Cum se scrie o propunere de afaceri [W/ Tips & Templates]

Aflați cele mai bune sfaturi și trucuri pentru a scrie propuneri de afaceri performante care vă ajută să vindeți produse sau servicii către mulți clienți.

O propunere de afaceri eficientă a fost întotdeauna unul dintre factorii critici în câștigarea unui client sau a unui proiect. Afacerile tradiționale au investit foarte mult în crearea de documente convingătoare pentru proiecte sau propuneri de vânzare pentru a câștiga clienți.

Acum că majoritatea afacerilor au intrat online, tradiția este încă acolo. Singura modificare este că utilizați documente digitale sau aplicații de colaborare pentru documente pentru a crea propuneri de afaceri.

Întreprinderile își permit să investească bani într-o echipă specializată în documente de afaceri. Dar dacă sunteți dintr-o afacere mică sau mijlocie, este posibil să nu vă puteți permite asta. În schimb, puteți învăța rapid scrierea propunerilor de afaceri și puteți crea documente de propunere semnificative și complete pentru următorul proiect.

Ce este o propunere de afaceri?

O propunere de afaceri este un document formal care explică produsele, serviciile, expertiza și portofoliul dvs. Vă ajută să obțineți un nou client sau client convingându-l cu documente profesionale și prezentări de vânzări articulate.

În industria scrisului de afaceri, documentele de propunere sunt în primul rând pentru interacțiuni între afaceri. Cu toate acestea, s-ar putea să vedeți nevoia de a elabora o propunere de vânzare pentru servicii de specialitate adresate gospodăriilor.

De exemplu, oferiți renovarea locuințelor consumatorilor cu panouri solare pentru generarea de energie solară. Alternativ, sunteți o companie de construcții sau decorațiuni interioare și doriți să abordați o asociație de proprietari (HOA) pentru a oferi servicii de renovare ansamblurilor de apartamente.

Oricine ar fi clientul vizat, rețeta secretă a unei propuneri de afaceri este destul de simplă. Trebuie să-ți explici afacerea cu acuratețe și apoi să te raportezi la problema clientului pe care afacerea ta o poate rezolva.

Odată cu creșterea canalelor digitale, aveți multe platforme pe care vă puteți publica propunerile de afaceri pentru clienți aleatori. Alternativ, este posibil să fie necesar să trimiteți un document de propunere personalizat companiilor care invită părțile de afaceri interesate documente formale de activitate.

Beneficiile creării unei propuneri de afaceri

În primul rând, un astfel de document de afaceri funcționează ca un caz de afaceri și îi ajută pe clienți să vadă totul despre o afacere, realizările companiei, capacitățile, echipele etc., într-un singur document, mai degrabă decât multe garanții împrăștiate online.

Alte beneficii din industrie ale propunerilor de afaceri sunt prezentate mai jos:

  • Tu și clienții tăi potențiali puteți discuta clar toate obiectivele și obiectivele proiectului fără a pierde nimic din domeniul de aplicare al proiectului.
  • Ulterior, când afacerea devine finală, atât clientul, cât și compania folosesc acest document pentru a crea un plan tarifar pentru proiect.
  • O propunere de afaceri este cea mai înaltă formă de document de afaceri pentru a aborda entitățile de afaceri cu ofertele dvs. de vânzare de servicii sau produse.
  • Puteți crea un document de propunere standard și îl puteți personaliza înainte de al utiliza pentru a vinde produse, a oferi servicii tehnice, a căuta investiții, a invita cereri de parteneriat și așa mai departe.
  • Când vindeți servicii și produse unei companii mari timp de mai multe luni, puteți crea proiecții și planuri realiste folosind un document de propunere.
  • Un document scris cu intențiile de afaceri vă ajută să monitorizați performanța noului proiect.
  • Unele documente de propunere pot conține punctele forte și punctele slabe ale afacerii dvs. Astfel, documentul facilitează efectuarea unei analize SWOT folosind documentul împreună cu șabloane de analiză SWOT.
  • O propunere de afaceri funcționează ca dovadă pentru un contract de afaceri. Ambele părți pot folosi documentul pentru a se angaja în bătălii legale în cazul în care există vreun conflict între furnizorul de servicii și client.
  • Dumneavoastră, furnizorul de servicii de afaceri și clientul dumneavoastră înțelegeți riscurile asociate proiectului înainte de a finaliza tranzacția.
  Cum să recuperați elementele șterse din Outlook

Tipuri de propuneri de afaceri

Există diferite tipuri de propuneri de afaceri în ecosistemul de afaceri. În funcție de cererea documentului de propunere, găsiți mai jos tipurile:

Solicitat informal

Propunerile de afaceri solicitate informal sunt cele pe care le trimiteți clienților potențiali pe care îi întâlniți la întâlniri de afaceri, evenimente, cine și conferințe.

Solicitat formal

O companie care trebuie să cumpere produse sau servicii trece prin mai multe portofolii de site-uri web ale vânzătorilor potențiali. Când găsesc câțiva furnizori potriviți, trimit o solicitare oficială pentru un document de propunere de afaceri, explicându-și așteptările și specificațiile.

Ca răspuns, trimiteți un document de propunere personalizat. Aceasta este cunoscută ca o propunere solicitată oficial.

Nesolicitat

Propunerile de afaceri nesolicitate nu sunt altceva decât apeluri la rece sau e-mailuri către o afacere de la o altă companie cu intenția de a vinde ceva.

Acum, conform intenției documentului de propunere, propunerile de afaceri pot fi de următoarele cinci tipuri:

#1. Propunere de vânzare

Dacă sunteți o companie de vânzare de produse sau servicii, atunci trebuie să vă ocupați de multe propuneri de vânzare. Vă vizați managementul achizițiilor unei alte afaceri pentru a vinde ceea ce produceți sau deserviți.

#2. Propunerea investitorului

Dacă sunteți o afacere mică, mijlocie sau startup cu o cerere în creștere în ceea ce faceți, este posibil să aveți nevoie de mai multe fonduri pentru extindere. Puteți obține finanțare pentru afaceri de la bănci de investiții, firme de gestionare a banilor etc., trimițându-le documente de propunere pentru investitori.

#3. Propunere de proiect

Dacă aveți o idee de proiect care poate rezolva o problemă de afaceri presantă în organizația dvs. sau o afacere terță parte, puteți aborda părțile interesate de afaceri cu o propunere de proiect.

Documentul de afaceri trebuie să conțină o schiță clară a proiectului, inclusiv multe sarcini, subsarcini și dependențe. De asemenea, ar trebui să conțină bugetul proiectat, necesarul de forță de muncă, echipamentele de capital etc.

#4. Propunere RFP

Aceasta este o altă formă de propunere de vânzare pentru afaceri. Îl trimiteți conform cerințelor personalizate căutate de firma cumpărătoare.

  Obțineți programul de completare Noun Project pentru MS Word și PowerPoint

Puteți utiliza orice software de propunere pentru a obține asistență structurată în crearea unor astfel de documente de afaceri.

#5. Propunere de grant

Pentru organizațiile nonprofit, diverse trusturi caritabile invită propuneri de granturi pe tot parcursul anului. În astfel de cazuri, propunerea de afaceri pe care o scrieți trebuie să reflecte conținutul pe care îl includeți într-o cerere de propuneri și într-o propunere de investitor.

În plus, în funcție de cerințele de date exprimate de finalul clientului, un document de propunere poate avea următoarele trei variante:

#1. Propunere de achiziție pentru produse sau servicii (RFP)

RFP este cel mai popular document de propunere de afaceri prin care va veni orice companie pe piață.

Într-o cerere de propuneri, compania cumpărătoare va publica o descriere detaliată a proiectului, împreună cu cerințele materialelor și standardele de calitate. Furnizorii vor răspunde la astfel de cereri de propuneri cu ofertele lor pentru întregul proiect.

#2. Solicitare de ofertă (RFQ)

Atunci când prețul este un factor de decizie pentru orice servicii sau achiziții de produse de către companii, organizațiile invită cereri de cerere de la furnizori. Într-un RFQ, vânzătorii oferă un preț în funcție de specificațiile, calitatea și cerințele de cantitate ale firmei care achiziționează.

#3. Solicitare de informații (RFI)

Majoritatea cumpărătorilor de produse și servicii solicită o RFI online, la avizierele lor și prin intermediul documentelor naționale pentru a invita documente de afaceri cu privire la următoarele:

  • Cataloage de produse
  • Capabilități
  • Prețuri
  • Servicii oferite

Format standard pentru o propunere de afaceri

Formatul unui document de propunere variază de la caz la caz. Cu toate acestea, orice propunere de afaceri standard ar trebui să arate ca schița menționată mai jos:

  • Un titlu al propunerii în cazul titlului
  • Propunerea trebuie să înceapă cu un index al conținutului sau un cuprins
  • Un rezumat de nivel superior al documentului sau un rezumat executiv
  • Problema pe care sunteți dispus să o rezolvați, cunoscută sub numele de enunțul problemei
  • Ce solutie propui?
  • O secțiune detaliată a calificărilor echipei sau companiei dvs. despre problema pe care o afacere trebuie să o rezolve
  • Cronologia proiectului
  • Risc și limitări legale
  • Reclamele proiectului cum ar fi frecvența de facturare, metoda de plată etc.
  • Termeni și condiții detaliate
  • O clauză de acceptare

Dacă propunerea de afaceri este personalizată pentru o anumită nevoie de cumpărare, poate fi necesar să adăugați și un catalog de produse.

Durata unei propuneri de afaceri

Nu faceți documentul de propunere inutil de lung. Încercați să prezentați declarația problemei, strategia de rezolvare, capabilitățile și specificațiile produsului la începutul documentului.

De asemenea, volumul total al documentului nu trebuie să depășească 50 de pagini pentru un proiect cu un venit de 10.000 USD. Ca alternativă, țintați o lungime, astfel încât recenzentul să poată parcurge întregul conținut în decurs de 10 până la 15 minute.

Cum se scrie o propunere de afaceri

Puteți urma acești pași pentru a crea o propunere de afaceri standard pentru majoritatea industriilor:

#1. Colectați abilități de afaceri

Creați o bază de date cu toate capabilitățile de afaceri relevante pentru proiectul țintă sau problema terță parte pe care doriți să o rezolvați. Aceste capacități vor dovedi că aveți o forță de muncă și abilități adecvate pentru a servi clientul.

#2. Cercetare de piata

Efectuați o cercetare de piață amănunțită pentru bunurile necesare. De asemenea, analizează orice abilități de specialitate pe care trebuie să le angajezi. Apoi creați o estimare a costului înainte de a cota prețul pentru proiect.

  AI public vs. AI privat vs. AI personal: Care este diferența?

#3. Creați un rezumat executiv

Acum, trebuie să creați un rezumat executiv convingător al propunerii dvs. de afaceri. Aici trebuie să vă prezentați compania și realizările sale și să vă proiectați echipa ca fiind cea mai potrivită echipă pentru a rezolva problema clientului.

#4. Planificați și schițați proiectul

De asemenea, trebuie să planificați proiectul sau achiziția pentru care intenționați să semnați o înțelegere cu clientul dvs. Cercetați problema clientului sau planul de achiziții în mod corespunzător pentru a estima un termen minim pentru proiect.

În această etapă, trebuie, de asemenea, să creați o schiță de sarcini și subsarcini și să găsiți persoane care să vă utilizeze cel mai bine forța de muncă.

Cum să urmăriți o propunere de afaceri

Cea mai bună modalitate de a urmări clientul după trimiterea unui document de propunere este printr-o întâlnire virtuală sau un apel telefonic. Cu toate acestea, este posibil să nu fie disponibil în toate scenariile.

De exemplu, ați trimis e-mailuri reci cu propuneri de afaceri către diverse companii pentru a asigura contracte. Cu toate acestea, încă nu știți dacă clientul este interesat sau nu. În plus, este posibil să nu dețineți și numărul lor de telefon.

Prin urmare, puteți încerca să trimiteți e-mail acelor clienți. Când trimiteți un e-mail, oferiți următoarele:

  • Amintiți-le că sunteți un furnizor de servicii de top
  • Menționați câteva valori de afaceri lăudabile pe care le-ați atins
  • Solicitați o întâlnire virtuală dacă vă găsesc portofoliul capabil
  • Pune întrebări deschise pentru a iniția o conversație
  • Evidențiați conținut important în propunerile de afaceri și redirecționați linkurile către documentul original

Exemple de propuneri de afaceri

Veți găsi multe documente de propunere remarcabile și dovedite în secțiunea de șabloane de mai jos. Cu toate acestea, găsiți mai jos câteva exemple de propuneri de afaceri alese manual pe care le puteți folosi acum:

#1. Propunere minimalistă de afaceri și marketing

  • Un stil infografic și un document de propunere minimalist
  • Amestecul de culori al acestui document este: #222524, #fffffe, #f2c745 și #939496
  • Tipuri: Montserrat și Roboto
  • Dimensiune hârtie: 21 × 29,7 cm

#2. Propunere de marketing minimalistă curată

  • Acest lucru este potrivit pentru o propunere de marketing
  • Paleta de culori a documentului este: #f2f3f7, #b8b7bb, #768285, #2c3837 și #050707
  • Tipuri: Roboto, Poppins Medium, Montserrat și Poppins ExtraBold
  • Dimensiune hârtie: 21 × 29,7 cm

#3. Propunere de parteneriat modern Orange

  • Dacă propuneți o afacere de parteneriat, încercați acest șablon
  • Veți găsi aceste culori în acest document: #9ab3bb, #e7e6e6, #4a6162, #e88e38 și #f8b03a
  • Tipare: Montserrat și Montserrat Classic
  • Dimensiune hârtie: 21 × 29,7 cm

#4. Propunere de eveniment profesional minimalist negru maro

  • Potrivit pentru propuneri de proiecte corporative
  • Acest document vine în următoarele culori: #22263f, #fefefe, #1c1f1f, #696b72 și #b4b5ba
  • Tipuri: Montserrat Classic, Montserrat, Roboto
  • Dimensiune hârtie: 21 × 29,7 cm

Șablon de propunere de afaceri de la Canva

Pentru documentele de propunere, prima destinație ar trebui să fie biblioteca de șabloane Canva Business Proposals. Vă oferă peste 1.000 de șabloane. Ar trebui să găsiți documentul de propunere pe care îl căutați în nișa de afaceri în care vă aflați.

PandaDoc

Dacă sunteți în căutarea unor șabloane de propuneri de afaceri profesionale și dovedite pentru a prezenta un proiect, vânzări de produse sau RFP, puteți consulta și biblioteca de șabloane PandaDoc. Acestea sunt șabloane gratuite. Prin urmare, acestea nu ar trebui să necesite drepturi de autor sau abonamente.

Jotform

Jotform are o colecție de peste 50 de documente de propunere pe care le puteți utiliza în diferite scenarii, cum ar fi propuneri de dezvoltare a aplicațiilor mobile, propuneri de curățare, propuneri de consultanță, propuneri de licitație și multe altele.

În plus, puteți edita gratuit conținutul documentului de propunere în editorul Jotform. Mai mult, puteți trimite documentul către mai mulți destinatari pentru semnături electronice.

Încheierea

Până acum, ați explorat diverse teme fundamentale privind propunerile de afaceri, inclusiv tehnica de a scrie una. Ați descoperit și câteva platforme profesionale de șabloane de propuneri de afaceri.

Puteți folosi cunoștințele de mai sus pentru a vă scrie propriile documente de propunere sau pentru a lucra ca freelancer pe platforme în care companiile găsesc și angajează freelanceri.