Cum să folosiți teoriile motivației la locul de muncă

Descoperiți cele mai bune șase teorii ale motivației care vă pot ajuta să creșteți performanța echipei dvs. la locul de muncă.

Managerii de resurse umane, supervizorii și alte părți interesate de top ale unei afaceri au căutat mereu modele acționabile pentru a-și motiva subordonații la locul de muncă. În consecință, psihologii lucrează fără încetare la dezvoltarea de noi teorii ale motivației care ar putea conduce la creșterea în cadrul unei afaceri prin stimularea forței de muncă.

Dacă sunteți la acest articol, trebuie să fiți un supervizor, manager sau HR care trebuie să găsească strategii mai bune pentru a vă menține echipa motivată. Dacă este corect, atunci citiți ghidul potrivit! Găsiți mai jos lista finală a unor teorii populare ale motivației pe care marile companii le aplică.

Care sunt teoriile motivației?

Teoriile motivației sunt studiul și cercetarea privind realizarea a ceea ce determină un individ să lucreze pentru un anumit obiectiv, rezultat sau scop. Puteți să le raportați cu ușurință la întreaga societate sau națiune, dar teoriile sunt mai importante pentru organizațiile comerciale care se ocupă de forța de muncă.

În domeniul managementului afacerilor, veți găsi multe teorii motivaționale care vă ajută cu următoarele:

  • Înțelegerea ce acțiuni și cuvinte încurajează un angajat
  • Comportamentul sau un angajat care îi influențează pe alții dintr-o echipă
  • Ceea ce trebuie să încerce angajații să le îndeplinească cu anumite acțiuni

Potrivit managerilor de afaceri și a resurselor umane, o afacere poate obține mai multe venituri atunci când angajații săi sunt productivi. De asemenea, veniturile cresc de mai multe ori atunci când forța de muncă a unei companii își preia sarcinile într-un mod pilot automat. Ca manager, trebuie doar să aplici teoriile adecvate ale motivației, în funcție de tipul forței de muncă.

Tipuri de teorii ale motivației

Există mai multe tipuri de teorii ale motivației. Unii psihologi împart diverse modele de motivație în următoarele:

Teoriile timpurii ale motivației

Aceste teorii motivaționale ar putea fi vechi de secole și ar putea funcționa ca teorii fundamentale pentru modelele motivaționale contemporane. Majoritatea managerilor practicanți și de succes folosesc aceste modele, iar unele populare sunt:

  • Teoria X și Teoria Y de Mcgregor
  • Teoria cu doi factori a motivației
  • Ierarhia nevoilor de Maslow
  • Teoria ERG de Clayton Alderfer

Teoriile moderne ale motivației

Modele de motivație contemporane au fost dezvoltate în ultimii ani. Acestea reflectă diverse componente de ultimă generație, cum ar fi digitizarea afacerilor, cloud computing, inteligența artificială (AI), învățarea automată (ML) etc. Următoarele sunt teoriile moderne ale motivației care sunt în tendințe:

  • Teoria stabilirii obiectivelor de Edwin Locke
  • Teoria întăririi de BF Skinner și asociații
  • Teoria așteptării de Victor H. Vroom
  • Teoria autoeficacității de Albert Bandura
  • Teoria evaluării cognitive
  Python Eliminați duplicatele dintr-o listă

O altă școală de psihologi a comportamentului uman și a motivației împarte aceste teorii în următoarele două secțiuni:

Teorii de conținut

Experții leagă teoriile de conținut ale motivației cu obiectivele, nevoile și scopurile individuale. Aceste modele se concentrează pe cauzele care motivează o forță de muncă. De exemplu, puteți lua în considerare Teoria ERG a lui Alderfer, Teoria cu doi factori a lui Herzberg etc.

Teoriile proceselor

Aceste teorii ale motivației se concentrează în primul rând pe metodele sau fluxurile de lucru pentru a motiva forța de muncă în afaceri. Aceste modele răspund la întrebarea comună a managerilor, care este „cum să motivezi o echipă?”

Teoria așteptării lui Victor Vroom, teoria stabilirii obiectivelor a lui Locke, teoria întăririi lui Skinner etc., sunt cele mai bune exemple din această categorie.

Importanța teoriilor motivației

Cultură de companie sănătoasă

Fiind un executiv de HR sau business manager, poți conduce cultura de afaceri și comportamentul profesional în rândul echipelor prin practicarea anumitor modele motivaționale.

Creșterea afacerii

Pentru a dezvolta o afacere, trebuie să vă transformați forța de muncă într-o echipă eficientă. Puteți face acest lucru doar atunci când aplicați teorii ale motivației testate științific.

Excelență în afaceri (BE)

BE se referă la a obține performanțe și rezultate remarcabile prin valori, principii și practici extraordinare ale companiei. Din nou, veți avea nevoie de un model motivațional dovedit pentru ca planurile dvs. BE să funcționeze.

Reducerea ratei de abandon

Când vă puteți face angajații fericiți motivându-i, asistați la mai puține pierderi decât companiile care nu aplică teorii motivaționale.

Inovând mai repede

Afacerea dvs. poate veni cu produse și servicii noi atunci când forța de muncă este motivată și se simt conectată cu organizația.

Trebuie să cunoașteți teoriile motivației pentru a aplica una sau mai multe dintre ele la locul de muncă. Următoarele sunt modelele populare pe care HR-urile și managerii de succes le folosesc:

Teoria lui Maslow a ierarhiei nevoilor

Teoria lui Abraham Maslow a ierarhiei nevoilor este o teorie semnificativă a psihologiei organizaționale care a fost introdusă în 1943 printr-o lucrare de cercetare. Conform acestei teorii, nevoile umane sunt ierarhice și „pre-potente”.

Înseamnă că ei ar trebui să aibă singura lor cerință îndeplinită înainte de a se simți motivați să o realizeze pe următoarea. Nevoile sunt sortate mai jos, de la cele mai de bază la cele mai avansate.

  • Nevoi fiziologice: Nevoi de bază cum ar fi hrana, apă, somn
  • Siguranță: siguranță la locul de muncă, siguranță la locul de muncă, stabilitate financiară
  • Apartenența: colegi, prieteni, lideri de echipă și angajator care susțin
  • Stima: bonusuri, recunoaștere formală, promoții
  • Autorealizarea: atingeți potențialul maxim sau găsiți scopul muncii

Aplicații la locul de muncă pentru teoria lui Maslow

Este una dintre cele mai utile teorii ale motivației pe care le folosesc managerii. Pe baza acestei teorii, HR-urile și managerii ar trebui să își pună următoarele întrebări pentru a ști dacă sunt prezente suficiente elemente motivaționale în organizație.

  • Compania satisface nevoile fiziologice de bază ale angajaților, cum ar fi temperatura confortabilă, apă potabilă sigură și instalația de răcoritoare?
  • Asigurați siguranța angajaților plătind un salariu corect și întreținerea locului de muncă?
  • Există suficiente activități de formare și formare a echipei pentru o mai bună relație?
  • Îți lauzi în timp util și public colegii de echipă pentru eficiența și productivitatea lor?
  • Ce faci pentru a-i ajuta pe coechipieri să-și atingă potențialul maxim?
  Cum se creează o diagramă funnel în Excel

Teoria ERG a lui Alderfer

Teoria motivației ERG de Clayton Alderfer este o versiune redefinită a teoriei ierarhiei nevoilor lui Maslow. Este o versiune recategorizată a ierarhiei care descrie categorii mai simple și mai largi.

Cu toate acestea, teoria a menționat că importanța acestor clase variază de la diferiți angajați. Teoria ERG subliniază, de asemenea, efectul aspectului frustrare-regresie asupra motivației la locul de muncă.

  • Nevoi de existență: Acestea se referă la necesitățile de bază, inclusiv nevoile fiziologice și legate de siguranță fizică.
  • Nevoi de relație: Aceste nevoi includ relațiile interpersonale și recunoașterea publică.
  • Nevoi de creștere: Nevoile legate de auto-dezvoltarea și creșterea personală sunt incluse în această clasă.

Aplicații la locul de muncă pentru teoria ERG a lui Alderfer

Dacă managerii urmează această teorie a motivației, ei trebuie să înțeleagă că colegii lor au nevoi multiple care ar trebui să fie îndeplinite simultan. Concentrarea pe o singură nevoie la un moment dat nu va reuși să motiveze efectiv angajații.

Teoria motivației umane a lui McClelland

David McClelland a ideat teoria motivației umane sau teoria nevoii. Teoria sugerează trei motivatori în centrul acestei teorii. Acestea motivează angajații indiferent de vârstă, sex și alți factori. Să aruncăm o privire la acestea:

  • Realizare: Această nevoie este de a atinge obiectivele și de a demonstra competența individuală.
  • Afiliere: Acest motivator se referă la nevoia de a te simți acceptat și iubit social.
  • Puterea: Înseamnă controlul sau puterea asupra propriei lucrări sau asupra lucrărilor subordonaților lor.

Aplicații la locul de muncă pentru teoria lui McClelland

Pentru a implementa această teorie, managerii ar trebui să evalueze personal fiecare angajat și să afle care dintre ei are ce motivație în interiorul lor. După identificarea șoferilor, aceștia trebuie să creeze abordări personalizate pentru fiecare persoană. Structura ar trebui să includă factorii de motivare doriti pentru a obține cea mai productivă contribuție pentru fiecare membru al echipei.

Teoria cu doi factori a lui Herzberg

Frederick Herzberg și colaboratorii săi au publicat o carte în 1959 care conținea celebra sa teorie motivație-igienă, cunoscută și sub numele de teoria celor doi factori. Teoria afirmă că satisfacția și nemulțumirea față de un loc de muncă nu sunt factori opusi. În schimb, ar trebui să le considerăm categorii complet separate.

Acesta a subliniat câțiva factori care influențează satisfacția în muncă:

  • Realizări legate de muncă
  • Recunoașterea organizațională
  • Interes pentru sarcină
  • Creștere profesională

În plus, teoria celor doi factori s-a referit și la factorii de igienă ca factori care contribuie la nemulțumirea în muncă.

  • Salariul și siguranța locului de muncă
  • Politica organizațională și administrația
  • Conditii de lucru
  • Relațiile la locul de muncă
  • Echilibru între viață și profesie
  • Statut și supraveghere

Aplicații la locul de muncă pentru teoria cu doi factori a lui Herzberg

În calitate de directori de resurse umane și manageri, trebuie să verificați următoarele puncte pentru a implementa această teorie pentru motivarea forței de muncă:

1. Pentru satisfacția locului de muncă

  • Atribuirea sarcinilor acestora în funcție de capacitatea și abilitățile lor
  • Recunoașterea realizărilor angajaților prin laude și bonusuri formale sau informale
  • Întrebarea angajaților despre interesele lor și atribuirea sarcinilor în consecință
  • Promovarea angajaților bazată pe talent, interes și loialitate
  • Oferind programe de îmbunătățire a abilităților, cum ar fi conferințe și învățământ superior
  9 cele mai dure motoare de șah împotriva cărora poți juca

2. Pentru nemulțumirea locului de muncă

  • Dezvoltarea unei politici de birou corecte și clar conturate și punerea acesteia la dispoziție cu ușurință
  • Evitați microgestionarea coechipierilor, dar sprijiniți-i ori de câte ori este nevoie
  • Oferirea unui loc de muncă sigur și a resurselor necesare pentru a deveni pe deplin productiv
  • Oferirea de salarii echitabile și posibilitatea de a construi relații bune la locul de muncă
  • Asigurarea echilibrului dintre munca si viata personala pentru angajati

Teoria de stabilire a obiectivelor a lui Locke

Teoria stabilirii obiectivelor a luat ființă în anii 1960 de către Edwin Locke. Fiind una dintre teoriile cruciale ale motivației, stabilește o legătură între stabilirea obiectivelor și performanță.

Conform acestei teorii, performanța se îmbunătățește atunci când obiectivele provocatoare sunt combinate cu feedback adecvat. Mai simplu spus, obiectivele motivează un angajat cu privire la sarcina să facă și cât de mult efort să depună.

Aplicații la locul de muncă pentru teoria de stabilire a obiectivelor a lui Locke

Cu următoarele puncte, puteți aplica Teoria stabilirii obiectivelor pentru a motiva angajații:

  • Stabiliți obiective clare, precise și provocatoare pentru a menține forța de muncă motivată
  • Utilizați obiective măsurabile și termene limită de finalizare pentru a evita neînțelegerile
  • Vă rugăm să vă asigurați că obiectivele sunt realiste și provocatoare, astfel încât lucrătorii să se simtă mândri după ce le-au atins
  • Transmite feedback adecvat cu privire la comportamentul și performanța angajaților pentru o performanță mai ridicată
  • Reglați dificultățile obiectivelor pentru a asigura o mai mare implicare a angajaților și o mai mare satisfacție în muncă

Teoria așteptării lui Vroom

Teoreticianul Victor Vroom și-a publicat cartea Muncă și motivație în 1964, unde a subliniat teoria așteptării. Ca teorie, motivația la locul de muncă depinde de următoarele trei variabile:

  • Așteptarea: probabilitatea ca o persoană să obțină succes după ce a încercat
  • Instrumentalitate: șansa ca angajații să primească o recompensă/laudă după o realizare
  • Valenta: cantitatea de satisfactie pe care o va obtine un angajat din recompensa

Aplicații la locul de muncă pentru teoria așteptării lui Vroom

Conform acestei teorii, aflați cum să vă motivați forța de muncă folosind următoarele puncte:

  • Atingerea cu succes a unui obiectiv va determina cât de motivați se vor simți să îndeplinească o sarcină. Ca manager, datoria ta este să stabilești obiective realiste și să atribui o sarcină celei mai calificate persoane.
  • Cu cât șansele de a obține o recompensă sunt mai mari, cu atât angajații vor depune mai mult efort pentru a îndeplini cu succes o sarcină.
  • Recompensele ar trebui să fie motivante. Cineva care urmărește o promovare de mult timp nu va fi mulțumit de un buchet de flori.

Acum că ai parcurs elementele de bază ale celor mai populare teorii ale motivației și aplicațiile acestora la locul de muncă, este timpul să găsești câteva resurse de text care să te ajute în continuare. Iată cărți pe care trebuie să le obțineți de la Amazon:

O teorie a motivației umane

Teoreticianul din spatele Ierarhiei nevoilor, psihologul american Abraham H. Maslow, este autorul acestui minunat manual de la Amazon. Maslow se află în spatele noilor idei comportamentale umane, cum ar fi psihologia umanistă, psihologia pozitivă etc.

El a fost primul care a prezentat motivația psihologică bazată pe nevoi ierarhice la ființele umane. Această carte remarcabilă este disponibilă în Kindle, Amazon Audiobook, hardcover și exemplare broșate.

Motivația muncii: istorie, teorie, cercetare și practică

Dacă doriți să vă motivați forța de muncă printr-un cadru unic de știință comportamentală, trebuie să obțineți această carte de la Amazon. Autorul, Gary Latham, a fost consultant și psiholog de personal. El a inclus câteva exemple din viața reală pe care le puteți urma.

Cartea este disponibilă în diferite formate, cum ar fi Kindle, paperback, hardcover și mass market paperback. Prin urmare, puteți alege în funcție de stilul dvs. de lectură.

Manualul Oxford de implicare în muncă

Pentru pregătirea managerială și deciziile strategice de HR, echipa de conducere a oricărei afaceri aplică din ce în ce mai mult teoria autodeterminarii a motivației. Se concentrează pe calitatea motivației unui angajat, nu pe cantitate.

Managerii de afaceri învață mai întâi despre teorie din această carte Amazon. Este o compoziție de discuții de la experți în psihologia organizațională și teoria autodeterminarii.

Cuvinte finale

Teoriile motivației sunt extrem de funcționale în configurațiile de afaceri, deoarece aceste modele ajută HR-urile și managerii să rezolve conflictele personale dintre forța de muncă, să mărească productivitatea angajaților, să asigure team-building-ul etc. .

Ați putea fi, de asemenea, interesat de Software-ul de recunoaștere a angajaților pentru a recompensa, motiva și angaja forța de muncă.