Managementul ciclului de viață al aplicației (ALM) explicat în 5 minute sau mai puțin

Ciclul de viață al aplicației (ALM) este cadrul care ajută la dezvoltarea și livrarea software-ului la timp, în limita bugetului și de cea mai bună calitate.

Importanța livrării unui produs de calitate utilizatorului final

Cu toții folosim aplicații sau software pe computere sau smartphone-uri, dar v-ați întrebat vreodată cum sunt proiectate, dezvoltate și livrate acestea?

Ei bine, această secțiune va analiza un proces numit Managementul ciclului de viață al aplicației (ALM), care este o parte semnificativă a dezvoltării software.

Ciclul ALM este nucleul oricărei dezvoltări de software sau aplicație.

Să înțelegem mai întâi de ce este esențială furnizarea de software de calitate excelentă.

A devenit crucial pentru industria software să construiască și să furnizeze software de calitate superioară pe piața competitivă actuală. Să presupunem, indiferent de motiv, calitatea software-ului este nesatisfăcătoare; apoi, există probabilitatea ca clienții să nu se întoarcă, ceea ce duce la evaluări negative în lumea web conectată.

Al doilea factor este cheltuiala și întreruperile cauzate de actualizarea sau înlocuirea software-ului slab, care ar putea afecta profitabilitatea companiei. Software-ul de calitate scăzută poate determina utilizatorii să ofere recenzii nefavorabile, ceea ce duce la un marketing slab, pierderea altor clienți, o scădere pe termen lung a vânzărilor și a veniturilor și ocazional acțiuni în justiție costisitoare.

Metoda tradițională de dezvoltare a software-ului, care este fragmentată, duce la ineficiențe, întârzieri de livrare, schimbări neprevăzute și cheltuieli crescute. Aceste probleme pot fi rezolvate cu succes prin implementarea cadrului ALM (Application Lifecycle Management).

ALM unifică diferite discipline, procese și echipe sub o singură entitate pentru a dezvolta software eficient, gestionare ușoară, reduce riscul și îmbunătăți calitatea.

Tot felul de companii își propun întotdeauna să ofere software de înaltă calitate pentru a-și menține competitivitatea pe o piață globală și pentru ca clienții să rămână fideli. Software-ul creat și implementat conform standardelor din industrie îmbunătățește reputația companiei și oferă cea mai bună experiență de utilizare.

Pentru ca produsul să reziste și să aibă succes, precum și pentru a satisface consumatorul, software-ul de înaltă calitate este crucial. Orice program sau produs trebuie să fie construit cu consumatorul în atenție și trebuie să ia în considerare nevoile acestuia. Calitatea este de cea mai mare importanță în timpul dezvoltării de software și soluții.

Furnizarea de software de înaltă calitate clienților garantează că aceștia obțin cea mai bună valoare pentru banii lor. Astfel, va ajuta la construirea angajamentului și încrederii clienților, ceea ce, la rândul său, încurajează evaluări favorabile pe piață și aduce mai mulți clienți, vânzări și profituri.

Ce este Managementul ciclului de viață al aplicației (ALM)?

Procesul ALM este fundamentul tuturor dezvoltării software de succes și livrării de aplicații. Să vedem definiția precisă a ALM și secțiunile sale importante.

ALM, sau Managementul ciclului de viață al aplicației, este un pas crucial în procesul de dezvoltare a software-ului care este necesar pentru crearea și întreținerea eficientă a unei aplicații.

Poate implica sarcini precum testarea, corecția problemelor și optimizarea performanței, precum și gestionarea ciclului de viață complet al unui produs software, de la început până la implementare.

  Cum să ștergeți toate mesajele iMessage de pe un Mac sau MacBook

În acest proces este inclusă și experiența utilizatorului final, concentrându-se pe detectarea și rezolvarea problemelor care afectează experiența utilizatorului.

Echipele pot utiliza ALM pentru a garanta că fiecare aplicație este testată temeinic înainte de a fi pusă în funcțiune și că orice problemă a utilizatorului este rezolvată imediat. În plus, ALM ajută la dezvoltarea aplicațiilor care respectă standardele și așteptările organizaționale.

DevOps și Agile sunt utilizate cu ALM, deoarece structurează în continuare procesul de dezvoltare a software-ului. Deci, ALM mai cuprinde componente operaționale cum ar fi controlul schimbărilor, testarea acceptabilității utilizatorilor și managementul lansărilor.

Procesul ALM implică un set coordonat de practici, tehnici și instrumente utilizate de întreprinderi pentru a gestiona proiectele de dezvoltare software, astfel încât acestea să fie finalizate eficient, în termen și respectând standardele de calitate.

ALM are trei domenii principale

#1. Guvernare

Această secțiune tratează gestionarea cerințelor și resurselor. De asemenea, include administrarea securității datelor, accesul utilizatorilor, urmărirea modificărilor, revizuirea, auditul, controlul implementării și rollback-ul.

#2. Dezvoltarea aplicației

În această secțiune, rolurile proeminente sunt îndeplinite de dezvoltatori pentru a identifica problemele curente și pentru a efectua planificarea, proiectarea, construirea și testarea aplicației, precum și îmbunătățirile în curs.

#3. întreținere

Aceasta acoperă actualizarea tehnologiilor opționale și dependente, precum și implementarea aplicației.

Ciclul de viață al dezvoltării software poate fi gestionat pe o singură platformă cu ALM, făcând procesul mult mai eficient și crescând posibilitatea ca produsul final să fie livrat cu succes.

Importanța managementului ciclului de viață al aplicațiilor (ALM)

De la concepție până la producție, Managementul ciclului de viață al aplicației (ALM) oferă o imagine cuprinzătoare a ciclului de viață complet al dezvoltării aplicațiilor.

Permite dezvoltatorilor să urmărească toate modificările făcute în fiecare etapă a procesului de dezvoltare pentru a se asigura că respectă standardele stabilite de manageri și părțile interesate.

IMM-urile și companiile mari încorporează procesul ALM în sistemele lor pentru a oferi aplicații de cea mai bună calitate, reducând în același timp costurile și întârzierile inutile.

În general, software-ul creat și furnizat utilizând cadrul ALM crește viteza și eficiența procesului de dezvoltare și garantează că toată lumea lucrează în direcția aceluiași obiectiv pentru a satisface așteptările crescânde ale clienților.

O altă sarcină esențială pe care o îndeplinește ALM este asistența în colaborarea diferitelor echipe implicate în dezvoltarea de software, inclusiv echipe de dezvoltatori, designeri, testeri QA și experți operaționali. Această colaborare ar ajuta la reducerea datoriilor tehnice și a riscurilor asociate cu furnizarea de soluții software către clienți.

Adoptarea unui cadru ALM are mai multe beneficii, inclusiv îmbunătățirea procesului decizional, angajamentul echipei, viteza și calitatea, acuratețea etc. Oferă, de asemenea, o viziune clară a proiectului și crește vizibilitatea între echipe.

Datorită accesului imediat al ALM la orice actualizări sau modificări care au fost efectuate, ajută dezvoltatorii să depaneze problemele care apar în timpul implementării. Pentru a crea și a implementa aplicații fiabile, reducând în același timp costurile, timpul și cheltuielile, ALM este crucială.

Etape ale managementului ciclului de viață al aplicației (ALM)

Managementul ciclului de viață al aplicației (ALM) este termenul folosit pentru a descrie modul în care o companie își creează și întreține aplicațiile. ALM, în sensul său cel mai larg, cuprinde gestionarea completă a ciclului de viață al dezvoltării software și constă din patru etape.

Alți pași, inclusiv proiectarea, testarea, asigurarea calității etc., sunt incluși în aceste patru etape de bază.

Să revizuim rapid definițiile acestor patru etape fundamentale ALM:

  • Planificare
  • Dezvoltare
  • Implementare
  • întreținere

Să revizuim rapid definițiile acestor patru etape fundamentale ALM:

#1. Planificare

Deoarece pune bazele pentru crearea și implementarea aplicației, este cea mai importantă etapă a dezvoltării software. Aceasta implică adunarea cerințelor, examinarea informațiilor și elaborarea unui program și buget.

  Cum să utilizați mai multe afișaje externe în Ubuntu

În această etapă, este implementat un plan de dezvoltare software pentru a se asigura că toate părțile implicate sunt de acord cu privire la scopurile, obiectivele și programul proiectului.

Faza de planificare este crucială deoarece garantează că software-ul va fi livrat eficient. Concentrarea asupra scopurilor și obiectivelor finale implică și evaluarea procedurilor și aplicațiilor curente.

Deciziile cu privire la tehnologia, strategia și alte elemente care ar putea influența implementarea sunt luate în această fază.

#2. Dezvoltare

Dezvoltarea codului este punctul central al etapei de dezvoltare, care include mai multe sarcini precum proiectarea, codificarea, verificarea și testarea.

Programul software efectuează mai multe teste și implementări în acest proces de management al ciclului de viață al aplicației (ALM) pentru a asigura o funcționare optimă. Echipele de QA, testerii și dezvoltatorii testează frecvent codarea în această etapă și abordează orice problemă.

Software-ul este, de asemenea, îmbunătățit în această fază prin îmbunătățiri și completări de caracteristici la software-ul actual. De asemenea, sunt efectuate teste de performanță și securitate pentru a confirma că programul respectă toate standardele și cerințele.

#3. Implementare

Aplicațiile, serviciile și procedurile sunt transferate de la dezvoltare către publicul țintă într-un mod care satisface obiectivele proiectului în timpul etapei de implementare a Application Lifecycle Management (ALM).

Aceasta presupune pregătirea mediului în care aplicațiile vor rula live. Pentru a asigura funcționarea perfectă a aplicațiilor și serviciilor, include, de asemenea, testarea și optimizarea acestora.

În plus, testele automate și verificările de asigurare a calității fac, de asemenea, parte din operațiunile de implementare pentru a se asigura că toate componentele aplicației sunt implementate corect și că întreaga aplicație funcționează conform așteptărilor.

După o implementare cu succes, aplicația ar trebui să continue să funcționeze până când se face o modificare în viitor sau până când ajunge la sfârșitul duratei sale de viață utilă. Tot software-ul este testat în acest moment și orice defecte sau erori sunt găsite și remediate.

#4. întreținere

Faza de întreținere a procesului de management al ciclului de viață al aplicației este ultima fază (ALM). Scopul principal al acestei etape este să se asigure că aplicația este activată și funcționează eficient, cu puține sau deloc probleme și timpi de nefuncționare redusi.

Aplicația este controlată, gestionată și monitorizată în această fază pentru a evita întreruperile neprevăzute.

În timpul întreținerii, actualizările software și remedierea erorilor pot fi aplicate pentru a îmbunătăți performanța aplicației. Etapa de întreținere implică, de asemenea, oferirea de asistență pentru utilizatorii aplicației și rezolvarea oricăror probleme care decurg din operațiunile aplicației.

După parcurgerea fazelor de mai sus, este evident cât de semnificativ contribuie ALM la oferirea de vizibilitate întregului ciclu de viață al dezvoltării software, inclusiv, dar fără a se limita la pașii luați, latența, dacă există, fazele de testare, execuție, livrare și multe altele.

Metodologii adoptate de ALM

După cum am văzut în paragrafele de mai sus, ALM nu este altceva decât o metodologie folosită pentru a proiecta și a crea software pentru a rezolva problemele care ar fi fost cauzate de utilizarea unei abordări tradiționale a dezvoltării software.

În această parte, vom trece în revistă cele două abordări pe care cadrul ALM le utilizează cel mai frecvent:

  • Metodologii Agile
  • Metodologii de cascadă

Agile pune accent pe metodele de dezvoltare iterative și incrementale, care sunt cele mai potrivite pentru proiecte cu grade ridicate de complexitate sau imprevizibilitate. Cascada se potrivește cel mai bine proiectelor cu obiective și proceduri clar definite, deoarece utilizează o abordare liniară pentru a realiza toate etapele ALM.

  Cum să dezinstalați Node.js de pe Mac

Agile încurajează lansările frecvente de software, necesitând implicarea clienților și feedback, în timp ce modelul Waterfall nu, deoarece obiectivele și specificațiile proiectului sunt cunoscute dinainte.

În consecință, metodologia Agile pune accent pe adaptabilitate, rapiditate și comunicare între echipele de dezvoltare și utilizatorii finali. Cu o metodologie în cascadă, fiecare etapă a ciclului de dezvoltare este încheiată înainte de a trece la următoarea.

Ambele abordări au puncte tari și puncte slabe, iar alegerea celei potrivite depinde de natura proiectului și de preferințele părților interesate.

ALM vs. SDLC

ALM și SDLC (Software Development Life Cycle) sunt adesea confundate între ele, deoarece ambele se ocupă de procesul de dezvoltare a software-ului.

Principala diferență este că SDLC este o abordare mai convențională care se concentrează pe pași și proceduri specifice de dezvoltare a software-ului. În schimb, ALM este un proces cuprinzător care supraveghează întregul ciclu de viață al dezvoltării software, de la planificare până la finalizare.

ALM se concentrează în mod semnificativ pe comunicarea între toate părțile interesate implicate în procesul de dezvoltare pentru a crea soluții solide și cuprinzătoare. În contrast, SDLC este o metodă liniară care necesită un set de procese care să fie efectuate într-o anumită ordine.

SDLC este o vedere mai restrânsă a procesului de dezvoltare, iar ALM este o abordare mai cuprinzătoare care ia în considerare fiecare aspect al dezvoltării aplicațiilor.

Beneficiile managementului ciclului de viață al aplicațiilor (ALM)

Pentru companiile care încearcă să profite la maximum de investițiile lor în aplicații, ALM este crucială. Pentru o eficacitate optimă, ALM ajută organizațiile în proiectarea și implementarea aplicațiilor într-un mod simplificat și eficient.

În această secțiune, vom arunca o privire asupra diferitelor beneficii ale adoptării managementului ciclului de viață al aplicației (ALM) pentru dezvoltarea software:

  • Colaborare îmbunătățită între echipe
  • Luare mai bună a deciziilor
  • Vizibilitate sporită
  • Urmărirea erorilor este mai simplă
  • O mai bună utilizare a resurselor
  • Reduce costurile de dezvoltare
  • Scurtați timpul de comercializare a noilor aplicații
  • Crește productivitatea
  • Urmărire mai bună a proiectelor
  • Reduce erorile
  • Oferă o mai mare eficiență și flexibilitate în întreaga gamă de aplicații

Managementul ciclului de viață al aplicației (ALM) este esențial pentru a produce soluții de înaltă calitate la timp și în bugetul alocat.

Resurse de învățare

#1. Începând gestionarea ciclului de viață al aplicației

Această carte este sugerată dacă doriți să învățați ALM-ul pas cu pas, de la început până la încheiere. Autorul Joachim Rossberg definește și subliniază semnificația ALM.

Cartea explică cum să vă evaluați situația actuală și să utilizați rezultatele pentru a planifica un curs viitor pentru dezvoltarea procesului dvs. ALM.

Cartea acoperă practic toate ideile cheie ALM, inclusiv strategie, cadre, evaluări, automatizare, planificare, colaborare, metrici și trasabilitate, vizibilitate etc.

#2. Managementul agil al ciclului de viață al aplicațiilor: utilizarea DevOps pentru a stimula îmbunătățirea procesului

Această carte oferă un ghid cuprinzător despre cum să aplicați ideile DevOps pentru a îmbunătăți procesele de dezvoltare software. Acesta explică modul în care DevOps poate ajuta la alinierea nevoilor afacerii și ale clienților cu procesul de dezvoltare software, rezultând un produs final de calitate superioară și livrare rapidă.

În plus, oferă sfaturi valoroase cu privire la implementarea DevOps într-o afacere, inclusiv cele mai bune practici și strategii pentru depășirea provocărilor comune. Cartea acoperă, de asemenea, componentele DevOps, inclusiv implementarea continuă, buclele de feedback mai rapide și experiența îmbunătățită a clienților.

#3. Cerințe standard pentru managementul ciclului de viață al aplicației

Cartea Managementul ciclului de viață al aplicației precizează procesul și gestionarea întregului ciclu de viață al dezvoltării aplicației. Conține detalii despre crearea, testarea, lansarea și întreținerea continuă a unei aplicații.

Elementele de organizare necesare pentru managementul proiectelor, managementul resurselor și managementul riscului sunt descrise în profunzime în carte. De asemenea, consiliază companiile cu privire la cele mai bune modalități de a aplica ALM și la procedurile și instrumentele vitale necesare.

Cuvinte finale

Organizațiile care doresc să creeze și să livreze software de cea mai bună calitate în limita bugetului preferă să adopte cadrul, procesul și strategiile. Managementul ciclului de viață al aplicației (ALM) este o metodologie dovedită, adoptată pe scară largă în toate industriile pentru a planifica, proiecta, crea și furniza aplicații.

Postarea de mai sus intenționează să ofere informații despre cadrul și funcționarea ALM și va curăța norii despre funcționarea ALM.

Apoi, verificați ce este datoria tehnică și de ce ar trebui să vă pese.