Dacă dorești să trimiți fotografii autentice, la o calitate superioară, prietenilor sau familiei, cea mai bună soluție este să apelezi la un serviciu de stocare în cloud. Rețelele sociale, cum ar fi Facebook sau Instagram, nu păstrează fișierele originale, ci le comprimă pentru a reduce dimensiunea și pentru a permite o încărcare rapidă a paginilor. Chiar și platforme foto dedicate, precum 500px, procedează în același fel.
Acest lucru nu reprezintă o problemă dacă scopul este doar vizualizarea fotografiilor pe telefoane sau computere. Însă, dacă vrei ca destinatarii să poată imprima imaginile, trebuie să le oferi fișiere de calitate înaltă.
Ce înseamnă fișiere „de înaltă calitate”?
Fotografiile realizate cu un smartphone sau cu o cameră foto obișnuită sunt mult mai mari și au o calitate superioară față de ceea ce rețelele sociale pot gestiona. Dacă fiecare imagine din feed-ul tău de Instagram ar avea 2 MB și 12 megapixeli, ai consuma rapid tot traficul de date. Aceste fișiere de 2 MB, cu rezoluție înaltă, sunt ideale dacă dorești să le imprimi, să le setezi ca fundal pe desktop sau pentru orice altă utilizare în afara vizualizării pe rețelele sociale.
Spre exemplu, o fotografie de-a mea, încărcată pe Facebook, avea 2,7 MB și 5166×3444 pixeli. După descărcarea ei din Timeline, aceasta avea doar 74 KB și 860×640 pixeli. Era aproape imposibil de imprimat la o dimensiune decentă.
Prin fișiere de înaltă calitate, ne referim la fotografiile originale, direct de pe telefon sau cameră foto, sau la o copie salvată la rezoluție maximă, dacă ai făcut editări. Dacă fotografiezi în format RAW, poți trimite fișiere JPEG exportate la rezoluție maximă. Fișierele RAW, de dimensiune completă, pot fi voluminoase, mai ales dacă destinatarul nu are aplicațiile necesare pentru a le gestiona. Acestea sunt tipurile de fișiere care permit crearea unor printuri de calitate.
Nu descărca fotografiile de pe pagina ta de Facebook dacă vrei să le partajezi în format original. Alege varianta direct de pe calculator sau telefonul mobil.
Partajarea prin cloud: cea mai bună, simplă și ieftină soluție
Acum câțiva ani, stocarea în cloud era o piață competitivă. Acum, este un serviciu comun, multe companii oferind spațiu de stocare gratuit. Cele trei servicii pe care le recomandăm sunt Dropbox, Google Drive și Microsoft OneDrive.
Alegerea nu este crucială, toate oferă funcții similare și au aplicații pentru desktop și mobil.
Dropbox oferă un spațiu gratuit limitat, de doar 2 GB. Dacă nu folosești deja acest serviciu, probabil nu este cea mai bună opțiune.
Probabil că ai deja Google Drive; primești 15 GB de spațiu gratuit cu un cont Gmail. Dacă nu știi ce să alegi, este o opțiune sigură.
Dacă folosești un PC, ai și Microsoft OneDrive. Ca și Google Drive, oferă 5 GB de spațiu gratuit. Un avantaj este că, pentru 100 USD pe an (același preț ca la Dropbox și Google pentru 1 TB de stocare), Office 365 oferă 1 TB de stocare pentru șase conturi Microsoft și acces la suita Microsoft Office. Dacă intenționezi să plătești, este cea mai avantajoasă opțiune.
Creează un folder în aplicația de stocare în cloud pe care o preferi și încarcă toate fișierele de înaltă calitate pe care vrei să le distribui. Dacă nu partajezi mii de fotografii DSLR, probabil nu vei atinge limitele spațiului de stocare gratuit. Apoi, dă click dreapta pe folder și selectează opțiunea de partajare. Poți consulta ghidul nostru detaliat pentru partajarea fișierelor și folderelor cu aplicațiile de stocare în cloud pentru mai multe informații.
Distribuie link-ul și orice persoană care îl are va putea accesa și descărca imaginile la calitate maximă.
Astfel, nu vei mai vedea versiuni neclare ale fotografiilor tale pe frigiderul prietenilor.
O notă pentru profesioniști
Dacă ești un fotograf profesionist care dorește să partajeze fotografii cu clienții, metoda de stocare în cloud funcționează, dar poate fi mai greu de gestionat. Ar trebui să iei în considerare galeriile online dedicate clienților și serviciile de verificare precum PhotoProofPro și PixieSet. Caracteristicile suplimentare oferite de acestea depășesc nevoile utilizatorilor obișnuiți.