După o filmare, este timpul să parcurgeți toate imaginile pe care le-ați făcut și să le scoateți pe cele bune. Dar ce face o fotografie bună? Să vedem cum să evaluăm și să analizăm imaginile.
În acest articol, mă voi concentra în principal pe evaluarea propriei lucrări pentru a vedea care dintre imaginile tale sunt puternice și au potențial, dar poți folosi același proces pentru a te uita critic la fotografiile pe care le vezi în fiecare zi. A te uita la fotografii grozave și a te întreba de ce funcționează (sau la fel de bine, a te uita la fotografii proaste și a te întreba de ce nu funcționează) este una dintre cele mai bune modalități de a învăța despre fotografie. Dacă ești unul dintre cititorii obișnuiți ai tutorialelor mele, te voi încuraja să te uiți critic la fiecare dintre imaginile pe care le postez; nu sunt perfecte, așa că separați ceea ce credeți că funcționează și ce nu. Amintește-ți, dacă există o imagine pe care o urăști, am ales-o în mod deliberat pentru a te testa – sau cel puțin aceasta este scuza mea.
Acum, să dezvăluim totul.
Cuprins
Pasul unu: Îți place?
Primul pas atunci când îți revizuiești imaginile este simplu: care este reacția ta instinctă la el? Îți place fotografia? Urăsc asta? Undeva la mijloc? Dacă nu vă place o imagine realizată, semnalați-o ca fiind respinsă în Lightroom sau orice aplicație de catalog pe care o utilizați. Nu prea are rost să continui să iei în considerare o imagine dacă reacția ta inițială este indiferența.
Iată o fotografie extrasă la întâmplare din colecția mea pe care am respins-o imediat. Nu sunt multe de plăcut: câinele meu pozează stânjenit, compoziția nu este grozavă și totul este un pic meh.
Cu imaginile altora, chiar dacă reacția ta inițială este indiferența, ar trebui măcar să te gândești de ce te simți așa. Este subiectul? Compozitia? Culorile? Este doar un instantaneu mediocru? Gândește-te bine.
Pasul doi: Evaluare tehnică
Evaluarea tehnică a unei imagini se rezumă la două mari întrebări: este clară și este bine expusă? Dacă răspunsul la oricare dintre întrebări este nu, chiar dacă îți place imaginea, probabil că merită ucis în această etapă.
Pentru a fi puțin mai specific, tipurile de lucruri pe care trebuie să vă întrebați în acest moment sunt:
Fotografia este focalizată? Este focalizată partea dreaptă a subiectului? Ochii sunt ascuțiți?
A fost folosită o viteză mică a obturatorului? Dacă da, există vreo neclaritate din cauza mișcării subiectului? Dar neclaritatea de la tremuratul camerei?
Imaginea este expusă corect, fără lumini sau umbre zdrobite? Este în regulă dacă este puțin supraexpus sau subexpus, dar histograma arată ca și cum poți rezolva orice problemă la editare?
A fost filmat în RAW sau ați lăsat accidental camera în JPEG? Mi s-a mai întâmplat asta și este o bătaie de cap majoră când vine vorba de editare.
Cum arată culorile? Cum este balansul de alb? Aceste lucruri sunt destul de ușor de rezolvat în editare, dar ar trebui să vă gândiți la el acum.
Să ne uităm la câteva fotografii pe care le-am respins din motive tehnice. În această fotografie, am ratat focalizarea, așa că ochii bărbatului sunt încețoșați.
În această fotografie, viteza mea de expunere a fost prea mică, așa că există ceva neclar de la camera în mâinile mele.
Această fotografie este prea subexpusă. Îmi amintesc că mi-am fixat expunerea pe scenă, așa că am una mai bună din câteva momente mai târziu.
Resping cel puțin câteva cadre care îmi place cam fiecare filmare pentru că am greșit ceva din punct de vedere tehnic.
Pasul trei: Luați în considerare compoziția
Ceea ce se întâmplă în mod obișnuit atunci când fotografiați este că veți face câteva imagini ușor diferite cu aproape același lucru. Iată douăsprezece fotografii foarte asemănătoare pe care le-am făcut cu un far lângă casa mea. Acolo există câteva fotografii de probă; Mă jucam cu vitezele obturatorului și așteptam ca navele din golf să se miște.
În cea mai mare parte, imaginile sunt toate egale din punct de vedere tehnic: sunt clare, focalizate și destul de bine expuse. De asemenea, sunt de același subiect, așa că aici intră în joc mici diferențe de compoziție.
Pe măsură ce vă îmbunătățiți, veți obține o înțelegere mai instinctivă a ceea ce funcționează și nu, dar merită totuși să vă gândiți la compoziție în mod deliberat.
Respectați cu strictețe regula treimii sau ați optat pentru o imagine mai echilibrată? Amintiți-vă că vă puteți decupa imaginea, dar decuparea prea mare reduce calitatea imaginii.
Se întâmplă ceva în prim-plan și în fundal?
Unde îți cad ochii când te uiți prima dată la imagine? Este acolo unde vrei să cadă ochii privitorului? Există linii de conducere care vă atrag către anumite zone?
Ce se întâmplă cu culorile și contrastul? Există subiecte luminoase sau saturate? Paleta de culori va funcționa bine?
Imaginea arată ce vrei să arate? Face sensul pe care vrei să-l facă?
Toate acestea sunt subiective și de multe ori va fi dificil să alegi între două imagini foarte asemănătoare. În acele cazuri, fie merg cu intestinul meu, fie îl aleg pe primul pe care l-am împușcat.
Dacă ești curios, iată imaginea cu care am mers în sfârșit în ziua aceea filmând farul.
Îl filmam pentru un proiect anume, care mi-a limitat puțin compoziția, dar, per total, sunt suficient de mulțumit de el. Cerul cenușiu greu nu este ideal, dar îmi place adâncimea dintre farul din prim plan și variațiile subtile de umbră ale insulei și ale munților din fundal.
Pasul patru: trageți totul împreună
După ce ați scos câteva fotografii preferate dintr-o ședință, este timpul să le editați. Ar trebui să vă gândiți cum puteți remedia orice probleme, să subliniați punctele tari și să minimizați eventualele puncte slabe ale imaginii. Acum este momentul să îndreptați orizontul și să eliminați orice pete. Fiecare imagine digitală pe care o fotografiați va avea nevoie de cel puțin câteva mici ajustări la luminozitate, contrast și culoare. De exemplu, iată versiunea originală a acelui far.
Și iată iar versiunea mea finală.
Nu am făcut nimic drastic. Am decupat bucata de pământ întunecată din dreapta jos și am luminat totul. Din nou, nu este cea mai bună imagine pe care am făcut-o vreodată, dar este cea mai bună pe care am făcut-o în ziua aceea.
Odată ce începeți să adune o colecție de imagini bune care vă plac, le puteți trece din nou pe toate prin acest proces. Privește-le cu adevărat critic și descoperă ce ai înțeles bine, ce ai greșit, ce-ți place, ce nu-ți place și, cel mai important, de ce gândești aceste lucruri. Puteți și ar trebui să faceți același lucru și cu imaginile altor persoane. Chiar și doar să răsfoiți o revistă decentă vă va oferi zeci de imagini de evaluat.