interdependente. Ambele contribuie în mod activ la atingerea scopurilor și obiectivelor dvs. de marketing.

Eforturile de marketing digital ale companiei tale vor eșua sau vor depăși bugetul dacă nu amesteci SEO și SEM în proporția potrivită în rețeta ta de marketing.

Optimizare pentru motoarele de căutare (SEO)

SEO sau optimizarea motoarelor de căutare este exact ceea ce înseamnă literalmente cuvintele sale. Trebuie să vă optimizați site-ul web, blogul sau piața de comerț electronic în conformitate cu politicile standard ale principalelor motoare de căutare precum Google, Bing, Yahoo etc.

Deoarece Google domină piața motoarelor de căutare cu o cotă de piață de 91,43% (conform Web FX), majoritatea agenților de marketing digital se concentrează pe Google Search decât pe concurenții săi.

Când site-ul dvs. devine compatibil SEO, Căutarea Google vă arată pagina web în partea de sus a paginilor cu rezultate ale motorului de căutare (SERP-uri). Prin urmare, site-ul dvs. primește mai mult trafic și, în schimb, o clasare mai bună, iar ciclul continuă să se miște.

Cum funcționează SEO?

Există o înțelegere comună că motoarele de căutare vor afișa acele pagini din partea de sus care oferă valoare, informații de înaltă autoritate, caracteristici de accesibilitate, lizibilitate etc.

Boții motoarelor de căutare Google accesează cu crawlere paginile tale web și stochează datele într-o bibliotecă enormă de indici de site-uri web. Apoi, algoritmul motorului de căutare Google trece prin toți acești indici pentru a înțelege ce site web oferă conținut bun și pentru a le clasa.

Experții SEO fac următoarele pentru a clasifica:

  • Creați și publicați conținut de înaltă autoritate.
  • Plasați strategic cuvintele cheie ale motorului de căutare.
  • Produceți și postați o copie atractivă a site-ului, titlul conținutului etc.
  • Conectați site-ul și conținutul la o adresă URL descriptivă.
  • Optimizați imaginile și videoclipurile.

Avantajele SEO

  • SEO este forma ieftină de marketing digital.
  • Funcționează ca fundație pentru alte strategii de marketing.
  • Site-ul sau piața dvs. au o prezență mai bună pe internet pentru o lungă perioadă de timp.
  • SEO asigură că proprietarii de site-uri web și bloguri publică conținut de bună calitate.
  Cum se efectuează recuperarea Xbox Gamertag

Contra SEO

  • SEO are nevoie de multă muncă și răbdare, deoarece este un proces îndelungat.
  • Dacă nu aveți un bun creator de conținut intern, atunci SEO poate fi și costisitor

Valori SEO

Valorile SEO vă ajută să măsurați dacă strategia dvs. SEO merge bine sau nu. Următoarele sunt valori populare pe care ar trebui să le cunoașteți:

  • Numărul total de clicuri în rezultatele organice Google
  • Domenii de referință
  • Core Web Vitals
  • Trafic organic
  • Pagini indexate
  • Costul Traficului
  • Clasamentul cuvintelor cheie
  • Rata de clic (CTR)

Tipuri de SEO

Există următoarele trei tipuri de practici SEO:

1. SEO pe pagină

Proprietarii de site-uri web găzduiesc conținut web în funcție de tendințele de căutare și cuvintele cheie. De exemplu, dacă afacerea dvs. se ocupă de aplicații VPN, trebuie să includeți mai multe cuvinte cheie legate de VPN pe paginile de descriere a produsului, paginile de destinație ale site-ului web, postările de blog etc.

2. SEO off-page

SEO off-Page vă promovează site-ul de pe alte canale, cum ar fi rețelele sociale, site-urile web ale terților (backlinking), site-urile de comunicate de presă etc.

Backlinking-ul este cea mai de încredere formă de SEO off-page. Backlink-urile de pe site-uri web de înaltă autoritate sunt în esență voturi care vă ajută să vă clasați pe Google SERP.

3. SEO tehnic

Când vă optimizați corect site-ul web, setările de găzduire și setările serverului, roboții motoarelor de căutare vă vor găsi pagina web, vor accesa cu crawlere conținutul acesteia și o vor indexa. Este cunoscut ca SEO tehnic.

Cele mai bune practici SEO

  • Scopul este să creeze conținut unic care să ofere titluri extraordinare, descrieri, imagini, videoclipuri, texte etc.
  • Introduceți cuvinte cheie în secțiunile anterioare ale conținutului dvs. web sau blog.
  • Optimizați SEO/meta titlul și meta descrierile cu cuvintele cheie.
  • Analizați-vă pagina web pe Google Analytics și improvizați după cum este necesar.

Marketing în motoarele de căutare (SEM)

SEM este o strategie de marketing digital care vă ajută să creșteți vizibilitatea site-ului dvs. pe SERP-uri. SEM include atât tehnici de marketing plătite, cât și neplătite.

Prin urmare, SEO face parte și din SEM. Cu toate acestea, există și alte practici de marketing plătite în SEM. Acestea sunt:

  • Plătiți pe clic sau marketing PPC
  • Publicitate afișată
  • SEO hiperlocal și local
  • Publicitate pentru produse și servicii
  • Remarketing conținut sau produs către cei care s-au abonat sau au cumpărat deja

Este posibil să nu doriți să vă concentrați pe toate tehnicile SEM. În schimb, alegeți metodele care ar putea oferi cele mai bune rezultate din punct de vedere al costurilor.

Cum funcționează SEM?

SEM lucrează la strategia de proiectare și afișare a reclamelor cu șansă de conversie. Înainte de a difuza reclame plătite, experții SEM iau în considerare mai mulți factori, cum ar fi audiența, regiunea, platforma publicitară, furnizorul de anunțuri etc.

Pentru un SEM eficient, trebuie să vă concentrați pe următoarele:

  • Campaniile trebuie să fie specifice produsului. De exemplu, cele mai bune dispozitive IoT ar trebui să intre în campaniile publicitare pentru bunuri de larg consum sau dispozitive inteligente.
  • Trebuie să licitați pentru cuvintele cheie vizate și să faceți campanie inteligent pentru a evita suprabugetarea proiectului dvs. SEM.
  • Creșteți calitatea paginilor de destinație, a anunțurilor și a cuvintelor cheie pentru a obține o rată cost-pe-clic (CPC) minimă.
  • Utilizați SEO pentru a crește autoritatea de domeniu a site-ului dvs.
  • Folosiți materiale publicitare de înaltă calitate, cum ar fi videoclipuri, imagini, sunet și grafică.
  Cele mai bune imprimante portabile din 2023

Avantajele SEM

  • SEM oferă mărcii dvs. rezultate mai rapide. Este potrivit pentru afacerile care se concentrează pe creșterea agresivă.
  • Practica SEM este foarte scalabilă.
  • Puteți controla bugetul și resursele strategiei SEM de la niveluri granulare.
  • Campania PPC a SEM vă ajută să reduceți costul reclamelor plătite.

Contra SEM

  • Marca dvs. trebuie să păstreze deoparte un buget lunar pentru SEM.
  • SEM poate deveni uneori costisitoare din cauza concurenței ridicate pentru un produs, serviciu sau cuvânt cheie.
  • SEM vizează doar acei utilizatori și consumatori care sunt gata să cumpere. Prin urmare, vă este dor de restul utilizatorilor.

SEO vs. SEM: Asemănări

Făcând parte din strategia de marketing actuală, ambele au unele asemănări între ele:

  • Contribuie la creșterea vizibilității site-ului web față de potențialii utilizatori și a cunoașterii mărcii în rândul acestora.
  • Obțineți trafic mai relevant și de calitate către site-ul dvs. și pagina de destinație.
  • Aveți nevoie de cercetare de cuvinte cheie și de analiză a concurenței pentru a găsi cuvinte cheie relevante pentru a viza publicul.
  • SEO și SEM au nevoie de monitorizare și optimizare continuă a strategiilor pentru rezultate pe termen lung și ROI.
  • Vă permite să înțelegeți mai bine publicul prin intermediul datelor de analiză SEO și SEM.

SEO vs. SEM: Principalele diferențe

Acum că știți asemănările dintre SEO și SEM, este timpul să verificați diferențele dintre acestea. Deoarece acestea două variază în mai multe aspecte, ne-am concentrat pe cele mai importante în această secțiune:

Timp luat de SEO și SEM

În multe cazuri, dacă o companie optează pentru SEO sau SEM depinde de cât de repede își dorește să obțină succesul prin campania sa. Prin urmare, timpul joacă un rol vital în distingerea acestor două.

Cu SEO, clasarea unei pagini sau a unui site web pe un anumit cuvânt cheie poate dura luni și ani. Deci, dacă doriți rezultate rapide în trafic și vânzări, puteți încerca SEM. Va aduce trafic imediat pe pagina dvs.

Cost

În timp ce SEO și SEM au nevoie să cheltuiești bani, SEO este mai ieftin decât SEM. Companiile pot avea o echipă internă de SEO și copywriteri care pot lucra la scrierea, optimizarea și publicarea blogurilor pentru SEO organic. Dar pentru SEM, trebuie să plătiți motorului de căutare pentru fiecare clic pe anunț.

Vizibilitatea site-ului

Dacă ești în căutarea vizibilității site-ului, SEO ar trebui să fie strategia ta de marketing digital. Cu SEO potrivit, puteți pune site-ul dvs. pe partea de sus a SERP și îl puteți face acolo pentru o lungă perioadă de timp. De asemenea, SEO poate asigura un singur blog sau o pagină pe mai multe cuvinte cheie.

Dimpotrivă, SEM va face site-ul dvs. vizibil atâta timp cât puteți plăti pentru anunțuri. Prin urmare, este mai benefic să creștem vânzările IMM-urilor.

Valoare pe termen lung

SEO este cu siguranță cel mai bun pariu dacă doriți să aduceți valoare compusă sau pe termen lung afacerii dvs. Vă ajută să rămâneți în fruntea rezultatelor căutării și să deveniți vizibil pentru toți utilizatorii, chiar dacă aceștia aleg să nu facă clic pe site-ul dvs. Pe de altă parte, rezultatele SEM sunt pe termen scurt, deoarece durează până la campania dvs. publicitară.

Public țintă

În timp ce fac o strategie SEM, companiile pot determina cine își va vedea anunțurile. Există diverse criterii, cum ar fi țara, sexul, vârsta și interesul, pe care le puteți identifica pentru a afișa anunțul publicului țintă și pentru a vă bucura de o rată de conversie mai bună.

  Îmi pot șterge contul DoorDash?

În timp ce lucrați la SEO, nu există un astfel de domeniu. Tot ce poți face este să optimizezi paginile pentru a se clasa; oricine caută acel cuvânt cheie va vedea site-ul sau blogul dvs.

SERP

Cu SEO, puteți utiliza mai multe zone din SERP-uri. De exemplu, un site web poate face parte din fragmente prezentate, panouri de cunoștințe, lista de profil de companie pentru căutările „N” ar Me, link-urile Oamenii întreabă, imagini și multe altele. Alternativ, veți primi doar o singură poziție de anunț, extensii și link-uri de site prin SEM.

Testare

Este nevoie de timp pentru a testa dacă o strategie SEO funcționează pentru afacerea ta. Ar putea dura luni de zile, în funcție de dificultatea cuvântului cheie și de industria de afaceri. În schimb, SEM vă permite să culegeți informații prin testare rapidă.

CTR

CTR înseamnă rate de clic. Studiile diferitelor organizații independente de cercetare arată că CTR-ul rezultatelor SEO este mult mai mare decât SEM. Înseamnă că atunci când un utilizator vede site-ul web al companiei dvs. ca urmare a interogării sale, are o șansă mai mare de a face clic atunci când acesta face parte din rezultatele căutării organice în loc de anunțuri plătite.

De incredere

Rezultatele căutării organice (SEO) sunt mai fiabile pentru un utilizator obișnuit decât reclamele. Toată lumea știe că companiile au investit bani pentru a-și aduce anunțul în top. Dar pentru SEO, ei înțeleg că poziția este bine câștigată. În plus, utilizatorii cred că utilizatorii se pot baza atunci când un motor de căutare precum Google primește un site web în top.

Potenţialul de trafic

Când vine vorba de potențialul de trafic, SEO are oportunități nelimitate. Clasați-vă mai sus pe un cuvânt cheie și puteți atrage fiecare vizitator care caută răspunsuri la acea interogare. Pentru SEM, potențialul depinde doar de bugetul companiei și de capacitatea de a licita mai mult decât concurenții.

Cum să combinați SEO și SEM și efectul acestora asupra utilizatorilor

Companiile trebuie să rețină că pot folosi SEO și SEM împreună în strategia lor de marketing pentru a obține trafic de înaltă calitate de la utilizatori. Pentru asta, echipele SEO și SEM ar trebui să lucreze la strategia de creare a conținutului și la cuvintele cheie pentru a influența mai mulți clienți potențiali să ia măsuri.

Echipele dvs. ar trebui să înceapă să lucreze la cercetarea cuvintelor cheie pentru a obține beneficii de pe urma SEO și SEM. Trebuie să aflați cuvintele cheie după care doriți să vă clasați și să începeți să creați conținut unic și mai performant.

Mai mult, echipa SEO poate obține datele de la echipa SEM despre cuvintele cheie care generează mai mult trafic către site. Apoi, ei pot crea conținut în jurul informațiilor respective.

De asemenea, organizațiile au șanse mai mari de conversie publicitară cu pagini de destinație optimizate în mod adecvat. Prin urmare, echipa SEO ar trebui să optimizeze paginile de destinație în care vor sta vizitatorii pentru a afla informațiile de care au nevoie și să treacă la nivelul următor pentru achiziționarea produsului sau serviciului companiei.

Combinarea datelor de la echipele SEO și SEM vă va oferi rezultate mai remarcabile în conceperea strategiilor ucigașe pentru a atrage publicul maxim și a crește vânzările. Totuși, depinde de tine să afli cum să folosești SEO și SEM împreună pentru a asigura creșterea în domeniul tău de activitate.

Concluzie

Articolul de mai sus a explicat elementele de bază ale SEO și SEM. De exemplu, definițiile lor, utilitatea, dezavantajele, etc. Mai mult, a acoperit, de asemenea, diferențele și asemănările fundamentale dintre SEO și SEM.

Ați putea fi, de asemenea, interesat de instrumente online pentru a analiza SEO pentru a vă audita platformele online și pentru a le îmbunătăți clasamentul.