Cum să începi un podcast pe Spotify și să răsfoiești undele cu propriul tău spectacol

Podcast-urile au apărut ca un mijloc de comunicare cu adevărat popular.

Meritul ar putea reveni la accesibilitatea ușoară, disponibilitatea la cerere și modul rapid și perfect de a intra în legătură cu publicul cu povești unice. Sunt perfecte pentru a educa, inspira și distra masele prin puterea vocii și a povestirii.

Din cauza creșterii popularității, nu este surprinzător faptul că platformele de streaming precum Spotify au devenit acasă pentru unele dintre cele mai bune podcasturi de acolo. Aplicația muzicală oferă o etapă deschisă tuturor pentru a începe și a rula un podcast de succes.

Într-o singură mișcare, puteți ajunge la sute și mii, dacă nu milioane, de utilizatori și puteți împărtăși poveștile dvs. lumii 🌏.

Vrei să-ți pornești podcasturile pe Spotify și să treci undele cu emisiunea ta? În acest ghid cuprinzător, vom trece peste tot ce trebuie să știți despre începerea unui podcast pe Spotify și să deveniți o senzație (totuși, nu peste noapte.)

Să ne scufundăm direct.

Ce sunt podcasturile?

Podcasturile au devenit un nume cunoscut în ultimul timp, în principal printre Gen X și Gen Z. Podcast-urile sunt programe audio care pot fi reglate de oriunde și oricând.

„Deci, vrei să spui ca o emisiune radio?” 📻 Nu. Podcasturile diferă foarte mult de emisiunile radio, deoarece pot fi ascultate la cerere. Nu există un moment anume pentru a te acorda. Practic este o emisiune radio la cerere.

Podcasturile sunt axate pe o anumită temă. Puteți alege orice nișă pentru podcast-ul dvs., cum ar fi:

  • Fictiune
  • Dramă
  • Afaceri
  • Autoajutorare
  • Politică
  • Sănătate
  • Interviuri
  • Sport
  • Crimă adevărată
  • Comedie
  • Se simte bine
  • Jurnalism investigativ
  • Cultura pop
  • Religie

Și multe, multe altele. Podcast-urile vă permit creativității să dezvolte și să vă împărtășească tema sau subiectul printr-o povestire captivantă. Și dacă ești un profesionist de tehnologie, de ce să nu faci podcasturi de nișă?

De ce sunt atât de populare? Iata de ce.

#1. Ascultă de oriunde, oricând 🎧

Spre deosebire de emisiunile de radio, podcasturile nu impun restricții geografice sau de timp. Ai putea trăi într-o parte a lumii și ai asculta un „Podcaster” care își împărtășește poveștile dintr-o altă parte, fără bariere geografice, tangibile sau intangibile.

Mai mult, nu trebuie să vă acordați episoadele de podcast „în direct”, deoarece sunt audio preînregistrate. Poți să-i asculți oricând, în ritmul tău și să interacționezi cu ei când crezi de cuviință. Libertatea de timp și locație a podcasturilor a făcut din acesta un tip de conținut popular.

  Cum să utilizați GPS-ul fără Internet

Fie că ești un pasionat de cărți care dorește să discute despre lecturile lor cu oameni care au aceleași idei sau o casnică care dorește să împărtășească o rețetă secretă pentru cele mai bune spaghete din lume, îți poți găsi tribul printr-un podcast.

Prin crearea de podcasturi, puteți atrage urechile persoanelor interesate de conținutul dvs. și doriți să aflați mai multe despre acesta. În acest fel, puteți dezvolta o comunitate plină de oameni care vă fac să vă simțiți ca acasă – un loc sigur pentru a împărtăși orice și orice. Acesta este ceea ce îl face un instrument bun de marketing, de asemenea, pentru întreprinderile mici și mari.

#3. Oferă divertisment și educație ✍🏻

Podcasturile nu sunt concepute doar pentru a distra, ci și pentru a educa. Puteți găsi diverse emisiuni care invită oaspeți care au cunoștințe despre un subiect și în care sunt încurajați să-și împărtășească înțelepciunea, adăugând, de asemenea, o nuanță de umor pentru a promova implicarea.

Aceste emisiuni fac ca învățarea subiectelor complexe să fie distractivă și captivantă, ceea ce le face foarte populare pentru copiii cu vârsta cuprinsă între 12 și 34 de ani.

Din aceste motive și multe altele, podcast-urile au devenit mediul de divertisment pentru mulți oameni. O mulțime de platforme vă oferă scena pentru a vă împărtăși poveștile, una dintre cele mai bune fiind Spotify.

Cum să ajungi la publicul tău?

Spotify se mândrește cu o bază estimată de utilizatori de peste 517,69 milioane la nivel mondial din 2023. Dintre aceștia, aproximativ 229 de milioane sunt abonați premium. Se estimează că aceste cifre vor crește în mod constant pe măsură ce Spotify devine destinația de destinație pentru creatorii audio.

Sursa: Bankmycell

În 2023, se estimează că aproximativ 95 de milioane de oameni se vor conecta lunar la podcasturile Spotify. Datorită interesului în creștere al oamenilor pentru podcasturi, tot mai mulți creatori profită de acoperirea Spotify și își încep emisiunile. Acum, peste 5 milioane de titluri de podcasturi sunt disponibile pe platformă, inclusiv subiecte în tendințe precum podcasturile AI și Machine Learning.

Numărul de utilizatori Spotify, inclusiv utilizatorii lunari „activi”, îl face locul principal pentru creatori pentru a-și lăsa creativitatea să curgă. Dacă sunteți o persoană care are un pachet pentru povestiri și doriți să vă deschideți canalul de podcast pe Spotify, iată cum vă puteți adresa publicului țintă prin această platformă:

#1 Definiți-vă nișa 🎯

Începeți prin a decide nișa sau tema podcastului dvs. Odată ce v-ați dat seama de tema generală a emisiunii, aprofundați în cercetarea dvs. și vedeți ce subiecte puteți include în spectacol, cum ar fi tonul, elementele de inclus etc.

Înțelegerea nișei dvs. pe dinafară vă va ajuta să vă definiți publicul țintă și să ajungeți la el mult mai eficient.

#2 Efectuați o cercetare de piață 🔎

Înțelegeți-vă publicul potențial făcând cercetări de piață. Îți poți întreba publicul ce subiecte poți explora în podcast și ce teme ar fi cel mai interesat. Elaborați un plan provizoriu și cereți feedback de la prieteni și familie.

  Top 6 certificări pentru a te face un manager mai bun

De asemenea, puteți crea un sondaj pentru a exploata nevoile, dorințele și punctele dureroase ale potențialului dvs. public. Pentru a vă ajuta, puteți utiliza instrumente de podcast pentru a începe să utilizați podcasting.

O altă modalitate de a obține informații despre publicul tău este să asculți podcasturi de succes în aceeași nișă și să vezi ce fel de conținut creează.

#3 Creați o persoană pentru public 👤

Cel mai bun mod de a crea o persoană pentru public este să-ți pui aceste întrebări și să găsești răspunsurile la ele:

  • Ce îi place ascultătorului tău ideal să asculte?
  • Care sunt placerile și antipatiile lor?
  • Care au vârsta lor și unde locuiesc?
  • Care sunt dorințele și problemele, pasiunile și hobby-urile?

Prin crearea unei date demografice generale a publicului țintă și descoperirea specificului stilului său de viață, puteți crea o persoană pentru public pentru a gestiona conținut care se referă direct la nevoile acestora.

Cercetarea este cheia pentru crearea unui podcast de succes. Odată ce acest lucru este îndepărtat, puteți trece la crearea podcastului perfect pentru publicul țintă.

Cum să porniți un podcast pe Spotify

Ai ajuns la jumătatea drumului după ce te-ai decis să-ți pornești podcast-ul pe Spotify. Iată tot ce trebuie să faci înainte de a începe un podcast pe cea mai importantă platformă muzicală din lume:

Pasul 1: În primul rând, puteți fie să selectați o platformă de găzduire de podcasturi terță parte, fie să vă încărcați podcasturile manual pe Spotify.

O platformă de găzduire terță parte vă ajută să înregistrați, să editați și să distribuiți podcasturile pe Spotify și pe alte platforme, dacă este necesar.

Ca să nu mai vorbim de faptul că multe platforme de găzduire de la terțe părți facilitează, de asemenea, îndeplinirea automată a cerințelor Spotify, ceea ce înseamnă că nu trebuie să vă trageți părul din frustrare încercând să îndepliniți manual fiecare cerință.

Iată câteva dintre cele mai bune platforme de găzduire pentru podcast-ul tău:

Cu toate acestea, pentru acest ghid, vom folosi găzduirea gratuită Spotify (cunoscută anterior ca Anchor.)

Pasul 2: Creați un cont gratuit pe Spotify pentru podcaster daca nu ai deja unul.

Pasul 3: Odată ce v-ați conectat, faceți clic pe butonul Episod nou și selectați Creați un episod.

Pasul 4: De aici, puteți fie să încărcați sunetul înregistrat de pe sistemul dvs., fie să înregistrați unul pe loc, făcând clic pe butonul Înregistrați acum. În plus, puteți înregistra și un videoclip folosind Riverdale.

Pasul 5: După înregistrarea sau încărcarea fișierului audio, îl puteți redenumi și edita după cum doriți, folosind instrumentele încorporate. Vă permite să efectuați sarcini de editare de bază, cum ar fi împărțirea părților inutile și adăugarea de muzică fără drepturi de autor.

  Revizuire amănunțită a Managerului de drepturi de acces SolarWinds

Mai mult, puteți folosi generatorul de episoade pentru a vă ajusta episoadele și pentru a poziționa fiecare sunet oriunde doriți.

Pasul 6: Odată ce ați previzualizat episoadele și sunteți mulțumit de podcast-ul și durata acestuia, puteți face clic pe Salvare episod pentru a fi trimis la pagina următoare, unde puteți adăuga retușuri finale, cum ar fi titlul, descrierea, tipul episodului, categoria de conținut, arta episodului etc.

Pasul 7: După ce ați completat toate informațiile, faceți clic pe Publicați acum pentru a face podcast-ul live.

Și ați terminat! Podcastul tău este acum live pe una dintre cele mai mari platforme de streaming de podcast.

Aveți o problemă cu playerul dvs. web? Iată modalități de a depana Spotify Web Player care nu funcționează.

Cum să-ți monetizezi podcastul pe Spotify

Podcast-ul tău este live și obține acțiunea pe care o meriți. Acum ce? Probabil ar trebui să scoți niște bani din asta. Vestea bună este că este incredibil de simplu și direct. Iată câteva dintre numeroasele moduri de a genera bani din podcast-ul tău pe Spotify:

#1. Reclame automate

Reclamele automate sunt o modalitate excelentă de a câștiga bani din platforma de găzduire Spotify. Conectează agenții de publicitate cu ascultătorii prin intermediul rețelei de public Spotify.

Deși pentru a folosi această opțiune de monetizare, ai avea nevoie de un număr semnificativ de urmăritori Spotify și de a oferi o experiență de ascultare unică audienței tale.

Această opțiune este disponibilă momentan numai în SUA, numai pe bază de invitație.

#2. Reclame Ambasador

Dacă ți-a plăcut să folosești Spotify pentru Podcaster, poți să garantezi pentru asta, să răspândești publicul tău și să fii plătit pentru asta.

Este o modalitate grozavă de a câștiga bani din podcasturile tale. Cu toate acestea, ar trebui să fi publicat cel puțin 1 episod și cel puțin 100 de ascultători în ultimele 60 de zile. Oh, trebuie să fii localizat și în SUA.

#3. Abonamente la podcast

Odată ce podcast-ul dvs. a câștigat suficientă acțiune, îl puteți monetiza oferind un abonament plătit la conținutul dvs. pentru a vă maximiza veniturile și pentru a crește vizibilitatea. Cu cât audiența este mai mare, cu atât veniturile sunt mai mari.

Pentru a fi eligibil pentru această opțiune de generare de bani, trebuie să aveți cel puțin 2 episoade publicate. Este disponibil momentan în selectați țări și regiuni.

#4. Suport pentru ascultători

Dacă sunteți un creator de podcasturi în devenire, cu un număr mic, dar loial, puteți fi deschis pentru donații monetare recurente din partea publicului dvs. și puteți obține sprijinul ascultătorilor pentru ca podcast-ul să funcționeze fără probleme.

Pentru a activa această opțiune, trebuie să fi publicat cel puțin 2 episoade și să fii localizat în SUA.

Gânduri de închidere

Podcast-urile sunt mijlocul de comunicare în masă care educă, inspiră și distrează prin atragerea audio/video. Multe ghiduri pentru găsirea de idei de podcast pot fi găsite cu ușurință online pentru a vă ajuta cu blocurile de creare de conținut.

Cea mai bună parte este că oricine are o idee poate începe un podcast cu o investiție inițială mică sau deloc. Tot ce trebuie să investești este timpul și răbdarea ta și poți atrage în mod constant următorii în timp ce câștigi bani din asta.

Apoi, consultați cel mai bun software de editare a podcasturilor pentru a lansa episoade impecabile.