Cum să faceți monetizarea datelor în mod corect

Monetizarea datelor este o strategie profitabilă pentru organizații de a-și crește veniturile, de a stimula inovația și productivitatea, de a lua decizii mai bune și de a oferi produse și servicii valoroase clienților lor.

Deoarece datele au devenit un activ valoros pentru organizații, utilizarea lor corectă vă poate transforma organizația și aduce profituri mai mari.

Monetizarea datelor este o modalitate excelentă de a face acest lucru.

Companii precum Google, Facebook și Amazon sunt probabil printre primele care își monetizează datele de mare valoare și își dezvoltă afacerile de un trilion de dolari.

Piața globală pentru monetizarea datelor este de așteptat să crească la 17,2% CAGR în perioada 2023-2030, ajungând la 9,10 miliarde USD de la 2,99 miliarde.

Privind la succesul lor, alte companii din întreaga lume și din sectoare își urmează calea și își valorifică datele pentru a crea oportunități.

În acest articol, voi discuta ce este monetizarea datelor, beneficiile, metodele și tipurile acesteia și cum vă poate ajuta.

Să începem!

Ce este monetizarea datelor?

Monetizarea datelor este o strategie de generare de bani în care o organizație își valorifică datele brute și le convertește în produse, servicii sau informații valoroase pentru a genera fluxuri de venituri suplimentare.

Ca urmare a monetizării datelor, companiile pot experimenta venituri crescute și cheltuieli reduse. De asemenea, companiile își folosesc datele și le partajează cu companii terțe pentru a genera alte beneficii, cum ar fi îmbunătățirea condițiilor furnizorilor și crearea de noi parteneriate.

Ce tip de date puteți genera bani?

Tipurile de date pe care le puteți genera bani includ:

  • Date demografice
  • Date istorice
  • Informații de contact
  • Date despre locație
  • Valori interne
  • Datele utilizatorului
  • Tipare de vreme
  • Cercetare de piata
  • Rute de transport
  • Proiecții de viitor
  • Informații despre clienți

Toate aceste tipuri de date trebuie să fie măsurabile, astfel încât să puteți genera venituri cuantificabile din ele. Datele de mai sus trebuie folosite pentru a crea valoare pentru utilizatorii finali, parteneri, etc. prin înțelegerea problemelor acestora și găsirea de soluții folosind acele date.

Mai mult, datele pot fi, de asemenea, clasificate în trei tipuri în funcție de structură.

  • Structurat: acest tip de date este complet organizat, complet, exact și actualizat. Compania își adună datele pentru monetizare, le rafinează, le organizează într-un mod specific și apoi le prezintă într-un format dat. Acest lucru face ca ceilalți să înțeleagă mai ușor datele și să le folosească pentru a genera valoare.
  • Nestructurat: companiile își pot folosi datele pentru monetizare în forma lor brută, reală, fără a le rafina sau preprocesa. Acest tip de date nu va avea nicio structură, aranjament sau format anume.
  • Date semi-structurate: este posibil ca acest tip de date să fi suferit o pre-procesare pentru a le face actualizate sau complete. Deoarece datele brute pot fi incomplete, învechite sau greu de înțeles, o companie poate face anumite aranjamente pentru a le face mai util.

Tipul de monetizare a datelor

Monetizarea datelor este în principal de două tipuri:

#1. Monetizare indirectă/internă a datelor

Acesta este un tip comun de monetizare a datelor în care o organizație își folosește datele intern pentru a produce beneficii măsurabile în economia sa. Scopul este să îmbunătățească performanța afacerii și să ia decizii informate.

Aici, puteți utiliza analiza datelor pentru a descoperi informații și pentru a vă crește profiturile, a economisi costuri și a minimiza riscurile. Este nevoie de mai puțină proprietate intelectuală, precauții legale și securitate. Cu toate acestea, o companie poate genera o cantitate limitată de profit din acest tip, deoarece depinde de scenariile actuale și de structura internă.

#2. Monetizare directă/externă a datelor

Aceasta implică o organizație să-și împărtășească informațiile pentru a obține beneficii.

  Un difuzor perfect portabil, cu sunet doar mediu

Puteți genera bani de la partenerii dvs. de afaceri sau vânzând datele dvs. independent sau direct prin intermediul unui broker către terți. De asemenea, puteți genera venituri utilizând datele pentru a crea și oferi produse și servicii de date.

Acest tip de generare de bani nu este atât de răspândit. În plus, poate necesita mai multe metode de distribuire a datelor către clienți, terți sau alți potențiali cumpărători. De asemenea, poate implica anumite riscuri, cheltuieli și probleme de securitate.

Beneficiile monetizării datelor

O mai bună luare a deciziilor

Luarea deciziilor de afaceri profitabile este crucială pentru fiecare organizație. Trebuie să evaluați aspectele pozitive și negative ale unei decizii și apoi să concluzionați dacă să o implementați sau nu.

Pentru aceasta, aveți nevoie de date de calitate complete, exacte, actualizate, coerente și relevante. Puteți extrage datele de afaceri și le puteți procesa pentru a obține informații utile care vă pot ajuta să luați decizii de afaceri mai bune în timp real.

Marketing țintit

Cu monetizarea datelor interne folosind analize, veți cunoaște punctele dureroase ale clienților dvs. și preferințele și așteptările acestora. Acest lucru vă va ajuta să vă modelați produsele și serviciile și să vă orientați eforturile de marketing în direcția dorită de clienți.

Venituri crescute

Monetizarea datelor poate ajuta la creșterea veniturilor, direct sau indirect. Puteți utiliza analiza datelor pentru a măsura performanța afacerii dvs., a detecta probleme, a găsi soluții și a lua decizii. Acest lucru vă ajută indirect să vă creșteți profiturile.

În mod similar, monetizarea datelor generează mai multe fluxuri de venituri. Vă puteți vinde datele direct către terți și vă puteți crește profiturile.

Noi parteneriate

Parteneriatele sănătoase sunt importante pentru ca o organizație să crească, să rămână relevantă și să creeze o impresie mai puternică pe piață. Puteți colabora cu companii terțe și le puteți furniza date valoroase. Acest lucru va crea parteneriate reciproc avantajoase.

De exemplu, puteți să vă asociați cu o bancă pentru a le furniza date de afaceri valoroase și pentru a primi anumite favoruri în schimb. Acest tip de aranjament este benefic pentru ambele părți.

Eficienta operationala

Monetizarea datelor nu numai că vă poate afecta rezultatul final, ci și vă poate ajuta să vă eficientizați operațiunile și să faceți procesul mai eficient. Puteți utiliza analiza datelor pentru a găsi defecțiuni în operațiunile dvs., pentru a ajunge la cauza principală și pentru a găsi o soluție. Acest lucru vă îmbunătățește eficiența operațională și minimizează risipa și cheltuielile.

Avantaj competitiv

Cu monetizarea datelor, veți obține acces la date utile și informații despre afaceri precum tendințe, comportamentul clienților, preferințe etc.

Atunci când utilizați aceste informații pentru a crea o strategie sau un produs mai bun, vă va oferi un avantaj asupra concurenților dvs., deoarece oferiți clienților ceea ce au nevoie de fapt, măsurându-le cerințele, minciunile și antipatiile.

În plus, acest lucru creează o experiență și o satisfacție minunată pentru clienți și vă îmbunătățește reputația pe piață.

Cum se face monetizarea datelor

Iată câțiva pași pe care îi puteți urma în călătoria dvs. de generare de bani cu date.

#1. Planificare

Înainte de a trece direct la monetizarea datelor, trebuie să o planificați. Pentru aceasta, este important să obțineți un buy-in. Necesitatea de a efectua monetizarea datelor trebuie resimțită de toată lumea din organizația ta, de la nivelul de conducere până la directori și alți angajați, care trebuie să lucreze împreună și să facă ca inițiativa să aibă succes.

În plus, trebuie să vă configurați obiectivele pentru realizarea monetizării datelor. Multe organizații o fac doar pentru a-și îmbunătăți performanța afacerii, pentru a reduce cheltuielile, pentru a vinde date către terți pentru parteneriate sau pur și simplu pentru a crea produse și servicii vizate.

De asemenea, luați în considerare publicul dvs. și faceți cercetări de piață și analize de date pentru a ști dacă planul sau proiectul dvs. va funcționa. Publicul dvs. ar putea fi clienții, partenerii, o terță parte sau părțile interesate din propria companie.

#2. Identificați și Colectați Date

În acest proces, va trebui să identificați datele de calitate care sunt disponibile în prezent pentru a genera bani. Poate include și date din surse externe care pot îmbunătăți datele disponibile în prezent.

  Un ghid complet pentru utilizarea funcției de bunăstare mintală din aplicația Apple pentru sănătate

Îl puteți lua din baza de date, fișiere computer, registre, stiva tehnologică și alte surse. Odată identificat, va trebui să colectați toate aceste date și să lucrați la ele.

#3. Procesarea datelor

După colectarea datelor din mai multe surse, va trebui să le procesați și să le rafinați pentru a le crește valoarea. Pentru aceasta, va trebui să vă asigurați că este complet, consecvent, exact, actualizat și relevant.

Cu toate acestea, în multe cazuri, datele brute sunt utilizate direct pentru monetizarea datelor fără a le prelucra sau rafina.

În continuare, va trebui să îl agregați și să îl centralizați, adică să îl păstrați într-o singură locație. Acest lucru vă va face mai ușor să efectuați analiza datelor și să produceți date de calitate. Aceste date trebuie, de asemenea, organizate într-o ordine definită, astfel încât oricine să le poată înțelege cu ușurință.

În plus, trebuie să validați și să autentificați datele pentru a asigura integritatea organizației dvs. Odată ce totul este complet, stocați-l într-un loc sigur, ușor de accesat, pe care îl puteți partaja rapid echipei interne sau companiilor externe.

#4. Alegeți tipul și modelul de generare de bani

În această etapă, va trebui să alegeți tipul și modelul de monetizare a datelor în funcție de obiectivele dvs. Este o practică bună să începeți mai întâi cu generarea de bani internă sau indirectă înainte de a continua cu generarea de bani externă sau directă.

În plus, alegeți un model de monetizare în funcție de tipul ales. Dacă alegeți monetizarea datelor externe pentru a vă vinde datele unei terțe părți sau pentru a crea un produs sau serviciu folosind datele dvs., puteți alege un model – cu plată pe utilizare, pe bază de abonament sau freemium.

#5. Setați prețurile și condițiile

Setați termenii de monetizare și prețul pentru datele pe care le vindeți sau pentru produsul/serviciul pe care îl creați. Acest lucru creează așteptări realiste în loc să devină vagi și să creeze conflicte.

Atunci când stabiliți prețul pentru produsele și serviciile dvs., trebuie să analizați prețul industriei și al concurenței. Vă va ajuta să stabiliți prețuri competitive și să vă creșteți șansele de conversie.

#6. Monetizarea

Odată ce totul este pus la punct, puteți începe să generați bani cu datele dvs. Iată diferite metode de a face asta:

Date-ca-serviciu

Puteți furniza datele dumneavoastră sub forma unui abonament sau a unui produs unic. Venind sub monetizarea directă a datelor, acesta este cel mai simplu model de implementat și aplicabil unui model business-to-client (B2C). Poate fi nevoie de date brute, nestructurate pentru a obține o imagine de ansamblu la un nivel superior. Dacă datele au informații personale despre utilizator, poate fi necesar să le anonimizați.

Insights-as-a-Service

Spre deosebire de data-as-a-service cu date brute, insight-as-a-service se ocupă de date rezumate, analitice, cum ar fi comportamentul clienților, informații despre concurență etc. Acest lucru intră și în cadrul monetizării directe a datelor.

O organizație poate vinde aceste date sub formă de aplicații de analiză încorporate sau un raport unic. Are nevoie de mai multă muncă pentru generarea și vizualizarea datelor și trebuie să se alinieze cu cerințele de afaceri ale cumpărătorului. Oferă, de asemenea, o valoare mai mare pentru cumpărător, dar și o generare mai mare de venituri pentru vânzător.

Analytics-ca-serviciu

În această abordare, clienții pot accesa cu ușurință date și informații plătind pentru ele. Acest lucru este similar cu insights ca serviciu, dar diferă în sfera de aplicare a funcționalității de analiză și a accesului la date. Face parte din monetizare directă și implică zero întreținere și configurare pentru partea cumpărătoare.

Furnizorii de date se pot aștepta la profituri maxime de la această metodă, dar implică mai multe sarcini de gestionare și întreținere pentru ei.

Monetizarea datelor bazată pe date

Face parte din monetizarea indirectă a datelor și permite unei organizații să utilizeze fiecare sursă de date disponibilă, să o analizeze și să o utilizeze pentru a spori productivitatea și eficiența.

#7. Asigurați securitatea și conformitatea datelor

Deoarece atacurile cibernetice și problemele de confidențialitate a datelor sunt în creștere, este necesar să activați mecanisme avansate de securitate în procesele dvs.

Acest lucru vă ajută să oferiți date de calitate și sigure partenerilor, terților și echipei interne de analiză a datelor. De asemenea, ei vă vor găsi demn de încredere pentru a continua afacerea cu dvs. și pentru a vă folosi datele, produsele și serviciile.

  iPhone + AI = 🔥

Trebuie să vă protejați datele cu tehnologii și tehnici precum autentificarea cu factori multifactori (MFA), software antivirus, VPN-uri, conectare unică (SSO) și multe altele. În plus, trebuie să aderați la organismele de reglementare precum GDPR, HIPAA etc. pentru a asigura confidențialitatea datelor.

Diferite modele de monetizare

Puteți vinde date printr-un magazin web de date sau printr-o piață de date. Modelele de monetizare a datelor sunt de diferite tipuri pe care le puteți alege în funcție de obiectivele și nevoile dvs.

  • Freemium: Aici o organizație își oferă gratuit produsele sau serviciile. Acesta este cel mai bun mod de a intra pe o piață competitivă oferind un produs sau serviciu îmbogățit cu funcții utile pe care utilizatorii le pot accesa gratuit. De asemenea, puteți crea niște niveluri de prețuri dacă un utilizator dorește să deblocheze funcții premium.
  • Pay-as-you-go: Acest lucru impune utilizatorilor să plătească niște bani doar pentru serviciile sau produsele pe care le folosesc. Nu implică angajamente sau contracte, astfel, mai multă flexibilitate în plăți și utilizare. Ori de câte ori utilizatorul trebuie să folosească produsul sau serviciul, poate plăti pentru el și îl poate folosi până durează. Ei pot decide dacă să revină sau nu.
  • Bazat pe abonament: în acest model, o organizație poate stabili un preț lunar sau anual pentru un produs sau serviciu. Deci, odată ce plătiți pentru el, veți avea la dispoziție întreaga lună pentru a-l folosi. De asemenea, puteți seta diferite niveluri și puteți oferi funcții pe baza acestora. Poate fi oferit fie în abonamente individuale, fie pentru un grup.

Provocări în monetizarea datelor

Unele provocări asociate cu monetizarea datelor sunt:

  • Vânzarea sau partajarea datelor cu terțe părți poate implica riscuri de securitate, confidențialitate și conformitate. Există multe legi stricte de guvernare a datelor cu privire la modul în care o companie își gestionează afacerile și datele clienților și vă pot penaliza dacă sunteți găsit vinovat.
  • Monetizarea datelor pe o piață necunoscută poate fi dificilă.
  • Procesul necesită abilități și expertiză noi, moderne, pe care nu le deține orice organizație.
  • Generarea de bani utilizează analiza și predicțiile datelor pentru a lua decizii bazate pe date, care ar putea să nu fie întotdeauna corecte.
  • Multe companii ar putea fi copleșite de o cantitate masivă de date și ar putea afla cum să le folosească cât mai bine.

Studii de caz

Afacerile din mai multe industrii profită de monetizarea datelor, de la IT, marketing digital, securitate cibernetică și comerț electronic până la finanțe, agricultură, educație și multe altele.

Infosys: Infosys a ajutat o companie multinațională de producție de avioane să genereze mai multe venituri prin partajarea datelor despre evenimente și informații despre întreținerea aeronavelor cu companiile aeriene.

Facebook: Această companie de social media a profitat de monetizarea datelor pentru a-și construi modelul complet de afaceri. Colectează volume masive de date despre utilizatori și despre comportamentul lor online, locația etc., pentru a oferi reclame direcționate companiilor.

American Express: The American Express furnizorul de servicii financiare monetizează datele pentru a oferi comercianților servicii de marketing personalizate, analizând informațiile despre tranzacții, comportamentul consumatorilor etc.

Acum, să ne uităm la unele dintre instrumentele de monetizare a datelor:

#1. Tasil

Tasil vă va ajuta să monetizați datele clienților printr-o platformă sigură, eficientă și în timp real. Cu această platformă puternică, puteți profita de date în timp real, le puteți converti în informații utile și puteți obține venituri mai mari.

Tasil accelerează time-to-market, comunicațiile personalizate și se sincronizează cu ușurință cu datele companiei tale. De asemenea, vă securizează datele și confidențialitatea.

#2. Carto

Conduceți-vă eforturile de monetizare a datelor cu ajutorul Carto, care oferă tuturor clienților dumneavoastră o soluție convingătoare bazată pe locație. Acesta oferă, de asemenea, un canal în care vă puteți revinde datele de afaceri.

Carto este o platformă geospațială, full-stack, pe care vă puteți găzdui și construi procesul de monetizare a datelor.

#3. Privitar

Utilizare Privitar și depășește-ți barierele încrederii, astfel încât să poți partaja cu încredere datele cu alții și să colaborezi.

Capacitățile de proveniență și confidențialitate ale platformei vă oferă instrumentele pentru a găsi informații bogate și pentru a le converti în fluxuri de venituri profitabile. De asemenea, ajută la atenuarea riscurilor de expunere la date.

Concluzie

Monetizarea datelor poate crea oportunități pentru companii de a genera mai multe venituri, de a face noi parteneriate și de a-și dezvolta afacerea. Există multe tipuri și metode de monetizare a datelor pe care le puteți alege în funcție de nevoile și obiectivele dvs. De asemenea, puteți utiliza instrumentele de mai sus pentru a vă ușura eforturile de generare de bani a datelor.

De asemenea, puteți explora unele software de facturare cu abonament pentru a asista și a gestiona plățile recurente.