Top 4 piețe API pentru a vă vinde API-urile

Utilizarea API-ului crește considerabil în acest secol al XXI-lea.

De fapt, API-urile sunt una dintre cele mai adevărate forme de produse digitale care pot fi proiectate pentru a fi fiabile, fungibile și reproductibile.

Trebuie să fie creat într-o manieră standard, consecventă și conformă. De asemenea, API-urile trebuie să vină cu exemple de coduri și o documentație clară care poate ghida bine dezvoltatorii.

Deci, dacă sunteți un dezvoltator sau o companie care tocmai a finalizat construirea API-ului dvs. bine conceput, care rezolvă probleme cheie într-o nișă și funcționează fără efort, ce urmează?

Cum ai face profit din asta?

Cum să-ți vinzi API-ul bine conceput?

O piață API este o opțiune bună!

Nu trebuie să construiți un site web doar de dragul de a vă vinde API-ul sau să integrați un sistem de procesare a plăților pe acesta.

Tot ce aveți nevoie este să vă listați API-ul într-o piață API și să le lăsați să se ocupe de restul.

Acesta este motivul pentru care atât dezvoltatorii, cât și întreprinderile folosesc piețele API pentru a-și vinde API-urile, pentru a-și atinge publicul țintă și pentru a-și crește veniturile.

Acest articol vă va servi drept ghid pentru a explora ideea din spatele piețelor API și cum să le folosiți pentru a vă vinde API-urile.

Lectura placuta!

Ce este o piață API?

O piață care reunește cumpărătorii și vânzătorii API într-o singură platformă poate fi denumită piață API. O piață API vine cu diverse componente care includ portalul furnizorului și portalul dezvoltatorului.

Această platformă permite furnizorilor de API (dezvoltatori sau companii) să-și listeze API-urile, în timp ce cumpărătorii (alți dezvoltatori) pot vizualiza API-urile și le pot cumpăra.

Pentru a simplifica acest lucru, gândiți-vă la o piață API, cum ar fi un site web de comerț electronic, cum ar fi Amazon.com sau o piață fizică. Dacă doriți să vă vindeți cartea electronică, o puteți lista pe Amazon, unde iubitorii de cărți o pot vizualiza și cumpăra dacă le place.

În mod similar, o piață API permite unui furnizor de API să-și listeze API-urile și să le monetizeze oferind diferite planuri de abonament. Această parte a pieței API poate fi numită portalul furnizorului. Piața se poate ocupa de gestionarea utilizatorilor, sistemul de plată, fragmentele de cod, documentația și poate testa piața fără a investi într-un gateway API.

În mod similar, piața API îi ajută pe dezvoltatori, în calitate de cumpărători, să găsească API-uri cu capabilități de căutare, colecții și categorii eficiente. Puteți numi această componentă portalul dezvoltatorilor. Ei pot chiar să compare API-urile, să vizualizeze punctele finale, prețurile și alte detalii pentru a-l cumpăra pe cel care se potrivește cel mai bine nevoilor lor.

  ChatGPT-4 vs ChatGPT-3.5 Implicit vs. ChatGPT-3.5 Legacy: Diferențele testate

Diferența dintre API Marketplace și API Portal

Portalurile API sunt fie create folosind un șablon pentru produse de management API, fie dezvoltate personalizat. De obicei, acestea sunt implementate de un singur furnizor de API și permit dezvoltatorilor să integreze, să înțeleagă și să implementeze API-ul. Acesta își propune să furnizeze documentație împreună cu specificații, inclusiv tutoriale și caracteristici. De asemenea, le permit dezvoltatorilor să se integreze în siguranță cu furnizorul prin acreditările OAuth sau cheile API.

Mulți furnizori încă folosesc aceste portaluri, dar piețele API au devenit cele mai răspândite în ultimii ani.

Acum, dezvoltatorii sau editorii nu trebuie să se bazeze doar pe portaluri API cu API-uri, planuri de prețuri și beneficii limitate.

Se datorează faptului că piețele API reunesc mulți furnizori de API și își prezintă produsele într-un singur panou. Prin urmare, va oferi API-ului dvs. o expunere mai largă pe piață, unde mii de potențiali cumpărători vă pot vedea API-ul și, eventual, îl pot cumpăra.

De asemenea, îi ajută pe dezvoltatorii care caută constant API-uri cu resurse să aibă o mulțime de opțiuni și planuri de prețuri din care să aleagă.

Prin urmare, este o situație avantajoasă atât pentru cumpărători, cât și pentru vânzători. 😎

Mai ai nevoie de mai multă motivație?

Bine!

Care sunt beneficiile unei piețe API?

Pentru furnizorii de API:

  • Cu cât expunerea mai largă vă crește baza de utilizatori
  • Vă ajută să măsurați cererea actuală de pe piață
  • Oferă un forum interactiv unde editorii pot primi feedback cu privire la API-urile lor de la dezvoltatori în ceea ce privește utilizarea, performanța etc.
  • Domeniul de îmbunătățire
  • Furnizorii de API-uri pot obține tot ghidul educațional despre cum să-și publice API-urile împreună cu evenimentele online

Pentru dezvoltatori:

  • Găsirea API-urilor devine mai ușoară cu o mulțime de opțiuni, categorii, intervale de preț etc.
  • Ei pot naviga rapid pentru a vedea toate API-urile disponibile în prezent cu funcțiile lor.
  • De asemenea, consumatorii pot găsi API de succes prin clasamente, statistici și tabele
  • Forumurile le permit să verifice recenziile unui API de la alți dezvoltatori, ceea ce îi ajută să aleagă un API de calitate
  • Evenimentele online, ghidurile educaționale și documentația îi ajută să folosească API-ul în mod eficient
  Cum să faci fotografii mai bune în casa ta (nu este nevoie de flash)

Acum, să vorbim despre unele dintre cele mai bune piețe de API unde vă puteți vinde API-urile.

RapidAPI

Comercializați și prezentați-vă API-ul pe cea mai mare și mai iubită piață API din RapidAPI. Vă ajută să vă listați API-ul, să îl gestionați și să îl generați bani cu ușurință.

Adăugați parametrii și punctele finale în câteva minute folosind interfața lor simplă de utilizare și încărcați specificațiile Swagger pentru a accelera mai mult procesul. Documentația interactivă este creată automat după încărcarea API-ului, ceea ce permite consumatorilor să testeze API-ul într-un browser și să îl folosească cu un singur clic.

RapidAPI oferă fragmente de cod în diferite limbi, simplificând integrarea API-ului dvs. în aplicația lor. Nu trebuie să vă mai faceți griji cu privire la securitate, deoarece RapidAPI validează fiecare solicitare API. Acesta atribuie chei API fiecărui utilizator pentru o gestionare mai ușoară a utilizatorilor și o configurare rapidă.

Puteți urmări performanța și puteți obține informații detaliate despre tendințele și utilizarea API-urilor pe tabloul de bord. Adăugați API-ul dvs. alegând un model de preț flexibil și definiți nivelurile de preț care sunt cele mai potrivite pentru dvs. De asemenea, vă ajută să ajungeți la un număr nelimitat de utilizatori fără costuri suplimentare și să vă ocupați de facturare și facturare pentru clienții dvs. globali. Puteți beneficia de 80% din profit în fiecare tranzacție.

APILayer

APILayerun furnizor SAAS și API bazat pe cloud, și-a lansat Piața API în februarie 2022. Acest lucru a fost cuplat cu achiziția Prompt API, o platformă prin care dezvoltatorii își monetizează API-urile.

În momentul scrierii acestui articol, există peste 75 de produse API din care să alegeți, cele noi fiind adăugate în mod constant în fiecare zi.

Se poate asocia cu APILayer pentru a obține expunere la o bază mai largă de clienți, asistență în gestionarea cheilor, colectarea plăților etc. Practic, veți crea API-uri în timp ce APILayer se ocupă de restul.

Procesul de listare a unui API începe cu trimiterea detaliilor pentru o revizuire, în urma discuțiilor despre proiect împreună cu detaliile de plată și preț.

În continuare, APILayer se pregătește pentru o evaluare tehnică pentru a vedea dacă API-ul își îndeplinește standardele de calitate. În cele din urmă, API-ul este listat pe piață dacă bifează toate casetele de selectare.

APILayer oferă libertate totală de a prețui produsele și de a le găzdui sau de a le alege pentru găzduire. În plus, orice companie sau persoană poate partener cu APILayer.

  Cunoașteți certificările pentru a vă stimula cariera: CAPM vs. PMP

Plățile sunt lunare și veți împărți 15% din venituri cu APILayer.

Rakuten

Rakuten este o piață API populară cu peste 1 milion de dezvoltatori din întreaga lume. Ele vă ajută să gestionați, să comercializați și să vindeți API-ul fără probleme.

Cu o integrare simplă și rapidă, puteți adăuga parametrii dvs. în câteva minute sau puteți încerca să încărcați specificațiile Swagger. Acesta generează documente automat pentru a ajuta utilizatorii să testeze API-ul din orice browser și să înceapă să îl folosească instantaneu.

Integrați-vă API-ul cu aplicația utilizatorilor prin fragmente de cod care sunt disponibile în mai multe limbi. Veți primi analize detaliate ale performanței și informații despre API-ul dvs. și veți configura totul rapid cu o cheie securizată. În plus, Rakuten RapidAPI autentifică și toate solicitările.

Vă gestionează facturarea și facturarea și vă ajută să scalați la apeluri API nelimitate fără costuri suplimentare. Alegeți-vă planul în funcție de cerințele dvs., care poate fi fie plata pe măsură, fie bazat pe abonament. Ei percep o taxă de monetizare de 20% pentru fiecare tranzacție.

Saasify

Concentrați-vă pe ceea ce este important pentru afacerea dvs. și permiteți-l Saasify pentru a gestiona toate neplăcerile SaaS, inclusiv facturarea, documentația, conturile de utilizator, gateway-ul API și site-urile și campaniile de marketing.

În schimb, vă puteți răsfăța liber cu lucruri distractive, cum ar fi construirea API-ului, adăugarea de funcții extraordinare și câștigarea de bani cu Saasify.

Vă ajută să vă păstrați proprietatea asupra API-ului împreună cu afacerea dvs. SaaS, ajutându-vă în același timp să comercializați eficient API-ul și să oferiți o experiență excelentă pentru utilizator. Saasify generează puncte finale API după ce le oferiți specificația OpenAPI a API-ului dvs., care este găzduită extern.

Produsul dvs. este complet personalizabil cu un fișier de configurare JSON, chiar dacă Saasify oferă unele setări implicite, cum ar fi prețuri, documente, branding și text de marketing. Saasify va urmări fiecare modificare pe care o faceți în produsul dvs. pentru a avea control deplin asupra versiunilor produsului.

Cu Saasify, vă aflați într-un loc sigur, deoarece este găzduit pe AWS și auditat continuu de o terță parte. Puteți integra Saasify cu Stripe pentru a vă controla abonamentele și veniturile și oferă, de asemenea, facturare și facturare de nivel industrial.

Parteneriatul cu aceștia include o taxă de monetizare de 20%.

Concluzie

Sper că aceste piețe API vă ajută să găsiți clienți potențiali pentru API-urile dvs., să-i vindeți fără probleme și să vă îmbunătățiți produsele pentru a continua să obțineți profituri uriașe.

Apoi, explorați cum să vă monitorizați API-urile.