Nicio platformă nu oferă utilizatorilor o colaborare atât de eficientă ca Instagram. Prin introducerea celei mai recente funcții – postarea colaborativă – Instagram deschide noi oportunități de cooperare între creatori și companii.
Această funcționalitate va permite utilizatorilor să-și combine forțele creative și să stimuleze un sentiment de parteneriat autentic. În plus, Instagram urmărește să reducă duplicarea postărilor similare, facilitând astfel succesul conținutului original și de înaltă calitate.
În acest articol, vom analiza avantajele și beneficiile unei postări de colaborare pe Instagram, oferind totodată sfaturi creative, idei și pași concreți pentru a vă îmbunătăți performanța pe Instagram!
Ce reprezintă o postare colaborativă pe Instagram?
O postare colaborativă pe Instagram este o singură publicație care apare în fluxurile a doi creatori/utilizatori, prezentându-i pe amândoi ca și co-autori. În mod tipic, o postare colaborativă pe Instagram începe cu un creator care invită un alt co-autor să se alăture publicației. Odată ce utilizatorul acceptă invitația, postarea colaborativă devine vizibilă pe ambele profiluri.
În prezent, postările colaborative Instagram sunt compatibile atât cu Reels, cât și cu postările de tip carusel, care includ o singură fotografie sau mai multe. Vizualizările, aprecierile, distribuțiile și salvările vor fi vizibile pentru ambii utilizatori.
De ce să folosiți o postare de colaborare pe Instagram?
Utilizatorii Instagram preferă o postare colaborativă în locul unei singure postări, deoarece aceasta oferă un impuls semnificativ angajamentului și îmbunătățește descoperirea. Creatorii utilizează postările de colaborare pentru a-și extinde baza de urmăritori și pentru a beneficia de publicul unic al celuilalt creator.
Iată o scurtă analiză a modului în care folosirea unei postări de colaborare pe Instagram vă poate ajuta să vă creșteți numărul de fani, indiferent dacă sunteți un creator, o afacere, un agent de marketing afiliat sau un utilizator obișnuit de Instagram:
1. Creșteți vizibilitatea mărcii personale
Deoarece postarea este distribuită ambelor baze de urmăritori, există oportunitatea de a îmbunătăți descoperirea de către conturi unice sau public țintă care nu a fost accesat anterior.
Aveți acces la implicarea celuilalt utilizator, ceea ce vă poate ajuta să sporiți vizibilitatea postării și să o transmiteți unui public mai larg decât în mod normal.
2. Reduceți duplicarea conținutului
Cu postările Instagram Colab, Instagram își propune să reducă posibilitatea ca același conținut să fie postat de două ori. Acest lucru este direct legat de modificările recente ale algoritmului Instagram, care vizează aducerea de conținut original și unic în fluxurile noastre.
Permiterea utilizatorilor să împartă dreptul de proprietate asupra unei singure postări elimină riscul duplicării conținutului. Atunci când ambele conturi distribuie aceeași postare individual, ele concurează pentru vizualizări și, în cele din urmă, acest lucru afectează vizibilitatea ambelor postări.
Aceeași postare, atunci când este distribuită de doi co-autori într-o postare de colaborare pe Instagram, este avantajoasă pentru toți, prin creșterea vizualizărilor, salvărilor și distribuțiilor.
3. Creșteți vânzările afacerii
Atunci când o companie și un creator creează o postare de colaborare pe Instagram, acest lucru stimulează vânzările afacerii. Atunci când un creator popular în nișa sa colaborează cu o marcă mai puțin cunoscută, aceasta crește vizibilitatea mărcii către un public mai larg.
În plus, postările de colaborare pe Instagram nu au aceeași vibrație ca postările promoționale. Ele sunt mai autentice și mai atractive și etichetează direct marca, facilitând astfel achizițiile mai rapide. Acest lucru nu numai că ajută la construirea autorității influencerului, ci și a imaginii mărcii comercializate, fiind o modalitate prin care influencerii pot câștiga bani pe Instagram.
Spre deosebire de postările Instagram Colab, postările promoționale pierd un număr mare de utilizatori înainte de pasul „adăugați în coș” în parcursul cumpărătorului. Utilizatorii văd postarea, dar nu se mai străduiesc să caute marca sau să facă o achiziție, deoarece există mai puțină autoritate generată de o singură recomandare.
Cum să creezi o postare de colaborare pe Instagram
Deși o postare de colaborare poate ajuta la creșterea numărului de urmăritori și a vânzărilor, iată cum să creezi o postare de colaborare pe Instagram de la zero:
- Apăsați pictograma „+” din centrul aplicației Instagram pentru a începe crearea unei noi postări sau a unui Reel
- Selectați imaginile sau videoclipurile relevante pentru conținutul dvs. din galerie
- Puteți selecta, de asemenea, mai multe imagini pentru o postare tip carusel
- Apăsați săgeata „→” din dreapta sus a ecranului
- Editați postarea după cum este necesar, adăugând filtre sau ajustând contrastul/luminozitatea
- Apăsați din nou pictograma săgeată „→” și completați descrierea, adăugați locația și muzica, dacă este necesar
- Accesați opțiunea: „Etichetați persoane”
- Apăsați pe: „Invitați un colaborator” și căutați utilizatorul cu care doriți să realizați o postare Instagram Colab
- Veți avea, de asemenea, posibilitatea de a edita colaborarea dacă nu ați apăsat încă „Publică”
- După ce sunteți sigur, apăsați ✔️ din dreapta sus a ecranului pentru a publica postarea de colaborare pe Instagram
Acționând în acest mod, veți trimite automat o solicitare de colaborare sau o invitație către co-autorul dvs. Odată ce acesta acceptă, ambele nume vor fi vizibile în antetul postării de colaborare Instagram. Postarea va fi distribuită pe ambele profiluri.
Veți fi notificat de fiecare dată când cineva apreciază postarea, inclusiv de urmăritorii co-autorilor dvs. și de utilizatorii care vă descoperă postarea prin intermediul co-autorului dvs.
Cum să accepți o invitație la o postare de colaborare
Acceptarea unei solicitări de postare de colaborare pe Instagram este simplă. Cu toate acestea, trebuie să aveți un profil public pentru a accepta o invitație la o postare de colaborare pe Instagram. În prezent, Instagram nu permite utilizatorilor privați să colaboreze la postări sau Reels. Iată cum să acceptați o solicitare de postare de colaborare pe Instagram:
- Când cineva vă invită să fiți colaborator, veți primi un mesaj personal de la acesta
- Mesajul va indica faptul că ați fost etichetat și că sunteți invitat să colaborați la postare
- Puteți apăsa „Vizualizare solicitare” pentru a vedea postarea completă, împreună cu descrierea
- Apăsați „Solicitare de revizuire” și va apărea un meniu pop-up care vă va informa că „@numele_utilizatorului v-a invitat să fiți colaborator la postarea sa. Dacă acceptați, numele dvs. va fi adăugat la postare și va fi distribuit urmăritorilor dvs., pe lângă locul în care este deja vizibil.”
- Puteți alege să Acceptați/Refuzați solicitarea de colaborare pe Instagram
- De asemenea, puteți alege „Nu acum” pentru a o revedea mai târziu
- Odată ce acceptați, ambele profiluri vor distribui aceeași postare
Așa de simplu este să creezi o postare de colaborare pe Instagram cu un alt utilizator de Instagram!
Sfaturi creative pentru o postare de succes în colaborare
Crearea unei postări de colaborare de succes nu este dificilă dacă urmați aceste strategii:
1. Alegeți colaboratorul potrivit
Luați în considerare un colaborator care:
- Are o rată de implicare bună
- Are un număr de urmăritori și aprecieri proporțional
- Are o bază de urmăritori care se aliniază cu publicul dvs. țintă
- Are o reputație bună în comunitatea influencerilor
- Nu este o marcă spam sau un influencer promoțional
- Creează și distribuie postări care adaugă valoare comunității
Rețineți: indiferent dacă sunteți un creator individual sau o companie care încearcă să vă sporească rata de implicare, trebuie să alegeți persoana potrivită pentru colaborarea dvs.!
2. Fiți fidel valorilor dvs.
Indiferent dacă sunteți un brand sau un creator care încearcă să construiască un brand personal pe Instagram, este important să rămâneți fidel vocii mărcii dvs. Nu colaborați la postări pe care baza dvs. de urmăritori nu le-ar aprecia. Acest lucru ar putea avea un impact negativ asupra ratei de implicare, reducând-o. Cheia este să găsiți un creator/brand care să completeze aura pe care o aveți pe rețelele sociale și care să rezoneze cu publicul dvs.
3. Stabiliți obiective pentru urmărirea rentabilității investiției (ROI)
Atunci când planificați o postare de colaborare, stabiliți obiective înainte de postare, pentru a fi mai ușor să urmăriți performanța ulterior. Luați în considerare o structură stabilită a rentabilității investiției pentru a vedea dacă obțineți beneficiile pe care vi le-ați propus.
- Ca brand, puteți colabora cu influenceri pentru a crește vânzările
- Ca și coleg influencer, puteți colabora cu alți influenceri populari pentru a vă îmbunătăți numărul de urmăritori
- Sau, puteți, de asemenea, să colaborați pentru a ieși dintr-o perioadă de stagnare și a atrage publicul cu conținut distractiv și implicant.
Atunci când aveți mai multe conturi sociale de gestionat, poate deveni dificil să urmăriți postările. Consultați instrumentele de gestionare a rețelelor sociale, deoarece consecvența este esențială pentru crearea unui public dedicat.
4. Creați conținut captivant
Crearea unui conținut original și unic vă poate ajuta să vă evidențiați într-o mulțime de creatori de pe Instagram.
- Creați conținut distractiv care îi face pe oameni să râdă
- Creați Reels scurte care oferă informații utile într-un format ușor de digerat
- Improvizați împreună și jucați o scenă dintr-un film
- Creați versiunea dvs. a unui videoclip muzical popular
- Creați o postare tip carusel care spune o poveste
- Creați un videoclip de gătit care combină două culturi diferite
- Sau, faceți orice altceva, atâta timp cât vă distrați
Într-adevăr, două minți sunt mai bune decât una singură! Când colaborați cu un coleg creator, puteți dezlănțui puterea creativității dvs. pentru a deveni viral.
5. Adăugați un îndemn la acțiune (CTA)
Puterea unui îndemn la acțiune (CTA) este adesea neglijată. Cu toate acestea, dacă doriți să profitați la maximum de postarea dvs. de colaborare, trebuie să creați un CTA care să le spună spectatorilor ce să facă după ce văd postarea.
De exemplu, dacă sunteți un brand, puteți cere utilizatorilor să:
- Efectueze o achiziție
- Urmărească marca dvs.
- Se pregătească pentru o lansare
- Vă viziteze magazinul
- Vă vadă profilul de Instagram
- Participe la un concurs
- Vă trimită un mesaj pentru a întreba rapid ceva
Dacă sunteți un creator sau un utilizator individual, puteți include un CTA care le cere utilizatorilor să:
- Vă trimită un mesaj
- Vă urmărească
- Vă vadă vlogul complet
- Vă viziteze site-ul web
- Doneze pentru o cauză
- Participe la un concurs
- Vă contacteze
Idei pentru afaceri și creatori
Este absolut normal să postați fără o intenție clară, dar astfel pierdeți multe beneficii. De la o rată mare de implicare la mai mulți urmăritori, până la creșterea achizițiilor, o postare în colaborare vă poate ajuta să realizați toate acestea și multe altele. În timpul colaborării, nu uitați că este un efort de echipă, deci analizați conținutul înainte de publicare și alegeți câteva imagini interesante! Iată câteva idei originale pe care le puteți încerca pentru următoarea colaborare pe Instagram:
1. Etichetați câștigătorii concursurilor/cadourilor
O modalitate autentică și distractivă de a vă aprecia urmăritorii, în timp ce vă creșteți implicarea, este să creați postări cu câștigătorii concursurilor sau cadourilor pe care le-ați organizat.
Acest lucru vă va ajuta să vă conectați cu persoanele cu adevărat interesate de produsele sau serviciile dvs., dacă sunteți un brand.
2. Începeți o provocare
Puteți face acest lucru cu un brand local, cu celelalte conturi ale dvs. sau cu cei mai apropiați prieteni. Începeți o tendință nouă sau o provocare distractivă și ușor de reprodus.
Etichetați oamenii în comentarii pentru a-i încuraja să încerce. De obicei, funcționează mai bine dacă aveți un premiu sau un cadou și dacă anunțați un câștigător sau le faceți o mențiune.
3. Faceți o colaborare de tip „preluare”
Tu și colegul tău de pe Instagram puteți prelua postările celuilalt pentru a crea o postare în colaborare. În acest context, puteți:
- Faceți un Q/A (sesiune de întrebări și răspunsuri)
- Înregistrați un Reel amuzant
- Postați imagini din culise (BTS – behind the scenes)
- Sau, pur și simplu, fiți creativi!
Însă, indiferent ce planificați, obțineți aprobarea prealabilă a colaboratorilor, deoarece un efort de echipă presupune decizii de echipă.
4. Analizați un produs
Fie că sunteți un brand care folosește multe produse B2B, fie că sunteți un utilizator de Instagram, puteți oricând analiza un produs nou pe care îl încercați. Etichetați marca și veți avea un impact.
Conținutul autentic și real ajută cu adevărat la consolidarea implicării pe platformă. S-ar putea să dureze ceva timp pentru a vă stabili, dar totul va merita.
5. Prezentați Look Books
Puteți încerca oricând diferite look-uri cu un alt coleg de pe Instagram. Sau puteți interpreta diferite personaje dintr-un film. Ca și cum ați fi Wednesday cu prietena dvs. Morticia Addams. Sau, fiți Rachel cu Monica.
Ideea este să vă îmbrăcați ca vedetele preferate sau personajele ficționale și să creați un conținut distractiv.
6. Faceți o mențiune
Atunci când alți utilizatori de Instagram vă etichetează sau creează un Reel care face referire la dvs., puteți redistribui, eticheta și anunța. Conținutul generat de utilizatori vă poate ajuta să vă stabiliți credibilitatea într-o mulțime de alte mărci sau creatori.
7. Realizați un interviu cu un expert
Puteți ajuta la clarificarea unui subiect complex sau vă puteți împărtăși punctul de vedere asupra unei probleme politice sau socio-economice actuale. Sau, puteți discuta despre tendințe noi într-un anumit domeniu. Acestea ar putea fi subiecte precum ascensiunea inteligenței artificiale (AI) și rolul pe care îl va juca în viața creatorilor de conținut. Etichetați experți și realizați interviuri care vă ajută să creați impact prin creșterea gradului de conștientizare și stimularea conversațiilor.
Lucruri de reținut
Deși postările de colaborare pe Instagram sunt excelente pentru creșterea vizibilității și a ratei de implicare, trebuie să fiți atenți la câteva aspecte.
Persoana care creează postarea este autorul principal și poate șterge postarea. Dacă șterge postarea, aceasta va dispărea și din profilul autorului secundar. În plus, același lucru se va întâmpla dacă autorul principal își dezactivează profilul de Instagram.
În orice moment, dacă autorul principal decide să facă privată vizibilitatea postării, aceasta nu va mai exista nici în profilul autorului secundar. Prin urmare, este recomandabil să nu vă bazați exclusiv pe colaborări și, în timp ce colaborați, asigurați-vă că postați și individual, dar asigurați-vă că conținutul este diferit.
Există numeroase instrumente disponibile care vă pot ajuta să vă asigurați o prezență online activă. De exemplu, creatorii de povești Instagram vă vor ajuta să aveți câteva postări individuale, astfel încât să obțineți o vizibilitate mai bună și asupra celor de colaborare. Prin utilizarea unor astfel de instrumente, puteți face procesul de post-creare mai eficient și mai ușor.
Succes colaborativ!
Acum că știți cum să creați o postare de colaborare de succes pe Instagram, ar trebui să fie ușor să fiți în top.
Nu uitați să creați postări de colaborare cu creatori și companii care rezonează cu valorile și principiile pe care le întruchipați. Asigurați-vă că interacționați cu publicul prin comentarii. De asemenea, vă puteți reuni într-un live stream cu colaboratorul dvs. pentru a saluta fiecare bază de public, pentru a vă crește ratele de implicare. Și pentru a obține o perspectivă mai bună asupra publicului dvs., astfel încât să știți ce conținut l-a angajat cel mai bine, iată un ghid pentru informații despre Instagram – singurul instrument de care aveți nevoie pentru a evalua performanța dvs. pe Instagram!