Windows 10 nu mai are ajutor încorporat pentru File Explorer, așa cum are Windows 7. Microsoft vă face să căutați informații pe web, așa că iată ce trebuie să știți despre utilizarea managerului de fișiere din Windows 10.
Cuprins
Elementele de bază ale interfeței File Explorer
Deși a fost redenumită „File Explorer” în Windows 10, această aplicație este practic aceeași cu Windows Explorer pe Windows 7. Are câteva caracteristici noi, inclusiv o interfață tip panglică și Microsoft OneDrive încorporat pentru sincronizarea fișierelor cu cloud.
Zona „Acces rapid” din bara laterală înlocuiește „Preferate” pe Windows 10. Puteți trage și plasa foldere în zona Acces rapid pentru a le „fix” pentru a le accesa ușor în viitor. Windows 10 va adăuga automat și folderele utilizate recent în această zonă. Puteți personaliza Accesul rapid din fereastra de opțiuni. Pentru a elimina un dosar individual din Acces rapid, faceți clic dreapta pe el și selectați „Anulați fixarea din Acces rapid”.
Secțiunea „Acest PC” înlocuiește elementul „Computerul meu” pe Windows 7. Conține comenzi rapide către folderele de date utilizator de pe computer, precum și alte unități, cum ar fi unități USB și unități DVD.
Cum să utilizați panglica
Panglica din File Explorer funcționează la fel ca și panglica din aplicațiile Microsoft Office precum Word și Excel. Există câteva moduri diferite în care îl puteți folosi.
Dacă doriți mai mult spațiu în ferestrele dvs. de navigare a fișierelor, puteți lăsa panglica restrânsă în mod implicit. Poți în continuare să dai clic pe oricare dintre filele din partea de sus, cum ar fi „Acasă”, „Partajare” sau „Vizualizare” pentru a vedea comenzile și a face clic pe un buton. Panglica va apărea doar temporar.
Dacă preferați să vedeți panglica tot timpul, o puteți extinde. Pentru a face acest lucru, fie faceți clic pe săgeata din colțul din dreapta sus al ferestrei File Explorer, fie apăsați Ctrl+F1.
Bara de instrumente Acasă oferă opțiuni de bază pentru lucrul cu fișiere, inclusiv Copiere, Lipire, Ștergere, Redenumire, Folder nou și Proprietăți.
Fila Partajare oferă opțiuni pentru trimiterea prin e-mail, arhivare și imprimare a fișierelor, precum și pentru a le inscripționa pe disc și a le partaja în rețeaua locală.
Fila Vizualizare conține opțiuni pentru a controla modul în care fișierele apar în File Explorer și modul în care sunt sortate. Puteți activa o previzualizare sau panoul de detalii pentru a vedea mai multe informații despre un fișier selectat, puteți alege dacă doriți pictograme de fișiere mari sau o listă densă de fișiere și puteți sorta fișierele după orice criteriu doriți. De asemenea, puteți alege să afișați sau să ascundeți extensiile de nume de fișiere sau fișierele ascunse de aici. Doar faceți clic pe caseta de selectare „Elemente ascunse” pentru a afișa sau a ascunde fișierele ascunse fără a deschide fereastra Opțiuni folder.
Fila Gestionare va apărea uneori pe panglică cu comenzi adecvate contextual. De exemplu, dacă selectați unele imagini, veți vedea o filă „Instrumente pentru imagine” cu opțiuni pentru rotirea imaginilor selectate și setarea lor ca fundal pentru desktop.
Cum să fixați comenzile utilizate frecvent
Bara de instrumente Acces rapid apare în colțul din stânga sus al ferestrei File Explorer, pe bara de titlu. Oferă acces convenabil la comenzile pe care le utilizați frecvent. Pentru a adăuga o comandă la bara de instrumente Acces rapid, faceți clic dreapta pe ea pe panglică și selectați „Adăugați la bara de instrumente Acces rapid”.
Dacă doriți mai mult spațiu pentru comenzi, puteți face clic dreapta oriunde pe panglică sau pe bara de file de deasupra acesteia și puteți selecta „Afișați bara de instrumente cu acces rapid sub panglică” pentru a o transforma într-o bară de instrumente mai standard.
Cum să schimbați setările Exploratorului de fișiere
Pentru a modifica setările File Explorer, faceți clic pe fila „Vizualizare” de pe panglică și faceți clic pe pictograma „Opțiuni”.
Aceasta deschide caseta de dialog familiară Opțiuni folder care exista și pe Windows 7. Are câteva opțiuni noi — de exemplu, puteți controla dacă File Explorer se deschide în vizualizarea Acces rapid sau Acest PC sau dacă afișează automat folderele utilizate recent și frecvent în vizualizarea Acces rapid.
Comenzi rapide utile de la tastatură
File Explorer este plin de comenzi rapide utile de la tastatură pentru a vă ajuta să îndepliniți sarcinile mai rapid. Iată o listă rapidă cu câteva:
Windows+E – Deschideți o fereastră File Explorer. Acest lucru funcționează oriunde în Windows 10.
Ctrl+N – Deschideți o nouă fereastră File Explorer. Acest lucru funcționează numai în File Explorer în sine.
Ctrl+W – Închideți fereastra curentă File Explorer.
Ctrl+Rotița mouse-ului în sus sau în jos – Modificați dimensiunea fișierelor și pictogramelor folderului (măriți sau micșorați.)
Ctrl+Shift+N – Creează un folder nou
Backspace sau Alt+Săgeată la stânga – Vizualizați folderul anterior (înapoi.)
Alt+Săgeată la dreapta – Vizualizați următorul dosar (mergeți înainte.)
Alt+Săgeată în sus – Vizualizați folderul în care se află folderul curent.
Ctrl+F, Ctrl+E sau F3 – Focalizează caseta de căutare pentru a putea începe rapid să tastați o căutare.
Ctrl+L, Alt+D sau F4 – Focalizează bara de adrese (locație) pentru a putea începe rapid să tastați adresa unui folder.
F11 – Maximizați fereastra File Explorer. Apăsați din nou F11 pentru a micșora fereastra. Acest lucru funcționează și în browserele web.
Puteți găsi o listă completă a comenzilor rapide de la tastatură Windows 10 site-ul Microsoft.
Cum să utilizați OneDrive
OneDrive este încorporat în File Explorer pe Windows 10. Acesta sincronizează fișierele online folosind contul Microsoft cu care vă conectați la Windows 10. Funcționează similar cu Dropbox, Google Drive și iCloud Drive de la Apple.
Pentru a începe, faceți clic pe opțiunea „OneDrive” din bara laterală a File Explorer. Vi se va solicita să vă conectați la OneDrive, dacă este necesar. Dacă nu sunteți, puteți doar să plasați fișiere în OneDrive. Vor fi încărcate pe serverele Microsoft. Le puteți accesa în folderul OneDrive de pe alte computere cu care vă conectați la același cont Microsoft, prin aplicațiile OneDrive de pe telefon și pe site-ul web OneDrive.
Câmpul „Stare” din fereastra OneDrive vă arată starea fiecărui fișier. O pictogramă albastră indică că fișierul este stocat pe OneDrive online, dar va fi descărcat automat când îl deschideți. O bifă verde indică faptul că fișierul este stocat atât pe OneDrive, cât și pe computerul actual.
Puteți controla setările OneDrive din pictograma zonei de notificare OneDrive (tava de sistem). Faceți clic pe pictograma OneDrive în formă de nor din zona de notificare din colțul din dreapta jos al ecranului – dacă nu o vedeți, probabil că trebuie să faceți clic pe săgeata mică în sus din stânga pictogramelor pentru a o găsi. Faceți clic pe „Mai multe” și faceți clic pe „Setări” pentru a găsi diferitele setări ale OneDrive, unde puteți controla ce foldere sunt sincronizate, cât de mult din lățimea de bandă de încărcare și descărcare folosește OneDrive și alte setări.
OneDrive poate „proteja” automat fișierele din foldere importante, cum ar fi Desktopul, Imaginile și Documentele, sincronizându-le. Pentru a configura acest lucru, faceți clic pe fila „Salvare automată” din setările OneDrive și faceți clic pe butonul „Actualizați folderele” de sub Protejați folderele importante.
Dacă nu vă place să vedeți OneDrive, îl puteți dezactiva și elimina pictograma din File Explorer.
Cum să accesați unitățile de rețea
Folderele, imprimantele și serverele media partajate în rețeaua locală apar în vizualizarea „Rețea”. Este posibil să fie necesar să derulați în jos în partea de jos a barei laterale a File Explorer pentru a o localiza și a face clic pe ea.
Windows 10 nu mai include funcția HomeGroup, așa că nu o puteți folosi pentru a partaja cu ușurință fișiere și foldere între computerele dvs. Puteți fie să utilizați OneDrive, fie să utilizați opțiunile de rețea de partajare de fișiere și foldere de modă veche.
Dacă trebuie să mapați o unitate de rețea pentru o disponibilitate ușoară, puteți face acest lucru din vizualizarea Acest PC. Mai întâi, faceți clic pe „Acest PC” în bara laterală. Fila „Computer” va apărea pe panglică. Faceți clic pe acesta și selectați „Hartă unitatea de rețea” și utilizați instrucțiunile furnizate de departamentul IT pentru conectare.
Unitatea mapată va apărea sub Locații de rețea în vizualizarea Acest PC.
Cum să faceți copii de rezervă și să vă restaurați fișierele
Windows 10 conține Istoricul fișierelor, un instrument de backup și restaurare a fișierelor. Nu este doar pentru realizarea și restaurarea unor copii de siguranță uriașe — Istoricul fișierelor poate face automat copii de siguranță ale diferitelor versiuni ale fișierelor dvs. și puteți utiliza File Explorer pentru a restaura cu ușurință acele versiuni anterioare. Mai întâi, trebuie să configurați Istoricul fișierelor din Setări > Actualizare și securitate > Backup. Activați „Fă backup automat fișierelor mele”.
După ce l-ați configurat, puteți selecta un fișier sau dosar, faceți clic pe „Acasă” pe panglică și faceți clic pe butonul „Istoric” pentru a vedea și a restaura versiunile mai vechi ale acelui fișier sau folder.
Exploratorul de fișiere din Windows 10 este plin și cu alte funcții utile. Puteți eticheta orice fișier, puteți utiliza o temă întunecată sau puteți reactiva funcția „biblioteci”. Microsoft lucrează cu o interfață cu file pentru File Explorer, dar astăzi puteți obține file File Explorer.