Definiție, exemple, tipuri și componente

Etica în afaceri este esențială pentru organizații, ajutându-le să ia decizii mai înțelepte în situații de controverse, dileme și probleme etice.

Cu toate acestea, etica în afaceri este adesea trecută cu vederea.

Companiile cu comportament neetic și neprofesional ar putea duce la căderea bruscă fără notificare prealabilă.

Organizațiile și angajații se confruntă cu multe probleme etice legate de putere, vârstă, aspect, sex, produse false, servicii proaste, comportament prost și așa mai departe.

Deci, dacă doriți să câștigați încredere și loialitate de la clienți, investitori și clienți, trebuie să urmați diferite principii de etică în afaceri în organizația dvs. și să vă instruiți angajații să le urmeze cu strictețe.

Etica în afaceri include anumite norme sau standarde pe care organizațiile și angajații trebuie să le urmeze în procesele lor, cum ar fi producția, producția, obiectivele, tehnicile și practicile.

În acest articol, voi discuta în detaliu despre etica în afaceri, principiile sale, componentele, implementarea, beneficiile, câteva exemple din viața reală și.

Să începem!

Ce sunt etica în afaceri?

Etica în afaceri este un set de standarde sau principii care examinează problemele etice sau morale într-un mediu de afaceri. Stabilește relația dintre practicile, obiectivele și tehnicile unei organizații.

Etica provine din declarații organizaționale, declarații individuale sau din sistemul juridic. Astfel, etica se referă la studiul comportamentului etic sau moral și definește ce este greșit și ce este corect în comportamentul unui individ, judecând pe baza standardelor de conduită morală.

Etica în afaceri spune că afacerile trebuie să fie sincere cu societatea. Comportamentul etic include tratamentul echitabil al lucrătorilor, produse și servicii de bună calitate, preț corect al produsului și serviciului, marjă rezonabilă de profit și ponderea corectă a produsului.

Cu toate acestea, comportamentul neetic include reclame înșelătoare, afișarea unei imagini false a unei afaceri, dezvăluirea secretelor comerciale, utilizarea bunurilor pentru uz personal și multe altele. Se spune că o organizație sau un individ este etic dacă acționează moral și servesc cu valoare interesele societății. Acest lucru va genera încredere în rândul publicului și va duce la succes.

Tipuri de etică în afaceri

#1. Meta-etica

Metaetica cuprinde semnificația și originea tuturor conceptelor și filozofiilor etice. Acesta analizează proprietățile, cuvintele, fundamentele, domeniul de aplicare și statutul tuturor valorilor morale. Practic definește moralitatea pe baza anumitor teorii.

#2. Etica normativă

Etica normativă spune ce este corect sau rău din punct de vedere moral, pe baza anumitor reguli și principii. Vă va ghida pentru a forma etica în afaceri a companiei dvs., care este potrivită și practică pentru afacerea dvs. specifică, în loc să vă bazați doar pe teorii.

#3. Etica Virtuții

Pentru a conduce o afacere în mod etic, trebuie să vă concentrați asupra anumitor virtuți sau morale, cum ar fi onestitatea, veridicitatea etc. Intențiile dvs. trebuie să fie bune față de toți cei cu care lucrați – angajații, clienții, vânzătorii etc. nu doar obținerea de profituri. Vă va ajuta să mențineți încrederea și să continuați relațiile de afaceri cu ei pentru mai mult timp.

#4. Etica utilitarista

Etica utilitară implică implementarea principiilor eticii în afaceri, cum ar fi transparența, corectitudinea, compasiunea etc., în diferite scenarii în care acestea sunt aplicabile. Cu această etică, puteți găsi soluții eficiente la probleme și puteți lua decizii de afaceri mai bune.

#5. Etica descriptivă

Etica descriptivă sunt valori care descriu modurile etice în care o afacere trebuie să se comporte și să funcționeze. Ei trebuie să descopere în prealabil rezultatul fiecărei acțiuni și decizii pe care le iau, punând în aplicare doar cele care sunt etice.

  Cum să găsești SEO negativ?

#6. Etica deontologică

Etica deontologică încurajează o afacere să urmeze întotdeauna codul de conduită pe care l-a creat pe baze morale. Aceasta înseamnă că afacerea trebuie să respecte etica în afaceri indiferent de situația sau consecințele acesteia. Chiar dacă rezultatul este rău pentru afacere, etica trebuie aplicată oricum.

#7. Etica comunitară

Etica comunitară implică anumite responsabilități pe care o afacere le are față de industria în care operează, precum și față de societate și mediu. Această etică ajută o afacere să creeze un sentiment de comunitate în industrie și să îi permită să înțeleagă consecințele probabile ale acțiunilor sale asupra celorlalți.

Principiile eticii în afaceri

Loialitate

Angajații reprezintă o companie. Fiecare dintre ei trebuie să fie loial companiei și clienților, clienților, partenerilor, furnizorilor și unul față de celălalt. Ei nu trebuie să dezvăluie niciodată informații confidențiale nimănui altcuiva, chiar și persoanelor din aceeași organizație, deoarece niveluri sau roluri diferite ale angajaților au acces la date și permisiuni diferite.

Respect

Indiferent de nivelul sau de rolul postului pe care un angajat îl deține într-o companie, trebuie să-i respecte pe ceilalți și să merite și din partea celorlalți. Chiar dacă deții un rang înalt într-o companie, nu trebuie să-i tratezi pe ceilalți ca pe niște inferiori și să-i lipsești de respect sub nicio formă. În mod similar, angajații de nivel inferior trebuie să respecte nu numai angajații de nivel mediu și înalt, ci și pe cei din rândurile lor.

Onestitate

Toți cei din companie trebuie să fie sinceri unul cu celălalt, indiferent de situație sau de rezultat. Toți trebuie să fie dedicați să spună adevărul prin cuvintele și acțiunile lor. Fie că este o veste bună sau proastă, trebuie să le oferi personalului în cauză. De asemenea, a spune adevărul înseamnă a împărtăși informațiile complete fără a omite nimic sau a le denatura într-un fel.

Conducere

Un lider bun îi ghidează pe toți cei din echipă și lucrează în beneficiul organizației pentru care lucrează. Liderii de afaceri, factorii de decizie și alte părți interesate cheie dintr-o companie trebuie să dea un exemplu pentru alții, manifestând un comportament etic. Este posibil cu luarea deciziilor etice, căutarea de feedback și îmbunătățirea, creșterea eficienței, îngrijirea angajaților și așa mai departe.

Corectitudine

Asigurați corectitudinea în organizația dvs. în fiecare proces și fiecare persoană. Fie că este vorba despre angajați de nivel scăzut sau directori de nivel înalt, membri interni sau contractori externi, tratați-i pe toată lumea corect. Continuați să monitorizați, astfel încât nimeni să nu-și poată exercita puterea de a provoca altora vreun rău sau de a le exploata slăbiciunea. Asigurați-vă că toată lumea beneficiază de șanse egale, fără nicio discriminare în funcție de sex, religie, demografie etc.

Integritate

Afacerea dumneavoastră trebuie să cultive virtutea integrității prin respectarea promisiunilor, construirea încrederii și îndeplinirea angajamentelor. Trebuie să oferiți tot ceea ce ați promis la momentul potrivit clienților, angajaților și altor asociați dacă doriți să mențineți încrederea și să căutați relații de afaceri pe termen lung.

Transparenţă

Fiți transparent cu privire la politicile, procesele și statutul dvs. de lucru cu clienții, angajații și investitorii. Ei trebuie să cunoască informații esențiale despre proiectul cu care sunt asociați. Ar putea fi cerințele proiectului, metodele utilizate, termenele limită, costurile, progresul lucrărilor etc. Această transparență va reduce conflictele și așteptările nerealiste. În schimb, va stimula încrederea reciprocă și relații de afaceri mai lungi.

Responsabilitate

Anunțați toți cei din afacerea dvs. că sunt pe deplin răspunzători pentru acțiunile și deciziile lor. Ei trebuie să știe că pot afecta într-un fel alți angajați, clienți, mediul și societatea prin acțiunile lor. În acest fel, angajații tăi și alți asociați vor fi conștienți atunci când iau decizii și iau măsuri.

Responsabilitate

Fiecare angajat are o anumită responsabilitate într-o organizație. Asigurați-vă că își înțeleg bine responsabilitățile și își asumă fiecare sarcină cu dăruire deplină. Acest lucru îi va ajuta să urmeze codul de conduită și să implementeze cele mai bune practici pentru a obține cele mai bune rezultate și pentru a satisface clienții, precum și investitorii.

  Cum să verificați dacă cineva vă spionează telefonul

Compasiune

Compasiunea este un principiu subestimat, dar important al eticii în afaceri pe care trebuie să-l urmeze toată lumea din compania ta. Nu știi niciodată prin ce trece o persoană, așa că fiți grijulii și amabili unul cu celălalt, indiferent de rang și putere.

De asemenea, trebuie să depui eforturi pentru a înțelege problemele angajaților și clienților tăi și pentru a găsi modalități de a le rezolva. În plus, afacerea ta trebuie să fie plină de compasiune față de societate și de toate ființele vii și trebuie să trateze subiecte sensibile cu empatie.

Conștiința mediului

Cu toții împărtășim o planetă comună, împreună cu resursele și mediul ei. Prin urmare, este foarte necesar să aveți grijă de ceea ce este bun pentru mediul dumneavoastră pentru a contracara schimbările climatice. Implementați practici de afaceri ecologice, cum ar fi cei 3R (reduceți, reutilizați și reciclați), minimizați epuizarea resurselor, creșteți eficiența energetică și reduceți emisiile de carbon.

Aderență scăzută

Asigurați-vă că afacerea dvs. respectă legile și reglementările aplicabile în regiunea sau țara și industria dvs. Ar putea fi dreptul muncii, standarde de siguranță, reglementări privind confidențialitatea datelor etc. Vă puteți îmbunătăți operațiunile, procesele și politicile în consecință pentru a evita penalizările, sporind în același timp reputația și siguranța.

Componentele eticii în afaceri

#1. Conducerea superioară

Managementul de nivel superior al companiei include președintele, directorul, directorii C-Suite, managerii și alți factori de decizie cheie. Ei trebuie să se asigure că implementează mai întâi etica în afaceri pentru ei înșiși. Acest lucru va fi un exemplu pentru angajații dvs. și alți asociați, astfel încât aceștia vor fi încurajați să urmeze etica în afaceri.

#2. Implicați angajații

Nu numai conducerea superioară, ci și angajații de nivel mediu și inferior pot oferi, de asemenea, inputuri esențiale atunci când formează etica în afaceri. În plus, puteți discuta și anumite puncte cu un grup mai mic de angajați și puteți analiza modul în care aceștia reacționează la acele puncte. Așadar, implicați toți angajații dumneavoastră în acest proces, astfel încât să vă fie mai ușor să implementați politici la toate nivelurile organizației dumneavoastră.

#3. Creați și publicați un cod de conduită

Luând în considerare etica și valorile în afaceri, trebuie să creați un cod de etică pe care trebuie să-l urmeze toată lumea din organizația dvs., de la directorii de nivel inferior până la conducerea superioară. Formulați-vă politicile în scris și distribuiți-le tuturor. Acest cod poate acoperi domenii precum etica morală, siguranța la locul de muncă, producerea și menținerea unei calități ridicate a produselor, respectarea legilor, marketingul etic, raportarea financiară corectă etc.

#4. Verificați conformitatea

Pe lângă implementarea unui cod strict de conduită, trebuie să vă asigurați și că toți angajații și asociații îl respectă. De asemenea, verificați dacă procesele, tehnicile, instrumentele și alte componente sunt aliniate cu standardele aplicabile.

#5. Evaluați rezultatele

Evaluarea rezultatului programului dumneavoastră de etică este necesară pentru a verifica dacă politicile sunt respectate și impactul acestora asupra întregii organizații. Deși este dificil să o faci, deoarece politicile se bazează pe valori și morală, poți totuși măsura rezultatele pentru a afla dacă angajații lucrează conform eticii în afaceri pe care ai definit-o.

Exemple din viața reală

Există o mulțime de exemple care arată cum implementarea eticii în afaceri poate ajuta o afacere să se dezvolte.

#1. Patagonia

Patagonia este un brand de îmbrăcăminte exterioară care și-a construit afacerea cu ideea de a încuraja clienții să „cumpere mai puțin”. Această abordare neconvențională i-a ajutat să își stabilească o bună reputație ca companie conștientă de mediu, etică.

Pentru a stimula și mai mult loialitatea cumpărătorilor, au început să susțină diverse inițiative durabile, cum ar fi furnizarea de reparații gratuite, utilizarea bumbacului organic pentru materialele lor, donarea a 1% din vânzările anuale pentru cauze de mediu etc.

#2. Toms

Toms este o marcă populară de îmbrăcăminte și încălțăminte. Acesta centralizează branding-ul cu angajamentul față de filantropia socială și de mediu, asigurându-se că clienții cunosc valorile mărcii sale de fiecare dată când cumpără orice produs de la ei.

Toms a inițiat o instanță de „unu pentru unu”, ceea ce înseamnă că vor dona pantofi copiilor nevoiași dintr-o țară în curs de dezvoltare de fiecare dată când produsul lor este achiziționat. De asemenea, a încheiat un parteneriat cu inițiativa „Apă pentru oameni” pentru a oferi apă sigură în țările în curs de dezvoltare.

  Faceți site-ul dvs. JavaScript prietenos SEO cu aceste soluții

#3. Cafele conștiente

Cafele conștiente și-a construit o reputație consolidată care a implementat principiile producției și marketingului etic. Această inițiativă este luată de colegii bicicliști pentru a-i ajuta pe alți bicicliști să recondiționeze, să repare și să întrețină bicicletele uzate și vechi.

Brandul a stabilit mai multe inițiative conștiente din punct de vedere social și sustenabile. În plus, donează în mod regulat cafea Programului Community Cycles.

Beneficiile implementării eticii în afaceri

Compania care funcționează etic atrage mai multă atenție și încredere clienților în comparație cu compania care nu o face. De asemenea, afectează profitabilitatea pe termen lung și pe termen scurt.

Iată care sunt beneficiile implementării eticii în afaceri în organizația dvs.

  • Avantaj competitiv: clienții fericiți vă conduc veniturile și vânzările. Când afacerea dvs. funcționează în mod etic, veți câștiga mai multă atenție clienților, precum și loialitate față de produsele și serviciile pe care le oferiți.
  • Atrageți investitori: investitorii joacă un rol crucial în creșterea afacerii dvs. prin strângerea de fonduri. Înainte de a face o investiție, investitorul trebuie să realizeze că compania dumneavoastră lucrează în mod etic și adaugă valoare produselor și serviciilor sale pentru a atrage mai mulți clienți.
  • Evitați procesele: comportamentul lipsit de etică va deveni mai costisitor pentru organizații, deoarece acestea pot fi nevoite să plătească amenzi uriașe sau să se confrunte cu procese.
  • Colaborare mai puternică: Odată cu implementarea eticii în afaceri, membrii echipei care lucrează împreună într-o companie își arată respect unul față de celălalt, ceea ce duce la o frecare mai scăzută, o comunicare mai bună și o productivitate mai mare.
  • Reputație îmbunătățită: O companie, atunci când se comportă etic, creează o imagine pozitivă în ochii clienților, ceea ce duce afacerea către succes.

Cum să implementați etica în afaceri

Să discutăm câțiva pași pe care îi puteți lua pentru a implementa etica în afaceri în organizația dvs.

  • Codul de etică: Asigurările pentru sprijinul politicilor sunt elementul major al unui cod care include conducerea organizațională, așteptările bazate pe probleme etice, îndrumări practice privind angajamentele, arbori de decizie sau scenarii, de exemplu, întrebări și răspunsuri, consecințe ale unei conduite greșite, detalii ale codului și Mai mult.
  • Context de sprijin: Acest pas implică „arhitectură etică” în vigoare pentru a implementa un cod de respirație și viață. Această arhitectură conține politici și reglementări prezentate în acordurile cu furnizorii și contractele angajaților.
  • Instruire: Nou-veniții și angajații existenți trebuie să cunoască codurile. Deci, o organizație ar trebui să ofere instruire angajaților săi pentru a-i lăsa să lucreze în conformitate cu politicile de etică.
  • Responsabilitate și monitorizare: organizațiile trebuie să organizeze intervenții eficiente pentru toată lumea, cum ar fi linii de asistență anonime. În acest sens, contractorii, angajații și alte persoane care au legătură directă sau indirectă cu organizația dvs. pot exprima în mod privat îngrijorări cu privire la practicile ilegale, neetice și nesigure.
  • Campanii de comunicare: Pentru a implica angajații, este necesar să se implementeze campanii de comunicare. Acest lucru permite tuturor să comunice politica de etică a companiei.

Provocări

  • Hărțuirea și discriminarea: acestea sunt cele mai frecvente provocări cu care se confruntă managerii, profesioniștii în resurse umane și angajații în viața lor profesională de zi cu zi, în special femeile. Acest lucru afectează reputația și rezultatele unei organizații. Unele domenii de discriminare sunt vârsta, handicapul, sarcina, religia, rasa, gradele de salarizare și sexul.
  • Practici contabile: Practicile contabile lipsite de etică pot duce la probleme grave, cum ar fi fricțiuni, dizarmonie etc. Prin urmare, organizațiilor li se cere să păstreze practici contabile corecte.
  • Siguranța la locul de muncă: Toată lumea din organizație are dreptul de a lucra în siguranță în condiții diferite. Aceasta include comunicarea pericolelor, blocarea, scări, ascensoare și multe altele. Datorită comunicării necorespunzătoare a acestor politici, angajații se pot confrunta atât cu probleme de sănătate fizică, cât și mintală, cum ar fi răni, accidente, stres, riscuri psihologice, frică și multe altele.
  • Frauda: este una dintre provocările etice majore care poate avea un impact uriaș asupra organizației dumneavoastră. Vă poate afecta investitorii, angajații, clienții, reputația și rezultatul final.

Concluzie

Concurența este mare în fiecare sector și regiune în vremurile moderne. Dar consumatorii caută produse și servicii de înaltă calitate și de încredere, ca întotdeauna.

Așadar, companiile care urmează practici etice au șanse mai mari de a construi o mai mare încredere și loialitate față de clienții lor. Acest lucru va duce la o productivitate mai mare, la mai puține probleme în timpul comunicării și colaborării la un proiect și la creșterea veniturilor.

În continuare, puteți citi despre conformitatea SOC 1 vs. SOC 2 vs. SOC 3.