Strategia de marketing de conținut pentru cărți electronice: o introducere

Cărțile electronice sunt atuuri excelente pentru strategia dvs. de marketing de conținut, deoarece vă ajută să generați clienți potențiali și să vă prezentați comanda asupra unui subiect sau nișă.

Cărțile electronice devin conținut popular pentru echipele de marketing din diverse industrii. Când permiți pe cineva să descarce o carte electronică de pe blogul sau site-ul tău web, utilizatorul se simte mândru că o posedă. În al doilea rând, motoarele de căutare consideră că conținutul de formă lungă, cum ar fi cărțile electronice, este de autoritate față de articolele de formă lungă sau blogurile.

Continuați să citiți pentru a afla elementele de bază ale cărților electronice și legătura lor cu strategia de marketing și începeți să produceți cărți electronice cu câteva sfaturi și trucuri.

Ce sunt cărțile electronice?

Cărțile electronice sunt versiuni digitale ale oricărei cărți. La începutul călătoriei cărților electronice, oamenii ar cumpăra text, non-ficțiune, ficțiune etc., cărți electronice din biblioteci de cărți online sau piețe. Mai târziu, strategii de conținut și agenții de marketing au descoperit că cărțile electronice ar putea fi un instrument excelent pentru a comercializa produse și servicii. Cel puțin, va aduce câteva piste bune.

De asemenea, experții în marketing au creat cărți electronice gratuite pentru a convinge consumatorul să intre în canalul de vânzări sau clic al site-ului, deoarece este cu adevărat intrigant să descărcați cărți electronice gratuite atunci când internauții simt că cărțile electronice sunt doar conținut plătit.

În zilele noastre, veți găsi cărți electronice pe subiecte de nișă precum criptomonede, marketing digital, marketing de conținut, blogging, scris, gătit, instrumente YouTube etc.

Importanța cărților electronice în marketing

Cărțile electronice oferă mărcii dvs. multă expunere la publicul țintă. Dacă convingeți traficul site-ului web să vă descarce cărțile electronice, există șanse mari ca un procent mediu dintre acești utilizatori să citească și conținutul.

În mare parte, utilizatorii parcurg cărțile dvs. electronice pe cititoare digitale, cum ar fi Kindle-uri sau tablete, în timp liber. Prin urmare, vă puteți aștepta ca conținutul dvs. să fie mai concentrat și mai atent decât blogurile sau articolele de pe site.

Trebuie să vă asigurați că cartea electronică conține conținut de înaltă calitate, cu îndrumări detaliate, explicații, ilustrații etc. De asemenea, puteți încorpora paginile de destinație ale produselor sau serviciilor site-ului dvs. în cartea electronică. Mulți agenți de marketing au observat că o astfel de plasare strategică a sugestiilor de produse sau servicii crește conversia.

De asemenea, puteți plasa reclame, sugestii de produse, recomandări de servicii și așa mai departe pentru a obține un venit secundar prin programele de afiliere.

Strategii de marketing pentru cărți electronice

Indiferent dacă doriți să comercializați cărți electronice sau produsul/serviciul dvs. prin intermediul cărților electronice, acestea sunt sinonime. Trebuie să urmați următoarele strategii pentru a comercializa cărți electronice sau pentru a vă comercializa marca prin cărți electronice:

Vizează un public de nișă

Nu puteți trimite oricui invitații gratuite sau plătite pentru descărcarea cărților electronice. Trebuie să-ți studiezi publicul. Apoi, trebuie să personalizați strategia de conținut pentru a afișa cărți electronice selectate unui anumit grup.

  Cum să Zip un fișier și un folder în 2022?

De exemplu, permiteți celor mai mulți bloggeri să descarce cărți electronice gratuite despre sfaturi și trucuri generale de scriere. Dar, convingeți bloggerii serioși să cumpere cărți electronice premium despre gestionarea WordPress, managementul Cpanel, Google Ads etc.

Conduceți traficul printr-o pâlnie de marketing

Puteți folosi orice canal de conversie care funcționează pentru dvs. De exemplu, dacă oferiți cărți electronice gratuite, puteți încorpora canalul de vânzări direct în cartea electronică. Încercați să nu uitați să scrieți paragrafe sau secțiuni relevante în cartea electronică pentru a influența conversia.

Dacă vindeți cărți electronice, puteți utiliza canalul de marketing Atenție, interes, dorință și acțiune (AIDA).

Obțineți un site web

Pentru cărți electronice gratuite, este bine să creați un site web sau un blog și să vă promovați cărțile electronice. Creați o mică pagină de destinație pentru a colecta clienți potențiali și lăsați traficul să descarce cărți electronice gratuite.

De asemenea, puteți seta contextul pe un blog sau pe un site web, iar acest lucru ar trebui să stimuleze descărcările de cărți electronice. Mai multe descărcări de cărți electronice înseamnă că puteți ajunge la mai mulți utilizatori și îi puteți converti prin strategia dvs. de marketing.

Oferă promoții și stimulente

Pentru cărțile electronice plătite, puteți derula câteva campanii de stimulare pentru a atrage clienți. Astfel de campanii pot fi oricare dintre următoarele:

  • Conținut exclusiv și premium pentru precomenzi
  • Implicarea autorului și a cititorilor pentru primii 1000 de cumpărători
  • Exemplare semnate pentru primii 2000 de cumpărători
  • Notificări pentru cărțile electronice viitoare și alt conținut

Faceți-vă marca imuabilă

Blogurile și articolele sunt fără îndoială căi de succes de marketing. Dar există șanse mari ca site-ul web al unei terțe părți pe care ți-ai găzduit conținutul să dispară, eliminându-ți conținutul.

În schimb, oferă cărți electronice gratuite prin mai multe piețe. De asemenea, puteți deveni vânzător de cărți electronice Amazon și puteți oferi cărți electronice la preț redus sau gratuite pentru Kindle.

Când utilizatorii vă descarcă cărțile electronice, aceștia obțin detaliile mărcii dvs., cum ar fi numele autorului, site-ul web, adresele de e-mail, numărul de telefon, adresele de rețele sociale, paginile de destinație ale produselor și așa mai departe. Astfel, brandul tău devine imuabil într-un ecosistem digital în continuă schimbare.

Poziționați-vă sau marca dvs. ca IMM

Cărțile electronice de înaltă calitate vă permit să vă poziționați ca expert în domeniu (IMM). Puteți începe cu cărți electronice scurte și gratuite de la început. Când există o bază solidă de cititori, care este vocală pentru dvs., puteți elimina treptat cărțile electronice gratuite și le puteți înlocui cu altele premium și plătite.

Există nenumărate strategii de marketing pentru cărți electronice și marketing bazat pe cărți electronice. Puteți utiliza urmăritorii rețelelor sociale de pe Twitter, Facebook și Instagram pentru a promova cartea electronică sau produsele pe care doriți să le vindeți, oferind cărți electronice gratuite.

Elemente de inclus în cartea electronică

Vă puteți folosi imaginația creativă, dar următoarele sunt componente standard pentru o cărți electronice:

Seteaza tonul

Tonul în care scrieți o carte electronică determină succesul acesteia în cea mai mare măsură. Tonul tău ar trebui să atragă cititorii, astfel încât aceștia să se simtă interesați să-l citească în continuare. Tonul cărții dvs. electronice va depinde de factori precum publicul țintă, călătoria și istoricul lor de cumpărare și obiectivul dvs. din spatele creării cărții electronice.

Tonul ar trebui să reflecte personalitatea mărcii dvs.: puteți da un ton serios sau liniștit.

  Top 15 site-uri pentru drepturi de autor și imagini fără drepturi de autor

Îndemnuri (CTA)

Bineînțeles, vrei ca cititorii tăi să fie atrași de conținut până la sfârșit. Dar, pentru a genera clienți potențiali prin intermediul cărților electronice, îndemnurile contextuale ar trebui să fie răspândite pe tot cuprinsul acesteia.

CTA într-o carte electronică înseamnă link-uri către alte resurse utile sau apeluri pentru achiziționarea serviciului. Cu toate acestea, asigurați-vă că le plasați în locurile potrivite și folosiți un limbaj care se potrivește cu fluxul de conținut.

Alegeți un format

Pentru mulți editori, PDF este formatul de fișier implicit pentru cărți electronice. Ei bine, nu trebuie să fie așa. Nu puteți optimiza PDF pentru dispozitive mobile și nici nu poate fi urmărit. Prin urmare, puteți utiliza alte formate de cărți electronice care sunt prietenoase cu dispozitivele mobile.

Specialiștii în marketing pot opta și pentru platforme precum SlideShare, iBooks Author și Uberflip, unde pot crește implicarea, pot include mai multe elemente interactive în cărțile lor și pot capta atenția cititorilor.

Măsurați succesul

Crearea și distribuirea aleatorie a cărților electronice nu vă va aduce succesul dorit. De asemenea, trebuie să utilizați instrumente pentru a urmări efectiv cititorii care trec prin pâlnia cărților dvs. electronice. Dacă instrumentul dvs. de publicare a cărților electronice este suficient de sofisticat, acesta poate urmări vizualizările individuale ale paginilor; linkurile pe care s-a făcut clic și timpul mediu pe fiecare pagină pentru informații mai bune.

Mai mult, folosind automatizarea marketingului și instrumente puternice de marketing de conținut, puteți urmări valori cruciale, cum ar fi câți oameni accesează cartea, sursele acestora, numărul de rate de clic și multe altele.

Schițați capitolele

Conturul capitolului este un element crucial al cărții dvs. electronice, în care distingeți clar un capitol de altul. Folosiți un capitol pentru a discuta un subiect secundar și duceți fără probleme la următorul pentru ca cititorii să înțeleagă continuitatea.

Pagina de destinație

Aveți nevoie de o pagină de destinație puternică pentru a vă promova cartea electronică către publicul potrivit. Această pagină ar trebui să includă imaginea de copertă, rezumatul conținutului și toate celelalte informații care îi pot influența să cumpere o carte electronică plătită.

Mai mult, o pagină de destinație ajută la generarea de clienți potențiali, cum ar fi colectarea bazelor de date de e-mail. De asemenea, puteți primi ajutor de la Landing Page Builders pentru a crea pagini de destinație atractive pentru cartea dvs. electronică.

Grafică

Blocurile de text mari spate în spate pot forța cititorii să-și piardă interesul și să nu mai citească cartea imediat. Prin urmare, cartea dvs. electronică ar trebui să includă diverse elemente grafice vizuale, cum ar fi imagini, diagrame, grafice și capturi de ecran. Pe lângă faptul că vă face cartea atractivă, aceste grafice pot explica unele puncte într-un mod mai bun.

Formatarea cărților electronice

Formatarea cărții electronice se referă la procesul de proiectare standard care transformă textul și imaginile cărții dvs. electronice într-un aspect atractiv și ușor de citit. Formatele standard de cărți electronice se concentrează pe crearea unui aspect redistribuibil și dinamic, astfel încât cititorii să poată vizualiza conținutul fără efort, indiferent de tipul dispozitivului și dimensiunea ecranului.

Cum să alegi formatul potrivit de carte electronică

Deși poate fi dificil, alegerea tipului de fișier potrivit este un pas obligatoriu pentru publicarea cărților electronice. Dar pentru a ușura lucrurile, trebuie să vă puneți următoarele întrebări:

  • Cine îți va citi cartea electronică?
  • Care va fi canalul tău de distribuție a cărților electronice?
  • Ce elemente (text, imagine, grafic) veți include în eBook?

Odată ce aveți răspunsurile la acestea, puteți înțelege cu ușurință ce format de carte electronică să alegeți dintre tipurile de mai jos.

  16 platforme de învățare a limbii engleze pentru ca copiii să treacă de la ABC la fluență

Tipuri de formate de cărți electronice

Există cinci formate populare de cărți electronice, iar acestea sunt următoarele:

EPUB (.epub)

EPUB este cel mai acceptat tip de fișier pentru cărți electronice pe care le puteți citi pe orice dispozitiv, cu excepția Kindle. Aceste fișiere sunt protejate prin DRM și oferă o protecție puternică împotriva copierii. Veți găsi online diverse cititoare EPUB gratuite și plătite.

TXT (.txt)

TXT este cel mai simplu format de fișier care conține doar text. Puteți adăuga doar tipuri de fonturi și stiluri de bază, dar nu imagini sau grafice.

AZW (.azw) și AZW3 (.azw3)

AZW și AZW3 sunt ambele formate de fișiere Kindle eReader. Aceste fișiere acceptă elemente precum marcajele și adnotările. Cu toate acestea, le puteți citi pe dispozitive sau dispozitive Kindle.

MOBI (.mobi)

Amazon a lansat formatul de fișier MOBI cu Kindle. A fost întrerupt în 2011 și a fost înlocuit cu fișierele AZW. Cu toate acestea, dispozitivele Kindle încă folosesc structura fișierelor MOBI, motiv pentru care aceste fișiere sunt foarte populare cu dispozitivele cu lățime de bandă redusă.

PDF (.pdf)

Un document portabil sau un fișier PDF este cel mai cunoscut format pentru cărți electronice, deși un fișier PDF nu este din punct de vedere tehnic o carte electronică reală, deoarece nu poate fi redistribuită. Capacitatea sa de a menține formatarea și designul este motivul din spatele popularității sale. Cu toate acestea, citirea acestor fișiere pe un ecran mic este imposibilă.

Găsiți mai jos câteva platforme populare și la îndemână care vă permit să creați cărți electronice fără efort:

Adobe InDesign

Adobe InDesign este standardul de aur pentru designul și aspectul paginilor în media digitală și industria tipăririi. Editori de renume mondial folosesc acest instrument pentru a produce cărți electronice, cărți fizice, postere, reviste electronice, reviste fizice, broșuri, fluturași și PDF-uri autentice și exclusive.

Instrumentul vă permite, de asemenea, să publicați cărți electronice direct pe site-uri web și alte platforme. Apoi, puteți urmări performanța conținutului folosind instrumentul încorporat de analiză a conținutului Adobe InDesign. Alte atracții sunt șabloane Adobe Stock pentru cărți electronice și alte medii digitale, fonturi, culori și design colaborativ de cărți electronice.

Far

Beacon este o platformă populară pentru formulare de înscriere, biblioteci de conținut închis și magneți potențiali de mare conversie. Vă va ajuta să vă răspândiți cartea electronică în masă și să colectați date masive de clienți potențiali fără efort.

Pentru cărți electronice gratuite, primul tău obiectiv este să colectezi clienți potențiali, să crești adresele de e-mail pentru marketing prin e-mail, să obții numere de telefon pentru apeluri la rece, etc. Pentru a derula astfel de proiecte cu succes, ai nevoie de magneți de lead-uri.

Visme

Visme este un creator de cărți electronice cu servicii complete, care este în tendințe de ceva vreme. Puteți începe proiectul dvs. de cărți electronice reutilizand șabloanele sale de cărți electronice. Biblioteca Visme conține numeroase șabloane despre subiecte populare de cărți electronice, cum ar fi vânzările anuale de modă, studii de caz, WordPress, design de logo, fundamente ale investițiilor și multe altele.

Prezintă un creator de cărți electronice drag-and-drop cu funcții moderne, cum ar fi grafică, fonturi, culori, forme, vectori, widget-uri de date, teme și media.

FlipBuilder

FlipBuilder este destinația ta pentru toate lucrurile despre flipbook-uri. Puteți descărca aplicația pentru computere Windows sau Mac și puteți începe imediat proiectele de producție interactive de cărți electronice.

Deveniți creativ și injectați pâlnii de marketing inteligente în mediile dvs. digitale, cum ar fi cărțile electronice, transformându-le în flipbook-uri. Acestea sunt cărți electronice interactive și captivante, cu acțiuni din partea cititorului, sunet, hyperlinkuri, butoane de înscriere, butoane de îndemn, chestionare și experiențe de cumpărături pentru a cufunda cititorii într-un ecosistem virtual complet.

Cuvinte finale

Până acum, ați descoperit detaliile tehnice ale cărților electronice, conținutul acestora și modul în care acestea sunt legate de strategia de marketing. În plus, ați găsit câteva instrumente online care vă ajută să creați cărți electronice grozave.

Includeți sfaturile și trucurile explicate mai sus și creați cărți electronice care beneficiază de viața utilizatorului și strategia de marketing.

Ați putea fi, de asemenea, interesat de platforme pentru a crea cursuri online.