O introducere în noul limbaj de programare Apple: Swift

Anul acesta, la WWDC, s-a concentrat atât de mult pe iOS 8 și OS X Yosemite, încât ceea ce ar fi trebuit să fie cea mai mare știre a evenimentului a fost destul de subapreciată. Apple a introdus în lume limbajul de programare Swift. Acest lucru, pentru utilizatorul final, abia este o știre. Cu toate acestea, pentru comunitatea de dezvoltatori ar putea la fel de bine să fie un schimbător de joc. Anumite limbaje de programare au avantaje clare față de alte limbaje de programare, unele sunt mai rapide, altele mai eficiente, altele sunt pur și simplu mai curate, altele incredibil de simple. Apple este cea mai recentă firmă care și-a creat propriul limbaj de programare după Go (Golang) de la Google și .Net Framework de la Microsoft. Swift Programming Language susține că a învățat din aceste limbaje, rămânând în același timp fidel predecesorului său Objective C. Apple susține că a creat cel mai rapid și mai robust limbaj de programare la nivel înalt. Să explicăm.

De ce avem nevoie de limbaje de programare?

Există destul de multe moduri de a face ca un dispozitiv să facă „lucruri”. Orice dispozitiv, de la gadgeturi moderne purtabile până la computerele tradiționale, poate fi făcut să facă lucruri folosind fie modul de modă veche a limbajului mașină, scriind în cod de octet brut/limbaj de asamblare, creând fiecare instrucțiune manual; sau vă puteți baza pe limbaje de nivel înalt care vă vor ajuta să reduceți o parte din plictiseala. De aceea, se pune mai mult accent pe aducerea limbajelor pentru dezvoltatori cât mai aproape de limbajul normal. Înțelegem că numele Swift atrage mai mulți dezvoltatori decât spectatori, dar totuși vom simplifica explicația pentru a vă ajuta să înțelegeți tehnologia care va controla generațiile viitoare de produse Apple.

Un primer rapid: Dispozitivele electronice sunt literalmente cele mai stupide lucruri cunoscute de omenire, fără toată programarea, ele ar fi reduse la simple ornamente. Ceea ce le oferă o funcție reală, este programarea. La un nivel foarte elementar, electronicii trebuie spuse, acțiune cu acțiune, ce trebuie să facă, asta obișnuiam să facem cu cardurile perforate și mai târziu cu limbajul mașinii. Apoi am avansat în timp pentru a dezvolta limbaje care ne permit să comunicăm cu mașinile într-un mod relativ mai natural (da, codul este de fapt o versiune mai simplă a ceea ce ar putea fi). Am scrie cod, ar fi compilat în ceva ce computerul înțelege și apoi executat. Deci, pentru a rezuma, cod-compilare-execuție.

  Cum să înveți GRATUIT de la Harvard, Stanford, MIT etc

De ce Swift?

Acum, vă puteți imagina că cea mai pertinentă întrebare este „De ce?”. C, limbajul este din anii 70, deschizând noi terenuri considerabile la acea vreme, apoi a apărut ramurile sale, Obiectivul C în anii 80. Apple a folosit această platformă pentru dezvoltare de atunci. Logica dictează, „dacă nu este stricat, nu-l repara”, și dacă funcționează de 30 de ani consecutiv, care ar putea fi problema? Pai asta. Apple folosește Objective C de zeci de ani. E timpul pentru ceva mai rapid, mai puternic, mai ușor. Intră în Swift.

In conformitate cu carte electronică oficială pe Swift (disponibil gratuit pe iTunes) „Swift este un nou limbaj de programare pentru aplicațiile iOS și OS X care se bazează pe cele mai bune din C și Objective-C, fără constrângerile compatibilității C. Swift adoptă modele de programare sigure și adaugă funcții moderne pentru a face programarea mai ușoară, mai flexibilă și mai distractivă. Swift’s clear slate, susținut de cadrele mature și mult iubite Cocoa and Cocoa Touch, este o oportunitate de a reimagina modul în care funcționează dezvoltarea software.”

De ce este important Swift?

Oricât de mult ar dori Apple să crezi în inovația lor din toată inima, a existat o idee de limbaj de „scripting”. Parametrii tradiționali code-compile-execute necesită să vă puteți vedea codul în acțiune numai după ce a fost compilat. Compilarea vă arată exact de ce este capabil codul dvs. Dacă codul dvs. are erori, compilarea va avea ca rezultat un comportament neregulat sau blocări. Apoi, sarcina codificatorului va fi să urmărească unde se află eroarea, să o repare și apoi să înceapă din nou. Acest proces este atât anevoios, cât și consumator de timp, dar este ceva cu care lumea programării a trăit întotdeauna; este așa cum au fost întotdeauna lucrurile. Limbajele de scriptare se execută linie cu linie, astfel încât să puteți vedea rezultatele pe măsură ce scrieți, eliminând nevoia de a revizui codul pentru erori mai târziu. Fă procesul mai rapid și mult mai ușor.

  Cele mai bune suporturi de monitor din 2023

Până în prezent, limbajele de scripting au fost limitate în abilitățile lor. Luați Python de exemplu, este fulgerător de rapid, dar este limitat și la lucruri mai simple, cu capacități limitate. Ca o mașină Forumla1, grozavă pentru curse, nu atât pentru a face rost de cumpărături.

Dacă vrei să creezi un joc, atunci Python nu este mediul tău preferat. Cu toate acestea, Objective-C este (sau C++ dacă sunteți pe Windows). Acum, Swift promite tot ce este mai bun din ambele (de fapt, multe) lumi, inspirându-se din Objective-C, Rust, Haskell, Ruby, Python, C#, CLU și mult prea multe altele pentru a fi enumerate (referință: dezvoltator/expert Swift Chris Lattner). Swift pretinde că păstrează lucrurile bune și pierde lucrurile rele din cele de mai sus. În benchmark-urile cheie, execuția sa este mai rapidă decât Python și mult mai rapidă decât Objective-C, așa că a început bine.

Ce altceva face?

Swift oferă, de asemenea, un mediu vizual în timp real numit „loc de joacă”, unde puteți vedea rezultatele compilate în timp real, la fel ca un limbaj de scripting. Acest lucru, bazat pe designul aplicației, poate reduce procesele întregi la câteva minute, deoarece dacă ceva nu merge bine, veți ști imediat ce l-a cauzat și îl puteți rezolva chiar acolo. Este echivalentul de programare al remedierii unei greșeli pe o imprimare față de remedierea unui cuvânt subliniat roșu pe măsură ce mergeți. Permițându-vă să creați mai rapid aplicații complexe.

Merge puțin mai adânc. Pentru limbile de nivel înalt, trebuia să declarați și să accesați clase și biblioteci pentru a activa funcții, indiferent cât de elementare. în C++ Veți avea nevoie de și pentru a utiliza input-ul, ieșirea și tipurile de date de bază în codul dvs. În Swift, însă, nimic din toate acestea nu este necesar. Nu ar trebui să declarați nicio bibliotecă, deoarece Swift va gestiona ceea ce are nevoie pentru fiecare tip de date și funcție io (intrare/ieșire) și va implica acea bibliotecă în sine. Deci, imprimarea a ceva la fel de simplu ca „Bună ziua, lume”, merge de la

#include<stdio.h>
int main(void)
{
  printf("Hello Worldn");
  return0;
}

la un simplu:

println("Hello, world")

Acesta este întregul cod care trebuie compilat. Veți observa, de asemenea, că codul nu folosește temutul „;” ca semn universal al unei declarații de final.

  11 cele mai bune repetoare de șiruri pentru a vă multiplica textul automat

Care sunt dezavantajele?

Acum, existența lui Swift nu înseamnă moartea instantanee a Objective-C și a tuturor căilor sale. Aplicațiile pot fi create în continuare folosind Objective-C, iar utilizatorii nativi Objective C nu se vor simți complet înstrăinați, deoarece există asemănări în aceste medii. Desigur, deoarece Apple tocmai a petrecut 4 ani lucrând la un nou limbaj de programare, se vor concentra pe împingerea și sprijinirea Swift, acum și în viitor. Poate că într-o zi vor șterge Objective-C din analele limbajelor de programare Apple, dar acea zi nu este astăzi. Deși, dacă există o nouă limbă, una care este atât de ușor de învățat și care este mult mai rapid, atunci de ce ar renunța cineva la Objective-C?

Există, desigur, câteva preocupări, imediata fiind răsturnarea industriei. S-au făcut cariere întregi în jurul învățării oamenilor cum să creeze aplicații pentru iPhone, acele cariere și studenții lor au devenit imediat învechite, vor fi multe restructurari în acest sens. Vom primi, de asemenea, o nouă recoltă de adaptoare timpurii pentru Swift (Flappy Birds deja create folosind Swift), ceea ce este un lucru atât bun, cât și rău. Bine că sângele nou va fi injectat în organism, răul fiind că acest sânge nou va fi neexperimentat și va inunda piața cu aplicații prost făcute.

În curând vom discuta despre cadrul metalic al Apple, despre avantajele și dezavantajele acestuia, în special în jocurile iOS.

Concluzie

În cazul în care vă întrebați de ce nu a fost anunțat niciun hardware nou la conferința WWDC, atunci vă vom trimite din nou la declarația noastră anterioară că hardware-ul singur nu poate face nimic până când software-ul din spatele lui nu funcționează. Deci aceasta a fost literalmente cea mai mare veste din toate timpurile. Că primim un nou control asupra software-ului care va schimba fața întregului hardware, în viitor. Pentru a obține Swift, veți avea nevoie de Xcode 6 beta și de un ID de dezvoltator.

Ia Swift aici