Despre ce este vorba cu noul Google Analytics 4, de care vorbește toată lumea?
Primești notificări în contul tău Google Analytics prin care ești invitat să faci trecerea la noua platformă?
Google a comunicat oficial că renunță la Universal Analytics în favoarea Google Analytics 4.
Dacă te întrebi dacă este momentul potrivit să încerci și alte instrumente de analiză, te invit să parcurgi acest articol.
Ce reprezintă Google Analytics 4?
Google Analytics 4 este cea mai recentă versiune a platformei Google Analytics. Aceasta te ajută să monitorizezi vizitatorii site-ului tău, comportamentul lor și alte aspecte importante legate de trafic.
Informațiile din tabloul de bord Universal Analytics pot fi folosite pentru a optimiza procesele de marketing și execuția pentru afacerea ta online.
Deși Google Analytics 4 este un subiect actual, este doar o etapă nouă în evoluția lor în domeniul analizelor de produs.
În 2005, Google a preluat Urchin Analytics, lansând ulterior o versiune clasică a Google Analytics. Următorul pas important a avut loc în 2013, odată cu lansarea Universal Analytics, platforma actuală de analiză Google.
Cu noul Google Analytics 4, vei observa o interfață nouă în tabloul de bord și o modalitate diferită de navigare. Chiar dacă este nevoie de timp pentru a te obișnui cu platforma, este cert că noile funcționalități vor fi disponibile exclusiv în Google Analytics 4.
Dificultăți întâmpinate cu Google Analytics 4
Trecerea de la Universal Analytics la GA4 nu este un proces simplu; este o schimbare care stimulează progresul tehnologic. Tocmai de aceea, Google a oferit utilizatorilor timp suficient pentru a se familiariza cu noua platformă.
Cu toate acestea, Google Analytics 4 introduce multe modificări, ceea ce complică procesul de adaptare. Iată câteva dintre schimbările notabile:
- Eliminarea ratei de respingere: noua platformă înlocuiește rata de respingere cu „Sesiuni implicate”. Astfel, Google încurajează concentrarea pe gradul de implicare a publicului, în locul verificării persoanelor care părăsesc site-ul.
- Modificarea modelului de urmărire: una dintre valorile importante – obiectivele – este înlocuită de conversii. Există un buton special pentru a seta evenimentele ca și conversii.
- Rapoarte avansate: Google Analytics 4 oferă acces la un meniu de analiză, care ajută la crearea de rapoarte utilizând diverși parametri de urmărire a evenimentelor. Deși este o funcție îmbunătățită, este necesară experiență în manipularea și vizualizarea datelor colectate.
- Absența datelor istorice: momentan nu ai acces la datele istorice în Google Analytics 4. Este ca și cum ai lua totul de la zero, dar vei avea acces la datele din ultimele șase luni după 1 iulie 2023.
Te poți întreba dacă merită să faci trecerea la Google Analytics 4 având în vedere dificultățile enumerate? Există opțiunea de a testa și alte platforme de analiză în afară de Google?
Din fericire, răspunsul este afirmativ! Clicky Analytics este o alternativă demnă de luat în calcul la Google Analytics 4.
Haide să descoperim mai multe despre Clicky Analytics.
Introducere
Clicky Analytics este o platformă gratuită de analiză, bazată pe cloud, o alternativă open-source la Google Analytics. Aceasta oferă date de trafic în timp real, precum numărul de vizitatori, clicuri, evenimente, căutări organice, rate de respingere și aproape tot ce găsești în tabloul de bord Google Universal Analytics.
Indiferent dacă ai o afacere mică sau o organizație, poți integra cu ușurință codul Clicky Analytics fără a afecta performanța site-ului tău.
În plus, nu trebuie să te confrunți cu toate problemele generate de trecerea la Google Analytics 4, cum ar fi inexactitatea în calcularea sesiunilor și a afișărilor de pagină din cauza lipsei datelor istorice.
Deși există mulți alți factori de care trebuie să ții cont, haide să analizăm cele mai importante funcții ale Clicky, pentru a-ți ușura decizia.
Caracteristici
Câteva caracteristici importante care evidențiază Clicky în comparație cu Universal Analytics sunt hărțile termice, testele A/B, analiza video, analiza audio și analiza detaliată a fluxului utilizatorilor. Să le analizăm pe fiecare în detaliu.
Hărți termice
Hărțile termice îți arată unde dau clic vizitatorii pe site-ul tău. Acest lucru elimină presupunerile despre interacțiunea vizitatorilor cu CTA-urile. Știind unde anume dau clic, poți optimiza CTA-urile și îmbunătăți rata de conversie a afacerii tale online.
Clicky facilitează vizualizarea hărții termice direct pe pagina site-ului. Este o funcție utilă, deoarece nu este necesar să părăsești site-ul pentru a analiza comportamentul clienților.
De asemenea, poți seta și intervalul de timp pentru hărți termice pentru a monitoriza îmbunătățirile după modificarea CTA-urilor.
Evenimente
Evenimentele includ monitorizarea anumitor acțiuni Javascript, precum deschiderea unui meniu, clicul pe un link, monitorizarea linkurilor de ieșire, abonamentele la newsletter și butoanele de descărcare.
Analiza fluxului utilizatorilor
Analiza fluxului utilizatorilor este un generator de pâlnii similar cu urmărirea conversiilor din Universal Analytics. Îți permite să creezi o secvență de pași pe care o parcurg vizitatorii și să urmărești parcursul clientului la fiecare etapă.
Poți configura până la 5 pagini pentru a construi o pâlnie. Astfel, poți identifica paginile care îi determină pe clienți să abandoneze site-ul și să le optimizezi.
Ecran mare
Aceasta este o funcție excelentă pentru a verifica toate statisticile de trafic pe site-ul tău într-o singură fereastră. Ecranul mare Clicky oferă o vizualizare în timp real a statisticilor preferate, cu un buton de reîmprospătare la fiecare minut.
Câțiva dintre parametrii importanți pe care îi poți verifica sunt:
- Vizitatori în timp real
- Obiective
- Acțiunile vizitatorilor
- Timp de implicare
- Rata de respingere
- Venituri urmărite
- Paginile cele mai vizitate
- Termenii de căutare cei mai frecvenți
și multe altele.
Obiective
Dacă folosești obiective pentru a-ți monitoriza punctele de conversie, Clicky este o opțiune bună, deoarece GA4 nu include obiective. Te va ajuta să determini ce funcționează și să te adaptezi dacă vizitatorii nu sunt interesați.
Configurarea unui obiectiv în Clicky este simplă, și poți seta, de asemenea, testarea divizată pentru paginile tale. Astfel, poți testa diferite versiuni ale aceleiași pagini și o poți alege pe cea cu cele mai bune rezultate.
Integrări terțe părți
Fiind o platformă open-source, Clicky oferă numeroase integrări. Poți integra cu ușurință Clicky cu sisteme populare de gestionare a conținutului, precum WordPress, Shopify, Squarespace, Weebly, Joomla, Drupal și BigCommerce.
În plus, poți asocia Clicky Analytics și cu alte instrumente emergente, precum Smarty, creatorul de site-uri GoDaddy, instrumente de testare A/B precum Convert Experiences și WHMCS, o platformă de automatizare pentru web hosting.
Prețuri
Clicky oferă planuri gratuite și plătite, putând alege opțiunea care se potrivește cel mai bine cerințelor tale. Odată ce te înregistrezi pe Clicky, beneficiezi de o perioadă de probă de 21 de zile pentru a explora toate serviciile premium.
De exemplu, poți monitoriza gratuit până la 3 site-uri web și 1 milion de afișări zilnice în timpul perioadei de probă.
Plan gratuit
Dacă începi să utilizezi Clicky pentru prima dată, poți testa planul gratuit pentru a monitoriza un singur site web cu până la 3000 de afișări zilnice. Cu planul gratuit ai acces la toate funcțiile de bază, precum tabloul de bord de analiză, date în timp real, widget-uri, acțiunile individuale ale vizitatorilor, recomandări de conținut și multe altele.
Plan Pro
Dacă administrezi o rețea privată de bloguri, poți alege planul Pro, care îți permite să monitorizezi până la 10 site-uri web și până la 30.000 de afișări zilnice, plătind doar 9,99 USD pe lună.
Plan Pro Plus
Planul Pro Plus include toate funcțiile premium, permițându-ți să monitorizezi până la 10 site-uri web și 30.000 de afișări zilnice. În plus, ai acces și la funcțiile exclusive Clicky, cum ar fi hărțile termice și monitorizarea timpului de funcționare, care te ajută să înțelegi mai bine experiența clienților tăi.
Pro Platinum
Există și planul Pro Platinum, care oferă toate funcțiile Clicky, cu o limită extinsă a afișărilor de pagină la 100.000 pe zi. Cu acest plan poți monitoriza până la 30 de site-uri web, plătind doar 19,99 USD pe lună sau o taxă anuală unică de 159,99 USD.
Plan personalizat
Alegând acest plan, poți contacta managerul de cont Clicky și poți solicita un plan personalizat de monitorizare a site-ului, care să corespundă cerințelor tale.
Alternative
Deși Clicky este o platformă excelentă de monitorizare a analizelor, iată câteva instrumente alternative pe care le poți lua în considerare pentru monitorizarea datelor tale de trafic.
Fathom
Fathom este o platformă de analiză de încredere, care pune accent pe protecția confidențialității datelor tale. Este o companie conformă cu GDPR, CCPA, ePrivacy și PECR, care își direcționează traficul prin infrastructura din Europa.
Spre deosebire de Google, Fathom nu solicită notificări privind cookie-urile și nu stochează datele tale. În plus, este mai rapidă decât multe platforme de analiză disponibile pe piață și ocolește majoritatea scripturilor de blocare a reclamelor din diferite browsere.
Începerea utilizării Fathom este simplă. La fel ca Clicky sau Google Analytics, trebuie să inserezi un cod Javascript pe site-ul tău și să verifici datele de trafic monitorizate în tabloul de bord Fathom.
Prețul de bază începe de la doar 14 USD pe lună, permițându-ți să monitorizezi până la 100.000 de afișări lunare.
Mixpanel
Mixpanel este un alt instrument de analiză a datelor folosit de companii mari precum Uber, Rakuten, Expedia și multe altele pentru a-și monitoriza datele. Unele funcții, precum rapoartele de vizualizare și fluxurile utilizatorilor, au ajutat Mixpanel să devină alegerea a peste 7000 de clienți plătitori.
Mixpanel folosește monitorizarea bazată pe evenimente, precum vânzările noi pe un site web sau trimiterea unui formular și colectează toate datele despre comportamentul clienților.
Soluțiile de integrare și urmărire a datelor produsului te ajută să obții informații valoroase despre clienții tăi. Poți folosi aceste informații pentru a lua decizii de afaceri mai bune și pentru a-ți păstra clienții pe platforma ta.
Similar cu Clicky, Mixpanel oferă un plan gratuit cu o limită de 100.000 de utilizatori lunari. În cadrul planului gratuit, poți accesa un număr nelimitat de date istorice și rapoarte de bază de analiză, precum fluxuri, pâlnii și detalii despre date și poți explora opțiuni.
Pentru funcții avansate, precum modelarea datelor, analizele de grup și suplimente pentru fluxuri de date, te poți abona la planul de creștere al Mixpanel, începând de la 25 USD/lună.
Matomo
Matomo este o alternativă populară la Clicky, care asigură proprietatea datelor 100% și protejează confidențialitatea utilizatorilor. Este gratuit, sigur și necesită mai puțină configurare manuală decât Clicky Analytics.
Matomo oferă funcții puternice, precum hărți termice, înregistrări de sesiuni, analize media și testare A/B, care te ajută să înțelegi comportamentul clienților și să iei decizii corecte de afaceri.
Dacă ești utilizator Matomo Cloud și ai un site web WordPress, poți instala cu ușurință plugin-ul WP-Matomo, pentru a accesa toate informațiile de analiză a clienților în tabloul de bord WordPress. Toate datele sunt stocate pe serverul tău, oferindu-ți control total asupra lor.
Concluzie
Acum știi că Universal Analytics va fi înlocuit cu Google Analytics 4, ce planuri ai? Dacă te confrunți cu această dilemă, nu te grăbi! Ai timp suficient să te decizi, deoarece Universal Analytics va fi retras la 1 iulie 2023.
Acest articol te va ajuta să clarifici dilema de a alege Clicky în comparație cu Google Analytics 4 și să explorezi și alte opțiuni de analiză a datelor disponibile pe web.
În continuare, poți testa instrumentele live de monitorizare a traficului pe site.