De ce vehiculele electrice au o pompă de căldură? Au nevoie de unul?

Recomandări cheie

  • Pompele de căldură din mașinile electrice asigură o încălzire mai eficientă prin transferul căldurii din exterior pentru a încălzi cabina și bateria, mărind autonomia de iarnă.
  • Complexitatea suplimentară a sistemelor cu pompe de căldură vine cu un cost suplimentar, dar vehiculele electrice cu pompe de căldură sunt încă mai ieftine de întreținut decât mașinile pe gaz.
  • Necesitatea unei pompe de căldură într-o mașină electrică depinde de clima în care locuiți, zonele care se confruntă cu ierni mai reci beneficiind cel mai mult de această caracteristică.

Pompele de căldură încălzesc casele, usucă hainele și chiar apar în mașinile electrice. Dar în mașinile electrice, pompele de căldură sunt uneori un plus opțional. Ce fac ei și merită costul suplimentar?

Ce este o pompă de căldură?

Nu toți avem o pompă de căldură în case, dar cei mai mulți dintre noi avem ceva asemănător: un frigider. Un frigider eliberează gaz frigorific într-un compresor (un fel de pompă) care trimite gazul printr-o serie de tuburi cunoscute sub numele de condensator. Condensatorul comprimă gazul, transformând gazul într-un lichid și eliberând căldură în zona înconjurătoare. Lichidul trece apoi într-un evaporator, care îl transformă înapoi într-un gaz, absorbind căldura din zona înconjurătoare. În acest caz, evaporatorul trage căldură din interiorul frigiderului.

O pompă de căldură trece prin aceeași rutină, dar profită de un proces diferit. Beneficiezi de căldura pe care o eliberează condensatorul.

  Cum să configurați pachetul de browser Tor pe Ubuntu

Cum funcționează o pompă de căldură într-un vehicul electric

Pompa de căldură a unui vehicul electric preia aer din exteriorul vehiculului, îl trece printr-un compresor și trimite căldura eliberată din condensator în interiorul cabinei principale, unde încălzește aerul din jurul tuturor celor din interior (sau folosește această căldură pentru a încălzi bateria mașinii). , căruia nici nu-i place să fie frig).

În schimb, un vehicul electric fără pompă de căldură se bazează de obicei pe o formă de încălzire rezistivă. Pe scurt, atunci când treceți un curent electric printr-un material care oferă rezistență, frecarea rezultată produce căldură. Acesta este de fapt un proces eficient, deoarece toată electricitatea este transformată în căldură. Dar prin mutarea căldurii dintr-o locație în alta, o pompă de căldură este capabilă să furnizeze mai multă căldură decât o folosește în energie.

O pompă de căldură mărește intervalul de iarnă

Credit imagine: Bertel King/MakeUseOf

Vehiculele electrice suferă de o autonomie redusă în timpul iernii. Nu sunt unici în acest sens. Mașinile pe benzină beneficiază și de consum redus de benzină în timpul iernii, dar cu multe vehicule care afișează doar un indicator de combustibil care variază de la E la F și benzinării din abundență, de multe ori cu greu nici măcar observăm. Dar cu mașinile electrice, puteți urmări o mașină cu o autonomie de 250 de mile vara scăzând la sub 200 de mile iarna. Acest lucru, combinat cu problemele legate de încărcarea vehiculelor electrice publice, contribuie la anxietatea autonomiei.

O pompă de căldură reduce gradul de scădere a autonomiei dumneavoastră în timpul iernii. Deoarece bateriile cu litiu se luptă la temperaturi scăzute, nu veți putea conduce cât de departe puteți în lunile mai calde. Însă, încălzind cabina mașinii și acumulatorul acestuia folosind mai puțină energie electrică, creșteți cantitatea de energie rămasă pentru a conduce efectiv. Dacă ai de ales între un model cu pompă de căldură și unul fără, modelul cu pompă de căldură va putea conduce doar puțin mai departe în timpul iernii, înainte de a fi nevoie să se reîncarce.

  7 software puternic de proiectare PCB pentru a proiecta electronice

Pompele de căldură vin cu un cost suplimentar

Există un motiv pentru care companiile taxează mai mult pentru mașinile cu pompe de căldură și asta pentru că sistemele sunt mai complexe. Au mai multe componente, ceea ce înseamnă mai multe lucruri de fabricat și mai multe piese care se pot rupe (deși vehiculele electrice rămân mai ieftine de întreținut decât mașinile pe benzină).

La urma urmei, pompele de căldură sunt adesea instalate alături (mai degrabă decât în ​​loc de) încălzire rezistivă. În acest fel, chiar dacă aerul de afară este prea rece pentru a lucra cu el, nu rămâi fără o modalitate de a încălzi vehiculul. Din punct de vedere ingineresc, o pompă de căldură este un plus opțional.

EV are nevoie de o pompă de căldură?

Dacă beneficiați de o pompă de căldură depinde în mare măsură de locul în care locuiți. În locurile în care ninge, îți dorești absolut un EV cu pompă de căldură, în ciuda faptului că încălzitorul tău rezistiv trebuie să pornească atunci când este extrem de frig. Chiar dacă iernile tale plutesc deasupra înghețului, dar suficient de răcoroase pentru o jachetă, o pompă de căldură merită.

Pe de altă parte, dacă iernile tale sunt atât de blânde încât abia porți încălzitorul, beneficiul va fi neglijabil. În această circumstanță, ar fi mai bine să economisiți banii dacă modelul dvs. de mașină vă oferă opțiunea.