O perspectivă detaliată asupra teoriei culorii pentru designeri

Culorile și imaginile sunt modalități puternice de comunicare eficientă.

De fapt, culorile influențează dispozițiile, comportamentele și emoțiile oamenilor; și, prin urmare, poate afecta brandingul și marketingul.

Prin urmare, este important ca designerii de produse să folosească culorile cu atenție și cu intenție. Dar de unde știi ce culoare sau set de culori să folosești pentru produsul, brandingul și marketingul tău?

Ce culoare(e) ar descrie cel mai bine scopul dvs. și ar atrage atenția consumatorilor dvs.?

Învățarea teoriei culorilor vă va ajuta să vă dați seama. Această teorie cuprinde asocierile culturale, percepția umană și psihologia culorilor.

În acest articol, voi explica teoria culorilor, modul în care este conectată la psihologia culorilor, modelele incluse în aceasta și multe altele.

Să începem!

Ce este teoria culorii?

Teoria culorilor este un domeniu vast de cunoștințe care include reguli și linii directoare despre combinațiile diferitelor culori și utilizările acestora. Vă va ajuta să creați modele inteligente și eficiente.

Teoria culorilor este o parte importantă a interacțiunii om-calculator. Este similar cu alte elemente, cum ar fi tipografia, unde designerii ar trebui să aleagă cu atenție culorile. În această teorie, veți învăța să utilizați o combinație de culori pentru a comunica bine cu clienții și utilizatorii prin diferite scheme de culori din interfețele vizuale.

Există o roată de culori care vă ajută să alegeți combinația potrivită de culori pentru aplicația dvs. În 1666, Sir Isaac Newton a stabilit teoria culorilor când a inventat conceptul de roată a culorilor. El a clasificat culorile în trei grupuri:

  • Primar (rosu, albastru, galben)
  • Secundar (combinații de culori primare)
  • Terțiar (combinații de culori primare și secundare)

Această clasificare îi ajută pe oameni să distingă culorile în funcție de cerințele lor. Are, de asemenea, câteva proprietăți:

  • Nuanță: cum apare (de exemplu, roșu)
  • Chroma: Cât de pură este (de exemplu, dacă culoarea are nuanțe, se adaugă culoarea neagră; dacă culoarea are nuanțe, se adaugă culoarea albă; dacă culoarea are tonuri, se adaugă culoarea gri)
  • Iluminare: cât de saturată sau palidă pare

Cum este conectată psihologia culorilor cu teoria culorilor?

Psihologia culorilor este o parte importantă în timp ce învățați teoria culorilor. Când tu, ca designer, selectezi o paletă de culori UX pentru produs, te gândești în general la lucrurile pe care le vizualizează. Dar, este la fel de important să ne gândim și la sentiment.

Culoarea are o influență psihologică puternică asupra creierului uman. Fiecare culoare reprezintă emoții și semnificații diferite pentru utilizatori. Ei bine, nu veți găsi nicio semnificație specială a unei culori care să se potrivească perfect pentru fiecare om.

Să discutăm despre modul în care culoarea evocă sentimente la majoritatea oamenilor:

  • Roșu: roșu descrie importanța, dragostea și pericolul. Este cunoscută și ca culoarea energiei. Dacă te uiți pur și simplu la această culoare, poate crește pulsul, ritmul cardiac și metabolismul. Roșul este o culoare excelentă pentru a atrage rapid atenția vizitatorilor. Îl poți folosi pentru a evidenția elementele importante de pe pagina ta web.
  • Verde: Verde descrie succesul, natura și creșterea. Este o culoare fantastică pentru produsele ecologice, de exemplu. Este o culoare populară folosită de mulți profesioniști în interfețele lor, dând un semnal utilizatorilor că o operație a fost finalizată cu succes.
  • Portocaliu: Portocaliu descrie distracția, optimismul și energia. Oferă o atmosferă energică și pozitivă. Multe companii folosesc această culoare în produsele lor ieftine pentru a evidenția cele mai bune prețuri din magazinele de comerț electronic.
  • Albastru: Albastrul descrie confortul, calmul, relaxarea și încrederea. Mărcile au încredere în această culoare, deoarece oamenii au o impresie bună și o siguranță interioară despre albastru în general.
  • Galben: Galbenul descrie căldura, atenția și fericirea. Puteți vedea culoarea chiar și de la distanță mare. Prin urmare, este adesea folosit în cabine și bannere pentru a atrage clienții de la distanță.
  • Violet: violetul descrie înțelepciunea, creativitatea și luxul. De obicei, este legat de produse de lux și regale.
  • Alb: Albul descrie sănătatea, inocența și curățenia. De multe ori ne face să ne gândim la un stil de viață sănătos și normal. Această culoare este utilizată pe scară largă în industriile medicale pentru a sugera siguranța produsului. Este folosit și în alte industrii pentru a reprezenta simplitatea.
  • Negrul: Negrul descrie rafinamentul, misterul și puterea. Majoritatea mărcilor limitează negrul la accente și text. Negrul este proeminent pe site-urile de modă, deoarece transmite un sentiment de lux.
  De ce sună ciudat Siri-ul meu?

Se recomandă utilizarea culorilor în funcție de sex și vârstă. Trebuie să verificați cine este clientul dvs. înainte de a alege preferințele de culoare.

Pentru a se potrivi cu sexul și culoarea în general, iată câteva puncte de luat în considerare:

  • Albastrul are cea mai mare preferință pentru bărbați și, de asemenea, la unele femei.
  • Fetele aleg roz drept culoare preferată.
  • Galbenul, portocaliul și maro nu sunt culorile pe care bărbații sau femeile le aleg în general.
  • Bărbații preferă culorile blânde, contrastante și strălucitoare. Femeile preferă culorile mai moi.

În mod similar, psihologia culorilor este, de asemenea, asociată cu vârsta și culoarea. Tinerii preferă întotdeauna culorile cu lungimi de undă mai mari, cum ar fi culorile strălucitoare. Dar oamenii în vârstă aleg lungimi de undă mai scurte.

Înțelegând psihologia culorilor, puteți utiliza mai bine culoarea potrivită pentru designul dvs. de interfață. Iată câteva sfaturi care te vor ajuta să faci asta:

  • Folosiți panouri de dispoziție pentru a selecta culoarea potrivită.
  • Creați puncte focale cu culorile.
  • Decide cum și când să folosești culori moi și vibrante.
  • Amintiți-vă întotdeauna accesibilitatea.
  • Evitați textul cu contrast redus.

Modele de culoare

Înainte de a începe să combinați culorile, trebuie să învățați despre diferitele naturi ale culorilor. Mai întâi vin culorile tangibile care sunt suprafața obiectelor, iar cea de-a doua este produsă de lumină, precum fasciculele televizorului.

Aceste naturi creează două modele prin care se formează roata de culoare.

  • Model aditiv de culoare
  • Modelul subtractiv de culoare
  • #1. Model aditiv de culoare

    Acest model consideră roșu, albastru și verde drept culori primare. Prin urmare, este cunoscut sub numele de sistem de culoare RGB. Orice culori vedeți pe ecran sunt generate de acest model. Combinarea acestor culori primare în proporții egale produce culori secundare, cum ar fi magenta, galben și cyan.

    Cu cât adăugați mai multă culoare deschisă, cu atât culoarea devine mai deschisă și mai strălucitoare. Cu cât adăugați mai multă culoare, cu atât vă veți apropia mai mult de alb. Pentru computere, este creat folosind scale, 0-255, unde negru ar fi R=0, G=0 și B=0, iar albul ar fi R=255, G=255 și B=255.

    #2. Modelul subtractiv de culoare

    Acest model obține culoare prin scăderea luminii. Include două sisteme de culoare. Primul este RYB (Roșu, Galben și Albastru), cunoscut și ca sistemul artistic folosit în educația artistică. Este baza teoriei moderne a culorilor care spune că cyan, magenta și galben sunt culori eficiente de combinat.

    Al doilea este modelul de culoare CMY care este utilizat în special în imprimare. Când imprimarea fotochimică include cerneală neagră, modelul este schimbat la modelul CMYK, adică cyan, magenta, galben și negru. Nuanța cea mai apropiată de culoarea neagră ar fi maro noroios.

    CMYK funcționează pe o scară de la 0 la 100. Veți obține culoarea neagră dacă C=100, M=100, Y=100 și K=100. Dacă C=M=Y=K=0, ajungi cu alb.

      Ce este Xbox Smart Delivery și cum funcționează?

    Bazele roții de culoare

    Înțelegerea roții de culoare este la fel de interesantă ca și noul pachet de creioane colorate. Dacă sunteți capabil să înțelegeți procesele și termenii care merg cu culorile, vă puteți comunica cu ușurință nevoia și viziunea cu imprimanta, designerul etc.

    Profesioniștii, artiștii și designerii folosesc acest concept pentru a dezvolta scheme de culori. Roata este formată din culori primare, secundare și terțiare. Dacă trasați o linie prin centrul roții de culoare, veți putea separa culorile reci (albastru, verde și violet diferit) de culorile calde (roșu, portocaliu și galben diferit).

    Culorile reci sunt asociate cu calm, seninătate și pace, în timp ce culorile calde sunt adesea identificate cu luminozitate, acțiune și energie. Alegerea unei combinații de culori pe un computer implică o gamă mai largă de culori, care este chiar mai mare de 12 culori.

    În conceptul de roată a culorilor, va trebui să recunoașteți temperatura culorilor, astfel încât să puteți înțelege modul în care culorile reci și calde influențează designul logo-ului sau impresia mărcii.

    Vizualizarea culorilor în roată este ușoară și vă ajută să alegeți schemele de culori potrivite. Aceasta va arăta cum o singură culoare se leagă de o altă culoare care vine lângă ea pe o scară de culori care constă din culorile curcubeului (în ordinea roșu, portocaliu, galben, verde, albastru, indigo și violet).

    Roata vă permite să creați culori mai luminoase, mai moi, mai închise și mai deschise prin amestecarea gri, negru și alb cu culorile originale. Aceste amestecuri creează variante de culoare după cum urmează:

    • Nuanță: Toate culorile primare și secundare sunt nuanțe în roata de culori. În timp ce combină culorile primare pentru a crea o culoare secundară, nuanța este un termen crucial de reținut. Nuanța constă din alte culori în interiorul său, așa că dacă nu folosiți două nuanțe primare pentru a le amesteca, nu veți genera nuanța culorii secundare.
    • Umbra: Umbra este un termen comun pentru versiunile întunecate și deschise ale nuanței. Din punct de vedere tehnic, este culoarea pe care o obțineți atunci când adăugați negru la nuanța dată. De exemplu, roșu + negru = visiniu.
    • Ton: Tonul este cunoscut și sub denumirea de saturație, unde puteți adăuga alb-negru (sau gri) unei culori pentru a genera un ton. Saturația este adesea folosită pentru a crea imagini digitale.
    • Nuanță: o nuanță este termenul opus al nuanței. Aici, trebuie să adăugați alb la culoare, astfel încât culoarea rezultată să aibă o gamă de nuanțe și nuanțe. De exemplu, roșu + alb = roz.

    Scheme de culori

    Trebuie să plasați strategic culori în imagini pentru a vă optimiza experiența utilizatorului. Alegerile de culoare utilizate în interfețele dvs. atractive au o utilizare ridicată.

    Iată diferite scheme de culori:

    #1. Monocromatic

    În schemele de culori monocromatice, o singură culoare este utilizată cu diferite nuanțe și nuanțe pentru a genera un aspect și o senzație consistentă. Îi lipsește contrastul de culoare și de multe ori ajunge să arate bine lustruit și foarte curat.

    Vă permite să schimbați cu ușurință luminozitatea și întunericul culorilor. Ele sunt adesea folosite pentru grafice și diagrame, în timp ce crearea unui grafic nu necesită o culoare cu contrast ridicat.

    #2. Analog

    În scheme de culori analoge, o culoare principală este asociată cu cele două culori adiacente de pe roata de culori. Dacă doriți să utilizați o schemă de cinci culori, puteți adăuga alte culori adiacente culorilor exterioare.

    Este folosit pentru a crea modele mai puțin contrastante și mai blânde, deoarece nu creează teme cu culorile contrastante. Această schemă de culori creează palete de culori mai reci (albastru, verde și violet) sau mai calde (galben, roșu și portocaliu). Este adesea folosit pentru a proiecta imagini în loc de diagrame cu bare sau infografice.

    #3. Complementar

    O schemă de culori complementară folosește două culori opuse una de alta în roata de culori și nuanțe relevante pentru acele culori. Oferă un contrast ridicat de culoare. Trebuie să fiți atenți când utilizați această schemă datorită acestui contrast mai mare.

      7 cele mai bune aplicații digitale pentru cărți de vizită (gratuite + plătite)

    În plus, este excelent pentru grafice și diagrame. Contrastul ridicat vă permite să evidențiați marcajele și punctele importante.

    În afară de trei scheme de culori principale, alte scheme de culori sunt folosite pentru a genera cele mai bune opțiuni de culoare pentru infograficele, diagramele, graficele și imaginile dvs. Acestea sunt după cum urmează:

    • Split complementare: include o culoare dominantă și celelalte două culori adiacente direct complementului primei culori. Este dificil de echilibrat, așa că are nevoie de mai mult timp pentru a crea.
    • Triadic: păstrează același ton al culorii, oferind în același timp scheme de culori cu contrast ridicat. Este creat prin utilizarea a trei culori plasate egal în linii de-a lungul roții de culoare.
    • Pătrat: Această schemă folosește patru culori plasate la echidistanță una de cealaltă în roata de culori. Este de mare folos pentru a crea interes pentru design-urile dvs. web.
    • Dreptunghi: Se mai numește și o schemă de culori tetradică. Abordarea dreptunghiulară este probabil similară cu abordarea pătrată, dar oferă o abordare subtilă pentru selectarea culorilor. Vă oferă mai multă flexibilitate în alegerea culorii potrivite pentru grafica de care aveți nevoie.

    Beneficiile teoriei culorilor

    Culoarea contează mai mult și joacă un rol esențial în experiențele noastre vizuale.

    Să vedem cum.

    • Oamenii acordă mai multă importanță factorilor vizuali atunci când cumpără produse.
    • Oamenii fac o judecată subconștientă despre un produs în câteva secunde de la vizionarea inițială. O piesă mai atractivă este probabil să fie vândută în câteva minute.
    • Culorile sporesc recunoașterea mărcii.
    • O imagine valorează cât o mie de cuvinte și, prin urmare, o imagine cu culori atractive valorează un milion. Culorile ajută oamenii să proceseze imaginile și să le stocheze eficient în memoria lor.

    Astfel, proprietarilor de produse și designerilor ar trebui să le pese de teoria culorilor în timp ce se ocupă de branding, marketing și vânzări.

    Cum influențează teoria culorilor alegerea unui designer și a unui marketer?

    În designul UX, designerii au nevoie de o înțelegere fermă a acestei teorii pentru a crea modele de utilizator semnificative și armonioase.

    Astfel, teoria culorii este atât arta, cât și știința utilizării culorii. Descrie modul în care oamenii gândesc culorile, efectele vizuale ale combinațiilor de culori și cum să contrasteze sau să se potrivească între ele. Studiul spune că oamenii au nevoie de doar 90 de secunde pentru a-și judeca în subconștient un produs.

    Așadar, combinația corectă de culori poate fi utilă pentru îmbunătățirea conversiei produsului și a gradului de utilizare. Culoarea ne inspiră să ne relaxăm, să ne simțim pasionați de ceva și să luăm măsuri. Spune o poveste despre produs.

    Cu imagini color, puteți judeca produsul. Să luăm exemplul Mountain Dew, o băutură energizantă proaspătă. Pentru a-și justifica sloganul, compania alege foarte înțelept culoarea, adică o culoare verde lime intens, care arată ca o nuanță de neon. Nuanța de neon vă spune că această băutură este asociată cu energie.

    Prin urmare, culoarea poate fi folosită pentru a comunica și a evoca emoții sau sentimente. Fie că este vorba despre un logo de brand, un slogan atrăgător sau un nume de marcă atractiv, oamenii vă recunosc întotdeauna marca cu culorile pe care le-ați folosit în aplicația dvs.

    Cărți recomandate: Teoria culorii

    #1. Psihologia culorilor de Richards G. Lewis

    Vă va ajuta să descoperiți efectele și semnificațiile culorilor.

    #2. Color Me Successful de Judy Haar

    Te va ajuta să înveți cum culorile pot influența afacerile și clienții și cum să folosești culorile în mod corect și să vinzi și mai mult.

    #3. Teoria culorilor pentru manechin de Eric Hibit

    Vei invata sa alegi culorile si combinatiile de culori cele mai potrivite pentru proiectele tale.

    #4. Teoria culorii de Patti Mollica

    Această carte explică teoria culorilor de la principii de bază până la niveluri avansate în aplicații practice.

    Concluzie

    Culoarea este unul dintre instrumentele importante cu care designerii iubesc să se joace. Înțelegerea teoriei culorilor vă poate ajuta să utilizați cu înțelepciune roata culorilor și schemele de culori. Deși este dificil să stăpânești culorile, folosirea regulilor și liniilor directoare ale teoriei culorilor te poate ajuta să alegi culori care să completeze grafica pe care o folosești.

    De asemenea, puteți explora beneficiile psihologiei culorilor în marketing.